Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

cba

Täälläpäs on ollut hiljaista.  Ovatko kaikki myyneet autonsa pois? :)
Cen GST @ Xerun 150A

Rc-rälläri

CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

KL

Mulla on ideana, mut never mind onks kukaa kattonu sitä uutta Cen GSR:kö se nyt oli nii sitä?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

cornelius

en käsitä mikä järki on ostaa pienemmällä moottorilla varustettu gst isompikoneisen tilalle, kaipa se on sitä voimansiirron tukevammaksi tekemistä jos on pienemmät renkaat halkaisijaltaan sekä pienempi tilavuuksinen moottori, 5.0 vs 7.7

Talviajoon oon miettinyt että voisi huvikseen käydä cenillä joku päivä pärtsäilemässä ihan tuolla ihmisten ilmoilla, hangilla/jäällä, tosin viimeaikana tullut vain ajeltua radalla x2:sella.

"If in a doubt flat out" - Colin McRae

KL

GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Nahkis

olin ajamassa ensimmäistä tankkia sisään, vetonaru poikki odottelen startteria jenkkilästä :cheesy:
Traxxas revo 3.3 ------->Vaihtuu sähköseksi
Inferno GT

zanttu

millä nää jotkut saa autonsa näin helpolla jaskaksi

ja kuka nyt ikinään satavuotta sitte poras että auto ei lähde ikinä käyntiin niin laittais kaasariin menovettä
niin lähetee ekala vedolla käyntiin

ja tohon kun se joku oli tosiaan porannnu ku ei lähe käyn...

niin kuka kettu oli vastannu että puhalla bensa letkuun että menoveret pääsee moottooriin WTF?! hulluko on?
vai muutenvaan tyhmä

eli tehkää kuten tokalla rivillä sanoin eikä sitä letku suuhun niin erespäin


miksalo

Lainaus käyttäjältä: zanttu - 08.02.09 - klo: 21.33
millä nää jotkut saa autonsa näin helpolla jaskaksi

ja kuka nyt ikinään satavuotta sitte poras että auto ei lähde ikinä käyntiin niin laittais kaasariin menovettä
niin lähetee ekala vedolla käyntiin

ja tohon kun se joku oli tosiaan porannnu ku ei lähe käyn...

niin kuka kettu oli vastannu että puhalla bensa letkuun että menoveret pääsee moottooriin WTF?! hulluko on?
vai muutenvaan tyhmä

eli tehkää kuten tokalla rivillä sanoin eikä sitä letku suuhun niin erespäin



Mitä sä oikein horiset ?
Pitäskö tosta ymmärtää jotain?
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

zanttu


cras

Onko moottori vaikea säätää.miten se laitetaan käyntiin

cornelius

Moottori laitetaan käyntiin ruuvaamalla tulppaa puoli kierrosta aukipäin, säästää ranteita, sitten varmistetaan että kone saa gasoo eli pistetään sormi pakoputken päähän ja vedellään kunnes alkaa näppi olla kostea.

sit jos ei kolmella vedolla lähde käyntiin niin ei oo säädöissä, ei oo tarvetta toiselle käynnistimelle jos säädöt on ok jne.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

TmK*Rc

#251
Mikä tässä minun GST 7.7 autossa on vikana?? Ajoin kerran talvella niin auto kerran pysähty seinään (mutta oli päällä) ja ei suostunu liikkumaan vaikka kuinka painoin kaasua... No avasin sitten sen vaihdelootan niin sieltä paljastu että tämmöinen osa oli luovuttanu: osa No minä ostin uuden ja vaihdoin sen ja pyörittelin käsillä rattaita ja näytti että kaikki toimii pistin sitten auton hyllyyn odottaamaan kesää. Mutta yllätys yllätys kun kokeilin tänään ajaa autolla niin samat ongelmat. Kaverini neuvo kiristtämään spurria mutta ei auttanut vieläkää ei auto liiku kierroksia ottaa mutta ei liiku. Että onko kenelläkään muulla ollut samaa vikaa autossa!? Kaikki hammasrattaat olen käynyt läpi moneen kertaan.
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

Samppu

Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

TmK*Rc

#253
Hmm... enpä ole pitää huomenna tutkia vielä se.
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

cornelius

jääkö vika varmasti vaihteisiin, kun nostat auton ilmaan ja katsot pyöriikö jompi kumpi kardaani kun annat kaasua, jos vain toinen kardaani pyörii esim etu tai taka niin silloin kyseistä päästä on luultavasti diffi rikki. Osa minkä vaihdoit vaihteistoon on 3 vaihteen kytkin, jos se on liian löysällä auto lähtee liikkeelle "kakkosella" siihen löytyy netistä paremmat ohjeet.

oletettavasti sinulla ei ole keskidiffi lukittuna?

"If in a doubt flat out" - Colin McRae

TmK*Rc

Ei pitäisi olla lukittuna mutta en ole varma koska en tiedä miten se edes lukitaan.  :cheesy: Ja diffit näyttäis olevan kunnossa.
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

rampa

Mahdollinen vika voi olla myös diffien kardaanikuppien lukitusruuvin löystyminen?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

TmK*Rc

Koko auton kävin läpi ja kaikki näyttäis olevan kunnossa... Kun kiristin äsken tuota 3-vaihteen kytkintä ja yritin pyörittää käsillä spurria niin spurri otti kiinni ja liikku vähän eteenpäin mutta sitten se pyörähti tyhjää ja lopetti liikkumasta?? Onko mahdollista että nuitten kytkimien jouset ovat menneet niin löysälle että antavat periksi? Koska kun auto on päällä niin moottori pyörittää spurria mutta auto ei liiku minnekkää.

-Olen ihan neuvoton...  :undecided:
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

rampa

No ootko kattonut ne spurrien välissä olevat kiilakantaset ruuvit. Itselläni aikoinaan ihan ajossa löysty ne!
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

cornelius

olethan kokeillut myös että vaihteisto kytkee vaihteen varmasti päälle? siis servo joka ohjaa vaikkapa irti ja käsin tarjoat pykälää tupaan kun autoa liikutat eteen/taakse.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

rampa

No jos siinä on vaan se kytkin sitten loppu? Eli jos pistät auton lattialle ja pyörität käsillä sitä spurria, niin liikkuuko se? Jos auto ei liiku eikä renkaat meinaa pyöriä, niin vika on oletettavasti siellä vaihteiston sisällä mahdollisesti vaihteensiirtäjän tienoilla, tai mahdollisesti on mennyt öljyä tai muuta likaa yksisuuntalaakereihin?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

TmK*Rc

Olen lukinnut ne vaihteet silleen että auto menee kokoajan eteenpäin. Pitää nuo yksisuunta laakerit puhdistaa ja sinne moottorin kytkimeen katsoa olisiko vika siellä. On muuten haastavaa saada nuo kytkinpalat esille... Mikä ois muuten hyvä käyntilämpö tälle autolle moottori käy 120 asteessa mutta ääni on kamala...
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

ciicii

Ongelmia koneen säätöjen kanssa, lämmöt on aivan liian korkealla 150 ja yli. Millasia säätöjä, polttoaineita ja tulppia te (joilla GST toimii hyvin) käytätte? Ja kertauksen vuoksi mitkäs olivat GST:n tehdassäädöt?
Kun ei lapsena ollut leluja, niin nyt niitä hommataan.

cornelius

Lainaus käyttäjältä: ciicii - 24.06.09 - klo: 22.26
Ongelmia koneen säätöjen kanssa, lämmöt on aivan liian korkealla 150 ja yli. Millasia säätöjä, polttoaineita ja tulppia te (joilla GST toimii hyvin) käytätte? Ja kertauksen vuoksi mitkäs olivat GST:n tehdassäädöt?

Oletko putsannut kaasaria? suosittelen tekemään sen, eli purat ja käyt o-rengas tiivisteet läpite sekä alaneulan haitarikumin tiivistät kunnolla kiinni kaasarin runkoon. Muutenkin saa tiivistää, ohjeet löydät aripekan rc sivuilta tuon tekemiseen. Itse käytän 30% byronia aineena autossa ja tulppana on R5 muistaakseni, en muista sata varmaksi.

Yläneula: täysin kiinni - 3 ½ -4 kierrosta auki
Alaneula: säätöruuvi tasan – 2 kaksi kierrosta kiinnipäin
Tyhjäkäynti:  1mm rako
Suosituskäyntilämpö:  120 - 125 astetta.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Juniku

Johan tuli taas innostuttua.

Mutta ei kerpele käynnisty, Corneliuksen säätö-ohjeilla, hörppyä antamalla vähän lupaa mut ei nii ei.

Eilen ajelin varmaan puolisen tuntia, oli soppa niin rikkaalla ttä sylki putkesta ja tankki meni alta aikayksikön. Yläneula oli 5 kierrosta auki, ja alaneula tasalle + siitä noin kierros kaksi aukipäin! Tällä käynnistyi suht ok mut ei ollu tehoja kovin, kuumeni (135 astetta) ja alhalla kävi laihalla  :huh:

Eilen uudella tulåpalla ajoin 5 min, 10% nitroa, 3V hehkulaite, ei nii ei...
CEN GST 7.7

Juniku

Noni, pääneula auki 4½ kierrosta alaneula tasalla ja auto paikallaan käydessä nostaa lämmöt 120 asteeseen. Ihan ku ois ilmavuoto tms  :huh:
CEN GST 7.7

Juniku

Yksisuuntalaakeri

Onko kukaan koittanu vaihtaa sitä neuulalaakeria sen mutterimötkylän sisään?
http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/6mm/Kit2054

sama laakeri on CEN:llä muissakin vernmeissä, esim GST:n NX-76koneessa osanumero G703557-31 ja jossain muussa mallissa (G70364-31) laakeri asetettuna "toispuoleisena" jolla on siis eri pyörimissuunta saatu aikaiseksi. Kävin eilen JR-Hobbyn uudesta toimipisteestä hakemassa GST:n yksisuuntalaakerin, myyjä ei heti muistanut ulkoa sen varaosanumeroa, nappasi laakerin hyllystä ja tutkin sitä ja totesin sen olevan oikea. p*skat ollut, stanssatun (merkintä HF0612) pään tulee olla sen mutterin kanssa tasalla.  :angry:
CEN GST 7.7

miksalo

Voi sen irrottaa.. painat siltä tekstin puolelta.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Juniku

Kyllä, vanhaan risaan koitin ensin. Kylmänä, 12mm nylock mutteri alle ja kamasan 6mm hylsy + vasara + ruuvipenkki alle ja lähti kolhiintumatta irti. Uuden asennus olisi siis helppoa kunhan mutteriosan ensin lämmittää, laakeri ei kestä puhalluslappua hetkeäään, sulaa sisukset samantien p*skaksi.

Uudesta "väärästä" laakerista naputtelin samalla metodilla laakeria takaisinpäin ja onnistui hienosti.

Tuo pelkkä laakeri yleistavarana 6 euroa, kun käy maahantuojalta myymälästä kyseisen laakerin hakemassa niin hintaa on 28 euroa.
CEN GST 7.7

Juniku

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 03.09.09 - klo: 14.31
Yksisuuntalaakeri

Onko kukaan koittanu vaihtaa sitä neuulalaakeria sen mutterimötkylän sisään?
http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/6mm/Kit2054

sama laakeri on CEN:llä muissakin vernmeissä, esim GST:n NX-76koneessa osanumero G703557-31 ja jossain muussa mallissa (G70364-31) laakeri asetettuna "toispuoleisena" jolla on siis eri pyörimissuunta saatu aikaiseksi. Kävin eilen JR-Hobbyn uudesta toimipisteestä hakemassa GST:n yksisuuntalaakerin, myyjä ei heti muistanut ulkoa sen varaosanumeroa, nappasi laakerin hyllystä ja tutkin sitä ja totesin sen olevan oikea. p*skat ollut, stanssatun (merkintä HF0612) pään tulee olla sen mutterin kanssa tasalla.  :angry:


T-Rex 450:sessä on sama laakeri. HS1026
http://www.trendtimes.com/hs1026.html
CEN GST 7.7