Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mugen Super Athlete 1/8 buggy?

Aloittaja JariV, 05.02.07 - klo: 08.25

JariV

Moro,

osaisittekos tietäjät kertoo mulle vähän tollasesta vempeleestä? Noin niinkuin alkuun sen laadusta ja tasosta yleisesti vaikka?

Kilpailikyvystä?

Mistä varaosia? Tuoko mikä putka maahan?

Onkos miten kallis härveli yleisesti ottaen.

Tarttis siis saada jotain käsitystä omasta laitteesta, kun mulla on tollanen huippukuntoinen vehjes itselläni enkä siitä hirveesti vielä tiedä.

Auttakaa mut alkuun sen kanssa. Jos joltain löytyy manuaali tai sen kopiot niin moisia voi tarjota mulle. Ja juu, googlella on jo kateltu...
Just joo.

Niko

Mugen Super Athlete oli myynnissä kun olin melko pieni ;) Siis ko autoa ei ole ollut vuosiin saatavilla. Olisiko ollut markkinoilla yli 10 vuotta sitten.

Jerrylla voisi löytyä osia ko autoon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JariV

Joo,

vanha toi vehe on ku mikä. Ilmesesti vuosmalli 2000 tai -01. Eli nimimerkki Jerry tääll saattaa omata osia moiseen?

Vai onko edes noinkaan tuore? Tää laite on aivan minimaalisen vähän käytetty ja ladattu parhaalla hipahipalla mitä aikoinaan on saanu...

Jälkikirjoitus: Jaa-a, niinköhän vuosimalli onkin luokkaa 1998 tai -99...
Just joo.

Futaba

Hobbylinnan jerry, Jerzirccar täällä foorumilla.
| Academy | Axial |

Tuukka

Mukaan vaan. Onpanhan selitys valmiina eli vanha auto.

Tosiasiassa olet puolen välin paikkeilla kisassa vain sillä, jos auto on pyörillään ja etenee.  Katollaan olevan auton merkillä ja iällä ei ole niin väliä.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"Mukaan vaan. Onpanhan selitys valmiina eli vanha auto.

Tosiasiassa olet puolen välin paikkeilla kisassa vain sillä, jos auto on pyörillään ja etenee.  Katollaan olevan auton merkillä ja iällä ei ole niin väliä.

Toistaalta kun etutukivarsi (tjms.) maistaa palan kakkosnelosta ja pakki huutaa varaosien kohdalla EIOOTA niin se syö pientä kilpailijaa. Tosin minusta noita ns. Vintage (muotisana) autoja on aina kiva nähdä...

...Salossa joskus viimevuonna Jerry esitteli LAROa (jos oikein muistan) se oli erikoinen värkki se...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

JariV

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"Mukaan vaan. Onpanhan selitys valmiina eli vanha auto.

Tosiasiassa olet puolen välin paikkeilla kisassa vain sillä, jos auto on pyörillään ja etenee.  Katollaan olevan auton merkillä ja iällä ei ole niin väliä.

Duoda duoda,

sinä päivänä kun mä osallistun kisaan niin mun selitys tulee oleen vakio:

Auto vois pärjätä jos sillä olis oikee kuski, mut auton omistaja ku haluu ajaa ite ni kyllähän se on sijoitus se viimenenki...

Kyl mä vehkeet saan kuntoon yleensä aina joko varaosilla tai soveltamalla, mut mistähän mä saisin kehitettyy ajotaitoo, se o sit toinen juttu...

Mut tossa Tuukan kirjoittelussa oli aikasta selvästi ehkä pientä provon poikastaki kait... :lol:  Noooo, kassellaan milloin sitä tullaan kattoon muitten vauhdit sit.
Just joo.

Tuukka

Eikä viimeistä sijaa saada - se pitää hankkia.

Vieläkin korpee kun jäätiin toiseksi viimeiseksi 2005 Ulvilan kisassa. Viimeinen olisi ollut jotain, mutta että toiseksi viimenen. Se ei ole yhtään mitään! Ei osaa edes hävitä, ..kele.

AnssiTS

Moro kaikille,

Minäkin kyselin äskettäin Athleteen/Super Athleteen varaosia, Jerryltä niitä löytyi. Nyt olisi tilauksessa kaikenlaista hilpetööriä. Saa vanhuksen taas baanalle ensikesänä.

Mielestäni auto on passeli viikonloppuajeluun, itse en viitsi investoida uuteen/uudenkarheaan autoo kun ei tiedä kestääkö rc-innostus kuinka kauan. Mutta jos sitä Ulvilan radalle pääsis ajelemaan ja innostus pysyy  niin ehtiihän sitä uuden auton myöhemminkin ostamaan  :)

jerzirccar1

Jos nyt en väärin muista niin tuolla autolla on voitettu joko emät tai mmät.
Voin tietysti muistaa väärinkin mutta aikansa huippuauto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

JariV

Kyllä tosta pelistä itse asiassa näkeekin, että se on laatulaite, joka paikka on täynnä hienoja toteutuksia ja varsinkin komponenttien sijoittelu pohjalevylle on mielestäni selkeästi tiukempaa. Tällä tarkoitan sitä mm. että kaikki painavat kohteet (moottori, polttoainetankki ja vastarin akut) on suunniteltu olemaan vierekkäin juurikin siinä auton pituussuuntaisen rungon keskipisteen takapuolella ja takadiffin välissä.

Plus vielä kaikki pituussäädettävät tangot, ei tartte vääntää pihdeillä tai ottaa irti mitään, säätökoloon avain ja vääntö.

Jerry, olisiko sulla takadiffiin vetoakseleiden hahlot, 2 kpl? Ne mitkä kiristetään sillä pikku kuusiokoloavaimella? Kössissä ainakin lienee samat...vai?

Mun mielestä on itse asiassa varsin makeeta, että vanhoja pelejä elvytetään takaisin kuntoon. Turha niitä kaikkia on roskikseen pilkkoa.

Muutenkin kun itellä on nyt jo 2 vempelettä (Kössi Inferno MP-6 International kait ja Mugen Super Athlete) niin noi on aloittelijoille jo niiiin hyviä pelejä että kyllä niistä lähtee ihan täydet fiilikset ainakin mulle. Ja kun mä vaikutan kuitenkin enemmänkin tuolla 1/1 harrastepelipuolella, niin kyllä se sielläkin on monesti nähty että vanhat huolella tehdyt pelit alkaa yllättäen tekemään niitä uusia pelejä naurunalaseks nopeudellaan...
Tästä itsekehuinen esimerkki 4 vuoden takaa: Tein itselleni europelin kadulle ja mutkaradalle; Opel Kadett B farmari vm. 1971, johon duunasin itse ratakäyttöön alustan ja motiksi laitoin uudemman GSI Kadetin 2.0 GSI 16V -motin ja Omegan 5-v. lootan. Sillä autolla pieksin täysin mm. Ahvenistolla Cosworth-Escortteja ja myös mm. erään Nissan Skyline GTR:n joka oli viritetty niin maan hemmetisti. Paras aika oli Ahvenistolla 1.37,5.

Mä katon keski-ikäisenä tyyppinä joka on 20 vuotta rassannu innolla harrasteautoja jopa aavistuksen tietäväni edes jotain autoista joten ainakin jotkin opit on sovellettavissa tähänkin kokoluokkaan.

Mutta uhoamiset tässä nyt sikseen, ehkäpä haluan vaan varoittaa tässä sellasia heppuja olemasta liian itsevarmoja omista uusista vehkeistään joilla on aina vaan se uusin kalusto käytössä. Kun vertaa näitä nykyautoja vanhempiin nelivetovehkeisiin, niin oikeastaan ainoastaan nyanssit erottaa ne oikeesti toisistaan.
Tiedätte varmaan sanonnan: Underdogs bite the hardest...

No ni, jebajee, saarna ohi.  :mrgreen:
Just joo.

elvis1

ja elvis elää
ei oo liikaa tehoa missään?

next

Pösöllä pääsi kuitenkin alle 1.37 affalla ;) että hitaita ollu ne muut siellä radalla ;)

Ei vaan onhan toi ihan hyvä aika jariv.
Tosi on että niillä joilla nopeat ja uudet tai siistiksi rakennetut autot niin ei ne uskalla ajaa. Vanhemmalla uskaltaa pistellä "reikäpäänä" kun hiukan eri hinnoissa autot.

Sori ei kuulunut polttiksiin millään muotoa :D

JariV

Moro,

joo en mä väittänykkään millään muotoo olevan mikään Suomen nopein tai muutakaan. Kyllähän siellä Apparalla monikin on ollu mua nopeempi, mut halusin vaan sanoo et kyllä sitä vanhoillakin vehkeillä pärjää halutessaan uudempia vastaan.

Mutta luulempa että se ei jäänyt varmaan kellekkään epäselväksi.

Lujaa oot Pösöllä ajellu. Millanen vehje?
Just joo.

next

205 gti---->Mi16 tekniikka+kaaret+alusta yms. Ei ihan vakio ;) mutta kilvellinen.

Ei ole enää rahaa kuin näihin "pikkuisiin" menopeleihin.

Joo en mä siihen sanonutkaan kuhan piti nostaa omaa häntää ;)

gbvb28

#15
Jaahas.. nostellaan aihetta.
Varaosille olisi tarvetta jos joltain löytyisi.
Satunnainen ajaja.