Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

Juniku

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 15.11.09 - klo: 10.02
tervehdys!pettymys tuli.vaihdoin vääntöjousen ja romppeet kasaa ja kokeilemaan
nyt auto ei pyri tyhjäkäynnillä enään eteenpäin mutta nyt lyistaa!ei siis vetoa,auto kiljuu ja liikkuu kuin skootteri!missä ihmeessä vika?auttakee,onhan auto jo reilu gallonan ajettu

Vauhtipyörä löysällä?
CEN GST 7.7

82juha

ei oo kun oiskin.siks täs onkin ihan moilasena
:undecided:

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 15.11.09 - klo: 10.45
ei oo kun oiskin.siks täs onkin ihan moilasena
:undecided:

kardaani löysällä?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

82juha

kun pidän rattaista kiinni ja työnnän autoa pakilla tai eteen vaihde päällä niin antaa periksi.nykien menee eteenpäin kun työnnän autoa?

Juniku

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 15.11.09 - klo: 11.47
kun pidän rattaista kiinni ja työnnän autoa pakilla tai eteen vaihde päällä niin antaa periksi.nykien menee eteenpäin kun työnnän autoa?


Tulipa semmonen mieleen että kun sulla ei sitä keskidiffin lukkoakaan ollut, voi olla jostain diffistä on tumppi (räjäytyskuva, GS029) poikki. Kun se ei katkea vertikaalisti suoraan niin se vähän vastustaa aina kun palaset kiertyy toisiaan vasten ja saa auton liikkumaan hieman, kumilankaefekti.

Kokeile saada etu ja takakardaani erikseen jumiin ja sitten käsin pyörität taka / etu renkaista, pitäs löytyä löysää jos on jotain rikki.
CEN GST 7.7

82juha

eli homman nimi on auto selällään ja sormin voi pitää takagardaanista kiinni ja samalla pyörittää renkaita,sama homma etupuolella.what?sitten päärattaasta  pyörittämällä sormilla lyö tyhjää.

82juha

alkaa tuntua että puoli autoa on kohta romuna :angry:

Juniku

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 15.11.09 - klo: 13.38
eli homman nimi on auto selällään ja sormin voi pitää takagardaanista kiinni ja samalla pyörittää renkaita,sama homma etupuolella.what?sitten päärattaasta  pyörittämällä sormilla lyö tyhjää.

Ehjässä voimansiirrossa testin tuloshan pitäs olla se että renkaita ei voi pyörittää.
Kun kardaani on lukittu ja renkaita käsin pyörittää yhtäaikaisesti samaan suuntaan, se jää vain yritykseksi jos voimansiirto on kunnossa, jos esim. GS029 on poikki niin molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan yhtäaikaisesti vaikka kardaani on lukittuna.

Jos ok, niin seuraavaksi molemmat kardaanit jumiin ja päärattaasta pyörittämään, jos jumiutuu niin sitten ainoa vikapaaikka voi enää olla kytkimessä, ja jos ei jumiudu niin siten voi olla 1-suuntalaakeri (GS047) rikki.
CEN GST 7.7

82juha

okei eli testi osoitti että lukitsin gardaanit laittaen kuusiokoloavaimet jarrulevyjel välistä niin sai hyvin lukkoon!renkaat eivät pyöri,eli kallistutaan taas kytkimen puoleen.pitää ilmeisesti ottaa moottori jälleen irti ja avata kytkin kello?oliko niissä sun laittamissa paloissa jotain vikaa?näyttivät suht samankuntoisilta?

Juniku

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 15.11.09 - klo: 14.55
okei eli testi osoitti että lukitsin gardaanit laittaen kuusiokoloavaimet jarrulevyjel välistä niin sai hyvin lukkoon!renkaat eivät pyöri,eli kallistutaan taas kytkimen puoleen.pitää ilmeisesti ottaa moottori jälleen irti ja avata kytkin kello?oliko niissä sun laittamissa paloissa jotain vikaa?näyttivät suht samankuntoisilta?

Eikait niissä pitäs mitään vikaa olla, olihan niissä ne kulumisuratkin vielä selvästi näkyvissä, ajettu jotain 2 gallonaa.

On hieman ärsyttävää puuhaa irrottaa se moottori moottoripukista irti semmosella mukana tulevalla kuusiokoloavaimella, oon sitten ite nykyään tehny niin että pitkällä kuusiokoloavaimella alapuolelta koko pukki irti, takaisinlaitossa vaan paperisuikale pinionin ja spurrin välistä ja pultit tiukkaan.
CEN GST 7.7

82juha

joo se on aika hommaa noil avaimilla.pitää varmaa avata sit!mikä siin kytkimes voi olla?mikä sen laakerin nimi on mikä on siinä?onko mitää hyötyä vaihtaa niitä paloja?

82juha

noniin vikahan löytyi!yksisuuntalaakeri mikä on sen rattaan sisällä! :mrgreen:6euroa olis hintaa.oisko kertoa millä tulpalla ja millä polttoaineella toi auto liikkuu niinkuin kuuluu ja hyviin säätöihin?nyt on byron 25%

Juniku

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 30.11.09 - klo: 19.03
noniin vikahan löytyi!yksisuuntalaakeri mikä on sen rattaan sisällä! :mrgreen:6euroa olis hintaa.oisko kertoa millä tulpalla ja millä polttoaineella toi auto liikkuu niinkuin kuuluu ja hyviin säätöihin?nyt on byron 25%

Niin paljon sillä oli ajettu :huh:

Mulla on menny 4 gallonaa niin ettei vaihdelaatikkoon ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään osaa :shocked:
CEN GST 7.7

82juha

no justiiin!mul on reilu gallonan ajettu vasta!tosi ihme juttu miten jo hajos!sattupa tietysti joku kesätyömies vääntää senkin osan :afro:

hpi racing

Onko tässä autossa muovi kardaanit. :huh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Ile__

edessä muovinen, takana teräksinen...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Juniku

Alkaa lämpömittari näyttää kohta nollakelilukemia joten jokohan tuota uskaltaisi käydä kokeilemassa niin ettei muoviosat säry :grin:

Pääsis tuon viimeisen 3dl jälkeen kokeilemaan 30% polttoainetta (korkkaamaton gallona)  :evil:
CEN GST 7.7

KMikko

Ei ne tukivarret hajoa. ei ainakaan itellä hajonu vaik mittari näytti -23pakkasta ja hyökkättelin lumivallien yli.
Voiman siirto on vaan liian löytä.

Juniku

Auto säily ehjänä reissutaan, ei riittäny puhti että ois jaksanu repiä käyntiin  :grin:
Täytyy ruuvaila rotostartti kiinni ja koittaa joku päivä uudestaan.
CEN GST 7.7

Ile__

Vaiha se 25 prosenttinen polttoaine 25 volttiseen, niin ei ole käynnistys ongelmia ja saat tehokkaamman auton niinku osalla GST-miehistä on :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Juniku

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 21.03.10 - klo: 17.40
Vaiha se 25 prosenttinen polttoaine 25 volttiseen, niin ei ole käynnistys ongelmia ja saat tehokkaamman auton niinku osalla GST-miehistä on :wink:

16% Sidewinderit on tankissa, 30% gallona korkkaamatta.
CEN GST 7.7

KMikko

Juu ei lopu 25volttisesta teho kesken :grin:

KMikko

Mistäs oletta hommanneet niitä yks suunta laakereita?

Pitempään on jo värkänny se et pitää oottaa et auto pysähtyy ja sen jälkeen voi taas jatkaa matkaa.

Kestääkös siihen mennä laittaan mitään rasvaa?

Muutama päivä sitte akullisen suttailin ja mitään en saanu edes rikki :grin: ihme ja kumma

Juniku

#323
Lainaus käyttäjältä: KMikko - 01.04.10 - klo: 02.39
Mistäs oletta hommanneet niitä yks suunta laakereita?

Pitempään on jo värkänny se et pitää oottaa et auto pysähtyy ja sen jälkeen voi taas jatkaa matkaa.

Kestääkös siihen mennä laittaan mitään rasvaa?

Muutama päivä sitte akullisen suttailin ja mitään en saanu edes rikki :grin: ihme ja kumma

Koko akullinen :shocked:
Narraat  :mrgreen:

Laakeri eBaysta tai sit haet RC kaupasta, samoja laakereita ne on eri nimellä, tässä samassa topicissa taisi jossain olla kun kerroin miten T-Rex kopterissa on sama laakeri ja maksaa jotain 5 euroo, CEN osa maksaa sitten jo kolminkertaisen hinnan.

----edit----

Tää olikin siitä käynnistimen yksisuuntalaakerista...
http://rc10.fi/index.php?topic=21990.msg362596#msg362596
CEN GST 7.7

ciicii

Olisko kellää ylimääräistä GST:n kytkinkelloa.

Mullakin alkaa noita osia tuossa olemaan joitakin, jos jotain rivahtaa niin kysykää.
Kun ei lapsena ollut leluja, niin nyt niitä hommataan.

KMikko

Tuli taas viikonloppuna käytyä köröttelemässä gst:llä.

Lauantaina alotin 6s lipolla ja 3 minuutin ajon jälkeen takapäästä diffin ulostulo poikki ja remontin jälkeen noin pariminuuttia niin pyörän kiinnitys hexsi kappaleiksi ja rengas lähti ihan eri suuntaan mitä auto :shocked: osan vaihdon jälkeen noin 5 minuuttia ajoa ja jälleen diffin ulostulo poikki.Hermot meni ja ajot loppu siltä päivältä siihen.

