Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä auton ostan -osio

Aloittaja historia, 10.04.07 - klo: 18.36

transewaves

tr2 on kyllä kelpo peli mutta sähköt siitä saa melkein heti heittää roskiin,servoa myöten ja kori tolpat ja etu iskarit hajoaa pienestä hypystä,päivitysten myötä on saanut antaa happea huolella ja hyvin on kestänyt.
mukana tuleva kori hajoaa myös riekaleiksi ensi metreillä mutta kestävämpiä saa halvalla.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

KooBee

#2881
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 24.07.13 - klo: 20.06
tr2 on kyllä kelpo peli mutta sähköt siitä saa melkein heti heittää roskiin,servoa myöten ja kori tolpat ja etu iskarit hajoaa pienestä hypystä,päivitysten myötä on saanut antaa happea huolella ja hyvin on kestänyt.
mukana tuleva kori hajoaa myös riekaleiksi ensi metreillä mutta kestävämpiä saa halvalla.

Mukana tulee hw ezrun kombo (eurorc:ltä), mikä ei kyllä ole roskiskamaa.

Koritolpat saa kestämään hyvin pienellä muutostyöllä. Iskareista ei ole kokemusta...

Korista en osaa sanoa, itselläni on vuoden ajettu kori tuossa TS2TE ja vielä on ajokelpoinen, kori on kyllä eri mallia kuin TR2:ssa.

PS. TR2:nhan saa ostettua myös ilman sähköjä, hintaan 159e.

goos

Lainaus käyttäjältä: transewaves - 24.07.13 - klo: 20.06
tr2 on kyllä kelpo peli mutta sähköt siitä saa melkein heti heittää roskiin,servoa myöten ja kori tolpat ja etu iskarit hajoaa pienestä hypystä,päivitysten myötä on saanut antaa happea huolella ja hyvin on kestänyt.
mukana tuleva kori hajoaa myös riekaleiksi ensi metreillä mutta kestävämpiä saa halvalla.
Tolppiin on tullut päivitys muoviosiin joten nyt ne antaa paremmin periks. Vuos sitten ne olivat melkosta lasia. Iskarit kantsii muutenkiin päivittää jossain vaiheessa kisamallin iskareiksi, eivät ole hinnalla pilattuja.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

transewaves

katos,nythän tuossa tr2:ssa on hinta kohdillaan,omassa tr2 mallissa mikä oli myös eurorc:ltä niin siinä oleva harjaton oli kyllä nuhainen.
nykyinen 10.5 trackstar combo on suht ok 2s lipolla.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

eurorc.com

Lainaus käyttäjältä: transewaves - 24.07.13 - klo: 22.53
katos,nythän tuossa tr2:ssa on hinta kohdillaan,omassa tr2 mallissa mikä oli myös eurorc:ltä niin siinä oleva harjaton oli kyllä nuhainen.
nykyinen 10.5 trackstar combo on suht ok 2s lipolla.
Tosiaan se tehtaan oma combo ei ole maailman paras, niitä tuli paljon takaisin takuukeisseinä kun rikkoutuivat heti ekalla ajokerralla. Tästä syystä toimitamme autot nykyään Hobbywingin laadukailla ja hyväksi todetuilla sähköillä.

t. Axel
HobbyWing | Xray | Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Mph178

Tarkotus olisi hommata 1/8 sähkö krossari polttiksen rinnalle, ja viikon surffailun jälkeen finaaleihin on päässyt :

-Asso rc8.2e
-Durango dex408

Noppariksi Lrp ix8
Motiksi Lrp dynamic 8 2200kv
Radioiksi Futaban 3pm tai pl tai sanwan mx-v
Ohjaus servoksi Savöx SV-1271SG

Edellisestä sähkö krossista on kulunut jo 20 vuotta ja olen hieman pudonnut kärryiltä kehityksestä. Miltä tämmöset laitteet kuullostaa asiasta enemmän tietävien korvaan. Ehdotuksiakin kuunnellaan.

Kiitos jo etukäteen vastauksista
Mikko

JUkka-san

Autojen listalle kannattaa lisätä myös TeamC T8E ja Mugen MBX6 Eco.

Sähköiksi turvallinen valinta on Hobbywing. Hinta kohdallaan ja kuulopuheiden mukaan kesto parempi kuin LRP:ssä. 2200 kV kone on hieman kireähkö, 2000 kV on helpompi ja ei kärsi lämpenemisestä niin paljon. Ajoaikakin on pidempi...

Mph178

Tota mugenii mä kerkesin jo vilkastakkin, mutta teamc onkin hieman tuntemattomampi. Pitää tutustua.

Auto sais olla mielummin hieman "överi", sen takia toi 2200:n kone.  Tietenkin jos toi auto menee mahdottomaks ajaa, niin pitää harkita pienempää.

Tällä hetkellä noi polttis ajelut loppuu yleensä "tekniseen vikaan", niin toi luotettavuus olisi kyllä plussaa. Pitänee tutustua tohon hobbywingiin kanssa.

Kiitoksia näistä!

daemonsultan

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 24.07.13 - klo: 18.45
Kaikki sopivat sisälle ihan yhtä hyvin. Erot on ainoastaan ajattavuudessa, missä esim Durango/Asso tarjoaa enemmän liikkumavaraa (siksi ne onkin suosittuja kilpakäytössä).
Vieläkin yksi asia tarkistettavaksi: Miten noiden vehkeiden (HPI, Asso, Durango, TeamC, Traxxas) soveltuvuus pihasuttaukseen eli jäävätkö jotkin noista herkemmin jumiin nurmeen, kiviin, hiekkaan ym. kun on kyse takavetoisesta vehkeestä? Hankaluushan tässä on, että yritän löytää hyvää tai edes riittävää kompromissia monipuoliseen ajoon. Ihan suoraan paketista ei tarvitse pystyä kaikkeen, mutta säätövaraa pitäisi löytyä. Olen siis valmis kyllä itse tekemään hommia ja vaihtamaan osia.

Ensi tiistaina pitää koittaa tarkempaa vertailua Slashin ja Durangon välillä. HPI:ssä mietityttää lähinnä varaosien saatavuus, jos on yhden kotimaisen liikkeen varassa.

goos

Lainaus käyttäjältä: daemonsultan - 26.07.13 - klo: 11.26
Vieläkin yksi asia tarkistettavaksi: Miten noiden vehkeiden (HPI, Asso, Durango, TeamC, Traxxas) soveltuvuus pihasuttaukseen eli jäävätkö jotkin noista herkemmin jumiin nurmeen, kiviin, hiekkaan ym. kun on kyse takavetoisesta vehkeestä? Hankaluushan tässä on, että yritän löytää hyvää tai edes riittävää kompromissia monipuoliseen ajoon. Ihan suoraan paketista ei tarvitse pystyä kaikkeen, mutta säätövaraa pitäisi löytyä. Olen siis valmis kyllä itse tekemään hommia ja vaihtamaan osia.

Ensi tiistaina pitää koittaa tarkempaa vertailua Slashin ja Durangon välillä. HPI:ssä mietityttää lähinnä varaosien saatavuus, jos on yhden kotimaisen liikkeen varassa.
Jos laite on saman kokoinen eli tässä tapauksessa 2wd SC auto, niin kyllä kaikki ihan yhtä hyvin liikkuvat tai jäävät jumiin, SC auto on siitä hyvä että siinä on reilut pyörät ja riitävä maavara, niin sillä ajelee jo pihalla tosi monipuolisesti.

Reino's Pihabash - TeamC TR2 Short Course Truck

käytännössä olet aina yhden myyjän varassa Suomessa paitsi traxxas. Kannattaa ennemmin kysellä muilta harrastajilta miten kauppa on asioitansa hoitanut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: daemonsultan - 26.07.13 - klo: 11.26
Vieläkin yksi asia tarkistettavaksi: Miten noiden vehkeiden (HPI, Asso, Durango, TeamC, Traxxas) soveltuvuus pihasuttaukseen eli jäävätkö jotkin noista herkemmin jumiin nurmeen, kiviin, hiekkaan ym. kun on kyse takavetoisesta vehkeestä? Hankaluushan tässä on, että yritän löytää hyvää tai edes riittävää kompromissia monipuoliseen ajoon. Ihan suoraan paketista ei tarvitse pystyä kaikkeen, mutta säätövaraa pitäisi löytyä. Olen siis valmis kyllä itse tekemään hommia ja vaihtamaan osia.

Ensi tiistaina pitää koittaa tarkempaa vertailua Slashin ja Durangon välillä. HPI:ssä mietityttää lähinnä varaosien saatavuus, jos on yhden kotimaisen liikkeen varassa.

Ei noissa eroja (kestävyyden lisäksi) ole pihasuttauksen osalta muutakuin että toiset ovat valmiiksi "vesitiiviitä" toiset ei. Esim Traxxas on "vedenkestävä" heti paketista, Durangon RTR ei (vastaanotin ja nopeudensäädin ovat suojaamattomia, vaikka ohjausservoa mainostetaan vesitiiviksi). Kuinka kulkee hiekalla, nurmella, jne vaikuttaa eniten maavara ja renkaat. Molempia saa kaikissa varmaan säädettyä haluamakseen.

Toki kaikista saa kyllä "vedenkestäviä". Esim minun oma Durango on nyt päivitetty "roisketiiviiksi" (splashproof), mutta en minä sillä silti menis ajamaan kaatosateessa.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Mph178 - 26.07.13 - klo: 10.32
Tota mugenii mä kerkesin jo vilkastakkin, mutta teamc onkin hieman tuntemattomampi. Pitää tutustua.

Auto sais olla mielummin hieman "överi", sen takia toi 2200:n kone.  Tietenkin jos toi auto menee mahdottomaks ajaa, niin pitää harkita pienempää.

Tällä hetkellä noi polttis ajelut loppuu yleensä "tekniseen vikaan", niin toi luotettavuus olisi kyllä plussaa. Pitänee tutustua tohon hobbywingiin kanssa.

Kiitoksia näistä!

Ei tuo moottori vielä mikään överi ole. Ihan normi 1/8 moottori :)
Mugenin MBX6 Eco ois nyt hyvässä tarjouksessa, mä ottaisin sen noista sun vaihto-ehdoista.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Mph178

Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 13.14
Lainaus käyttäjältä: Mph178 - 26.07.13 - klo: 10.32
Tota mugenii mä kerkesin jo vilkastakkin, mutta teamc onkin hieman tuntemattomampi. Pitää tutustua.

Auto sais olla mielummin hieman "överi", sen takia toi 2200:n kone.  Tietenkin jos toi auto menee mahdottomaks ajaa, niin pitää harkita pienempää.

Tällä hetkellä noi polttis ajelut loppuu yleensä "tekniseen vikaan", niin toi luotettavuus olisi kyllä plussaa. Pitänee tutustua tohon hobbywingiin kanssa.

Kiitoksia näistä!

Ei tuo moottori vielä mikään överi ole. Ihan normi 1/8 moottori :)
Mugenin MBX6 Eco ois nyt hyvässä tarjouksessa, mä ottaisin sen noista sun vaihto-ehdoista.

Tämmösen tarjouksen löysin
http://www.rmv-deutschland.de/elektro-modelle/mugen-1-8-scale-4wd-eco-racing-buggy/mugen-mbx-6-eco/ausstellungsfahrzeug-mugen-seiki-1-8-ep-4wd-mbx-6-eco.html
Aikas halpa olis.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Mph178 - 26.07.13 - klo: 13.55
Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 13.14
Lainaus käyttäjältä: Mph178 - 26.07.13 - klo: 10.32
Tota mugenii mä kerkesin jo vilkastakkin, mutta teamc onkin hieman tuntemattomampi. Pitää tutustua.

Auto sais olla mielummin hieman "överi", sen takia toi 2200:n kone.  Tietenkin jos toi auto menee mahdottomaks ajaa, niin pitää harkita pienempää.

Tällä hetkellä noi polttis ajelut loppuu yleensä "tekniseen vikaan", niin toi luotettavuus olisi kyllä plussaa. Pitänee tutustua tohon hobbywingiin kanssa.


Kiitoksia näistä!

Ei tuo moottori vielä mikään överi ole. Ihan normi 1/8 moottori :)
Mugenin MBX6 Eco ois nyt hyvässä tarjouksessa, mä ottaisin sen noista sun vaihto-ehdoista.

Tämmösen tarjouksen löysin
http://www.rmv-deutschland.de/elektro-modelle/mugen-1-8-scale-4wd-eco-racing-buggy/mugen-mbx-6-eco/ausstellungsfahrzeug-mugen-seiki-1-8-ep-4wd-mbx-6-eco.html
Aikas halpa olis.

Ei ole pahan hintainen ku sähkötkin tulee mukaan. Tuota pelkkää Kittiä myydään 399€ tarjouksessa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

JUkka-san

Mugen ja Hobbywing säädin+moottori Suomesta 598 euroa ja siihen kierros AKA:n renkaita 40 euroa. Taitaa mennä hinnat aika tasoihin ja saat paremman säätimen ja renkaat.

Tämän kesän M8e-kisojen toiseksi nopein auto on 1800 kV-koneella  :wink:

...pihasuttaukseen pitää tietysti olla niin kireä kone kuin mahdollista :police:

emppu99

Mää sain kyllä aka:n i-beamit kyosholta tasan 30  :wink:

Ja suosittelen kyllä itse inferno ve:tä. Suomesta n.550 ja et tarvitse kuin akun ja laturin. Mutta jos auto tulee enemmän pihasuttaukseen niin scorpion  :azn:
EXC125

daemonsultan

Kysymykset jne jatkuvat:
- Team Durangon kohdalla törmäsin tietoon, että ko. vehkeessä ei olisi pakkia. Ratakäytössä mä toki tuon ymmärrän, mutta ottaen huomioon, että autolla olisi myös ajatus pitää kivaa muuallakin, kyse on kyllä isosta miinuksesta.
- Ilmeisesti "Water-resistant" (tai "Water-proof") tarkoittavat vehkeissä, että nopari ja/tai servo ovat roiskesuojattuja - ei itse moottori?
- Perus-Blitzin ollessa melko huokea, onko harjattomaan moottoriin päivittäminen kustannuksena mitä tasoa? Vai onko parempi (jos päätyisin Blitziin) tilata ulkomailta, kun kotimaasta ei näytä löytyvän?
- Onko porukalla näkemystä Asson SC10 RS:n plussista tahi miinuksista? Joo, sori mulla on vähän tuota jenkkijuttua (pyöräilyharrastuksen peruja)...
- Slash saattaa jäädä pois, koska pitäisi ostaa VXL tai päivittää harjattomaan ja maksaa rahaa plus on muodostunut kuva, että ko. vehje olisi vähän "aikaansa jäljessä". Vai olenko vain propagandan uhri?
- TeamC:n suhteen mulla on valitettavasti ongelma Kiina-vehkeiden kanssa (ks. Asso ja jenkkipelit)...

emppu99

Min tietääkseni  karvatonta blitziä saa hobbylinnasta mutta juuri nyt ei oo varastossa..
EXC125

kenzu

Kyllä siinä durangossa pakki löytyy. Se pitää vaan ohjelmoida käyttöön. Sehän on nytten hyvässä hinnassa ja löytyy vielä suomen hyllystä. Varaosat järkevän hintaisia ja helposti saatavia. Suosittelen.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

goos

Lainaus käyttäjältä: daemonsultan - 26.07.13 - klo: 18.00
- TeamC:n suhteen mulla on valitettavasti ongelma Kiina-vehkeiden kanssa (ks. Asso ja jenkkipelit)...
Kait tiesit että ne kaikki tehdään kiinassa?(paitsi xray) TeamC:n laatu on myös ihan samalla tasolla ku muiden huippu merkkien, eli ehkä kannattaisi katsoa :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

daemonsultan

Lainaus käyttäjältä: goos - 26.07.13 - klo: 19.04
Kait tiesit että ne kaikki tehdään kiinassa?(paitsi xray) TeamC:n laatu on myös ihan samalla tasolla ku muiden huippu merkkien, eli ehkä kannattaisi katsoa :)
Juu, tiedän toki. Olisi ehkä pitänyt laittaa perään huomautus, että tässä ei ole kyse mistään järkijutusta.. Mutta en mä TeamC:tä ole pudottanut pois, vaan edelleen arvon ja kasailen vertailua.

p-man

Lainaus käyttäjältä: goos - 26.07.13 - klo: 19.04
Lainaus käyttäjältä: daemonsultan - 26.07.13 - klo: 18.00
- TeamC:n suhteen mulla on valitettavasti ongelma Kiina-vehkeiden kanssa (ks. Asso ja jenkkipelit)...
Kait tiesit että ne kaikki tehdään kiinassa?(paitsi xray) TeamC:n laatu on myös ihan samalla tasolla ku muiden huippu merkkien, eli ehkä kannattaisi katsoa :)

Ei kait kaikkia vielä kiinassa tehdä, esin Kyosho ja Mugen?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

goos

Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 19.50
Ei kait kaikkia vielä kiinassa tehdä, esin Kyosho ja Mugen?
Vaikka merkki olisi jostain maasta, tai että kasaus tehtäis siinä maassa ei se tarkoita että osat tehtäisiin siellä :) Osat tulevat luultavasti paristaki eri maasta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

p-man

Lainaus käyttäjältä: goos - 26.07.13 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 19.50
Ei kait kaikkia vielä kiinassa tehdä, esin Kyosho ja Mugen?
Vaikka merkki olisi jostain maasta, tai että kasaus tehtäis siinä maassa ei se tarkoita että osat tehtäisiin siellä :) Osat tulevat luultavasti paristaki eri maasta.

Muista en tiedä mut varmuudella voin sanoa et Kyoshon osissa lukee Made in Japan. RTR kössit on Kiinalaisista osista.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

goos

Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 19.56
Muista en tiedä mut varmuudella voin sanoa et Kyoshon osissa lukee Made in Japan. RTR kössit on Kiinalaisista osista.
Ne japanissa tehdyt osat maksaakin sitten vähän eri luokkaa kuin RTR autot :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

p-man

Lainaus käyttäjältä: goos - 26.07.13 - klo: 20.11
Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.13 - klo: 19.56
Muista en tiedä mut varmuudella voin sanoa et Kyoshon osissa lukee Made in Japan. RTR kössit on Kiinalaisista osista.
Ne japanissa tehdyt osat maksaakin sitten vähän eri luokkaa kuin RTR autot :)

On ne pikkasen kalliimpia ;)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

daemonsultan

#2906
Aikani pohdittuani mä taidan alkaa kallistua Blitz Fluxin suuntaan (olisi kuulemma tämän kuun loppupuolella tulossa lisää). Lemmikin sairastuminen söi ainakin joksikin aikaa haaveet (ja rahat) toisen auton hankinnasta.

EDIT: Bhaah. Nyt joudun sitten selittämään pojalle, että yhdellä autolla ei oikein voi tehdä IHAN kaikkea. Jos haluaa ajaa radalla, rällätä kentällä ja montulla ja vielä ajella metsässä juurakoissa ja kivikoissa, se ei taida onnistua ihan samalla vehkeellä.

Updatea siis siinä mielessä, että jos on vielä vähän epäselvää, mikä puoli hommassa kiinnostaisi eniten, niin onko SC edelleen paras vaihtoehto? Radalla ajaminen on kuitenkin mun mielestäni siinä mielessä tärkeä juttu, että siellä pääsee tapaamaan kokeneempia kuskeja, näkemään muiden ajamista ja ennen kaikkea ajamaan yhdessä.

pijokela

Lainaus käyttäjältä: daemonsultan - 29.07.13 - klo: 13.31
Updatea siis siinä mielessä, että jos on vielä vähän epäselvää, mikä puoli hommassa kiinnostaisi eniten, niin onko SC edelleen paras vaihtoehto? Radalla ajaminen on kuitenkin mun mielestäni siinä mielessä tärkeä juttu, että siellä pääsee tapaamaan kokeneempia kuskeja, näkemään muiden ajamista ja ennen kaikkea ajamaan yhdessä.

Jos teillä on lähistöllä rata, niin on todellakin kannattavaa ostaa sellainen auto kuin siellä ajelevillakin on. Eli jos siellä ajellaan SC autoilla, niin sitten tuo on hyvä vaihtoehto. Jos radalla kaikilla on 1:8 krossari, niin sitten ehkä sellainen. Eli siellä radalla kannattaa käydä.

Kivikossa SC ei mene. Nurmikollakin huonosti. Mutta kaikenlaisilla hiekkakentillä toimii hyvin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

jannes28

Kyllä SC nurmikolla menee. Riippuu renkaista. Ei tosin missään viidakossa. Ei kait missään kivikossa mene kunnolla kuin crawlerit. SC ehdottomasti monipuolisin malli ja ehdottomasti sitä suosittelen. Radalla ajo on sitä parasta ja apua saa siellä varmasti. Ja SC soveltuu sinne siinä missä muutkin. Ehkä se on vielä vähemmän valikoiva radan suhteen kuin muut esim. 1/10 krossarit ja 1/8 autot.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

daemonsultan

Vähän tämmöistä mä epäilin ja pysynen alkuperäisessä suunnitelmassa. Katsotaan sitä crawleria sitten syssymmällä tai vaikka veronpalautuksista talven puuhasteluprojektiksi, koska kieltämättä vanhana pienoismalliharrastajana off-road -replica crawlerin tekeminen innostaisi (ei välttämättä niinkään kilpavehkeen).