Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

Juniku

Napavaihteet  :laugh:

Näyttää siltä että kun noi ruuvailee kiinni nii pitää laittaa pakki päälle  :roll: :grin:
CEN GST 7.7

cba

No sehän hoituu nappia painamalla :grin: :grin:  Mahtas olla möyrimisvälitykset
Cen GST @ Xerun 150A

urgo71

 NEW CEN GST 7.7 Engine Huge GENESIS 46/NEMESIS CG14 tommoinen tuli eilen tilattua e-baystä! Hinta "mahtavat" 230 dollaria posteineen eli 155 eetua. Suomessa maksaa 323 euroa tosin se on Cen Racing NX-76(7,7ccm) nitromoottori G70357 tollainen, mut ei kait noilla niin "hirveä" ero voi olla? Kait tuolta e-baystä tilattuna tulee kaikki mukaan mitä myynti kuvassa on?

Juniku

#213
Lainaus käyttäjältä: urgo71 - 22.08.08 - klo: 20.10
NEW CEN GST 7.7 Engine Huge GENESIS 46/NEMESIS CG14 tommoinen tuli eilen tilattua e-baystä! Hinta "mahtavat" 230 dollaria posteineen eli 155 eetua. Suomessa maksaa 323 euroa tosin se on Cen Racing NX-76(7,7ccm) nitromoottori G70357 tollainen, mut ei kait noilla niin "hirveä" ero voi olla? Kait tuolta e-baystä tilattuna tulee kaikki mukaan mitä myynti kuvassa on?

Täh?

7.6 eli 0.46 kone mullakin tossa on. Mut se suomihinta on 300+ euroa kun koko moottorin tilaa.
Suomesta kun kiertokangen tilaa niin se on jo 60 euroa. Jenkeistä kotiin kirjekuoressa 30 jotain egee.

edit:

Olet tilannut orkkismoottorin?
CEN GST 7.7

urgo71

Eix orkkis ole nx 76, 7.7 kuutiota?

cba

Urgo oli kiljunu mun tukivarsia huuto.netissä?? :) Mulla on muutakin joutilasta osaa sitte ;)
Cen GST @ Xerun 150A

urgo71

Lainaus käyttäjältä: cba - 23.08.08 - klo: 00.11
Urgo oli kiljunu mun tukivarsia huuto.netissä?? :) Mulla on muutakin joutilasta osaa sitte ;)
Ilmoita yv:nä mitä?

cornelius

#217
Lainaus käyttäjältä: Juniku - 22.08.08 - klo: 22.14
Lainaus käyttäjältä: urgo71 - 22.08.08 - klo: 20.10
NEW CEN GST 7.7 Engine Huge GENESIS 46/NEMESIS CG14 tommoinen tuli eilen tilattua e-baystä! Hinta "mahtavat" 230 dollaria posteineen eli 155 eetua. Suomessa maksaa 323 euroa tosin se on Cen Racing NX-76(7,7ccm) nitromoottori G70357 tollainen, mut ei kait noilla niin "hirveä" ero voi olla? Kait tuolta e-baystä tilattuna tulee kaikki mukaan mitä myynti kuvassa on?

Täh?

7.6 eli 0.46 kone mullakin tossa on. Mut se suomihinta on 300+ euroa kun koko moottorin tilaa.
Suomesta kun kiertokangen tilaa niin se on jo 60 euroa. Jenkeistä kotiin kirjekuoressa 30 jotain egee.

edit:

Olet tilannut orkkismoottorin?

7.6cc on käsittääkseni (jos oikein käsitän) sen alkuperäisen genesis koneen tilavuus eli punaiset alupalat autossa ja musta kori, sekä myöskin ne yläpuoliset jouset siinä iskaritornien yläpäässä on siinä.

7.7cc on sitten Gst 7.7 mallit eli autot joissa on vihreät nuo runkopalat, eikä ole niitä yläpuolisia jousia.

näin oon itte ymmärtänyt, voin olla väärässäkin, mutta moottori on muuttunut aikojen saatossa hiukan, ei paljoa. Lämpenemisongelma on ollut ensimmäisissä moottoreissa käsittääkseni, mutta kaipa se on viimeisissäkin :)

edit: tässä joku keskustelu aiheesta.
http://rc10.fi/index.php?topic=25657.0

lisäksi oon huomannut että erilainen toi moottoripukki noissa vihreillä aluosilla olevissa malleissa, noin 1cm pidempi eli "lisää jäähdytystehoa" lämpöhän on toki hyvä johtaa auton runkoon jos vaan mahdollista joten väliin ei kannata aikaan pistää mitään eristäviä materiaaleja tai prikkoja jottei kosketuspinta-alapienene, vois huvikseen koittaa vaikkapa hopeatahnaa tossa välissä :D

nyt matkahuoltoon hakee hongnor x2 pakettia ja aloittamaan viikonloppua :-)
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

urgo71

Kellään kokemuksia ahtimen laitosta? Onko mitään hyötyä?

urgo71

Ongelma renkaiden kulmien säädössä! Eli miten etu ja takapyörien auraus kulmat ja säädetäänkö ne sillai et renkaat on ilmassa vai miten?

Rc-rälläri

Juu kekkasin tos viikonloppuna että pistää gst:n pakarin ulostuloaukon päähän pillin nii se antaa enemmä painetta löpötankkii ja enemmä fuilille painetta mennä kaasarii eli voi pitää laihemmalla seosta ja saa enemmä tehoi eikä lämmöt noussu ku 130 asteesee pääruuvi on vissii 3 tai 2½ kiekkaa auki eli aika laihal.
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

cba

Lainaus käyttäjältä: urgo71 - 25.08.08 - klo: 20.46
Ongelma renkaiden kulmien säädössä! Eli miten etu ja takapyörien auraus kulmat ja säädetäänkö ne sillai et renkaat on ilmassa vai miten?


No tietysti siten että paino on päällä.  Pyörien asento on hieman eri kuin silloin kun ne ovat ilmassa, ja jos säädät ne silloin niin säätö ei ole enää sama kun lasket auton takaisin pyörilleen.

Taitaa muutenkin näissä rc-peleissä olla riittävä tarkkuus vähän "sinnepäin" nuo aurauksien yms. säätäminen. Niin reilusti jo lähtöjään klappia noissa ripustuksissa :grin:

ps. Tuliko tukivarret perille?  Meinasin käydä antamassa sulle palautteenkin, mutta huutomerkki näytti olevan tunnuksellasi?
Cen GST @ Xerun 150A

cba

Ohho...   Miten paljon putkea kärsii supistaa, että verme ei tukehdu kaasuihinsa?
Cen GST @ Xerun 150A

Rc-rälläri

mulla on suunnillee puoli  ½cm - 1 cm  sen reiä halkasia jos laskee sen molemmat puolet kun se on painettu keskelt nii siino 2 reikää tavallaa
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Juniku

1:1 autoissa on semmonen sääntö ainakin joskus ollut että jos haluaa sen kulkevan suoraan, eturenkaat harittaa ja takarenkaat auraa. Mutta kuten tuossa aiemmin mainittiin niin onhan noissa jo uutena niin paljon klappia ettei tarkka säätäminen onnistu mitenkään.
CEN GST 7.7

urgo71

Kone tuli perjantaina, mut meni tulliin ja joutu alv:in maksaan 34 euroa mut silti hinta taso roimasti suomen alapuolella!!!

cba

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 30.08.08 - klo: 23.18
1:1 autoissa on semmonen sääntö ainakin joskus ollut että jos haluaa sen kulkevan suoraan, eturenkaat harittaa ja takarenkaat auraa. Mutta kuten tuossa aiemmin mainittiin niin onhan noissa jo uutena niin paljon klappia ettei tarkka säätäminen onnistu mitenkään.

Ekasta rc-autosta, Mega Forcesta sain klapit aika hyvin pois, kun "valoin" pikaliimalla kaikki tukivarsien kiinnitysreiät tiiviiksi. Ensin vaan kaikkiin tukivarsien pultteihin/tankoihin kevyt vaseliini kerros päälle ettei liima tartu kiinni niihin, ja pikaliiman kanssa paikoilleen. Sitten liiman kuivuttua vain rapsautteli tukivarret liikkeelle. Hetken kun nitkutteli niin paikat vetristyivät. Ei muuten ollu paljoo klappia :)
Cen GST @ Xerun 150A

Rc-rälläri

Kannattaako laittaa keskidiifin lukkoo talvella kun sillo ei ehkä säry ne osat nii herkästi kun kesällä pistin nii kävi aika ikävästi voimasiirrolle. :cry: :huh:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

urgo71

Kertokaa kumpi on ykkös vaihde, se joka on ulkona vai se joka on vaihdelaatikon sisällä? Ja paljonko ne ruuvit pitää olla auki?

Rc-rälläri

Passaakos tää roto startti GST:hen ku jr hobbys ei ollu sitä cenin värkkii. http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI87137
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

cornelius

Kyllä tuo rotostartti sopii tuohon,

Itsellä on moinen ylimääräisenä sekä koneeseen tuleva päätylevy, ainoa joka puuttuu on rotostart tanko tuosta paketista, tuossa tulee vaan 1800mAh akku mukana, itsellä on joutavana 2kpl 3600mAh pötköjä joilla pyörii vähän paremminkin tuo startteri. Tanko maksaa noin 5-8e erikseen hankittuna. Pistä viestiä jos kiinnostaa.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

cba

Lainaus käyttäjältä: Rc-rälläri - 16.09.08 - klo: 20.34
Passaakos tää roto startti GST:hen ku jr hobbys ei ollu sitä cenin värkkii. http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI87137

**kele, se pitää lähtä narusta käymään :)
Cen GST @ Xerun 150A

Juniku

Nimenomaan. Ihan JR-Hobbystä myyjä sanoi että ei se sitä tarvi, jos se ei narulla käynnisty niin sinä on jotain vikaa.

Ja puhui kyllä 99% asiaa. Yritin jonkin aikaa kanniskella sitä mötkylää mukana, sehän vei tilaa ja painoikin tiiliskiven verran.
CEN GST 7.7

urgo71

Ostin uuden männän ja sylinterin putken, MUT kumminpäin mäntä tulee, eli siinä on toinen helma lyhyempi kuin toinen, tuleeko lyhyempi eteepäin eli kaasarin puolelle?

cornelius

lyhyempi helma tulee varmaan taakse, ainakin näin uskoisin koska perässä koska tulppalevyssä on se loveus jottei männän helma kolise kiinni.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

-Juho-

Männän kolo on yleensä kampiakselin vuoksi. Päätylevyssä on kolo juuri sille suoralle männän helmalle. Eli kolo kaasaria kohti. Ei edes sisukalut pyöri, jos on väärinpäin.
Liikaa Kyoshoja

urgo71

Näin itekin sen ajattelin ja laitoin se "kolon" eteenpäin. Mut KIITOKSET

mehtis

ot. että mikä kappale soi tossa cen racingin tämän auton esittely videossa. :evil: haluisin tietää

-Riku
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

hpi-cen

minun mielestä sen on se joku "give it all"... niin ainakin luulisin
jos on väärä niin korjatkaa.

-jarkko

Rc-rälläri

Tulipahan taas ajeltua gst:llä. 20% löböö ja os a5 tulppa ja pääruuvi 3 kiekkaa auki ja lämmöt pysy siin 100 asteen molemmin puolin. ihmeen laihalla sai ajella. Potkua oli aivan vatusti
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd