Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä auton ostan -osio

Aloittaja historia, 10.04.07 - klo: 18.36

Nimetön

Nyt tulin siihen päätökseen että ostan tämän: http://www.hobbylinna.com/traxxas-bandit-wxl5-p-25486.html

Mutta sitten alkoin miettimään että kestääkö tuo mitään hyppyjä, vai onko se heti ekalla kerralla pas*ana koko auto?
lrp s10 twister

jonu93

Osta slash 2wd, stampede tai rustler. Kestää hyppyjä ja varaosia saa melkein joka liikkeestä, ja ne on halpoja. Itellä ei noita autoja ole, mutta lukemisen perusteella kestäviä ja hyviä.

http://rc10.fi/index.php?topic=27014.0
http://rc10.fi/index.php?topic=4675.0
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

primeri

Samaa tavaraa tuo banditkin on kuin stampede ja rustler.. Varsinkin rustleriin verrattuna erot aivan minimaalisia.

Sent from my Milestone using Tapatalk
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Nimetön

#1653
Kannattaako tuo slash 2wd Ostaa täältä?  http://www.rckauppa.fi/index1.html

Mahdollisiman nopeita vastauksia, että ehtisi nopeammin laittaa tilaukseen! :azn:
lrp s10 twister

jonu93

Melkein jokapaikassa slash 2wd näyttää olevan loppu :undecided: Mutta tuolla rckaupassa oli stampede vxl 299€ ilman akkua ja laturia.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

sprawl

Miks takavetosena stampede tai slash?

Jos siihen ei mitään merkittävää syytä niin en suosittele, neliveto mallit paljon parempia ajaa ja kulkeekin paremmin.

Chili

Halvempi, huoltovapaampi, simppelimpi. Ja samalla saa sladitella enemmän ja oppii mahdollisesti ajamaan paremmin. Myös rengas laskut ovat lievästi halvempia.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Chili - 25.08.11 - klo: 18.36
Halvempi, Ja samalla saa sladitella enemmän

Ööh, Miten niin? Kyllä neljällä renkaalla taatusti pölisee enemmän..  :afro:

jos on tarkotus ajella lähinnä vaan omaksi iloksi eikä aiokkaan kyseisellä vehkeellä kisoihin asti päästä niin kyllä kannattaa satsata siihen nelkkuun. Käytettynä niitä saa jo lähes samaan hintaan kuin esim. 2wd mallia uutena.
Toki on huoltovapaampi, mutta eipä ainakaan omalla kohdalla tarttenu paljo etupäähän koskea nelkussa.

käytetyssä on se hyvä puoli että jos tekee mieli vaihtaa se puolenvuoden päästä niin saat siitä lähes omas takas, uudesta et saa puoliakaan.

Chili

Omalla lässykällä pitoa löytyy ihan hyvin, jos perä heittää ympyrää 24/7, niin en usko ettei 4wd:n ajokaan on liian ihmeellistä.
Käyttetty on tosiaan mahdollisuus, mutta taaskin käytetty 2wd on vielä halvempi.
Vähemmän pyöriviä osia, ei turhia kardaaneja ja vähemmän vetoakseleja kuitenkin vähentää huoltoa hieman.
Itse saattaisin aloittelevana välttää käytetyn ostoa, koska joskus välissä on ihmisiä, joilta autoa ei saa ollenkaan, tai m3 ruuvit ovat puuruuveja. (tosin nämä todella harvinaisia, kaikki omat käytetyt ovat toimineet täydellisesti.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Chili - 25.08.11 - klo: 19.22
Omalla lässykällä pitoa löytyy ihan hyvin, jos perä heittää ympyrää 24/7, niin en usko ettei 4wd:n ajokaan on liian ihmeellistä.
Käyttetty on tosiaan mahdollisuus, mutta taaskin käytetty 2wd on vielä halvempi.
Vähemmän pyöriviä osia, ei turhia kardaaneja ja vähemmän vetoakseleja kuitenkin vähentää huoltoa hieman.
Itse saattaisin aloittelevana välttää käytetyn ostoa, koska joskus välissä on ihmisiä, joilta autoa ei saa ollenkaan, tai m3 ruuvit ovat puuruuveja. (tosin nämä todella harvinaisia, kaikki omat käytetyt ovat toimineet täydellisesti.

Oon samoilla linjoilla käytetyn oston kanssa jossain mielessä. Riippuu paljon tapauksesta. Jos auto on kunnossa niin silloin käytetty 4wd on parempi kuin uusi 2wd.

Se mistä ite tykkäsin nelikossa verrattuna takatuuppiin oli parempi ohjattavuus, auto käyttätyy mutkissa aivan eritavalla.

ajv

Mutta muistan kokeneempien kertoneen (citation needed), että tuupilla oppii paremmin ajamaan, koska se ei juuri ajovirheitä anteeksi anna - ja itse kyllä allekirjoitan tämän. Tuupin jälkeen nelkulla oppii kyllä ajamaan.

Toisaalta onhan se nelkku aina nelkku, perus pihasuttauksessa ja talvella omaa luokkaansa (IMO).
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

sprawl

#1661
Lainaus käyttäjältä: ajv - 25.08.11 - klo: 21.07
Mutta muistan kokeneempien kertoneen (citation needed), että tuupilla oppii paremmin ajamaan, koska se ei juuri ajovirheitä anteeksi anna - ja itse kyllä allekirjoitan tämän. Tuupin jälkeen nelkulla oppii kyllä ajamaan.

Toisaalta onhan se nelkku aina nelkku, perus pihasuttauksessa ja talvella omaa luokkaansa (IMO).

Jep, en minäkään sitä kiistä etteikö takatuuppari kehittäis ajotaitoa enemmän, sen takia laitoinki tuohon että jos meinaa vain pihasudittelua harrastaa niin ilman muuta nelivetoon kannattaa satsata. Tuossa pihalla pientä rataa kavereiden kanssa ajeltiin yhdessä vaiheessa noilla molemmilla samaan aikaan suht samoilla vermeillä eikä takatuupparilla ollu kyllä lähdöissä mitään sanomista. Ja sama meininki jatkuu stampeden kanssa, kyllä siinä on 2wd slashillä tekemistä että edes tekniikan puolesta pysyy perässä jos hiekalla ajetaan.


Omat plussa ja miinukset:

Slash 2wd:

+helpompi huoltaa
+Halvempi ostaa uutena/käytettynä
+Kehittää ajotaitoa enemmän
+Ei niin paljon moottorin lämpöjen seurantaa

-huonompi jälleenmyyntiarvo(omien kokemusten mukaan)
-liikkuu pehmeillä alustoilla huonommin
-maastoon ei juurikaan asiaa(vakiorenkailla ainakaan)
- ohjattavuus(ts. kääntösäde)


Slash 4x4:
+ Liikkuu hyvin niin pehmeällä alustalla kuin maastossakin(tai ainakin paremmin kuin 2wd)
+ Ohjattavuus(kääntösäde pieni)
+ Hyvä jälleenmyyntiarvo(omien kokemusten mukaan)

-Lämpöjen seuranta(eteenkin 3s akuilla)
-Spurreja/vetarin päitä menee suht useasti

Stampede 4x4 vxl:
+Todella hyvä liikkumaan missä vain
+Ei kaadu niin helposti kuin kaksi edellä olevaa
+keulintarauta vakiona
+Ei lämpene niin paljon omasta mielestä(saattaa johtua siitä että ostin uutena, 4x4slashin käytettynä)
+Hyvä kääntyvyys ja ohjattavuus
+käy pitkälti samat varaosat 4x4slashin kanssa jos sattuu molemmat omistamaan


-Vetarien päät paukkuu useasti, ja sehän on sen 3-4€ per paukahdus jos suomesta ostaa


nämä siis omien kokemusten mukaan, eli mielipide eroja voi olla.

Nimetön

Tuo Slash 4x4 on ehkä vähän liian kallis minun kukarolle...  :embarrassed:

Mutta jos löytäisitte minulle jostakin jonkun hyvän kaytetyn Halvalla, niin olisin kiitolinen! :azn:
lrp s10 twister

goos

Lainaus käyttäjältä: Nimetön - 25.08.11 - klo: 22.36
Tuo Slash 4x4 on ehkä vähän liian kallis minun kukarolle...  :embarrassed:

Mutta jos löytäisitte minulle jostakin jonkun hyvän kaytetyn Halvalla, niin olisin kiitolinen! :azn:

Tässä harrastuksessa halpa ja hyvä harvoin menee käsikädessä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Nimetön

Okkei, pitää vielä miettiä tuota 4x4  ostamista...
lrp s10 twister

sprawl

Tuolta myydään autoja osastolta kannattaa bongata sitä släshiä tai stampedea, niitä suht useesti sinne tulee myyntiin.

ajv

Hyvä ja halpa yhdistyy usein, kun ostaa käytetyn. Itsellä  8/10 autoa ostettu käytettynä ja kaikista käytetyistä voin sanoa, että olen saanut hintaan nähden erittäin hyvän auton. Ja uutena ostetut olen saanut myydä alle puolella hinnalla, vaikka olisi varaosiakin mukana.

Tosin noiden käytettyjen autojen kanssa aloittelijalla on kyllä hyvät mahdollisuudet tulla silmään pissityksi. Tarkoitan juuri näitä puuruuveilla ja sokeripaloilla kasassa -tarinoita tai yksinkertaisesti aivan loppuun asti ajettuja autoja joissa huollot laiminlyöty.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Driverz

#1667
Olisiko Team Associatedin sc8 hyvä? Tuolta--> http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-1-8-Scale-RTR-Nitro-Short-Course-Race-Truck-Bully-Dog

Tai sit tower Hobbiesin sivuilta.

Osaatteko sanoo mistä toho löytys varaosia?
Ja paljonko toi loppujen lopuks tulis maksaa??
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!


LorenttioRC

Lainaus käyttäjältä: Nimetön - 28.08.11 - klo: 11.56
Kumman näistä ostan?
http://rc10.fi/index.php?topic=59229.msg541818#msg541818
http://rc10.fi/index.php?topic=59629.msg544998#msg544998
Molemmat näyttää hyvin asialliselta. Joten päätä haluatko neli vai takavedon. Sprawl kirjoitti tuolla aijemmin pientä vertailua. Tiivistetysti oma mielipide: neliveto parempi ajaa, takaveto opettaa ajamaan ja on helpompi huoltaa. Ensimmäisessä linkissä siis neliveto ja toisessa takaveto.

sprawl

Lainaus käyttäjältä: McJones - 13.08.09 - klo: 11.00
Tässä mennyt lomien jälkeen joka ilta yömyöhään joko ropatessa tai muuten ärseetouhuillessa ja eilen kun meni ilta ajellessa aika pitkäksi, niin tuli vähän fiidbäkkiä, että nykymenon jatkuminen on epäsuotavaa. Harrastaminen kuulemma on ok, mutta yökausien ropaaminen ja nysvääminen ei oikein ole miellyttävää seurattavaa.


Ei liity itse valintaan mutta pakko kommentoida että et oo ainut joka saanu vähän moitteita juurikin eilisillasta :D, kaverin kanssa venähti "Mini touringit" illan paremmalle puolelle niin ei ollu kovin tyytyväistä vastaanottoa kotosalla, ilmeisesti lapsen ja kodin hoitaminen yksin samalla kun odottaa seuraavaa taapertajaa on liikaa ;)

Hilleri

Rikollinen palaa aina rikospaikalle, peittämään jälkiään. :D Eli auto edelleen haussa, mutta muuttunein kriteerein.

-Sähkö
-Crossi, buggy tai truggy
-Ulvilan radalle (tälläinen)
-Vääntöä sais löytyä
-varaosia pitää löytyä Suomesta
-En sanoa mitään rajaa hintaan, haluan vain paljon valinnanvaraa, huonot saa unohtaa.

HPI:n Vorzaa kattelin, sen saatavuus on vaan huono ja taitaa olla aika tykki.

Mitäs muuta täällä aina haluttiin tietää, eiköhän tossa ollu tärkeimmät?
Akvaarioharrastaja, partiolainen ja hyvin todennäköisesti tuleva RC kuljettaja.

sakke_

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 30.08.11 - klo: 21.32
Rikollinen palaa aina rikospaikalle, peittämään jälkiään. :D Eli auto edelleen haussa, mutta muuttunein kriteerein.
-Sähkö
-Crossi, buggy tai truggy
-Ulvilan radalle
-Vääntöä sais löytyä
-varaosia pitää löytyä Suomesta
-En sanoa mitään rajaa hintaan, haluan vain paljon valinnanvaraa, huonot saa unohtaa.
HPI:n Vorzaa kattelin, sen saatavuus on vaan huono ja taitaa olla aika tykki.
Mitäs muuta täällä aina haluttiin tietää, eiköhän tossa ollu tärkeimmät?
Kato millä autoilla Suomessa ajetaan M8 a-finaalissa polttis puolella sitte niiltä valmistajilta vastaava e-konversio malli niin toimii. Kisa autoihin ku on toi varaosien saanti paljon varmempaa kuin mihinkään muihin.
Radioks esim. Sanwa m11x niin ei paljon mee mettään.
Sähköt ja muut ostat erikseen niin saat just sellaset ku haluat.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Hilleri

Lainaus käyttäjältä: sakke_ - 31.08.11 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 30.08.11 - klo: 21.32
Rikollinen palaa aina rikospaikalle, peittämään jälkiään. :D Eli auto edelleen haussa, mutta muuttunein kriteerein.
-Sähkö
-Crossi, buggy tai truggy
-Ulvilan radalle
-Vääntöä sais löytyä
-varaosia pitää löytyä Suomesta
-En sanoa mitään rajaa hintaan, haluan vain paljon valinnanvaraa, huonot saa unohtaa.
HPI:n Vorzaa kattelin, sen saatavuus on vaan huono ja taitaa olla aika tykki.
Mitäs muuta täällä aina haluttiin tietää, eiköhän tossa ollu tärkeimmät?
Kato millä autoilla Suomessa ajetaan M8 a-finaalissa polttis puolella sitte niiltä valmistajilta vastaava e-konversio malli niin toimii. Kisa autoihin ku on toi varaosien saanti paljon varmempaa kuin mihinkään muihin.
Radioks esim. Sanwa m11x niin ei paljon mee mettään.
Sähköt ja muut ostat erikseen niin saat just sellaset ku haluat.

Sitten vaan tarvis tietää mitä haluaa.. :D
Akvaarioharrastaja, partiolainen ja hyvin todennäköisesti tuleva RC kuljettaja.

Driverz

Kumpi teidän mielestä olisi parempi? Voisitteko kertoa jotain miinuksia ja plussia näistä?

Traxxas Slayer

Team associated sc8
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

-HL-

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 31.08.11 - klo: 16.56
Sitten vaan tarvis tietää mitä haluaa.. :D

Noh, se selviää pitkälti lukemalla tota sähkökoneversio keskustelua tuolta sähköautot osiosta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

anqq

Tuossa on muutama linkki uusista autoista, jotka kyllä kestävät. Autoihin pitää ostaa lisäksi myös sähköt jne, mutta ihan esimerkillä laitin. Käytettynähän autoja saa huomattavasti halvemmalla.

Mugen: http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=65635
Hobao: http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=305&iPageID=10
Xray: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-XB808E-108827

Mikkofin

Mikä olisi tällä hetkellä sellainen asiallinen/toimiva 1:8 4wd crossi, sähköllä?

Lipolaturi yms. löytyy ja 2.4ghz radiot myös.

Onko siis olemassa valmista autopakettia e-versiona, vai pitääkö polttiksista konvertoida E versioksi saadakseen kunnollisen?

Hinta auton kohdalla toissijainen valintaperuste.

anqq

Edellisen viestin kun olisit viitsinyt katsoa niin siitä olisi selvinnyt. Eli siinä on muutama linkki sähkö buggyista. Tosin sähköt niihin pitää ostaa erikseen. Kannattaa myös selailla myynti palstaa sieltäkin voi löytyä hyvään hintaan sähkökrossia.

McJones

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 29.08.11 - klo: 15.15
Lainaus käyttäjältä: McJones - 13.08.09 - klo: 11.00
Tässä mennyt lomien jälkeen joka ilta yömyöhään joko ropatessa tai muuten ärseetouhuillessa ja eilen kun meni ilta ajellessa aika pitkäksi, niin tuli vähän fiidbäkkiä, että nykymenon jatkuminen on epäsuotavaa. Harrastaminen kuulemma on ok, mutta yökausien ropaaminen ja nysvääminen ei oikein ole miellyttävää seurattavaa.
Ei liity itse valintaan mutta pakko kommentoida että et oo ainut joka saanu vähän moitteita juurikin eilisillasta :D, kaverin kanssa venähti "Mini touringit" illan paremmalle puolelle niin ei ollu kovin tyytyväistä vastaanottoa kotosalla, ilmeisesti lapsen ja kodin hoitaminen yksin samalla kun odottaa seuraavaa taapertajaa on liikaa ;)
Tätähän on nyt kompensoitu tienaamalla "hyvä aviomies"-pisteitä ajelemalla Summitilla muksujen kanssa. 4-vuotias ajaa aika hyvin, kun rajoittaa vähän kaasuja EPA-säädöillä ja 2-vuotiaskin osaa joko painaa kaasua tai kääntää rattia... Molemmat tykkää, että laittaa auton perään kärryn tms. ja vetää pihamaalla. Myös naapurin äijät on ilahtuneet, kun on tullut oltua kyydissä itsekin välillä. Ilmeet ja "pojat on poikia"-lausahdukset on kieltämättä olleet aika priceless  :afro:

Lisäksi auto on pysynyt aika hyvin nipussa ja sillä näkee ajella myös iltahämärissä. Suosittelen (p)erheelliselle varauksetta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST