Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GXR28 moottori

Aloittaja Hylky, 30.04.07 - klo: 14.26

Hylky

dodi.. nyt rupes syömään tulppia.. palavat ihan ruskeeks. konekki tuntuu olevan aika prkl rikkaalla mut joku 5min ajon jälkee rupee mooaamaan kone ja sit stumppaa. tosin.. mulla on se ylimääränen kansiprikka siel kiinni edelleen.. pitäis vissii pikkuhiljaa ottaa pois..
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Jaate

Onkohan kellään tietoa mikä ois sopiva lämpötila GXR28 koneelle...

Tai missä lämpötiloissa on vielä "turvallista" ajaa..Paljon teillä on lämmöt koneissanne ja mitä polttoainetta ja mitkä tulpat????

rcoss

Mulla on löpönä Model Technichsin 25% volttista Big Bangia missä mukana Sicalia. Tulppana O.S. A5. Toimii todella hyvin. Monesti ekalla käyntiin ja käy hyvin. Mittailin lämpöjä tossa ja vaihteli 120-140 C (ei täyskaasu rata-ajoa).



 

Hylky

siis prkl.. nyt palaa jälleen käpy.. ku ajaa joku n. 5-8min nii auto rupee mooaamaan oikee urakalla ja ei anna kierroksia... meinaako se nyt et käy liian kuumana vai oisko muutenvaa liian laihalla/rikkaalla? tulppa on R5 ja 16% höpönlöpöö
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Divi

5-8min .28 koneella, ja tankissa on löpöä vielä paljonkin? Laita rikkaammalle...

blaah

Motin lämpötila kertoisi varmaan aika paljon. Huomioi että kestää sen minuutin pari ennen kuin moottori edes on käyntilämpöinen, eli sitä ennen ei edes pitäisi kulkea järinkään nätisti..

Hylky

kävikin sitten niin, että ilmanputsari (juuri putsattu) päästi p****a koneeseen ja hiekat koneen läpi ja putksesta pihalle :embarrassed:
tulpan ku otin pois niin sylinteristä tuli kuravettä :tongue:





aina ei voi voittaa.. ei edes joka kerta.......
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Sami L

Ilmanputsareiden putsaamisestakin on foorumilla joskus ollu jotain juttua...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Hylky

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 19.06.07 - klo: 14.44
Ilmanputsareiden putsaamisestakin on foorumilla joskus ollu jotain juttua...

juu u.. mutta toi auton mukana tullu putsari on muutenkin aivan peestä.
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

TJT

Tuo Hylkyn putsari päästi skeidat sieltä päätyjen ja suodatinelementin välistä,ei putsarin läpi.

Tuo orggissuodatinhan on tuossa infernossa sellainen,että suodattimen päädyt on syvät kupit,jotka sitten keräävät ihan mukavasti sontaa sisäänsä.
Ei tiivistä päistä sitten näköjään tarpeeksi.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

_inferno-st_

ilmanputsari pitää olla kireällä  !! (jos ruuvi ei ole kiinni se päästää p***aa koneeseen)

kannattaa käyttää os 8 ja perus säätöjä (se on toimiva setti)
INFERNO ST  RULEZ

TJT

Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

BTW tehdasasetuksilla ko yksilö kävi reippaasti laihalla.
Kierroksen verran kun väänsi pääruuvia auki,niin alkoi pelaamaan kunnolla...

zni

Lainaus käyttäjältä: TJT - 22.07.07 - klo: 01.24
Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

Ja suodatinelementit ovat hemmetin kalliitta. Itse vaihdoin vakioputsarin K-Factoryn runkoon johon saa ilmansuodattimia huomattavasti järkevämpään hintaan.

GXR:n jäähdytyskansi ei tunnu olevan kovinkaan vahvaa tekoa. Ylin "levy" kannesta irtosi ilman väkivaltaa, irtosi ajossa ja löytyi radan varresta. Eipä tuo puuttee tunnu moottorin lämpöihin vaikuttavan. Muuten ihan ok kone.

Iffu

Mitä pitäs tehä, kun tuo kyseinen moottori ei toimi enää kunnolla.Kun ajaa hetken niin sammuu, niin kuin olisi rikkaalla, mutta laihemmalle säätö ei auta. Os a3 ja 8 tulppia on kokeiltu, ei auta. Olisiko tulppa rikki vaikka siltä se ei näytä? Hetki sitten toimi hyvin ja yht'äkkiä rupesi sammumaan liiasta kaasusta hetken ajon jälkeen.
Inferno ST-U.S Sports

Mika R


RÄPSÄ

Kannattaa ehkä tarkistaa ilmavuodot polttoaine linjasta, kaasarista ja koneesta. Itselläni vika löytyi ilmavuodosta. Kone oli .21, mutta oireet suunnilleen samat.

Anzelmi

#46
Mikäs vois olla vikana? Kun kone röpöttää?

Katso video...
http://trianzelmi.com/RCAutot/18082008027_NEW2_NEW.mp4
http://trianzelmi.com/RCAutot/18082008027_NEW2_NEW.mov

Varmaan säädöissä vikaa! Vai mitäs olette mieltä?

Tulppa OS no.8
Fuili 16% (vähän laihaa)  :embarrassed:

- Antti -