Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

urgo71


cornelius

Täydellinen uudelleen kasaus on juuri menossa gsteehen, tulipas äsken mailikin että

Your eBay item has been shipped.
I have shipped the following item to you. You should be receiving it shortly.


Item title: CEN GENESIS, NEMESIS, GST 7.7,   CHROME ROLL CAGE



sit pitäiskin enää iskaritornit vaihtaa autossa alumiinisiin ja diffikotelot.  :grin:
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

cba

Lainaus käyttäjältä: cornelius - 09.08.08 - klo: 23.55
Täydellinen uudelleen kasaus on juuri menossa gsteehen, tulipas äsken mailikin että



sit pitäiskin enää iskaritornit vaihtaa autossa alumiinisiin ja diffikotelot.  :grin:

Hyvältä näyttää!! Onko tuo kehikko terästä vai alua? Tuleeko tuohon päälle joku koppa, vai ihan tuollaisenaan?

Itse sain vihdoin ja viimein vaihdelaatikon kasaan. Eli poistin kolmannen vaihteen ja asensin Nemesiksen keskidiffin lukolla. Diffien ulostulot vaan olivat kulahtaneet (vetoakseli kuluttanut koloille), niin kokeilin täyttää kolot hitsaamalla ja lopuksi karkaisin koko ulostulon. Katsotaan miten kestää :)
Cen GST @ Xerun 150A

cornelius

Mahtuu tuohon joo kopat päälle mutta hiukan nousevat korkeemmalle.

nyt onkin noita vakio GST koppia 2kpl ja yksi grave digger sekä ford f-150 mafiamustana.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

cba

Jep!

Itsellä yksi Digger, vakio ja 72-caminon koppa. Camino oli pakko saada kun on tuo 1/1 chevelle harrasteautona :afro: Digger joutaisi poiskin jos jollakulla tarvetta.
Cen GST @ Xerun 150A

KL

toho varmaaki menee loistavasti noi 1/8 koko luokan korit vai? ku se nyt on 30% ismompi ku norm. 1/8?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

cba

#186
http://img247.imageshack.us/my.php?image=genesismz2.jpg 

Mahtuuko tuon kokoinen koppakin tuon häkkyrän sisälle?
Cen GST @ Xerun 150A

cornelius


tossa toi fordin mattamusta, väreiks piti tulla aluksi jotain ihan muuta. Auto lisäks järkky p*skainen ja kännykällä napsattu kuva josta korjattu väritasapainoa jne jotta siitä hahmottaa ees jotain, metallinhohto mustalla maalattu toi koppa.



cba, veikkaan että tuon fordin kokoluokan korit menee kivasti kehikon päälle, oottelen vaan koska se kolahtaisi, ebaystä myyjä sanoi jo viimeviikosta että status on lähetetty. Fordikoppa on itseasiassa hiukan suurempi kuin GST:n vakio.

4x4 melkeen pitää paikkansakin kun on nyt toi LSD lukko paikallaan.

"If in a doubt flat out" - Colin McRae

cba

Lainaus käyttäjältä: cornelius - 13.08.08 - klo: 12.26



4x4 melkeen pitää paikkansakin kun on nyt toi LSD lukko paikallaan.



Tarkoitat keskidiffin lukkoa?  Nemesiksessä se lukkopala tai paremminkin palat olivat erilaiset. Ajattelin että genesiksen pala kävisi, mutta niin vain joutui tilaamaan nemesiksen diffiin omanlaiset. Nostaako tuon lukon kanssa keulaa miten herkästi?
Cen GST @ Xerun 150A

cornelius

En ole vielä kerinnyt ajelemaan tuolla lukolla mutta mitä nyt olen pyöritellyt pyöriä kotosalla niin kyllähän se hienosti pyörittää myös etupyörää jos takapyörää raahaa maassa. Hain muuten just tullista kaatokehikon autoon, tuntuu kyllä tukevalta enkä usko että tarvitsee tehdä toista varmuudeksi jos meinaa saada ajamalla sen solmuun.

Oiskohan noin 4-5mm tankoa se kehikko eikä edes pitkittäis suunnassa tuntunut letkulta vaikka polvea vasten kahdella kädellä per päistä koitin sitä väännellä. Kiinnitys on iskaritornien yläpäähän joten jäykistää periaatteessa niitäkin. Bonuksena mukana tuli fuilipullo ja tullissa tulkitsi sen varmaan tuttipulloksi kun leluksi pisti tullien suhteen tuon osan :) Illalla vois kehdata ottaa kuvankin tuosta.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

cornelius

no niin, nyt ois kuvia





Isompia huonolaatuisia kuvia enemmän. Nipparit tuossa sylinterikannen siilissä vissiin aika turhat nykyään..
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Rc-rälläri

Juu jäähdyttääkö tuos kuvas oleva sylinterin kansi paremmi ku normi??
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Rc-rälläri

Joo nostaa tosi herkästi mut ei taho akselin diffin puoleiset tapit kestää eikä ite diffi
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

cornelius

#193
en tiedä jäähdyttääkö paremmin, mainospuheiden mukaan ainakin pitäisi, aikaisempi keneltä ostin sanoi että moottorin lämmöt nous korkeemmaksi. Itse oon ottanut putkesta pois rojuja ja parantanut pakokaasujen poistumista niin uskoisin että se vaikuttaa lämpöihin laskevasti.

tänään ajeluissa sattui niin ikävä juttu että kun en ollut oikein servojen toimintaa tarkastanut kasausvaiheessa (kyllä ne toimii, toimi purettaessakin) niin olikin yksi servo sitten täysin kuollut sekä radion kaikkia säätöjä toki ensin rämpläsin kun en suostunut uskomaan asian olevan noin. Kone kyllä läks käyntiin helposti, mutta en saanut oikein nousemaan käyntilämpöiseksi asti edes kun vetostartin naru otti ja katkesi. Muutama kirosana piti sanoa ja lähteä nöyränä kotiin kolmen tunnin sateessa värjöttelemisen jälkeen.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

urgo71

Mulla ainakin kun oli novan kansi ja kaks prikkaa välissä niin lämmöt nousi heti 150:nneen. Tulppa rossi 3, 20 dragon top....

cornelius

Joo, sainpas käytyä ulkoilemassa autoakin, ihan ok pelas kunnes tuommoisessa tiesorakasassa leikkiessä (kiipeää mäkeä kyllä ylös perhanan hyvin tuon lukon kanssa) otti ja petti takaylätukivarresta pyöränpään pallonivel. (aluvarsi) aukesi se alusilmukka kun pultti katkesi siitä ensin.

Noh, onneksi on yksi ylätukivarsi just varalla vielä.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Rc-rälläri

Onkos gst:hen olemassa sopivia lapa renkaita??
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Platinum

Sori OT, mutta hemmetti, meni huti Nettivaraosassa olis ollu 220€ kyseinen auto...arvatkaa oliko pitkään :angry:

TheArska

Tuossahan oli 23mm hexi...proline:ltä 40 series vanteet 23mm hexille ja niille saman valmistajan lapakumit. Noilla renkaan kokonais halkaisija tosin hiukan pienenisi, nuo orkkiksethan taitaa olla ns. 55 series kokoa. Noissa 40series lapakumeissa lavat ovat hiukan matalammat kuin ns. standardi kokoisissa.
Jos kyseiset kiinnostaa niin tossa linkki josta löytyy esim. vanteiden mitat ym.
http://www.prolineracing.com/c-2-monster-trucks.aspx
ps. kun vilkasin ei tuolla sivuilla jostain syystä näkynyt kuvaa 40 sarjan lapakumeista, vaikka proline:ltä sellaiset löytyy.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

cornelius

Itsellä on tommoiset 40 sarjalaiset lapakumit prolineltä, mutta aika laimeat ne niiden lavat kyllä verrattuna tohon gst:n vakio renkaan kuvioon  :roll: ja halkaisijakin on niin paljon pienempi että ovat edelleen noissa muovipusseissaan.. evvk pistää kiinni :)

kattoo nyt jos laittaa ne tohon X2:seen testiksi.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

