Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LOSI trukki 1:36

Aloittaja JVL, 27.10.06 - klo: 12.04

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 27.12.09 - klo: 14.32
Ja racinfactoryltä pystyy tilaamaan 3racing osia.

Kyllä niitä minultakin voi tilata jos on valmis maksamaan tuollaisia hintoja mitä Racing Factory pyytää.

snakepoison

Niin no tarkoitus ei ole kyllä ihan heti laittaa mitään alumiinia kiinni autoon. Mietiskelin että olisin autoon rakentanut gigaset radiosysteemit, kun ylimääräinen vastari olisi suoraan hyllyssä. Mutta homma on ilmeisesti hieman vaikeampi, koska vastari,säädin ja servo ovat samalla piirilevyllä. Joutuisi siis uuden noparin ja servon ostamaan. Olettekos ratoja rakennelleet nuille ? Olisi ihan metka nähdä millaisia.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

N!kke

http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0237

Mitäs mieltä olette tästä?
Omaan silmään ainakin näyttää tyylikkäämmältä kuin losin vastaavankokoiset autot.

snakepoison

#633
Mikäs tuossa, siistinnäköinen peli. Itse kyllä enemmän pidän stadiumista, mutta makuasioita. Ei taida tuotaan juuri erota näistä muista losin 1/32  autoista.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

vilzuh

juu pitäähän tuollainen saada!

katsotaan olisiko sabessa ens viikolla  :laugh: .
Passiivista harrastelua

Bonzer

Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 27.12.09 - klo: 18.33
juu pitäähän tuollainen saada!

katsotaan olisiko sabessa ens viikolla  :laugh: .
samaa mieltä pitää käydä katsomassa, josko olis. (jollei ole ni pitää tilata racingfactoryltä)

Antti M

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 27.12.09 - klo: 17.04
Mikäs tuossa, siistinnäköinen peli. Itse kyllä enemmän pidän stadiumista, mutta makuasioita. Ei taida tuotaan juuri erota näistä muista losin 1/32  autoista.

1/36


Tohon staduimiinhan käy myös toi bajan kori, nyt kyllä harmittaa kun möin pois bajani, kesällä ei ollut minkäänlaista käyttöä mut nyt ois..
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: Antti M - 27.12.09 - klo: 22.14
Tohon staduimiinhan käy myös toi bajan kori, nyt kyllä harmittaa kun möin pois bajani, kesällä ei ollut minkäänlaista käyttöä mut nyt ois..


Stadiumiin käy Bajan kori kunhan vaihtaa nämä osat:

Antti M

Tota en tiennykkää, luulin et menee suoraa.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

rubberduck

Etutolppa on lähes kohdallaan, mutta takatolppa on Bajassa 12mm taaempana ja 9mm ylempänä kuin T:ssä.

vilzuh

Anteeksi tietämättömyyteni...
Onko tämä se liukukytkin vaimikäsenytoli...?
Passiivista harrastelua

SLap

Jeps

vilzuh

Passiivista harrastelua

snakepoison

Nyt on täälläkin perille tullut Micro-T. On se mukava laite, nyt vain odotellaan lipokennoja, kulkua ei tarvitse yhtään enempää vaan lipolla haenkin ajoaikaa lisää.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Ongelmat alkoivat losissa heti. Sain ajettua muuaman minuutin ihan normaalisti, mutta sitten. Auto ei vaan liikkunut mihinkään, kone vain inisi. Pyörittelin renkaita ja kokeilin tasaupyörästöä. Sen jälkeen auto liikkui mutta hyytyi ja taas moottori vaan inisi. Ajattelin että akku olisi lopussa, mutta laturi näyttää että akku on täynnä. Servo kyllä toimii normaalisti ja normaalilla nopeudella. Onko ideoita ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

kynamies

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 29.12.09 - klo: 19.53
Ongelmat alkoivat losissa heti. Sain ajettua muuaman minuutin ihan normaalisti, mutta sitten. Auto ei vaan liikkunut mihinkään, kone vain inisi. Pyörittelin renkaita ja kokeilin tasaupyörästöä. Sen jälkeen auto liikkui mutta hyytyi ja taas moottori vaan inisi. Ajattelin että akku olisi lopussa, mutta laturi näyttää että akku on täynnä. Servo kyllä toimii normaalisti ja normaalilla nopeudella. Onko ideoita ?

Tarkista ratasvälys ja katso ettei spurrissa ole mitään roskaa tai vastaavaa.

rubberduck

Uutena se NiMH akku vaatii muutaman lataus-purku syklin ennen kuin toimii kunnolla. Ite kun aikoinaan kaivoin Micro-B:n paketista, oli hämmästys melkoinen kun ensimmäisellä latauksella auto toimi n. 20 sekuntia. Toisella latauksella jo reilun minuutin ja muutaman kerran jälkeen jo ihan normaalisti.

On tietenkin mahdollista että mottikin on viallinen. Niissä on jonkin verran yksilöllisiä eroja. Mulle on sattunut kohdalle yksi motti joka toimi alle 2 minuuttia.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: rubberduck - 29.12.09 - klo: 20.25
Uutena se NiMH akku vaatii muutaman lataus-purku syklin ennen kuin toimii kunnolla. Ite kun aikoinaan kaivoin Micro-B:n paketista, oli hämmästys melkoinen kun ensimmäisellä latauksella auto toimi n. 20 sekuntia. Toisella latauksella jo reilun minuutin ja muutaman kerran jälkeen jo ihan normaalisti.

On tietenkin mahdollista että mottikin on viallinen. Niissä on jonkin verran yksilöllisiä eroja. Mulle on sattunut kohdalle yksi motti joka toimi alle 2 minuuttia.
Kyllä, taisi olla akku aikalailla tyhjä. En vaan osannut kuvitella että reagoi nuin, moottori ei pyörinyt mutta servo toimi. Otin nyt kuitenkin tuon slipperin auki ja säädin uudelleen, oikeastaan ihan hyvä että aukasin sen gearboxin kannen koska minusta tuntui että pinjoni ja spurrin välys oli liian tiukka. Katsotaan asiaan ja palataan =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rubberduck

Kyllähän se yllättää kun akku loppuu alle puolen minuutin ja silti autossa toimii vastari ja servo ihan normaalisti.

Rattaissa on niin pienet hampaat, että välyksen säätäminen onkin melkoinen taitolaji :grin:

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: rubberduck - 29.12.09 - klo: 20.34
Kyllähän se yllättää kun akku loppuu alle puolen minuutin ja silti autossa toimii vastari ja servo ihan normaalisti.

Rattaissa on niin pienet hampaat, että välyksen säätäminen onkin melkoinen taitolaji :grin:
No joo nimenomaan kun vastari ja servo toimi normisti =). On varmasti aika mielenkiintoinen säätää tuo välys. Auto on kuulemma aika arka pölylle ja eteenkin vetarit kuulemma menevät äkkiä tukkoon. Ei mikään ihme, onhan autokin niin pirun pieni. LiPo-akkuja tässä nyt odotellessa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rubberduck

Kyllä nivelvetarit ainakin toimii paksulla karvakuorrutuksella (kuvat todisteena) :grin:
Öljyiskarit on sen verran sotkeneet paikkoja, että auto kerää kaiken mahdollisen kissankarvan ja radan pohjana olevan maton irtokarvat. Silti autot liikkuvat ainakin lipojen voimalla ihan mallikkaasti.

Molemmilla autoilla on ajettu jo monta kuukautta ilman ratassuojia, eikä yhtää ratasta ole tarvinnut vaihtaa. Lapset ajeli kesällä noilla ulkonakin ilman suojusta. Samat rattaat, motit, vetarit, diffit yms. kulutusosat edelleen käytössä.

Micro-T


Micro-B


Kaverikuva

snakepoison

Nuissahan ei taida olla nivelratasta vakiona vaan ns koiranluu. Tuo Bajan kori kyllä kiehtoisi, voipi olla että tulee sellainen laitettua. Täytynee muttaa auto hieman että kori menee, ainakin tuossa aiemmin oli puhetta siitä. Nyt vaan kilpasarjaa näille pystyyn =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

kynamies

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 30.12.09 - klo: 03.33
Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?

Minulla tuo ongelma ei poistunut, mutta ajo helpottui kun ostin paremmat iskarit.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237203_234&products_id=35670
Öljyjä en ole vitsinyt laittaa kun näyttää siltä että vuotaa aika nopeasti pois...

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 29.12.09 - klo: 21.58
Nuissahan ei taida olla nivelratasta vakiona vaan ns koiranluu. Tuo Bajan kori kyllä kiehtoisi, voipi olla että tulee sellainen laitettua. Täytynee muttaa auto hieman että kori menee, ainakin tuossa aiemmin oli puhetta siitä. Nyt vaan kilpasarjaa näille pystyyn =)

Ei tosiaan ole nivelvetareita vakiona, vaan ihan itse joutuu ostamaan :grin:
Ei niissä dogboneissa mitään varsinaista vikaa ole, mutta se renkaan kiinnitys(c-klipeillä) on vakiona jostain mihin aurinko ei paista. Nyloc on paljon mukavampi.

##################################################
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 30.12.09 - klo: 03.33
Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?
Lainaus käyttäjältä: kynamies - 30.12.09 - klo: 13.50
Minulla tuo ongelma ei poistunut, mutta ajo helpottui kun ostin paremmat iskarit.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237203_234&products_id=35670
Öljyjä en ole vitsinyt laittaa kun näyttää siltä että vuotaa aika nopeasti pois...

Mulla on molemmissa autoissa 3Racingin öljyiskarit. Tai no etupäässä on vaan iskarit ja takapäässä öljyiskarit. Etupumpuissa kun ei pysy öljy sisällä montakaan minuuttia. Joskus kun iskareita ensimmäistä kertaa täyttelin, laitoin mukana tullutta litkua ja sehän holahti suoraan reisille. Sitten aloin kokeileemaan aina vaan paksumpaa öljyä, ja luovutin kun edes Asson 70wt ei pysynyt sisällä.
Takaiskareissa ongelma ei ole niin paha, mutta ei niissäkään mikään ohut liemi kauan pysy. Iskarit toimivat ilman öljyäkin paremmin kuin alkup. "jousenpidikkeet", eikä tuota aiemmin mainittua perän irtoamista pahemmin tapahdu. En sitten tiedä paljonko tuohon vaikuttaa iskarit ja paljonko esim. renkaat.

Tuohon ajoaikaan vielä: Lipoista onkin tässä ketjussa jo puhuttu useampaan otteeseen ja suosittelenkin lukemaan aiheesta vähän enemmän ja harkitsemaan lipoa.
Jos niitä nimhejä hankkii monta, niin tottahan niilläkin ajelee, mutta Micro-T:ssä ei akun vaihto ole kovinkaan nopea toimenpide. Jos siihen akunvaihtorumbaan lähtee, niin melkein joutuu modaamaan akkukannen kiinnityksen kestävämmäksi. Orkkisruuvit ja niiden vastakappaleet ovat melko hengettömiä ja kierre korkkaa turhan helposti.

LaNi5

Mihin olette LiPo:t laittaneet? Eli jos on alkuperäisessä akkukotelossa niin miten lataus, koko auto LiPo pussiin vai aina akku ulos autosta?
NiMH:lla on ajoaika tosiaan tuskallisen lyhyt eli LiPo pitäisi hankkia.

snakepoison

Itsekin harkitsen nuita parempia vetareita. Tosiaan se C-kiinitysklipsi on ihan hanurista =). Täytyy myös iskarit laitela paremiksi, vakiot ovat aivan hengettömät. Tuo lipoasia on hoidossa, kaverini on omaan autoon kyhännyt LiPoja joten luotan hänen =). Ei tulisi mieleenkään alkaa venkslaamaan nuiden useiden NIHMien kanssa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rubberduck

Oikein. Nimhit kierrätykseen. Ei lipojen kolvailu sen ihmellisempää ole kuin mikään muukaan kolvaus. Jos tekee rinnankytkettyjä settejä niin silloin on syytä hoitaa tasaus ennen kuin kytkee kennot toisiinsa.

Onhan näihin tarjolla Losin oma parannussarja koodilla LOSB1507 jos ei tarvitse nivelvetareita vaan ainoastaan haluaa päästä eroon niistä ärsyttävistä klipeistä...

Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 30.12.09 - klo: 22.04
Mihin olette LiPo:t laittaneet? Eli jos on alkuperäisessä akkukotelossa niin miten lataus, koko auto LiPo pussiin vai aina akku ulos autosta?
NiMH:lla on ajoaika tosiaan tuskallisen lyhyt eli LiPo pitäisi hankkia.

En ole kertaakaan ottanut ko. autoista akkua ulos latausta varten. Voihan sen koko auton sinne palosuojapussiin laittaa jos niin haluaa.

snakepoison

itse olen ollut äärimäisen varovainen nuiden LiPojen kanssa, tosin niin olen ollut myös nihm:ien. koko auton vaikka sujauttaa todellakin sinne palopussiin, eipähän tule mitään riskejä. oikein käytettynähän LiPot on aivan turvallisia. Rubberduck, kun sä ilmeisesti olet pelannut näiden microvehkeiden kanssa, niin mitä suosittelisit jos tahtoo autostaan tehdä tuon gigasella radiolla toimivan ? Eli siis eikös servo ja säädin pidä hommata ? Minkälaisia ja missä hinnoissa ne ovat ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rubberduck

Lipojen kanssa kuuluukin olla varovainen, mutta ei niitä tarvitse pelätä. Pelkkä varovainen kunnioitus riittää :grin:

Olen kyllä kaikenlaista kokeillut näitten pikkukirppujen kanssa, mutta radioihin ei ole toistaiseksi ollut tarvetta kajota.
Jos gigaradiot Microon haluaa niin pitää vaihtaa vastarin lisäksi nopari ja servo. Vastariksi Losin oma ohje suosittelee Spektrumin SR3500 ja servoksi esim. JR SM22.
Eihän noita mikään pakko ole omassa projektissaan käyttää, mutta noista näkee ainakin vähän mallia, että minkä kokoista servoa ja vastaria kannattaa lähteä katselemaan.

Losilla näyttää olevan tarjolla kunnon kuvilla varustettu pdf-muotoinen ohje auton sähköjen modaamisesta.