Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Paljonko mahtaa auto painaa?

Aloittaja JK, 04.03.07 - klo: 13.46

JK

Meinaan sadekisan jälkeen. Muutaman kerran tullut soosissa sotkettua, vaan enpä ole huomannut autoa punnita.

Mahtaisiko 4,5 kiloa riittää?

On tullut funtsittua keinoja saven tarttumisen vähentämiseksi. Perinteisesti on suihkuteltu auto täyteen CRCeetä tai vastaavaa. Ei tosin tunnu hirveästi auttavan. Miten mahtaisi ihan perinteinen vaseliini toimia?

*HOKE*

Viimekauden ekassa kisassa satoi vettä... Auto painoi kotiin tuotuna 6 kiloa puntarin mukaan.

Pete T

Aikamoinen lisäpaino. Kuinkas auton kytkin kestää vai onko merkitystä lisääntyneellä painolla? Itselläni sadekelissä ajelut jääneet kokonaan  :D

Mika R

Tottakai se käy kytkimen päälle, kuten myös iskareiden. Tilanteesta riippu kestääkö maaliin asti vai ei..

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "Pete T"Aikamoinen lisäpaino. Kuinkas auton kytkin kestää vai onko merkitystä lisääntyneellä painolla? Itselläni sadekelissä ajelut jääneet kokonaan  :D

On ihme jos kytkin ei hajonnut...
On paljon painoa jos auto 6 kiloa painaa.

tapsa92

Tämä riippuu myöskin autosta. Jotkin monsterit kun painaa joku 10kg esim. gensut, mites niitten kytkimet kestää, samaa kamaa nekin on.
- Tapsa

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Tämä riippuu myöskin autosta. Jotkin monsterit kun painaa joku 10kg esim. gensut, mites niitten kytkimet kestää, samaa kamaa nekin on.

Niin mut meinasin muutaman kilon autoja.

tapsa92

- Tapsa

Juhanu

Tuo kuulosti hyvin innostuneelta. 8)  8)

Pete T

Nyt menee kyllä hieman ot:ksi kun kytkimistä kyselen, mutta oletteko kisatessa tehneet muutoksia tai vaihtaneet kytkimen toiseksi jos on ollut sadekeli?

Divi

Tapsa on siinä eroa jos genesiksen kytkin on suunniteltu autoon joka painaa 10kg. Krossin kytkin on suunniteltu autoon joka painaa paljon vähemmän. Jos tämä paino melkein tuplataan, joutuu kytkin koville.

mitmit

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Tapsa on siinä eroa jos genesiksen kytkin on suunniteltu autoon joka painaa 10kg. Krossin kytkin on suunniteltu autoon joka painaa paljon vähemmän. Jos tämä paino melkein tuplataan, joutuu kytkin koville.

Hetken tuota meinasin paasata mutten jaksanut vaivautua selittämään :lol:
Asia on siis tasan noin.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Divi

Tulee muuten usein täälä semmonen tunne että livenä vois saarnata enemmänki mutta ku rupee kirjottamaan sitä viestiä niin tulee vaan semmonen tunne et hitto en mä jaksa.  :mrgreen:

tomppa82

Noiden Buggyjen ja monstereiden kanssa kun vähemmän tullu pelattua, niin vähän udompia on. Mutta selittäkääs joku, että eikö olisi mahdollista laittaa ison ja raskaan monsterin kytkintä 1:8:in crossiin? Jos ne kerta on uomattavasti raskaammlle autolle suunniteltu, niin silloinhan niiden luulisi aikamoisen lisäpainon crossarissa kestävän...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Tuukka

Lisäpaino kurasta on vain osa kytkimeen kohdistuvasta vastuksesta. Taitaa huomattavin osa olla sitä, että niin renkaat, keskidiffi, jarrut jne.. eivät pyöri kuin huomattavalla vastuksella. Sekä kuralla tahtoo pyörien vierintävastuskin olla aika suuri. Lumiukkoja tekemällät tuo asia valkenee näin "ei rc-keleillä".

JK

Miten monsterin kytkin eroaa buggyistä? Onko se vain suurempi?

Pitäisikö vesikelille olla järeämpi kytkin pakissa? Yleensä on tosin mylly ollut loppu ennen kytkintä.

Joskus muistan sateessa ajetun finaalin loppupuolella myllyni lämpöjen olleen karvan vajaan 300 astetta. Kone näytti designkeramiikalta saatuaan muutaman sentin vahvuisen savikuorrutuksen. Tyhjäkäyntiruuvi oli väännetty suunnilleen pohjaan asti ja pääneulaa pirusti piikimmälle.
Koneella heitettiin sen kisan jälkeen vesilintua. Kytkin oli kuitenkin ok.  :D

ilpi

Lainaus käyttäjältä: "JK"
On tullut funtsittua keinoja saven tarttumisen
vähentämiseksi. Perinteisesti on suihkuteltu
auto täyteen CRCeetä tai vastaavaa. Ei tosin
tunnu hirveästi auttavan. Miten mahtaisi ihan
perinteinen vaseliini toimia?

Ootteko kokeillu teflon spraytä? Luo liukkaan pinnan
mihin ei kuran pitäis tarttua. En oo koittanu mut
aattelin ku tos on purkillinen sitä hyllyssä.
HotBodies,TeamLosi,Liquidrc.Näillä mennään!

full

mahtaneekohan autojen tuulilaasiin/moottoripyöräkypärien visiiriin laitettava "5 Sateesta" auttaa kuraan. tekee liukkaan pinnan ainakin vedelle jolloin vesi ei jää pisaroiksi vaan poistuu lähes välittömästi tuulilasilta/visiiriltä.
[Xray XB8]

xeeda

en tiiä mutta ainakin lumeen ja jäähän (ehkä myös mutaan) pitäisi auttaa sellanen suihkutettava silikoni se tekee semmosen suojaavan pinnan.
ei auto kuutioihin katsominen...

ladatusta

Lainaus käyttäjältä: full - 06.03.07 - klo: 11.03
mahtaneekohan autojen tuulilaasiin/moottoripyöräkypärien visiiriin laitettava "5 Sateesta" auttaa kuraan. tekee liukkaan pinnan ainakin vedelle jolloin vesi ei jää pisaroiksi vaan poistuu lähes välittömästi tuulilasilta/visiiriltä.
Taas offtopic, mutta mistä tuota saa ostaa(?), olisi todella tarpeen 1:1 autoissa. :roll: