Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN Racing MG10

Aloittaja Noxious, 02.05.07 - klo: 15.25

puppe

JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!

Joel P

Lainaus käyttäjältä: puppe - 07.06.07 - klo: 20.12
JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!


Sori mut opetteleppa kirjoittamaan pienellä. Oletko antanu hehkun olla koko yön ajan laturissa? Jos et, pidä sitä yön yli, kokeile, jos ei toimi, hae uusi Jr-Hobbysta, saat aika varmasti uuden ilmaiseksi.

tuplaesa1

Veikkaisin että noin +40km/h. Ostin muuten uuden padan kun meni se eka suh huonoksi varomattoman sisäänajon takia.. :(
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

puppe

Lainaus käyttäjältä: Huttunen93 - 07.06.07 - klo: 20.20
Lainaus käyttäjältä: puppe - 07.06.07 - klo: 20.12
JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!


Sori mut opetteleppa kirjoittamaan pienellä. Oletko antanu hehkun olla koko yön ajan laturissa? Jos et, pidä sitä yön yli, kokeile, jos ei toimi, hae uusi Jr-Hobbysta, saat aika varmasti uuden ilmaiseksi.

joo anteeksi isolla kirjoitukset.

mut me mitattiin laturi ja se ei antanut virtaa nyt uusi laturi mut onko hehkussa joku suoja ku tuntuu ettei ota virtaa vastaan?

Joel P

Ei ole suojaa tietääkseni, jos sinulla on Cenin keltainen hehku niin laturi vain päähän kiinni ja jos laturissa oleva (Protechin musta laturi) punainen valo sammuu niin silloin pitäisi ladata, itsellä ainakin näin.

puppe

Lainaus käyttäjältä: Huttunen93 - 09.06.07 - klo: 00.04
Ei ole suojaa tietääkseni, jos sinulla on Cenin keltainen hehku niin laturi vain päähän kiinni ja jos laturissa oleva (Protechin musta laturi) punainen valo sammuu niin silloin pitäisi ladata, itsellä ainakin näin.

joo on se keltainen hehku mut laturina on smartech johon ei syty valoa ollenkaan sain toisen laturin lainaa joka on mirage siihen syttyy valo kun sen laittaa kiinni mut vaik se oli yön yli kiinni niin hehkussa ei ollut virtaa ollenkaan siis ilmeisesti hehku on rikki

Joel P

Laitas kuva siitä kiinnitystavasta miten sulla on se laturi hehkussa kiinni...

puppe

Lainaus käyttäjältä: Huttunen93 - 09.06.07 - klo: 13.17
Laitas kuva siitä kiinnitystavasta miten sulla on se laturi hehkussa kiinni...

joo kuva tässä.

voisitko kertoa miten pitkään hehkua pitää pitää kiinni autossa ennen ja jälkeen käynnistyksen? ku en löytänyt ohjekirjasta mitään..

Joel P

Oikein kait tuo on, mutta hehkua itse en pidä kuin 5s-10s ennenkuin irrotan...

puppe

Lainaus käyttäjältä: Huttunen93 - 09.06.07 - klo: 22.53
Oikein kait tuo on, mutta hehkua itse en pidä kuin 5s-10s ennenkuin irrotan...

joo nyt sain pelittämään auton vähän helpotti käynnistystä ku oli ehjä hehkutus laite :lol:
olisko jollain neuvoja säätämisen mitä ruuvvia pitäs kääntää et tyhjäkäynti paranis?
ja seosta säädettyä+

Nipatzu

Kirjoitetaampa tähän vanhaan aiheeseen.

Tilasin sitten JR-hobbystä ekan RC-auton itselleni. Lennokkeihin menee kaikki rahat, joten näitä koitetaan nyt sitten säästöbudjetilla. Päädyin tähän autoon, koska Ameriikan foorumeilla pitivät ihan hyvänä.

Sitten olis sellainen kysymys, että mikä/mitkä osa(t) hajoaa tuossa autossa ensimmäisenä? Kyselen, koska lähetän sitten Amerikkaan varaosatilauksen, Samalla tilaan tulppia ja muuta kivaa. Suomessa on niin kallista! :embarrassed: Vrt. Suomessa aluiskaritornit 52€, Amerikassa 22taalaa. Kiva hintaero!

Mibo

Huomaa että tuohon tulee sitten, verot, postikulut jne jne, päälle. Eli ei hinta loppujen lopuksi sitten pakosti niin paljon halvempi olekkaan.

Ja mitä tuossa hajoo ekana? Jaa-a mulla on koko auto toimimaton...
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

j_h

No tilaa nyt ainakin kytkinpaloja, kytkinjousia ja laakereita.

Nipatzu

#43
Teen tilausket aina alle 45€ satseissa, jolloin säästän tullit ja verot. Postikulut oli ainakin Kiinasta luokkaa 10taalaa.

Kytkinpalat, jouset ja laakerit... Saisko lontoonkielisiä nimiä. Ei oikein tuo suomennus onnistu. Enkä halua vääriä osia tilata.

Auto tulikin postissa tänään. Ihan kivalta vaikuttaa, vaikka en siitä mitään ymmärräkään. :azn:

EDITTII: Eilen iltaiset karmeat kirjoitusvirheet piti korjata.

Nipatzu

Vielä ei moottoria käyntiin saatu, mutta huomenna yritetään uudestaan.

Ryypytyksestä sen verran, että kun ryypytän moottoria niin teen näin.
1.Pakoputki tukkoon
2.Kaasua auki
3.Vetelyä startista.

Teenkö jotain väärin. Ryypytys ei ainakaan onnistu.

Anzka

+70km/h cenin sivujen mukaan  :wink:

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 08.06.07 - klo: 20.21
Veikkaisin että noin +40km/h. Ostin muuten uuden padan kun meni se eka suh huonoksi varomattoman sisäänajon takia.. :(
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

j_h

Ryypytyksen pitäs onnistua noin. Ja toi kytkinpalat ja kytkinjousi on englanniks joku clutch shoes and spring <-- nämä tulee yhteen kun myydään yleensä pakkauksissa ja laakeri on bearing.Katso auton ohjeista kytkin laakerin koko ja tilaa sitten sen kokoisia laakereita.

Nipatzu

Kiitti tiedoista! Varaosaluettelosta löytyikin noita osia. Nyt sitten tiedän mitä hommaan.

Kuinkas lailla nämä on kuluvaisiam jos soralla (sorapiha) ja metsässä päästelee, eikä tule ylimääräisiä kolareita. Pitääkö tuo kytkintsydeema vaihtaa litran vaiko 10gallonan ajon jälkeen. Tietää nääs kuinka paljon pittää osia varalle hommata.

Mietin myös näitä muita osia. Iskarit, spurriratas (se iso muovinen??) ja kytkinkello (clutchin bell). Ovatko nämä kovasti kuluvaisia?

Tulee olemaan tyyristä lystiä... :smiley:

MUOKS: Kuinkas monta laakeria noissa paketeissa on yleensä mukana? Yksi vaiko 10.

j_h

Itse just vaihdoin kytkinpalat edellisillä meni reilu gallona oli kylläkin kovaa materiaalia eli pehmeemmät kuluu nopeammin. Se laakerien päärä vaihtelee vähä et mistä ostaa. Ne kytkinpalat vaihdan itse ainakin sitten kun ne rupee luistaa paljon eli sitte ku auto ei lähe enää kauhee hyvin liikkeelle.

Nipatzu

Jihuu...!

Nyt näyttää valoisalta. Moottori pärähti käyntiin. Sormiin sain jo yhden rakon, mutta se kannatti. Nyt on kaksi tankkia pukin päällä porskutettu ja öljyä on lentänyt ympäri pihaa oikein kunnolla. Tyhjäkäynti on vielä hakusessa jarrun kanssa. Sammuu nääs kun jarruttaa. Huomenna säädetään jarrua...

Vielä tankillinen pukilla ja sitten kolme tankkia rundia ympäri pihaa. Sitten alkaa kova säätäminen... 

hpi-cen

onneks olkoon vain sulleki :police:onko tähän saakka hyvin pelannu??

SOTAMIES_SUKKA

Ei kannata säätää siinä pukilla sitä autoa kun se on sitten eri asia kun ajaa maassa. :undecided:
PELASTAKAA SOTAMIES_SUKKA!

Nipatzu

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 24.09.07 - klo: 20.55
onneks olkoon vain sulleki :police:onko tähän saakka hyvin pelannu??

Kaikki on pelannu ok. Mitään ei ole VIELÄ hajalla. No ruuveja oon kiristellyt. Moottorista varsinkin aika paljon.

Lainaus käyttäjältä: SOTAMIES_SUKKA - 24.09.07 - klo: 22.13
Ei kannata säätää siinä pukilla sitä autoa kun se on sitten eri asia kun ajaa maassa. :undecided:

Miksi ei kannata säätää pukilla?? Olen lukenut, että ekat tankit ajtetaan pukilla. Siitä on sitten eriäviä mielipiteitä, että saako pyörät pyöriä vai ei.

j_h

Ei sitä kannata alkaa sisäänajon aikana säätää ettei mee sisäänajo pilalle mut sitte ku oot sisäänajon ajanu ni sitte vaa neulaa piikimmälle.

savage23

Voi sitä hissukseen ajaa parin tankin jälkeen maassa. Autoa säädetään piikimmälle kun sisään ajot on loppu päässä, kuten sanottu on.
Rc18t FT
Futaba Savage x

Nipatzu

No nyt on on neljä tankkia käytetty.

Moottoria piti tuossa pukilla säädellä sen verran, että ei sitten tyhjäkäynnillä sammu. Muuten on neulat (melkein) alkuperäisessä asennossa. Tyhjäkäynti piti säätää aika isolle, ennenkuin pysyi kone käynnissä (pata oli jo lämmin kun lähdin ruuvia ruuvaamaan) Kolmen tankin jälkeen otin vehkeen pois pukilta ja lähdin rullaamaan.

Tankillisen ajoin, eikä sammunut ittestään kertaakaan. Kerran piti sammuttaa, kun pyörä  oli "jumissa", mutta onneksi oli vain kivi välissä. Ilokseni huomasin, että tankillisen lopussa sain tyhjäkäyntiä säädellä pienemmälle. Sisäänajo auttaa :azn:...

Seuraavalle tankilliselle loppui hehkusta akku. Katsotaan nyt jos, vaikka illalla saisi yhden tankin ajettua.


Nipatzu

Nyt on kuusi tankkia ajettu ja moottori alkaa tuntua varsin pirteältä. Tyhjäkäyntikin on kunnossa. Vikan tankin ajoin oikeastaan kokonaan rundia pihassa. No kerran sammu, kun kivi meni renkaan väliin. Starttikin toimii ihan ok. Ryypytys on kyllä vaikeaa. Huomenna lähden sitten etsimään säätöjä.

Eiköhän 8-10 tankin jälkeen mennä jo aika komeesti.. :evil:

Positiivistä, kaikki on vielä ehjänä :grin:

Nipatzu

Noh nyt on sitten sellainen ongelma, että moottori ei starttaa sitten kirveelläkään. Noh ajoin mä tänään 1ja1/2 tankillista. Kivastihan tuo kulkee, nyt kun rupesin jo vähän säätöjä hakemaan. Alaneula oli jossain vaiheessa lipsahtanut hieman liian laihalle ja sitä säätelin kovasti rikkaalle. Samalla säädin yläneulaa hieman laihemmalle. Moottori kävi välillä aika kovissakin lämpötiloissa. Lieneekö johtunut alaneulan laihuudesta?

Tuosta käyntiin lähtemisestä, että ne kolme, neljä kertaa milloin sain koneen käyntiin olivat aika tuskan takana. Lopuksi ei käyntiin ollenkaan. Kaasarissa on löpöä, hehku ja tulppa on kunnossa. Missähän vika??   

Nipatzu

Tuli taas ajettua 2 tankillista,, mutta edelleen on tuo käynnistäminen ongelmana. Toki oli jo toissapäiväistä parempi. Huomasin nyt, että moottori  sammuu joka kerta, kun tankki on ajettu hieman alle puolilleen. Oliskohan vikana se, että tankkiin ei tule painetta? Tuossa illasta avasin vielä tuon änkkäritsydeeman ja puhdistin sen öljystä. Öljyä oli kyllä siellä tosi komeesti. Huomenna varmaan koitan uudelleen.

Kone alkaa olemaan tosi tehokas käydessään kunnolla. Nopeutta on ehkä siinä 40km/h pintaan ja silti nousee pakoputkesta savua kun kiihdyttää. Eikös se ole sen merkki, että yläneula (ja alaneula) on liian rikkaalla? Yläneula on auki melkein 2 kierrosta.

Kaikki on ehjänä, vaikka sainkin auton pari kertaa katolleen. :cool:

j_h

No toi tankki luultavasti ainakin vuotaa jos ei käy enää ku on alle saumakohdan.