Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S Moottorit, V-SPEC jne

Aloittaja JQ, 02.11.06 - klo: 13.43

Niko

Jos kierrokset seilaa, tarkista tankki, letkut, kaasari ym. Mikään ei saa vuotaa. Tarkista myös onko kaasari kunnolla laitettu pohjaan asti koneen lohkoon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

tontsa96

juu toi on selvitetty oli alaneula liian Laihalla!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

aashoul

Mullapa olis sellainen onkelma mun .21 VZ-B-Spec:in kanssa,että hetken kun se käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä,niin tuppaa stumppaamaan kone..Kierrokset putoavat vaiheittain tuohon tyhjäkäyntiin,mutta kä siinä vain n. 10 sekuntia,kunnes sammuu.. Ps. on muuten varsin kiukkuinen vekotin tuolla moottorilla.. :)

Edit. niin ja vaikka sammuukin, niin lähtee kuitenkin heti käyntiin, kun starttaa vain koneen.

Niko

Laita lisää tyhjäkäyntikierroksia ja rikasta alakierrosten neulaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko



Kokeiltiin Ranskassa miten mun uusi 21 SPEED V-Spec kulkee :afro: Pari kilsaa varmaan kovempaa kun on ajanut enemmän ja ottanut kansiprikan pois.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

YLI-G

aika haipakkaa oot päästelly :grin:
monikoshampainen kello sulla oli käytössä?
hobao hyper 8

Niko

Vakiovälitys eli 13/46. 14 hampaisella pääsee varmaan 80.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

YLI-G

juu no ei sillä etteikö toi riittäis :wink:
hobao hyper 8

Petri T


Terve,
Mittasimme virkavallan avustuksella triplaseiskalle nopeudeksi 69 km/h. Välitykset olivat kuitenkin 14/46 ja koneena V-Spec. Suora missä testasimme olisi voinut olla hieman pidempi. Kone ei ollut aivan ihanne säädöissään.

Juzzi78

Onko kenelläkään ideoita, miten saa moottorin akselin päästä siitä kytkinkellon edestä ruuvin pois, kun meni kanta pyöreäksi? medium ruuvilukitetta vaan käytin ja jäi silti noin hyvin jumiin...

JariV

Saako ruuvin ulkopinnasta kiinni lukkopihdeillä?

Kun lähet aukasemaan niin varovasti nitkuttamalla sitten, ei heti täydellä ranteella koska lukiteliimakun puree niin saatat katkasta pultin kampuran päähän ja se oli sit siinä se...
Just joo.

Joel P

Tai, dremelillä kantaan viisto, ja PAKSULLA meisselillä väännät todella sievästi, kun kannasta on jo lähtenyt hieman, lohkeaa se entistä herkemmin. Myös kannattaa lämmittää jollain että lukite sulaa, esim. sytkärillä pidät tai kolvi täysille ja sillä.

Juzzi78

Lainaus käyttäjältä: Joel P - 27.06.08 - klo: 11.21
Tai, dremelillä kantaan viisto, ja PAKSULLA meisselillä väännät todella sievästi, kun kannasta on jo lähtenyt hieman, lohkeaa se entistä herkemmin. Myös kannattaa lämmittää jollain että lukite sulaa, esim. sytkärillä pidät tai kolvi täysille ja sillä.

Kiitti. Tuo kikka auttoi hyvin. ja taas v-spec speed lennättää revoa,tällä kertaa uuden M2c racing kytkimen ja 17t kytkinkellon voimin  :grin:

aashoul

Täällä tuli hassu "ongelma"..

Tuossa illalla kävin rälläilemässä ja seurailin lämpöjä koneessa. Pahimmillaan mittari näytti 155 astetta,mikä oletettavasti on liian paljon,vaikka tulikin kaasu pohjassa ajettua aika pitkään. Tulppana Glow Plug P3 Turbo Ultra Hot ja kone savuttaa myös kovilla kierroksilla ihan mukavasti. Eli onkos nyt ainoa vaihtoehto ruuvata koneesta vain tehoa pois,jotta lämmöt saisi hilattua tuonne 110-120 asteen tuntumaan,vai mikäs sellainen hyvä lukema olis..? Aikaisemminkin olen kyllä mittailut lämpöjä,eikä ne muistaakseni noin korkealla ole koskaan olleet. Koneen säätöihin ei ole koskettu,pillin tiivisteen vaihdoin uuteen,kun vanha oli niin riekaleinen..

Koneena edelleen O.S. 21 VZ-B-Spec ja menovetenä Power-Save-Racing 25%

Petri T

Sopiva lämpö olisi 120-130. Oletko mitannut lämmöt tulpan juuresta?
Ja viisaammille kysymystä; 4 gallonaa ajettu v-spec ja etulaakeri juuri vaihdettu. Kone käy hyvin jonkin aikaa kunnes sammuu päksähtäen. Lämmöt normaalit. Ei vuotoja ja useammalla tulpalla kokeiltu. Säädöt ok. Polttoaine testattu uudemmalla V-Specillä ja ei ongelmia. Meniköhän pura ja kasaa hommeliksi?

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: Petri T - 03.07.08 - klo: 09.05
Sopiva lämpö olisi 120-130. Oletko mitannut lämmöt tulpan juuresta?
Ja viisaammille kysymystä; 4 gallonaa ajettu v-spec ja etulaakeri juuri vaihdettu. Kone käy hyvin jonkin aikaa kunnes sammuu päksähtäen. Lämmöt normaalit. Ei vuotoja ja useammalla tulpalla kokeiltu. Säädöt ok. Polttoaine testattu uudemmalla V-Specillä ja ei ongelmia. Meniköhän pura ja kasaa hommeliksi?

Joko kiertokanki rupee oleen tiensä päässä tai sitten pytty on vain loppu, et tarkalleen kerro sammuuko kone aina suurinpiirtein samoihin aikoihin kun kylmänä räppää käymään...   (Oletan että etulaakerin vaihdon yhteydessä on todettu takalaakeri kelvoksi)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

*HOKE*

Jos säädät moottorin kohdalleen, jolloin lämmötkin ovat hienosti hanskassa, et silloin todellakaan ruuvaa tehoja pois... Sillonhan kone on kohdallaan.

Ja kun sopivista lämmöistä puhutaan niin itsellä ei ole moottori tuntunut lämpöjä nostavan kuin 110-120 vaikka kuinka olen revitellyt.
Kone myös tarjoaa erittäin rajusti potkua ja tankin kesto liikkuu 9-10 minuutin välissä, riippuen kuinka kovaa tulee poljettua.

Huomaattehan että alaneulan säätökin vaikuttaa moottorin lämpöihin, eli ette voi ruuvata yläneulaa ja vilkuilla lämpömittarista lämpöjä... Sillä saa moottorin vain sinnepäin.
Mikäli lämmöt meinaa mennä yli 130 niin silloin on aina jotain pielessä.

Petri T

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 03.07.08 - klo: 10.26

Joko kiertokanki rupee oleen tiensä päässä tai sitten pytty on vain loppu, et tarkalleen kerro sammuuko kone aina suurinpiirtein samoihin aikoihin kun kylmänä räppää käymään...   (Oletan että etulaakerin vaihdon yhteydessä on todettu takalaakeri kelvoksi)

Tarkistin takalaakerin ja kiertokangessa ei tuntunut olevan väljää. En tullut maininneeksi, että kone päksähtelee muutamia kertoja myös kylmänä. Aikaa en ole tarkemmin vertaillut sammumisissa mutta sanoisin, että vaihteleva. Puristuksia on joten en usko, että pytty on vielä loppu...ei auta muu kun purkaa kone ja tarkistaa laakeroinnit sekä kiertokanki.

*HOKE*

Päksähtelee???

Nyt oli kyllä semmonen termi ettei ole hajuakaan mitä moottori siis tekee...

HVoltage

Niin onhan sulla käytössä OS P3 tai P4 tulppa? Jos ei niin tulppakauppaan mars mars...

