Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

miten säädetään inferno7.5 sammuu kun hehku iroitetaan tulppa on vaidettu paljok

Aloittaja juppi, 02.05.07 - klo: 14.46

juppi

miten säädetään inferno 7.5 sport sammuu kun hekulaite otetaan irti tulppa vaidettu paljonko seos ruuvia pitää avata jos tyjäkäyntiä nostaa voi jopa kulkea mutta sammuu jos antaa kaasua tai jaruttaa

säästäjä

[Hong Nor x1crt]

tapsa92

- Tapsa

Futaba

Ensinnäkin, säädä linkistö niin, että kaasari ei liiku kun jarrutat, niin ei sammuile jarruttaessa. Mielestäni oireet viittaisivat siihen, että moottori käy liian rikkaalla, eikä hehku kerkeä polttamaan kaikkea polttoainetta, ja moottori sammuu sen takia. Minkälaista ääntä moottori pitää kun lisäät kaasua? Röpöttääkö vai booaako?
| Academy | Axial |

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: juppi - 02.05.07 - klo: 14.46
miten säädetään inferno 7.5 sport sammuu kun hekulaite otetaan irti tulppa vaidettu paljonko seos ruuvia pitää avata jos tyjäkäyntiä nostaa voi jopa kulkea mutta sammuu jos antaa kaasua tai jaruttaa

Kysy uudestaan.
Jerzi

PS Käytä pilkkuja, se helpottaa hieman.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mitmit

Pääneulaa puoli kierrosta kiinni, tyhjäkäyntiä puoli kierrosta myötäpäivään (eli lisää), ja radiosta kaasuservon nollakohtaa niin että se painaa kaasaria kiinni.
Jos jarru menee päälle tässä prosessissa, säädät linkistöstä niin ettei ota kiinni.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

*HOKE*

Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään  :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.05.07 - klo: 07.02
Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään  :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.

Herra IsoHerra on puhunut. Kumartakaamme ylistysten kera.   :wink:

Duster1

Minkäs sille voi, että tuo säätöohje on päin pers....!

Linkistöistä se nollakohta säädetään eikä radiosta.
Ja toisekseen ei sitä servoa säädetä painamaan luistia. Kaasulinkin jousen se kaasari pitää sulkea.

Axial SCX 10 TR

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Vikketsi - 04.05.07 - klo: 12.37
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.05.07 - klo: 07.02
Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään  :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.

Herra IsoHerra on puhunut. Kumartakaamme ylistysten kera.   :wink:

Voidaanko pitää tämän foruumin tasoa hieman tasokkaampana please. Tuo Hoken juttu ei todellakaan ollut noin huono että sitä piti myös kommentoida kuin yleistä syyttäjää.
Ja hieman OFF TOPIC oli myös sinun kirjoitus.
Jerzi

PS Niinkuin tämä :police:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

*HOKE*

Jokainen vähänkään polttismoottoreiden säätöihin perehtynyt tietää että puoli kierrosta pääneulassa on PALJON.
Niin paljon ei missään nimessä neuvota säätämään mikäli joku kertoo oireista netin välityksellä.
Rikkaalle säätämisessä voi noinkin paljon neuvoa, mutta ei missään nimessä piikille.

Turha siinä on tuollaisia "yliherra" mutinoita laukoa.

Vikketsi

Herranjestas. Sanokaa että ettehän ole samanlaisia tosikkoja oikeassa elämässä? En kyllä muuten uskalla koskaan tulla radanvarteen katselemaan kun ei uskalla sanoa mitään huumorillakaan.  :angry:

Joel N

Lainaus käyttäjältä: Vikketsi - 04.05.07 - klo: 17.58
Herranjestas. Sanokaa että ettehän ole samanlaisia tosikkoja oikeassa elämässä? En kyllä muuten uskalla koskaan tulla radanvarteen katselemaan kun ei uskalla sanoa mitään huumorillakaan.  :angry:

EI, ei, ei ja vielä kerran, ei.

Todellakaan ei ole livenä samanlaista meininkiä. Livenä meininki on rentoa, ja juuri mainitsemaasi huumoria löytyy, paljonkin.

Eli sinne vaan radanvarteen katsomaan, tai toki mieluummin ajamaan :wink:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

CluBBaH

Ja että menis ihan kunnolla off topiciks niin noin livenä se on helpompi huomata onko huumoria tai ei , nykyään kun on hymiöt suoranaisen vittuilun perässäki täällä foorumilla.
XRAY 808 2009 Spec |

Sami L

Sanotaanko että kyse on siitä, että huumori ei osunut oikeaan kohtaan... foorumilla pidempään notkuneet ymmärtänevät miksi näin kävi.

Aiemmin vastaavanlaisia kommentteja on heitelty, eikä silloin huumorilla nimittäin. Vanhoja topikkeja lukemalla löytyy näitä vääntöjä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jerzirccar1

Taas tämä alkaa, jostain aina se löytyy se mistä aletaan taas vääntämään ja tämä oli just se mistä minä halusin niin päästä eroon täältä foruumilta vaikka oliskin heitetty ihan suoraan huumorilla niin sarkismia ei suositella täällä heittää koska se on hieman lämmin arka alua tällä hetkellä, ja muutenkin.
Jerzi :police:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

MKE

Ja mikä oli se topikin eka kysymys? Ei muuta kuin radalle ja siellä kaverit veivaa sun pannus kohdalleen tai ainakin saadaan selville mikä sitä vaivaa. Koneen säätäminen + niksit täällä foorumin kautta ovat sama kuin kävisit hierojaksi kirjekurssin kautta PISTE!

*HOKE*

Nimenomaan...

Sunnuntaina lavankoon...
Eiku paikanpäälle niin säädetään pannu laulamaan.

Ja tosiaan... Huumori ymmärretään kyllä, mutta kuten Sami ehti sanoa niin tuota sai kuunnella joku aika sitten puhtaasti palikkamaisena tuittuiluna, joten ensireaktio tuohon kommenttiin oli tietenkin negatiivinen.
Unohdetaan kyseinen jne... Tulehan lavankoon ja nykäse hihasta niin saat apua varmasti.  :afro:

juppi

kun mootorin saa käymään tyhjäkäyntiä ja moottori on lämennyt kun yritää lähteä liikeelle sammuu välitömästi kun kone käy tyjäkäyntiä ja kääntää ohjaimesta kaasu servoa pikku hiljaa päästään liikeelle servosta nopeutta kasvattamalla rupeaa vastaamaan normaali kaasuun puolessa kaasua tulee niin sanottu kuolokohta jolloin auto rupeaa ropötämään kun nopeasti siinä kohdassa painaa liipasimen pohjaan lähtee kuin natoohjus kun jarutaa kone käy kaasu servosta on sitä ennen vähennetty kaasua sama laulu alkaa alusta mitä alussa kirjoitin

Mika R

ota tosta nyt selvää mutta minusta kuulostais että rikkaalla.. pääneulasta 1/2 kierrosta kiinni eli kellon suuntaan

Elvisrc

Niin tai jos se auto on juuri pakasta vedetty niin kiertää pääneulan kiinni ja laskee 3 kierrost auki, siitä sitten ruuvaamaan piikimmälle jos röpöttelee.  :cool:

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.07 - klo: 09.21
ota tosta nyt selvää mutta minusta kuulostais että rikkaalla.. pääneulasta 1/2 kierrosta kiinni eli kellon suuntaan

Mika se tekee vaan hieno säätöjä :cheesy:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

No 1/4 sitte ekaks ja toinen lisää jos paranee :grin: Jos ei niin vähän takasinpäin. Jotenkin tosta haarukoimalla. Kai noita säätöohjeita on netti täynnä. Tää nyt oli vaan suuntaa antava vinkki  :roll:

Mika R

Jerzillä on kyllä ihan validi pointti siinä et toi puolikas on ihan älyttömän paljon. 5 min voi riittää. Sun tilanteessa kyllä kuvittelisin et on rutkasti enemmän mut kokeile vähän kerrallaan..  

*HOKE*

No enkö mä jo aikaa sitten sanonu että se puolkierrosta on liikaa kerrallaan???
Nimenomaan siitä sanoin ja alko vääntö.
No mutta eiku väännön päälle taas neuvotaan aivan käsittämättömän vaikeen vikaselostuksen päälle (mistä ei meinaa ottaa mitään tolkkua) neuvotaan kääntämään pääneulaa puolkierrosta.  :huh:

micsa

#25
Pistetään riita halki ja sanotaan, että molemmat on oikeessa. Jos ollaan vähänkään lähellä oikeita säätöjä, Hoken neuvot on oikein. Jos ollaan kaukana oikeista säädöistä eli ollaan vielä esim. sisäänajosäädöissä, Rinteen pojan ohjeet vois pätee.

Täytyis nähä laite toiminnassa niin osais sanoa varmoja ohjeita. PRCA:n porukkaa on muuten huomenna tulossa tai siis tänään lavankoon jonkinlaisella ryhmällä, jos keli sallii, tampere haastaa tsadinkundit...   :mrgreen:

Mika R

#26
Oliko tässä joku riita?  :laugh:

Joo näin on Micsa, mun "ohje" oli kyllä pikkasen huolimaton sorry vaan!

Nähdään Lavangossa!  :cool:

jerzirccar1

Sanotaan näin että vaikka säätö olis kuinka kaukana tahansa niin 1/2 kierosta on aika paljon jokaisessa ruuvin kohdalla, ja se mitä heitin alikessu oli ihan puhdas tsuokki mutta kuitenki hieman korjattava asia.
Lavanko seuraavaksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Näin se on malemies. Täytyy välttää jatkossa heittämästä yliolkaisia kommentteja... tarkoitan siis itseäni. Mutta se varmaan johtui tosta epäämääräisestä ongelmakubvauksesta että vastauksistakin tuli tällaisia......

säästäjä

Mistä säädetään moottorin lämmot suurimmaksi osaksi pääneulasta säätämällä ei muutu paljoakaan.Lähden tästä kohta säätämään alaneulaa.
[Hong Nor x1crt]