Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN Racing MG10

Aloittaja Noxious, 02.05.07 - klo: 15.25

Nipatzu

Taitaa tuo tankin korkki vuotaa. Se on meinaan kyllä vähän heikon näköinen. Tiivisteenä on tommonen O-rengas. Auttaisiko jos hommaisi uuden O-renkaan, vai voiko tankkia jotenkin tiivistää?

tuplaesa1

Ite laitoin paksumman o-renkaan ja sen jälkeen pelas paljon paremmin.
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Nipatzu

Olen nuo takalevyn ruuvit kiristänyt oikein kunnolla, kun auton sain. Säädöissäkin pysyy. kunhan saa käyntiin.

Tuo käynnnistäminen onnistuu kun tipauttaa pari tippaa metua suoraan sylinteriin. Ei kyllä mikään nopein tapa. Käyntiin kun saan auton ja mosa lämpiää, niin sitten löytyy tehoa vaikka kuinka. Parin minuutin ajon jälkeen moottori kuitenkin sammuu. Oli soppaa tankissa vähän taikka enemmän.

Neulat alkaa olemaan kohillaan. Ehkä alaneulaa saa laittaa laihemmalle vielä hieman.

Mikähän tuossa mosassa on, kun ei pysy käynnissä. Se on nyt se suurin ongelma. Kyllä sen pitäsi ainakin metua saada :huh:


Nipatzu

Nyt kävin vielä illasta testaas, ja nyt näytti tuo starttaaminen onnistuvan ihan ok.:smiley:. Sammuminen oli taas sitä "tavallista". Tehotkin olivat kateissa. Koitin laihemmallle säätää, mutta ei ollut apua. Huomenna säädän motin rikkaammalle ja koitan olisiko siitä apua

On tosi kummallista. Pitää varmaan avata se takalevy ja kattoa mikä mättää(jos mättää.)

Nipatzu

Ruuvasin yläneulaa rikkaammalle ja nyt näyttää siltä, että pysytään kohtuullisesti käynnissä. :smiley: Kaasuservo hirtti kiinni ja vaihdoin kaasuun lennokista(toistaiseksi rest in piece) futaban  vakioservon. En ole vielä testannut.

Meno on tosi tahmeaa. Ehkä kolmeakymppiä täyskaasulla. Savua nousee ku höyryveturista, mutta ei oikein uskalla säätää laihemmlle --> ylikuumenee. Tehot on kaikki hävineet.  Yläneula on vaille 2 kierrosta auki. Ilmanputsari on kunnossa, koska kun sen ottaa pois, eivät kierrokset isommin nouse.   

Pittää lähteä taas koittamaan.

j_h

Ootko laittanuton männän aina ajon jälkee alakuloo?

Nipatzu

No ainakun muistaa. :roll: Eli ei aina. Äsken kun lopetin laitoin alakuoloon. Voisiko se aiheuttaa tehohävikkiä?

No kumminkin. Äsken säätelin moottoria taas laihemmalle. Meno oli kyllä tahmeaa, mutta parani kumminkin jonkin verran seosta säädettäessä. Lopussa mentiin liian laihalle ja kone sammui. Huomenna illalla jos kerkeää pitää säätää mosaa vähän rikkaammalle.

Tuo on muuten aika kestävä. Menin tänään jo pari kertaa vahingossa voltilla ympäri, ja silti ei mitään hajonnut. Uusi kaasuservokin toimi hienosti. :laugh:

j_h

No jos ei laita alakuloo ni sitte se kone menee väljäks.

Nipatzu

No näin just. Hyvä mä. Pitäis tuo nyt tietää. Oon mä nyt niin paljon niiden siivekkäiden kanssa pelannut. Että kun ketuttaa. :angry:

Pitää toivoa ettei se oo vielä väljä.

Anzka

Minä ainakin jätän moottorin mihin asentoon tahansa eikä ole mennyt väljäksi  :shock:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

j_h

kyllä se menee, siitäkin on noita keskusteluja muutama

Nipatzu

Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

Ville_79

Lainaus käyttäjältä: Nipatzu - 30.09.07 - klo: 21.36
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Nipatzu

Lainaus käyttäjältä: Ville_79 - 30.09.07 - klo: 21.44
Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.

Kerro jos sait omasi toimimaan. On Mg:t kumminkin aika samanlaisia.

Nipatzu

No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.

Anzka

On normaalia. Kone ei saa kunnolla metanolia ja rupee huutamaan isoilla kierroksilla.

Lainaus käyttäjältä: Nipatzu - 01.10.07 - klo: 20.04
No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Mika R

Laita suodatin jos ei ole - se toimii varatankkina katollaan hetken aikaa.

Nipatzu

No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


Anzka

Anna jäähtyä ja koita sitten uusiksi. Ja silloin säädöt on huonot jos moottori lämpenee paljon, eli lämpömittaria käyttöön ja mittaaleen lämpöjä. Jos kone käy koko ajan liian kuumana niin tulee helposti väljäksi ja sitten ei käy enää oikeen yhtään.

Lainaus käyttäjältä: Nipatzu - 02.10.07 - klo: 20.21
No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Nipatzu

Elikkä kiristin moottorin ruuvit tiukalle. Mosa toimi samoin kuin eilen. Eli aina kun ottaa hehkun pois, auto sammuu. Pysyy kyllä hyvin käynnissä hehkun kanssa. Mosakaan ei ylikuumene.
Käyntiinkin lähtee hyvin. Ajelin rauhallisesti neula rikkaalla tankillisen niin, että hehku oli kiinni. Välillä koitin ottaa hehkun irti, mutta meinasi sammua. Mikähän on vikana?

PRO:t, apua kaivattaisiin.

j_h

aika usein jos ei pysy käynnis ilman hehkua nii on liian rikkaalla

Nipatzu

No vikana oli tulppa. Kas ku en keksinyt.

Siltikään ei kaikki ole kunnossa. Tulppa pitää vaihtaa tankin välein. Elikkä kone hajottaa tulppia. Olen säästänyt hajoneet tulpat (kyllä i*ioottimaista) ja koitin niitä nyt. Kaikki tulpat toimivat yhden tankillisen ja sitten piti vaihtaa, Erikoista, vai mitä. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Kiukuttaa...

miksalo

onko sulla ilmanputsarissa kunnon öljyt??? eikä ilmanputsari varmsti vuoda???
jos koneeseen pääsee hiekapölyä niin tulppia menee kyllä tota tahtii.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Nipatzu

Luulisin, että vika ei ole ilmaputsarissa, mutta ken tietää. Alkuperäiset öljyt on kyseessä ja putsari on toiminut ihan ok. Voihan se kyllä vuotaakin. Olisiko järkevää tutkia sylinteri/mäntä mahdollisilta hiekanjyväsiltä?

Jartsa

Tarkista kiertokangen alalenkki, ettei ole väljä. Väljyys syö tulppia.

severa

#85
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasin reikää. se auttaa!!! :afro:

Bagi

Lainaus käyttäjältä: severa - 16.10.07 - klo: 10.55
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasia. se auttaa!!! :afro:
:mrgreen: :mrgreen:
ööh mitä tua sä tarkotat????? miten se auttaa jos tuulilasista tulee suurempi?????
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

miksalo

oiskohan tarkottanu tuulilasinreikää  :huh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

severa

oho, täytyy korjata. Pelkkä kirjotus virhe! :laugh:

poksudos

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 29.09.07 - klo: 13.51
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.

No nythän se selvisi! Märkähän se oli ja todella löysällä.
Ystävällisesti kiittää tiedosta hän, nam, jatkakaa.
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->