Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GXR28 moottori

Aloittaja Hylky, 30.04.07 - klo: 14.26

Hylky

Kellään kokemuksia kyseisestä moottorista? nyt on tultu ajettua 4½ tankillista sisään mut säätöapua kaipais! ei vaan perhana pysy käynnissä kun antaa enenmän kierroksia! sammuu kokoajan! ruuveja väännelty jo suuntaan jos toiseen tuloksena sama prkl sammuminen! hehkusta en tiiä mikä on, mutta tuli paketin mukana..

Jos täällä on joku mestari pelleilemään ton koneen kanssa niin olisi mukavaa pikku helpit!
menny niin hermot jo että kohta lähtee kone myyntiin ja uus tilalle! :angry:
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

blaah

Jos yhtään lohduttaa, niin samaisen koneen kanssa taistelin itsekkin aloittaessani harrastusta. Vinkkejä alkuunpääsemiseen ja virhelähteiden korjaamiseksi löytyy foorumin täydeltä.
Parasta lienee mikäli joku hieman konetta ymmärtävä näkee koneen luonnossa, lähimmän rc-radan tienoilta kannattanee metsästää näitä henkilöitä..

Hylky

Jooh, en viitti enempää taistella ton masiinan kanssa... kuullu liikaa huonoja uutisia.. esim kiertokanki tullu kyljestä kurkkimaan, sisuskalut nuuskaks ym ym...

no mutta pidetään aihe pystys! tänne vaa kertomaan huonot/hyvät kokemukset moottorista ja tietenki säädöistä!
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

blaah

Mielestäni kyllä ihan pätevä motti, ihan pomminvarma käynti tätänykyään.. Lukemasi kommentit voinevat värittyä siitä yksinkertaisesta syystä että tuo pata on usein henkilön ensimmäinen kone, kuten minunkin tapauksessa..

Hylky

#4
nii ja ihan siitä kanssa että oon uus näiden polttiksien kanssa ja muutama kysymys lisäks..

mites jos vaihan joskus uuden pannun niin voiko siihen tunkea ton nykysen kytkimen vai onko se ihan moottorista kiinni? ja luulen et pakoputket on varmaa ihan moottori kohtasia?
ja auto mikä on kyseessä: Inferno US Sports paketista juuri revitty!

niin ja luulen et mihinkään putiikkiin on turha viedä auto säädettäväks.. joutuu salettiin
maksaa ittensä kipeeks... ja muutenki parempi homma olis olla läsnä kun joku sitä säätää et menis seki homma kalloon.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

tomppa82

Joihinkin koneisiin, esim. Kyoshon, ei käy mikä tahansa putki. Joihinkin riittää, että alkukäyrän aukko on oikean muotoinen ja kokoinen ja putken kiinnitys passaa. Käsittääkseni...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Hylky

Joo toisessa foorumissa suositeltii heittää se auton mukana tullu tulppa jordaaniaan ja tilalle OS 8 nii kuulemma mokoma pysyy käynnissä ja pääsis säätelee vehjettä :)
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

ST

Mun grx 28 moottorissa ainakin oli jo uutena os 8 tulppa.

Hylky

no tossa mun tulpassa ei lue mitää mikä se on... luulen et joku sekunda tulppa...
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

miksalo

noissa kyoshon gxr koneissa on ollut muutamassa ruuvit löysällä ja koneen sammuminen johtunut siitä.koneen päätylevyn ruuvit on löystynyt/ollut valmiiksi löysällä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

Sitä sattuu paremmissakin moottoreissa että ruuvit löystyy. Moottorin ruuvit, kuten myös itse ajoneuvon, pitää aina tarkistaa ennnen ajoa ja esim. kaasarin pallolinkin lukitusruuvi on syytä lukita itse lukitteella. Muissa ruuveissa ei voi lukitetta käyttää mutta esim. kuumaa kestävää silikonitiivistettä haluttaessa kyllä (no ei nyt ehkä kannen ruuveihin kylläkään mutta muihin).

Hylky

#11
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 03.05.07 - klo: 11.57
noissa kyoshon gxr koneissa on ollut muutamassa ruuvit löysällä ja koneen sammuminen johtunut siitä.koneen päätylevyn ruuvit on löystynyt/ollut valmiiksi löysällä.

hyvä et sanoit.. en tullu ajatelleks tota! pitää tarkastaa ku pääsee duunista.
juu ja otin selvää että mikä tulppa se oli mikä tuli messis, nii tarviketulppahan se :)
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

miksalo

tottakai ne ruuvit joo löystyy.mut kyoshon rtr:rissä on ruuvit valmiix löysällä.sisään ajossa lentelee pakoputket ym.
onnex en enää omista semmosta..
vaikka osa hyviä onkin..
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Hylky

joo ei kyl täs pitää nyt kiristää joka helvetin ruuvi autosta ennen ku uskaltaa lähtee liikkeelle!  :tongue:
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Mika R

#14
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 03.05.07 - klo: 18.27
tottakai ne ruuvit joo löystyy.mut kyoshon rtr:rissä on ruuvit valmiix löysällä.sisään ajossa lentelee pakoputket ym.
onnex en enää omista semmosta..
vaikka osa hyviä onkin..

Kyoshon ST USassa oli ainakin kaikki hyvin lukitteella kiinni. Myös muut oli tiukalla eikä mitään oikeastaan putoillut. Diffeissäkin oli öljyt; vaikka välillä täällä puhutaan että kaikissa on niin tietääkseni esim. Hobaon H7 krossi RTR:ssä ei ole, vain rasvat (en tiedä kyllä myyddänkö sitä suomessa vai vain jenkeissä). Eli aika paljon täällä yleistetään kaikennäköistä, loppujen lopuksi moni asia on hyvin auto- ja mallikohtaista, ei valmistaja kohtaista. Senhän takia näitä halvempia (1/10) Hobao ja Hong Nor autoja ei varmaan edes tuoda Suomeen kun laatu on surkea mutta sekin on jonkun tehtävä...kuten Kyosho, CEN ja HPI, koska kaikki ei halua aloittaa 3,5cc moottorin autolla vaan jollain pikkasen helpommalla ja vaatimattomammalla. Se on sitten eri asia kannaattaako vai ei mutta alkuinvestointi ei ainakaan ole niin iso. Ja usein siis myös pikkasen helpompaa aloittaa pienemmällä. Sitten tilanne myös vaihtelee, onhan täällä nähty että ekat erät on ollu laadultaan huonoja mutta siitä sitten on parannettu esim metallien ja osien laaduissa (vaikkapa CENin diffien ulostulot tai Magicin eräät osat). Mun CENin krossista puuttui jopa paljon ruuveja (silloin autoa ei vielä saanut Suomesta). Kun taas tuo Arena oli todella mallikkaasti kasattu (tosin diffeissä olis voinu käyttää hitusen kevyempää lukitetta). Joillekin on käynyt toisinpäin eli ekojen RTR:ien laatu on ollut ksauksen suhteen hyvä mutta pikkuhiljaa laadussa on menty alaspäin.

_inferno-st_

VAIHDA TULPPA!!!! alkuperänen tulppa ei toimi oikeastaan millään säädäillä hyvin !! os 8 kannattaa hankkia!
INFERNO ST  RULEZ

Hylky

Lainaus käyttäjältä: _inferno-st_ - 03.05.07 - klo: 20.43
VAIHDA TULPPA!!!! alkuperänen tulppa ei toimi oikeastaan millään säädäillä hyvin !! os 8 kannattaa hankkia!

nii olis tarkotus huomenna... pääsis vihdoinki luukuttaa! :wink: ja lavangolle myös jos sää sallii...
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Hylky

prkl! tulppa vaihdettu, kaasari putsattu.. ja sama ongelma edelleen! kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja ku pannu kuumenee nii rupee kone ottaa omia pikku spurtteja... läpöjä mittailin ja ne menee ennen sammumista siinä 120-137 välillä (tulpan vierestä otettuna)tosin kaasari ei ollu kurkun O renkaassa täysin kiinni, ja nyt on mutta eipä muutoksia! röpöttää ja kun kääntää ruuveja nii sammu vaan.. jos saa tyhjäkäynnin kohilleen ja painaa kaasua nii stumppaa saman tien! SOS! someone!
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Futaba

Tarkista ettei oo missään ilmavuotoja: letkut kunnossa ja tiivisteet paikallaan. Itse kokeilisin ehkä säätää tyhjäkäyntiä kun kerran röpöttää jo tyhjäkäynnillä, ja sammuu jos piikimmälle pistää yläneulasta. Jos joku on asiasta eri mieltä, niin sanoo sitten, tämä oli vain arvio, kokemus ei puhu.
| Academy | Axial |

röpeltäjä

kokeile lämpösemmällä tulpalla itsellä oli samanlaista ongelmaa yhden sts.ssän koneen kanssa säätäminen ei auttanut loppui kun kokeilin lämpösempää tulppaa. kylmänä kävi ja kukku mut lämmättyä sammu heti kun antoi kaasua enempi.

säästäjä

Miten se stumppaa sammuuko se röpöttäen vai yhtäkkiä.Jos röpöttäen niin laihemmalle.
[Hong Nor x1crt]

Hylky

no sammuuhan se röpöttäessä.. mut säädöt ei tuppaa vaikkuttavan mitää.. kaippa nyt vois kokeilla kuumalla tulpalla..
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Hylky

nonii! nyt on päästy jo ajelemaan mutta säädöt taitaa olla edelleen vähän päin pe*settä..

pienen spurtin kun antaa autolle ja päästää kaasun niin kierokset jää jylläämään 1-2 sekunniksi ja sitten vasta laskee.. ja joskus kun antaa pikkasen enenmän kieroksia tulee pikku stumppi ele mutta pysyy silti käynnissä..

auto rupes toimii heti paremmin os 8 tulpalla ja yhellä lisä kansiprikalla.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

DagO

Lainaus käyttäjältä: Hylky - 23.05.07 - klo: 07.56
nonii! nyt on päästy jo ajelemaan mutta säädöt taitaa olla edelleen vähän päin pe*settä..

pienen spurtin kun antaa autolle ja päästää kaasun niin kierokset jää jylläämään 1-2 sekunniksi ja sitten vasta laskee.. ja joskus kun antaa pikkasen enenmän kieroksia tulee pikku stumppi ele mutta pysyy silti käynnissä..

auto rupes toimii heti paremmin os 8 tulpalla ja yhellä lisä kansiprikalla.
Pistä 1/16 - 1/8 kierrosta rikkaammalle sitä alaneulaa. kuulostaa meinaan et käy laihalla.

Hylky

joo.. ongelmat loppu totaalisesti ku vaihion menovettä! nyt toimii ku unelma! ja noi perus asetukset voi unohtaa täysin.. mitä tässä nyt on ettiskelly säätöapuja niin kaikilla toiminu kone ihan eri säädöillä :) jokainen kone on yksilönsä.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Jaate

Hieno homma että joillain pelaa vehkeet.

Itselläni pelaa myös, mutta Hylky mihin polttoaineeseen vaihoit ja mitä käytit ennen??

rs tuning

Mulla samantyyppistä vikaa... Kiinnostais kans mistä löpöstä
vaihdoit mihinkä, eli merkit ja nitroprosentit?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Hylky

No aluksi käytin Qwickfire 16% ja vaihoin Byron Orginals 16% ja OS 8 tulppa.. tosin oon lisänny ton ylimääräsen kansiprikan myös.. tänään meen testaa pikkasen kylmemmällä tulpalla.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Mika R

älä... 16% nitro ja OS #8 on hyvä kuulemma hyvä.. tai no voihan sitä testata  :wink:

Hylky

no söise 2 OS 8 tulppaa ja vaihoin R5:seen ja rupes toimii vielä paremmin.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II