Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

Juniku

Lainaus käyttäjältä: KMikko - 20.04.10 - klo: 00.44
Entinen omistaja ainaki meinasi et paljon äkäsemmin liikkuu gst sähköllä mintä nitrolla.

Ite en ole nähny kyseitä autoa koskaan polttomoottorilla liikkuvan.
Muutala ku youTube:ssa :grin:

Tahdon kuvan!!!
CEN GST 7.7

KMikko

Siinäpä ois muutama kuva.
Vähän on vielä rapanen viime ajon jäljiltä :grin:

Juniku

#332
 :shocked: :shocked: :shocked:

TUlipahan tuo nähtyä. Kiitos kuvasta! En muuten yhtään ihmettele jos ei voimansiirto kestä, tossa kun on toi vaihdelaatikko sähkömoottorin jatkona, vääntömomenttia on ihan 100-0 verrattuna polttomoottoriin.
CEN GST 7.7

MrX3M

#333
Ostin GST:n käytettynä ja säädöt ovat siis kunnossa. Kerkisin ajamaan kaikki 10min vehkeellä kunnes sammui.
Tulppa hehkuu,saa polttoainetta mutta silti ei käynnisty.
Vehkeessä on rotostartti paikallaan, kun pyöritän konetta roton akselista käsin saan juuri ja juuri pyöritettyä konetta ( kaikki ok ? puristukset? )

Voiko tulppa olla rikki vaikka hehkuukin? Langan loppuosa ei hehku vaan tulppa "sisältä" oranssi.
Pitääkö konetta lämmittää ennen kunnon pärsimistä?

Mistä tiedän mitä revikkaa auto on? 1,2 vai 3 ?

Ja nyt kun sessio päättyi ikävästi, jäi tankkiin polttoainetta voiko sen jättää sinne pariksi päiväksi vai iskeekö korroosio tai meneekö polttoaine huonoksi?

Paljon kymysyksiä vähän tietoa ;)

Juniku

Lainaus käyttäjältä: MrX3M - 21.04.10 - klo: 14.52
Ostin GST:n käytettynä ja säädöt ovat siis kunnossa. Kerkisin ajamaan kaikki 10min vehkeellä kunnes sammui.
Tulppa hehkuu,saa polttoainetta mutta silti ei käynnisty.
Vehkeessä on rotostartti paikallaan, kun pyöritän konetta roton akselista käsin saan juuri ja juuri pyöritettyä konetta ( kaikki ok ? puristukset? )

Voiko tulppa olla rikki vaikka hehkuukin? Langan loppuosa ei hehku vaan tulppa "sisältä" oranssi.
Pitääkö konetta lämmittää ennen kunnon pärsimistä?

Mistä tiedän mitä revikkaa auto on? 1,2 vai 3 ?

Ja nyt kun sessio päättyi ikävästi, jäi tankkiin polttoainetta voiko sen jättää sinne pariksi päiväksi vai iskeekö korroosio tai meneekö polttoaine huonoksi?

Paljon kymysyksiä vähän tietoa ;)


Noin se tekee  :grin:
Voi olla että lähtee huomenna heti ensalkunu käyntiin ja sammuu taas ku lämpenee.

Kone lämpenee niin se pitäs osata säätää sinne korkeammille lämpötiloille, vaan ei oo multa ainakaan onnistunu saada se pelaamaan siellä 110-120 asteen nurkilla. Mulla on erivahvuset polttoaineletkut, saan pyöräytettyä ne sisäkkäin ja jos tankin korkki on kunnossa niin muutama päivä ei tunnu missään. On niitä hehkuviakin tulppia joutunut heittämään mäkeen silloin tällöin, niitä pitää olla aina 2kpl mukana pakissa.
CEN GST 7.7

MrX3M

#335
Kävin Sabessa hakemassa tulppia. OS8
Huomenna raporttia lähtikö toimimaan...mun tuurilla sieltä on mäntä mennyt =(
Mukana tuli ohjain 3td lansu, taitaa olla joku pilipali kun netistä ei löydy edes ohjeita tuohon...pakki olisi hakusessa ;)

ciicii

Onko mitään tietoa mahtaako jonkun muun vehkeen kytkinkello passata GST:n laitettavaksi?
Kun ei lapsena ollut leluja, niin nyt niitä hommataan.

MrX3M

En tiedä vaikuttaako tämä: auto lähti tulille heti seuraavana päivänä ilman tulpan vaihtoa.
Jousi mikä piti putkea paikoillaan oli tippunut liian alas ja eikä enään kiristänyt kunnolla.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: KMikko - 19.04.10 - klo: 22.19
Saakohan mistään tilattua mitään vahvempia osia tuonne perään?
Vaihelaatikko on ihme ja kumma kestänyt.

Heität sen vaihdelaatikon mäkeen ja laitat oikean keskidiffin sen tilalle, niin alkaa kestämään muutkin paikat, kun se vaihteen vaihto ykköseltä suoraan kolmoselle ei pääse enää iskemään lujiakin paikkoja rikki ja tulee jonkulaiset ajo ominaisuudetkin GST:hen :wink:
Lisäksi auto kevenee ja painopiste tippuu alemmaksi. Etukardaaniksi vaihdetaan samanlainen(just sama sopii) teräskardaani kuin takanakin.

Laitoin sulle muistaakseni mukaan sillon se osat joilla sinne saa keskidiffin ja moottorin kiinni.
Spurri ois hyvä olla joku 52-66 niin saa sähkökoneella välitettyä hyväksi, piisaa kiihtyvyyttä ja huippuja.

Tuossa on kuvia mun ekasta Genesis konversiosta. GST konversiota en jaksanut siiten tehdä loppuun.


Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Juniku

Paljonko tuollainen konversio nielee euroja? Siis lipot, latauslaite, nopari, sähkömoottori, diffi?
CEN GST 7.7

Ile__

Ei niitä summia uskalla laskea, mutta useita ellei jopa monta :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

MrX3M

Saako ykkösvaihdetta säädettyä lyhyemmäksi? Olisiko kuvaa antaa miten lootaa säädetään ;)
Tarttis vähän saada lisää lyöntiä peliin.

Juniku

#342
Lainaus käyttäjältä: MrX3M - 24.04.10 - klo: 21.35
Saako ykkösvaihdetta säädettyä lyhyemmäksi? Olisiko kuvaa antaa miten lootaa säädetään ;)
Tarttis vähän saada lisää lyöntiä peliin.

Eikö sulla ole sitä GST:n orkkismanuaalia?
Löysäät kakkosen kellosta niitä kuusiokoloruuveja kierroksen, pitäs muuttua vaihto aikaisemmalle.

http://www.cenracing.com/download.html

Purin muuten moottorin tuossa joku aika takaperin,
löytyi slle ihmeelliselle kilahdukselle YKK:ssa syy, olisi taas kiertokangen alapää väljänä  :huh:

-----
edit: kirotuvirhe korattu.
CEN GST 7.7

KMikko

Rupesi gst kestään ku jätin keski diffin lukon pois.
Ja ilman lukkoaki keulii ihan liikaa :grin:

Tulipa seki kokeiltua tänään et pystyy sitä tuollaki heittään hyppyristä volttia taaksepäin :azn:

Saakohan nuita kumeja mitenkään ehjänä vanteilta irti ku yhestä renkaastä menny se sisus toiseen laitaan läjään niin meinaa pikkusen tärisyttään se rengas.

megapaula

Eikös ne keittämällä lähde? Iso kattila mammalta "lainaan" ja renkulit sinne kiehuvaan veteen.  :wink:

Juniku

#345
Voivv...

Ei kellään satu olemaan vaihdelaatikkoa pöydällä? Pitäisi saada GS047 "one-way hub" osasta sen yksisuuntalaakerin tyyppi. Eilen se mulla oli kädessä mutta en muistanut sitten laittaa mihinkään ylös, sen malli oli HS88**.

Ihan vaan sen takia että CEN osana pitää ostaa se alumiinilevy mukana hintaan 28€ irlannista. Esimerkin vuoksi käynnistimen yksisuuntalaakeri "mutterin" kanssa on 27$ ja kun sen pelkän laakerin ostaa T-rex osana, se maksaa noin 5€.

-----------------------edit---------------------

Se oli HF0812.
CEN GST 7.7

MrX3M

Asiaa viitaten itsellä roto startti kiinni ja välillä pyörii tyhjää ( kone ei pyöri) eli laakeri vika? kun kone on lämmin ja laakeri niin ongelmaa ei ole. HF0612 sopii siis tuohon?

Juniku

#347
Yksisuuntalaakerihan se starttipuolella (kyllä, HF0612) yleensä on sökö, laittaa vähän hanttiin muttei tartu kuitenkaan. Melkein voisin veikata että vaihteistossaa kun tuo luistaa, se menisi vielä starterissa jonkin aikaa, se laakeri nimittän puree lootassa niin lujaan ettei käsin saa pyörimään mut ajossa luistaa. Startterin laakeri kun menee niin se pyörii tyhjää käsinkin.

Kokeile kuivata / putsata se laakeri, se auttaa sen aikaa kun tilaat uuden laakerin siihen, se on hyvin usein likainen, mulla oli sinne tullut öljyäkin ties mistä.

Tilasin kaksi HF0612 laakeria (avidrc.com) hintaan 12,28USD toimituskuluineen.
CEN GST 7.7

MrX3M


Juniku


Voi voi...
30% polttoaine eikä mitään tolkkua säädöissä... Miten teillä pysyy nuo lämmöt yli sadan asteen? Pitääkö paljon säädellä neuoja kylmä vs. kuuma ? (60-120)
CEN GST 7.7

Juniku

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 17.06.10 - klo: 17.12
Yksisuuntalaakerihan se starttipuolella (kyllä, HF0612) yleensä on sökö, laittaa vähän hanttiin muttei tartu kuitenkaan. Melkein voisin veikata että vaihteistossaa kun tuo luistaa, se menisi vielä starterissa jonkin aikaa, se laakeri nimittän puree lootassa niin lujaan ettei käsin saa pyörimään mut ajossa luistaa. Startterin laakeri kun menee niin se pyörii tyhjää käsinkin.

Kokeile kuivata / putsata se laakeri, se auttaa sen aikaa kun tilaat uuden laakerin siihen, se on hyvin usein likainen, mulla oli sinne tullut öljyäkin ties mistä.

Tilasin kaksi HF0612 laakeria (avidrc.com) hintaan 12,28USD toimituskuluineen.

Rrrkele... :evil:
Hyvinhän se alkoi, tilaus torstaina 14:30 (avidrc.com) ja paketti tiistaina 13:00 postiluukusta sisään. Auto purkuun ja hups...

Se ykkösvaihteen laakeri EI OLE HF0612. Se on 8mm akselilla eli HF0812. Räjäytyskuvasta tulkkasin sen että olis HF0612 laakeri, lootan kuvassahan toki näkyy 6mm akseli, mut ei sitä holkkia joka on 2-vaihteen kytkinkellossa, johon tuo ykkösvaihteen laakeri puree kiinni.
CEN GST 7.7

MrX3M

Kiitoksia Juniku kun viitsit laittaa tänne infoa asioista, auttaa monia harrastuksen juuri alottaneita. Ikävästi useat keskustelut jäävät vaille vastauksia täälläkin.

Juniku

Lainaus käyttäjältä: MrX3M - 23.06.10 - klo: 00.55
Kiitoksia Juniku kun viitsit laittaa tänne infoa asioista, auttaa monia harrastuksen juuri alottaneita. Ikävästi useat keskustelut jäävät vaille vastauksia täälläkin.

Juu, nou problem  :azn:
En mä muuten olis juossut koneelle laakeriasiaa oikaisemaan, mutta väärä informaatio on terveestä varsinkin jos joku muu hukkaa aikaa ja rahaa sen takia.

Ja tällaiset vastaukset tuollaisilla linkeillä ovat terveestä.
http://rc10.fi/index.php?topic=31646.msg290762#msg290762
CEN GST 7.7

Juniku

Löytypä hyvä video sähkö GST:Stä  :grin:


Omasta meni siten vastarikin p*skaksi, kaverin autoon piti kokeilla sitä ja menin sitten tökkäämään liittimet väärinpäin, CEN Subarusta palo servot ja se mun oma vastari. Nyt riittää, myydään vajaakuntoinen GST osineen.

http://rc10.fi/index.php?topic=48898.0
CEN GST 7.7

JiiVee

mitä nyt on lukenut tätä topikkia niin uskaltaisin väittää jopa kyöstin autoja genesistä kestävemmiksi
pöö

KMikko

Sattuiskos kellään olemaan ylimäärästä etu kardaaniin sitä tappia ja niitä sokkia millä se tulee kiinni diffiin...??

Tai tietoa mistä semmosen sais tilattua?

Juniku

Onhan niitä 3kpl.
Jos sulla on vetoakseleita irrallaan, niissä on sama tappi kuin etukardaanissa.
CEN GST 7.7

KMikko

Onhan niitä. Nytpä senki tietää.. :grin:

Kerkesin laittaa metalli kardaanin jo eteenki ku vaihto vain ne diffien sisään menot.

KMikko

Kertokaas jos oletta joskus öljyjä vaihtaneet nuihin gst:n iskareihin et miten saa ilmattua.
Koittanu konstia jos toistaki mut aina vain ilma iskarissä kurisee.

Laittaa vissiin vain ilman öljyä nuo iskarit niin ei kurise.

Jarza

Ostimpa kans käytetyn gst:n eka polttikseksi, koska se oli helekkarin iso 1:8 autoksi  :grin:  Heti ensalkuun piti vetostarttiin vaihtaa yksuuntalaakeri, sit napsu kokoajan irti ohjauksesta se muovinen pallokuppi (sp23) eikä saa niin mistään. Briteistä laitoin tilaukseen mutta kestelee... No tein sitten pallokupin nailonista, ei sekään kestäny ja sit tein sen lopuksi 3,5mm lattaraudasta koko linkin ja nyt kestää  :evil: No seuraavaksi epäonnistuneen hypyn vuoksi meni vanttiruuvi poikki takaa ylätukivarresta (alumiiniosat paikallansa) no eipä sitäkään heti löytynyt (out off stock monessa kaupassa), siispä tein siihen ite m6 pultista vastaavan... No se on ollu mukavaa, että Dremelille on tullu käyttöä  :smiley: Alku vaikeuksien kautta saimme poijjaan kanssa vihdoin ajeltua haluamamme ajan ilman mitään rikkoontumisia. Kolmos vaihdetta en ole vielä osannu säätää niin että menis päälle  :shocked: Tarttis vielä hommata siihen keskidiffin lukko yms. pientä varaosaa
Cen GST E @ Toro Ts 150