Jos sammahtelu on satunnaista niin kiertokanki tulee ensimmäisenä mieleen, vielä ihan senkin takia että on tuo 4gal jo rullattu. Onko kaasarin haitarikumi ehjä? Ei yleensä aiheuta sammumisia mutta säätämisestä tekee mahdontonta, joka taas tuo nämä käyntiongelmat.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Petri T

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 03.07.08 - klo: 13.00
Päksähtelee???

Nyt oli kyllä semmonen termi ettei ole hajuakaan mitä moottori siis tekee...

Juuh, ensimmäinen kerta minullekin koko tapaus. Eli ääni muistuttaa tai kuulostaa ehkä tsäp tai päks...vaikea sanoin kuvata. Tehoa tuntusi löytyvän ja tyhjäkäynti ei vaella. Kunnes ajossa kerrasta edellä mainittu ääni ja sammuminen. Kone käynnistyy kyllä uudestaan.

HVoltage: Käytän koneissani ainoastaan Ossin P3 tulppaa ja haitarikumi on ehjä tiivistys molemmista päistä kunnossa. Pitää tänään purkaa kone. OS Speedin kanki lieneen kannattava sijoitus jos kanki vaihtokunnossa?

MKE

Päkssähtelyllä ja poksahtelulla tarkoittaa varmaankin sitä että fuili (jota saa tässä tapauksessa liikaa) syttyy pakoputkessa. Alhaalta rikkaalla? Sano Hoke jottaen sinähi........

Kössi-kenguru


Nyt tarvis noobi apua.

Kone starttaa kivasti,ottaa jengaa hyvin,mutta kun kaasun päästää,kone pudottaa kierrokset tosi nopeasti pari pykälää,mutta sitten sammuu. Onks se vaan tyhjäkäyntiä ruuvattava lisää? kerran kymmenestä kone jää käyntiin,eikä sammu.
-

*HOKE*

Tyhjäkäyntiä isommalle...

Kössi-kenguru

Juuh,niin mä ajattelinkin. Kyllä mä sitä ruuvasinkin jonkin verran lisää (ehkä 5 minuuttia),mutta ei vaikuttanut,joten annoin olla. Vähän on epävarma olo tuosta koneen säätämisestä,kun niin vähän aikaa leikkinyt näillä.
-

peitsamo

Jos tuntuu, ettei onnistu, niin aloita niistä ohjeen mukaisista perussäädöistä. Tyhjäkäynnin seilaaminen voi johtua myös siitä, että kone hörppii ilmaa esim. kaasarin kumin juuresta. Kokeile alaneulan säätämistä selvästi rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä isommalle. Tyhjäkäyntisäätö ja sen toimivuus on helppo katsoa kaasarista, kun ottaa putsarin pois.
Flying Calacucco

Kössi-kenguru

Ei se silleen seilaa mielestäni,eikös noiden kuulu asteittain pudottaa kierrokset? Täytynee vain rohkeammin ruuvailla,et joskos se auttais. Toisaalta välillä näyttäis bensaletkussakin menevän ilmakuplia,joten varmaan tuosta johtuu tuo sammuileminen. Pitänee se kaasarin tiiviste vielä tarkistaa. Saakos muuten noita tulppia hajoitettua omin neuvoin jotenkin? Esim. unohtamalla hekun koneeseen,kun rupeaa puhelimessa puhumaan..?  :wink:
-

peitsamo

Periaatteessa jos kaikki on kohdallaan, niin tyhjäynti alkaa siitä kun kaasuttaminen loppuu, eli ei mitään välivaiheita. O.S.:n koneissa kierrosten jääminen hetkeksi "päälle" taitaa olla melko tyypilistä, mahdollisesti em. seikoista johtuen (tämä perustuu omaan kokemukseen).

Flying Calacucco

*HOKE*

Pielessä on kone jos kierrokset jää ylös...
Eikä todellakaan mitään tyypillistä OS mottoreille...
Kokemuksesi ovat siis näköjään virheellisesti säädetyistä moottoreista.

peitsamo

Ei, vaan siihen, että kone on haukannut ilmaa jostain. Luotan edelleen vakaasti O.S: n koneisiin ja tulen ajamaan myös loppukesän kisat niillä.
Flying Calacucco