TheArska

Olen samaan kiinnittänyt huomiota että lavat näyttää niissä matalilta...ei ole itellä kokemusta.
40 sarjan vanteet olisi, niihin olin kelaillut talveksi kyseisiä mutta kai ne stanu kokoiset olisi parempi vaihtoehto.. Tai sitten mennään vaan 40 mulchereilla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

urgo71

Onko cenin nx 76:lla ja forcen 46:lla mitään muuta eroa ku hinta??? Itsellä meni paripäivää sitten kiertokanki poikki ja uutta pitäs saada. Mitä muuta kannattaa laittaa samalla? Ehkä kannattais ostaa koko kone ( suomessa yli 300 euroo), ULKOMAILTA KU TILAIS UPS:LLÄ, NIIN POSTEINEEN 180 EUROO. Hirveä hinta ero... :mrgreen:

cba

Lainaus käyttäjältä: urgo71 - 18.08.08 - klo: 06.19
Onko cenin nx 76:lla ja forcen 46:lla mitään muuta eroa ku hinta??? Itsellä meni paripäivää sitten kiertokanki poikki ja uutta pitäs saada. Mitä muuta kannattaa laittaa samalla? Ehkä kannattais ostaa koko kone ( suomessa yli 300 euroo), ULKOMAILTA KU TILAIS UPS:LLÄ, NIIN POSTEINEEN 180 EUROO. Hirveä hinta ero... :mrgreen:

Hintaero johtuu siitä, että Suomalaiset koneet särötarkastetaan ja niihin laitetaan kultapinnoite..... :afro:  Tai sitten ei.. :D
Cen GST @ Xerun 150A

Rc-rälläri

Oiskohan järkevää tehä GST:stä takavetosta et laittaa keskidiffilukon ja otta etu kardaanin ja etu akselit poies.
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

tapsa92

En suosittele, muuttaa auton geometriaa radikaalisti eikä lopputulos ole aina miellyttävä.
- Tapsa

cornelius

tänään tarttui mukaan kaupasta Tigerdriven porakone startti autoon + käynnistintanko siihen.
Asson ds1015 servo sekä futaban s9351 toiseen, saas nähdä kumpi jaksaa käännellä paremmin.
Asson servolle luvataan 14,5kg vääntöä, futaballe 13,8kg.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

tapsa92

Tarkoittanet ThunderTigerin servoa, vanha Asso on nykyään ThunderTigerin nimissä.. Varmasti riittävät, parempia ei tietääkseni nimittäin ole saatavilla =) . Tigerdrive ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen noin isokokoisessa koneessa, kuluu nopeammin laakerit ja rattaat.
- Tapsa

cornelius

Tarkoitatko että tigerdriven rattaat kuluu vai kytkinkellon rattaat? 30h välein kehotettiin tigerdriveen lisäilemään öljyä ja tuntuu ainakin jämäkältä paketilta missä ei ole klappia. Laakerit mitä koneeseen tulee niin kolme konetta on itsellä joten kai niistä muutama varaosakin löytyy. Ei enää vaan pää kestä rotopäädyllä yrittämistä jossa kohdistuu enemmän rasitusta laakereihin mielestäni kuin tigerdrivellä.

Lisäksi rotostartin tangoista lähtee ne hampaat helposti. Servon kestosta ja jaksamisesta en tiedä mutta katson riittääkö tuossa futaban servossa vääntö jos riittää niin siihen saa niitä sulakerattaita käsittääkseni. Tosin patrickin patentti kahden servon käytöstä ohjauksessa ei olisi varmaan yhtään hullumpi idea.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

TheArska

Ei kai kytkinkello liity käynnistykseen millään tavoin... Ei mielestäni myöskään tuo koneen "normaalia" suurempi koko rasita käynnistys mekanismia sen enempää muutkaan. Monessa 21-28 koneessa on puristuksia huomattavasti enemmän kuin esim. asso mgt 8.0 koneessa. Vai mikä sen suuremman rasituksen aiheuttaa, hiukan suuremmat liikkuvat massat koneessako..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot