Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä auton ostan -osio

Aloittaja historia, 10.04.07 - klo: 18.36

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: vator - 27.11.09 - klo: 18.15
Miten köhän on vara osien saannin laita? :huh: Kuniitä kuitenki tarvii. :angel:
LOPETA NYT JUKOLAUTA TÄÄ SEKOILU HERRANJUMALA SENTÄÄN!!!!!!!!!!!

Kysyit jo toisessa topikissa.

Pidä löpinät yhdessä paikassa ja jätä sokeria vähemmälle.

vator

asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

vator

Eiköhän lopeteta tappelu.

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370

Kuika kohan kovaa toi kulkee ,kun en löytänyt tietoa millään? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Antti M

Lainaus käyttäjältä: vator - 28.11.09 - klo: 10.06
Eiköhän lopeteta tappelu.

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370

Kuika kohan kovaa toi kulkee ,kun en löytänyt tietoa millään? :huh:

Tarpeeks, riippuu väleist, mut vauhti ei tuu loppuu..

|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

nanoxen

Eli olin ajetellut ostaa joko Traxxas E-Maxx Brushless editionin tai Hpi Savage Flux Hp:n. Kumpii te foorumilasiet nyt suosittelisitte. Myös muita merkkejä voi suositella, plussa ovat suuri koko, tehot, vedenpitävyys (ovatko nuo muuten vedenpitäviä) ja kestävyys. Pääasiassa piharälläykseen ja ehkä radallakin kävisin kerran kokeilemassa.  Ja olen ostamssa autoa heti, joten se vedenpitävyys olisi suuri plussa, jotta pääsee talvella :)

Pete_69

Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 26.11.09 - klo: 21.01
nyt ois pien rallikuume niin suositelkaas jotain hyvää autoa siihen tarkoitukseen, tamiyan tt01 on pyörinyt kyllä mielessä mutta ehdottakaa jotain muitakin vaihto-ehtoja? hinta haarukka sais pyörii ajovalmiilla paketilla siellä alle 300 nurkissa. Niin ja sähkö motilla tietenkin sais olla.
itse itseäni lainaten  :roll:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.


jonde_sorone

RTC versiossa on KIT versiosta RTR versioon kaivattuja osia, lukisit edes tekstin RF:n sivulta.... :roll:
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: nanoxen - 28.11.09 - klo: 11.29
Eli olin ajetellut ostaa joko Traxxas E-Maxx Brushless editionin tai Hpi Savage Flux Hp:n. Kumpii te foorumilasiet nyt suosittelisitte. Myös muita merkkejä voi suositella, plussa ovat suuri koko, tehot, vedenpitävyys (ovatko nuo muuten vedenpitäviä) ja kestävyys. Pääasiassa piharälläykseen ja ehkä radallakin kävisin kerran kokeilemassa.  Ja olen ostamssa autoa heti, joten se vedenpitävyys olisi suuri plussa, jotta pääsee talvella :)

Noista kumpikaan ei varsinaisesti ole vedenpitävä, mutta noparin ja vastarin kun suojaa niin voi ajaa märälläkin, kunhan ei ihan upota veteen.

Mä en voi kuin suositella Savage Fluxia, imo hauskin rc-auto mitä on ja kestää vaikka mitä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

vator

Paljon toi hpi baja t5 maksaa? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Antti M

|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

vator

asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

-rcmh-

vator lopeta jo toi turha spammailu :police:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Jakezzu

Aioin ostaa kyosho dbx t2:n. Kannataako ja kestää kö ajaa talvella,vesisateessa. :huh:
Kyosho DBXt2, Hpi, OS, JR

miskil

KAIPAISIN LISÄÄ MIELIPITEITÄ!!!

Eli siis, olen hankkimassa itselleni ns. sunnuntai temppuilu-/ajoleluksi FG:n Monster-mallisarjan RC-autoa (1:6 BENSA), mutta nyt eteeni on putkahtanut ehkäpä hieman yllättäen seuraavanlaiset pari ongelmaa.

1) Ensinnäkin, takaveto vai neliveto malli?
Auto tulee kuitenkin ns. sunnuntaiajelu leluksi.
Kumpaa on helpompi hallita?
Kumpaa on helpompi huoltaa? Onko paljon eroa?
Kumpaa on helpompi driftata?
Onko pidossa eroja?

Itse olen kuullut ja ymmärtänyt noista seuraavaa, että takaveto mallia olisi helpompi hallita, takaveto mallia tarvitsisi vähemmän huoltaa, takaveto mallilla driftaaminenkin onnistuisi helpommin/paremmin.

2) Toiseksi, haluaisin tietää, että mikä allaolvista malleista on teidän mielestänne malliltaan/väriltään hienoin?
1. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Truck02-large.jpg
2. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Hummer02-large.jpg
3. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Jeep02-large.jpg
4. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Truck-01-1024px.jpg
5. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Hummer-1024px.jpg
6. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Jeep-01-1024px.jpg

T: nimim. 34-v RC-harrastusta aloitteleva.

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 28.11.09 - klo: 12.35
Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 26.11.09 - klo: 21.01
nyt ois pien rallikuume niin suositelkaas jotain hyvää autoa siihen tarkoitukseen, tamiyan tt01 on pyörinyt kyllä mielessä mutta ehdottakaa jotain muitakin vaihto-ehtoja? hinta haarukka sais pyörii ajovalmiilla paketilla siellä alle 300 nurkissa. Niin ja sähkö motilla tietenkin sais olla.
itse itseäni lainaten  :roll:
Millaiseen käyttöön tulee, asvaltille ja matolle vaiko siis ihan rallikäyttöön hiekalle?
Jos hiekalla ajat niin tää vois olla hyvä.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Pete_69

no ihan asvaltille ja hiekalle, mattoa se auto ei tule varmaan koskaan näkemäänkään. pitää pistää toi vakavaan harkintaan kun näyttäs tuolla myyntipuolellakin yks olevan :tongue:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

vator

asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

vator

Kannattaako ostaa hpi baja 5t käytettynä ja mistä saa? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Antti M

Lainaus käyttäjältä: vator - 30.11.09 - klo: 20.33
Kannattaako ostaa hpi baja 5t käytettynä ja mistä saa? :huh:

Osta pois, ehkä tältä foorumilta, nettimarkkinst tai jostai muualt.

Mut lopeta nyt toi turha kommentointi!
Älyä saa käyttää!!!
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Casull

Lainaus käyttäjältä: miskil - 30.11.09 - klo: 14.41
KAIPAISIN LISÄÄ MIELIPITEITÄ!!!

Eli siis, olen hankkimassa itselleni ns. sunnuntai temppuilu-/ajoleluksi FG:n Monster-mallisarjan RC-autoa (1:6 BENSA), mutta nyt eteeni on putkahtanut ehkäpä hieman yllättäen seuraavanlaiset pari ongelmaa.

1) Ensinnäkin, takaveto vai neliveto malli?
Auto tulee kuitenkin ns. sunnuntaiajelu leluksi.
Kumpaa on helpompi hallita?
Kumpaa on helpompi huoltaa? Onko paljon eroa?
Kumpaa on helpompi driftata?
Onko pidossa eroja?

Itse olen kuullut ja ymmärtänyt noista seuraavaa, että takaveto mallia olisi helpompi hallita, takaveto mallia tarvitsisi vähemmän huoltaa, takaveto mallilla driftaaminenkin onnistuisi helpommin/paremmin.

2) Toiseksi, haluaisin tietää, että mikä allaolvista malleista on teidän mielestänne malliltaan/väriltään hienoin?
1. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Truck02-large.jpg
2. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Hummer02-large.jpg
3. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Jeep02-large.jpg
4. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Truck-01-1024px.jpg
5. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Hummer-1024px.jpg
6. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster+Stadium-Truck/4WD-Stadium-Jeep-01-1024px.jpg

T: nimim. 34-v RC-harrastusta aloitteleva.

1: Neliveto. Aivan ehdottomasti neliveto.
Nelivetoinen on paljon helpompi hallita.
Neliveto on tietysti vaikeampi huoltaa monimutkaisemman tekniikkansa vuoksi, muttei kuitenkaan niin hankala etteikö siitä selviäisi helposti ihan maalaisjärkeä ja ohjekirjaa käyttämällä.
Driftaamiseenkin neliveto on paljon parempi.
(tähän kohtaan maininta etten ole koskaan omistanut bensa-autoa, kokemuksia on vain 12 vuoden ajalta nitro- ja sähkövehkeistä jotka kolmea lukuunottamatta ovat olleet kaikki nelivetoja)
Tietysti nelivetoisessa on parempi pito, onhan vetäviä pyöriä neljä.  :wink:

Kaikkein suurin miinus nelivetovehkeissä on hinta, jos valmistaja on valittu FG:ksi.

Kannattaa ehdottomasti tutkailla muitakin merkkejä.

Mieluisimpaan mallivaihtoehtoon sanoisin annetuista vaihtoehdoista poiketen tuon:
http://www.fg-modellsport-gmbh.de/FG-International/site-01-07-products_e/01-off-road_e/offroad-layout_e/baja-comp-4WD-layout_e.html

Nuo ehdottamasi monstermallit ovat mielestäni kömpelön oloisia runkorakenteensa vuoksi.
Ja luultavasti tuo nelivetobuggy on parempi ajettavakin.

Noiden käytöseroja selvitellessä kannattaa etsiä juutuubista ajopätkiä kustakin eri mallista, niistäkin jo selviää varmasti jotain.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

miskil

#232
Nuo FG:n mallit maksavat täydellisenä pakettina 1080-1180€.

Casull:lle erityis kiitos loistavasta vastauksesta perusteluineen.
Mä olen tainnut tuohon FG:hen jo päätyä, mutta lähinnä toi takaveto/neliveto on vielä auki.

Casull

NELIVETO!!  :evil:


Pahoittelut, oli pakko vielä koittaa psyykata...
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

miskil

Kiitos mielipiteestäsi.

T: nimim. taistelua itsensä kanssa käyvä.

(ja tuolla tarkoitan nyt sitä, kun mulle on jostain syystä muodostunut ja jopa iskostunut päähän VAHVA mielipide, että takaveto, mutta juuri tuosta syystä johtuen olen muiden mielipiteestä kiinnostunut)
[ja takaveto syystä että, se on helpompi huoltaa ja kuulemma helpompi hallita ja kuulemma perän saa helpommin sladiin? mene ja tiedä, kun en ole päässyt testaamaan]

*HOKE*

Perä lähtee tietenkin helpommin sladiin kuin nelkussa.
On tottakai helpompi huoltaa, kun liikkuvia osia on yli puolet vähemmän ja muutenkin rakenne reilusti yksinkertaisempi.

Mutta jo tuo että saa helpommin sladiin, kertoo että ei se takaveto kyllä todellakaan ole helpompi hallita.

Vai miksi oikeissakin autoissa mainostetaan nelivetoa turvallisena ja takavetoset pyörii sinnetänne ojanpohjille perä edellä... etuvetosten mennessä ojaan keula edellä.

Casull

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.12.09 - klo: 00.36
Vai miksi oikeissakin autoissa mainostetaan nelivetoa turvallisena ja takavetoset pyörii sinnetänne ojanpohjille perä edellä... etuvetosten mennessä ojaan keula edellä.

Omistin joskus lukkoperällisen takavetoisen Alfa-Romeon 75 TS:n jota kolhittiin useastikkin, ja aina perästä...
Jostain kuulin myös että tuo oli aivan erityisen herkkä auto menemään jokapaikkaan perä edellä, siitäkin huolimatta että sen painojakauma oli tarkalleen 50/50.


Kerran olosuhteiden pakosta ajoin talven etuvetoisella ja se pyrki leikkiessä aina keula edellä väärään suuntaan.

Nelivetolelu sitten menikin yhden talven yleensä kylki edellä.
Onneksi sillä en törmännyt mihinkään.  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Kaasusorsa

Mikä olisi hyvä ensimmäinen auto hiekkakentälle jolla myös 1/8 autojen krossiradalle? Itse ajatellut Kyoshon Lazer ZX-5sta.
-|Kyosho Inferno MP 7.5 sports 4|-
~ Sorsa

tturku

Jätä kössi väliin ja osta vaikka Asso, Tamiya, Schumacher tai Academyn 1:10 crossari. Jos olet piha suttailuun autoa vailla ja takaveto crossari kelpaa niin erittäin edullinen ja kestävä pihasuttailuauto on myös Duratraxin Evader. Sillä on myös hyvä takuu osille. 1:8 krossiradalle kannattaisi hankkia 1:8 kokoinen auto tai sitten joku truggy tai SC (short course) kilpuri. Traxxas myös hyvä merkki. Kannattaa autoa ostettaessa ottaa huomioon, missä on lähin varaosatiski ja sen mukaan vähän katsoa merkkiä. Miksi kössiä ei kannata ostaa? Kalliit varaosat ja huono saatavuus välillä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Kaasusorsa

Tähän väliin kysyn olisikohan tämä sitten järkevä pihasuditteluun jolla myös crossiradalle?  :roll:
-|Kyosho Inferno MP 7.5 sports 4|-
~ Sorsa