Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Harjattoman moottorin + Lipon sisäänajo

Aloittaja Jyri, 10.05.07 - klo: 21.22

Jyri

Yritin haeskella tietoa, muttei silmiin vielä osunut, eli mitenkäs tulisi tehdä harjattoman moottorin + Lipo akun sisäänajo/käyttöönotto, vai kaipaavatko mitään erityistä?
Slash 4x4 Mamba 2200, Axial Wraith, Asso RC18T Mamba 4200

Catiska

Harjaton moottori ei tarvitse mitään sisäänajoa, eipä siinä ole oikein mitään osia, joidenka pitäisi hiotua. Myöskin LiPo-akut pelaa ihan normaalisti alusta alkaen, ehkä hitusen saatat huomata ensimmäisten latausten jälkeen suorituskyvyn parantumista, ehkä et. Mutta, muista että annat niiden akkujen jäähtyä ajon jälkeen, ennen latausta.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Jyri

Kiitos vastauksesta, eli harjaton moottori on vaan kaikin puolin harjallista parempi (hintaa lukuunottamatta ;)

Mites nuo Lipot kun jossakin muistan kuulleeni että 0,5C olisi sopiva ensilatausten virta?
Slash 4x4 Mamba 2200, Axial Wraith, Asso RC18T Mamba 4200

pylvis

tää ei liity ihan tähän lipo hommaan mut harjattomaan kuitenkin , avasin oman moottorin ja kauhukseni huomasin seuraavan homman http://koti.phnet.fi/mikap/rc/nosram.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/rc/nosram1.JPG
eli nyt pitäs saada purettua loput osat pois et pääsisin tinaamaan noi uudestaan takasin ja putsaamaan tina jämät pois , mut ei tunnu lähtevän kenttäkäämi kovin pienellä voimalla ulos , eli onko siinä joku kikka6 millä se lähtee ?

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.05.07 - klo: 00.42
Kiitos vastauksesta, eli harjaton moottori on vaan kaikin puolin harjallista parempi (hintaa lukuunottamatta ;)

Harjaton maksaa kyllä ittensä jossain välissä takaisinki. Hiilelliseen koneeseen kun aina välistä joutuu vaihtaan hiilet, joita ei ilmaitteeksi saa. Kollektorin sovauskin olis hyvä tehdä aina hiilien vaihdon yhteydessä ja jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin ainakin kollektori ois hyvä puhdistaa. Ei ole ilmaista se puhdistusainekkaan, kollektorisorvista nyt puhumattakaan. Harjattomaan ei tarvi vaihtaa kuin korkeintaan laakereita, eikä niillä tule ihan heti vaihtoraja vastaan. Siis summasummaarum: Harjottomassa vähemmän ja harvemmin vaihdettavia osia, vähemmän huoltokustannuksia. Eikä muuten hyvät hiilellisetkään ilmaisia ole, kyllä niistä aikalailla pulitaan joutuu niistäkin. Halppikset onkin sitten täysin eri juttu, niin huoltamistiheyden, kuin tehojen suhteen. Eikä ne erot ainakaan niiden halppiskoneiden hyväksi ole....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

to_lat

Riippuu kyllä harjattomastamoottoristakin esim. Novakin ss 5800 moottorit täysin susia. Hyvinkäällä ftt kisassa kaksi ko. moottoria hajalle.

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: to_lat - 01.06.07 - klo: 10.06
Riippuu kyllä harjattomastamoottoristakin esim. Novakin ss 5800 moottorit täysin susia. Hyvinkäällä ftt kisassa kaksi ko. moottoria hajalle.
....joka tekee prosentuaalisesti mitä kokonaismäärästä.
Eikös täysin susi vaadi että kaikki....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

mza2

tämän ft kauden aikana on kyllä käynyt selväksi että novakin 5800 voi heittää suoraan roskiin  :mrgreen:
TAMIYA TRF416X Racing Factory

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: mza2 - 01.06.07 - klo: 11.44
tämän ft kauden aikana on kyllä käynyt selväksi että novakin 5800 voi heittää suoraan roskiin  :mrgreen:
Mutta voihan sekin olla hyvä jossain toisessa käyttökohteessa, vai lukeeko
siinä päällä "only for touring car use" :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

JPI

Ihan offtopic, mutta miksi LiPo pitää antaa jäähtyä ennen latausta?
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Nege

Lämmetessään liikaa saattaa räjähtää? Vai olenko ihan väärässä?