Sunnuntaina sit vaihoin uuden ulostulon ja Laitoin 4s lipon paikalleen ja ajattelin et paremmin varmaan kestää sillä akulla mutta ei. noin 5minuutin ajon jälkeen perä meni jumiin no ei muu auttanu ku purkaa auto osiksi ja tällä kertaa oli tien päähän tullut bevel gear 9 hampaisessa rattaasta oli tullut seitsemän hampainen. :undecided:

Saakohan mistään tilattua mitään vahvempia osia tuonne perään?
Vaihelaatikko on ihme ja kumma kestänyt.

No ei muu auta ku alkaa taas tilaileen repullinen osia et pääsee taas muutaman minuutin ajamaan. :azn:

Juniku

Lainaus käyttäjältä: KMikko - 19.04.10 - klo: 22.19
Tuli taas viikonloppuna käytyä köröttelemässä gst:llä.

Lauantaina alotin 6s lipolla ja 3 minuutin ajon jälkeen takapäästä diffin ulostulo poikki ja remontin jälkeen noin pariminuuttia niin pyörän kiinnitys hexsi kappaleiksi ja rengas lähti ihan eri suuntaan mitä auto :shocked: osan vaihdon jälkeen noin 5 minuuttia ajoa ja jälleen diffin ulostulo poikki.Hermot meni ja ajot loppu siltä päivältä siihen.

Sunnuntaina sit vaihoin uuden ulostulon ja Laitoin 4s lipon paikalleen ja ajattelin et paremmin varmaan kestää sillä akulla mutta ei. noin 5minuutin ajon jälkeen perä meni jumiin no ei muu auttanu ku purkaa auto osiksi ja tällä kertaa oli tien päähän tullut bevel gear 9 hampaisessa rattaasta oli tullut seitsemän hampainen. :undecided:

Saakohan mistään tilattua mitään vahvempia osia tuonne perään?
Vaihelaatikko on ihme ja kumma kestänyt.

No ei muu auta ku alkaa taas tilaileen repullinen osia et pääsee taas muutaman minuutin ajamaan. :azn:



Oot poistanu sulakkeet tai korvannu ne isommilla  :grin:

Mulla meni 2 diffin tumppia poikki viidessä minuutissa kun laitoin ne korkeimmat jäykistyspalikat takajousien väliin. Ne kun poisti niin taas kesti kuten normaalisti. Loota on lujaa tekoa, mulla vielä alkuperäiset spurritkin paikallaan.

6s Li-Po ? Onko sulla sähköGST?!?!?
CEN GST 7.7

KMikko

Juu onhan mulla.
Alkuperäsen moottorin tilalle väänsin vaan sähkö koneelle moottori pukin, mutta ainoa et ei toimi ku ykkös ja kolmos vaihe ku ei ole sitä kaksois hammasratasta mikä alkuperäisessä kytkinkellossa on. Mutta eipä ole tullu tilannetta viel vastaan et olis tarvinnu 2vaihetta et olis loppunu teho kesken.

Taka diffin/perän osat ku sais kestään niin oishan se mukava ajella. :azn:
Pitääpä kokeilla piruuttaan tuota et ottaa nuo jäykiste palat poijes sitte ku saa ne puuttuvat hampaat takas.

Juniku

Lainaus käyttäjältä: KMikko - 20.04.10 - klo: 00.05
Juu onhan mulla.
Alkuperäsen moottorin tilalle väänsin vaan sähkö koneelle moottori pukin, mutta ainoa et ei toimi ku ykkös ja kolmos vaihe ku ei ole sitä kaksois hammasratasta mikä alkuperäisessä kytkinkellossa on. Mutta eipä ole tullu tilannetta viel vastaan et olis tarvinnu 2vaihetta et olis loppunu teho kesken.

Taka diffin/perän osat ku sais kestään niin oishan se mukava ajella. :azn:
Pitääpä kokeilla piruuttaan tuota et ottaa nuo jäykiste palat poijes sitte ku saa ne puuttuvat hampaat takas.

:shocked: :shocked: :shocked:

Diileriliikkeessä mun idea sähköGST:Stä torpattiin alkuunsa. Ois taas ajankohtainen kun tuo p*ska ei vaan käynnisty sitten kerpele yhtään millään (ja on uus tulppa, polttoaine testatu toisella autolla kuten myös hehkulaite) kerpele!
CEN GST 7.7

KMikko

Entinen omistaja ainaki meinasi et paljon äkäsemmin liikkuu gst sähköllä mintä nitrolla.

Ite en ole nähny kyseitä autoa koskaan polttomoottorilla liikkuvan.
Muutala ku youTube:ssa :grin: