Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kuuladiffien huolto

Aloittaja Erkhart, 04.03.03 - klo: 21.56

Erkhart

Kuinka monen ajotunnin jälkeen kannatta kuuladiffit putsata ja rasvata uudelleen?????
Hpi nitro rs4 3, Micro

nici

Eiköhän se riipu ihan ajoympäristöstä, säädöistä(liian löysällä voi sulaa, sillon ei kyllä enää tartte huoltoa :mrgreen: ) sekä siitä mitkä diffit on kyseessä. Jotkut vaatii useammin huoltoa kuin toiset.. Mikä auto on kyseessä?

Mika R

Erhart, noi Kyoshon diffit vaatii huoltoa sitten kun alkaa tuntua liian löysältä (pyörät pyörii liian kevyesti) ja alkaa kuulua rahinaa. Pistät vaan aluks tosi tiukalle ja rasvaa kehiin, niin kyllä ne tollaset 5 ajokertaa pitäs kestää. Voihan niitä laitella useaminkin, mutta on liaan työlästä.

blenheim

Kuuladiffit?!?! Miten ne eroaa tavallisista diffeistä
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

Niissä on "tavallisten" rattaiden sijaan kuulat sisällä ja säätö tapahtuu säädettävän ruuvin avulla joka painaa kahta levyä kuulia vasten molemmin puolin. Siinä on siis tavallaan sisäänrakennettu (liuku)kytkin diffin lisäksi. kts  http://www.rctek.com/general/differential_ball_description.html

Erkhart

Mikä lsketaan kunnon ajokerraksi? Kuinka monta tankillista?
Hpi nitro rs4 3, Micro

blenheim

Aah, se on siis tuommoinen. Missä autoissa noita kuuladiffejä käytetään? Onko tavalliset ratasdiffit parempia tai kestävämpiä kuin kuuladiffit?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

Kuuladiffit on perus ratas diffejä paremmat ja helpomin säädettävät, ei tarvii öljyjen kanssa leikkimistä, mutta vaativat enemmän huoltoa. Yeiset touring/rally autoissa asfaltilla, mutta ei off-roadissa

blenheim

Mutta entäpä kestävyys. Miten ne kestävät kovia mälläyksiä ja entä voitelu, öljyä ei tarvitsekaan?!?!?!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

nici

Miten ihmeessä diffin voi saada rikki "mälläämällä" auton!?!  :?: Ratasdiffissa voi mennä rattaat jos on esim liian tehokas kone tai tulee nopea isku kuten hypystä laskeuduttaessa eikä tajua päästää kaasua ilmassa.. mutta kuuladiffi liukuu varmaan siinä vaiheessa. Kuuladiffiin pistetään siihen tarkoitettua rasvaa, EI mitään vasellinia tai silikonia koska sillon se vain luisuu, kuumenee ja lopulta sulaa jos huonosti käy.

Mika R

Juuri näin, koska kuuladiffissä on sisäänrakennettu LIUKUKYTKIN kuten aiemmassa viestissä kirjottelinkin jo.

Blenheim, jos englanti sujuu tutustu tohon RCTekin selvitykseen, se on erittäin hyvä minusta (ja sitä englantiahan oppii juri parhaiten tutustumalla mielenkiintoisiin aiheisiin englanniksi)

blenheim

Täytyypä sitten käydä lukasemassa tuo ko. artikkeli kuuladiffeistä...

Ja Nici: Kyllä sen saa rikki jos oikein kovaa mällää. Itsekin olen saanut sen hajalle törmätessäni täysillä isohkoon kiveen, siinä meni koko takapää täysin nuuskaksi laakereita myöten. Että silleen  :lol:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

feenovi

Mikä ois hyvää diffirasvaa?
täysii

Otsomaani

Xrayn diffirasva on parasta.
Sitä saa Dantomilta.