Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä auton ostan -osio

Aloittaja historia, 10.04.07 - klo: 18.36

JiiPee

Mites, toi Subaru oli tuossa ylempänä tuolla DF-03Ra alustalla, mutta tuolla TT-01 alustalla oleva Subbe houkuttelis hinnallaan, http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=1_16_73&products_id=11117
Onko kokemusta millainen tuo laite on? Hinta ei olisi paha. Jos tulisi tullin ohi niin selviäisi 83€ ja alveineenkin satkun pintaan.
Eli radiot kiinni ja baanalle...vai? Nopari ainakin näyttäisi tulevan mukana.
Joku rotanmentävä reikä tässä jutussa on kumminkin tai ainakin siltä tuntuu.
Ens kaudeksi tuolle meidän juniorille kattelen peliä että potkua ei tarvii olla kunhan edes jonkunverran kestäis.
Kun ei ole noista mitään kokemusta niin haullakin voi mennä pahasti metsään.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

rcfriikki

Mitkä akut sopivat 1/16 e-revoon??
Ja kuinka kylmässä säässä autolla voi ajaa?

Jabe

Lainaus käyttäjältä: rcfriikki - 17.12.09 - klo: 14.32
Mitkä akut sopivat 1/16 e-revoon??
Ja kuinka kylmässä säässä autolla voi ajaa?
Ne vakio NiMH akut tietenkin ja ainakin Fullymax 1800mah lipo, ilmeisesti tämä vaikka tiedot ei ole oikein.
Ei mikään muovikippo pakkasesta tykkää, että ei sitten kolaroida kauheasti. Lipot pitää olla "lämpimät" kun ajon aloittaa.
Täällä on enemmän keskustelua ko autosta, löytyy varmaan helpommin vastauksia.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

rcfriikki


bartti

#274
Koitetaan sovittaa tämä kymysys tänne osioon eikä tuonne corri kisa topicciin.

Tämmöinen asia vaivaa mieltä, correja on nelikkoa ja takatuupparia tarjolla kumman suuntaan kannattais kallistua perusteluja?



Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: bartti - 20.12.09 - klo: 12.25
Koitetaan sovittaa tämä kymysys tänne osioon eikä tuonne corri kisa topicciin.

Tämmöinen asia vaivaa mieltä, correja on nelikkoa ja takatuupparia tarjolla kumman suuntaan kannattais kallistua perusteluja?

Jos haluat ajaa sisäradalla kilpaa niin takaveto. Neliveto on liian nopea kapealle ja syherölle sisäradalle.

Ulkoradalle (savi) neliveto on varmasti helpompi.

Takaveto vaatii osaamista enemmän...

timomk

mikä on ehdottomasti paras 4wd sähkis krossi? miluiten suht halpa ja semmonen mihin saa halvalla helposti varaosia?
Ny muuten hajos joku :D

SLap

En tiedä parasta, mutta ainakin : Asso B44, Academy SBV2 Pro Carbon, J-Consepts BJ4, jälkimmäisen varaosien saannista en ole varma. -Sami
Jeps

bartti

Lainaus käyttäjältä: timomk - 22.12.09 - klo: 13.14
mikä on ehdottomasti paras 4wd sähkis krossi? miluiten suht halpa ja semmonen mihin saa halvalla helposti varaosia?
Noilla kriteereillä joudut ostamaan kaks sen halvan ja sitten hyvän.
Ostatko varaosat kotimaasta vai netinkautta ulkomailta ?
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

timomk

kotimaasta olis paras tai esim:lindingeristä mistä ei tuu hirveitä posteja
Ny muuten hajos joku :D

timomk

paras takaveto on siiten ilmeisesti joko asson b4 tai Academy GV2 Pro. kumpi parempi ja halvempi? voiko joku pistää sopivan setupin noihin.
Ny muuten hajos joku :D

apt93

Lainaus käyttäjältä: timomk - 22.12.09 - klo: 22.02
paras takaveto on siiten ilmeisesti joko asson b4 tai Academy GV2 Pro. kumpi parempi ja halvempi? voiko joku pistää sopivan setupin noihin.

Tarkoitatko alustan säätöjä vaiko sähköjä? jos sähköjä ja halvalla pitää päästä, niin ez-run ja siihen hobbykingistä lipoja.

sakke_

Lainaus käyttäjältä: timomk - 22.12.09 - klo: 22.02
paras takaveto on siiten ilmeisesti joko asson b4 tai Academy GV2 Pro. kumpi parempi ja halvempi? voiko joku pistää sopivan setupin noihin.
B4:ssa on kestävämpi pääakseli laatikossa ja useammasta paikasta saatavat varaosat, muuten taitavat olla kohtuu lähellä toisiaan.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

rc_lazer

Jepjep

vator

Ei varmaan hassumpi toi lazer zx5. Ei ole omaa kokemusta, mutta luulen näin. Kyoshoa on kyllä pidetty huonona täällä rc 10:ssä. Kaverilla kylläkin toi dbx t2 on toiminut ihan hyvin. Paitsi servot ovat huonoja ollut, mutta tosiaan ei varmaan ole hassumpi toi lazer zx5.:smiley:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

rc_lazer

joo lazer on hyvä auto mutta aluksi siitä vähän jotain osia ropisee rikki mutta kun uudet ostaa niin kestää kun mikä
Jepjep

timomk

#286
Lainaus käyttäjältä: rc_lazer - 27.12.09 - klo: 17.57
ENTÄS LAZER ZX5
kössiin en enää erehdy mutta tulossa on parin kuukauden päästä asson b4 harjattomalla tekniikalla.

ps:kannattaako ostaa traxxasin e-maxx vai hpi savage 3.5? mielessä on ollut myös harjaton 1/16 e-revo mutta hakisin vähän jotain isompaa

ps:edit:mikä monsteri ekaksi monsuksi. ei stamprede mutta joku saman tyylinen ja halpa varaosainen
Ny muuten hajos joku :D

apt93

Lainaus käyttäjältä: timomk - 27.12.09 - klo: 20.36

ps:edit:mikä monsteri ekaksi monsuksi. ei stamprede mutta joku saman tyylinen ja halpa varaosainen


Stampede. Kauheena ei oo muita laadukkaita takavetomonstereita markkinoilla ja tuohon on varaosatkin halpoja.

timomk

ehkä se mutta toinen on minkä ajattelin hankkia on thunder tigerin ek-4 v2 isommalla koneella tai savage 3.5.

ps:en tiedä mutta joku ihme vimma olis hankkia metukka auto asson b4 jälkeen
Ny muuten hajos joku :D

TheArska

Jos polttis monsteria harkitsee niin savage on varma valinta. Itse kyllä valitsisin/valitsin uudemman version kuin tuo 3.5 mikä taitaa olla eka savage, joku ss tai x malli voisi olla parempi vaihtoehto, ne sisältää mallista riippuen parempaa palikkaa, esim. tehokkaampi moottori, kestävempi voimansiirto yms.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

timomk

yks mikä olis niin savage xl. mielummin ostaisin itse tuon ek.4 v2 koska saan kaverilta sen koko settinä ja varaosia, pari hehkua ja sartteri siihen päälle niin 250e-300e mutta te tiedätte enemmän niin savage xl, flux, ss tai x
Ny muuten hajos joku :D

Jabe

Lainaus käyttäjältä: timomk - 28.12.09 - klo: 20.53
yks mikä olis niin savage xl. mielummin ostaisin itse tuon ek.4 v2 koska saan kaverilta sen koko settinä ja varaosia, pari hehkua ja sartteri siihen päälle niin 250e-300e mutta te tiedätte enemmän niin savage xl, flux, ss tai x
Jos polttista oli tarkoitus niin unohda Flux, se on sähkömalli...
Vaikka onkin ilmeisesti vähän kestävemmistä osista tehty kuin polttikset, voimansiirtoa ajatellen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

jonde_sorone

No ei se Kyosho Mad Forcekaan ole huono. Kaverilla on kestäny 2 vuotta pihasuttailua ja koko aikana on mennyt vaan yksi vanne. Eli aika hyvä auto on kyseessä jos ottaa huomioon 399€ hinnan..

Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

MadForce

+ Kestävyys

+ Hinta

- Kalliit osat


Savage

+ Kestävyys

+ Suosio

+ Varaosien saanti

- Hinta
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

*HOKE*

Taas tätä huvittavaa... "hyvin se on kestänyt"

Niin naurettavan suhteellista ettei pysty sanoin kuvaamaankaan.

Jos mad force otetaan referenssiksi eli sen kestävyyttä verrataan muihin autoihin niin miten ihmeessä määritellä auto joka oikeasti kestää???

"ÜÜber atomipommin kestävä"
"jääkauden kestävä"
?????

Jos on käsitystäkään oikeasti kestävästä autosta niin mädiä ei voi sanoa kestäväksi vaikka se lojuisi vain hyllyllä esillä.
Se kestää siinäkin huonosti.

Jos on vain yhden vanteen saanut rikottua 2 vuoden aikana niin autolla on ajettu minun mittakaavassa TODELLA VÄHÄN ja aivan naurettavan nättiä ajoa...
Oikeat hypyt loistaneet poissaolollaan jne.

Mädistä ei voi plussaksi sanoa edes hintaa.
Samalla hinnalla kun saa esim RTR polttiskrossarin joka kestää valovuoden paremmin, osat on halvemmat ja saatavuus heti.

Antti M

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 09.50
Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

Kaiken lisäks suurin savage on XL jonka kone on 5,9 kuutioinen ja antaa 3,75 heppaa
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: Antti M - 30.12.09 - klo: 10.12
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 09.50
Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

Kaiken lisäks suurin savage on XL jonka kone on 5,9 kuutioinen ja antaa 3,75 heppaa

Niinpä olikin :embarrassed:
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.12.09 - klo: 10.10
Taas tätä huvittavaa... "hyvin se on kestänyt"

Niin naurettavan suhteellista ettei pysty sanoin kuvaamaankaan.

Jos mad force otetaan referenssiksi eli sen kestävyyttä verrataan muihin autoihin niin miten ihmeessä määritellä auto joka oikeasti kestää???

"ÜÜber atomipommin kestävä"
"jääkauden kestävä"
?????

Jos on käsitystäkään oikeasti kestävästä autosta niin mädiä ei voi sanoa kestäväksi vaikka se lojuisi vain hyllyllä esillä.
Se kestää siinäkin huonosti.

Jos on vain yhden vanteen saanut rikottua 2 vuoden aikana niin autolla on ajettu minun mittakaavassa TODELLA VÄHÄN ja aivan naurettavan nättiä ajoa...
Oikeat hypyt loistaneet poissaolollaan jne.

Mädistä ei voi plussaksi sanoa edes hintaa.
Samalla hinnalla kun saa esim RTR polttiskrossarin joka kestää valovuoden paremmin, osat on halvemmat ja saatavuus heti.

Ainakin kaverilla kestänyt erinomaisesti... Mulla ei kyllä mikään kyösti kestä yli kuukauden...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

sakke_

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 10.26
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.12.09 - klo: 10.10
Taas tätä huvittavaa... "hyvin se on kestänyt"
Niin naurettavan suhteellista ettei pysty sanoin kuvaamaankaan.
Jos mad force otetaan referenssiksi eli sen kestävyyttä verrataan muihin autoihin niin miten ihmeessä määritellä auto joka oikeasti kestää???
Ainakin kaverilla kestänyt erinomaisesti... Mulla ei kyllä mikään kyösti kestä yli kuukauden...
Mad Forcee huonompaa autoo saa hakee tai no ei niin kaukaa esim. lazer zx-5. Mutta joo ei kannata kehua autoo kestäväks jos sillä ei oikeesti ajeta. Esim. asso b4 on monesti todettu toimivaks ja kestäväks autoks. Ja piha "sudittelu" ei oo mikään mittari auton kestävyydelle esim. tälläsellä radalla saadaan helposti auton kestävyys esille. http://www.youtube.com/watch?v=7Vi8gwzQ0ck Ja jos joku vielä kehuu kuinka lazeri kestää niin voi tulla tonne radalle testaan ja ajaa kisavauhtia vaikka 3 x 5 min jos auto on yhdessä osassa niin ostan banaanin kaverille.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

TheArska

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 10.25
Lainaus käyttäjältä: Antti M - 30.12.09 - klo: 10.12
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 09.50
Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

Kaiken lisäks suurin savage on XL jonka kone on 5,9 kuutioinen ja antaa 3,75 heppaa

Niinpä olikin :embarrassed:
..ja x:ssäkin on isompi kone, 4,6 kuutioinen.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

apt93

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 30.12.09 - klo: 17.19
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 10.25
Lainaus käyttäjältä: Antti M - 30.12.09 - klo: 10.12
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 30.12.09 - klo: 09.50
Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

Kaiken lisäks suurin savage on XL jonka kone on 5,9 kuutioinen ja antaa 3,75 heppaa

Niinpä olikin :embarrassed:
..ja x:ssäkin on isompi kone, 4,6 kuutioinen.

Tais normi x:ssä olla .25 kone? 4.6cc:hän on .28.