Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Mini Cooper | Tamiya M-Chassis

Aloittaja Divi, 22.06.07 - klo: 11.16

snakepoison

Itseäni kyllä suututtaa. EI ollut vielä varaa hommata tuota miniä koska jouduin päivittämään ja parantelemaan TC4 autoani. Olen hengessä kuitenkin mukana, ja paikkoin toivottavasti myös kisoissa kanssanne
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

karvanaama

Niin liityttiin ministeri-luokkaan tääläkin..

IIVONEN

Itse olen käyttänyt Assson TC 3 diffilevyjä ja päätyruuveilla kiristänyt sopivaksi. Diffi on mulla niin jäykkä kun  vetonavoista vääntää käsin niin diffi ei liiku. Muovi on siitä huono että se väsyy nopeasti ja diffi löysenee. Mieluummin jäykempi kuin löysempi diffi matolla ajettaessa.

pjp

Ja mulla taasen jatkuu ihmeelliset nopari ongelmat.
Kisoja ajatellen hommasin vielä yhen minin ja jo kolmannen budjetti noparin--->http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1227
Ja TAAS pätkii. Ei pääse kierrostakaan kun jo heittää virrat pois noparilta. Virrat päälle/pois auttaa taas vajaan kierroksen. Harjattomalla ei mitään ongelmaa. Luulen että vika taitaa olla säätimen jännitteen katkaisus tai jotain, koska harjaton rupes tekeen samaa(speed passion combo) kun sitä vähän säädeltiin ja laitettiin joku katkaisu jännite.
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Janne A

Mikä toi vakiomotti on lankamäärältään?

Koheltaja

Haahaa, toiselle pojalle ilmestyy Mini näinä päivinä, saas nährä puraiseeko vanhukseenkin Minikärpänen lähiaikoina. Tarttee ensin päästä paanalle tykittämään ja sen jälkeen katella josko laittaisi yhden lisää :afro:
Kylätason RC-kuski.

IIVONEN

Mun mielestä siinä on 27 kierrosta paksuudesta en tiedä.

Koheltaja

Pullalle uusi kiesi :grin:

Siinä veljekset vierekkäin :wink:

Kärpänen on purrut joten mulle kans Mini :afro:
Kylätason RC-kuski.

pulla

Vai että mun autosta kuvia pistänyt. :grin:
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

Janne A

Oli pakko hommata tällane kans, kun on lukenut hyvää juttua:

Tuli käytyä jo matolla pörräämässä ja on siinä omat niksinsä tällä kanttailla.  :lol:

karvanaama

Ensimmäiset ajot minillä takana minullakin, Kuusaan radalla. Melkoista luistelua oli, ennen kuin sai pitoaineet

takarenkaisiin. Ohjauspalojen päivitystarve alumiinisiin ilmeni myös heti alkukierroksilla.

Janne A

Saako Minissä olla kallistuksenvakaajat kisasäännöissä?

Ja mitä jousia olette käyttäneet perusiskareiden kanssa? Nyt se tuntus nostavan tassua aika helpolla kanttaillessa.

AssoRacing

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: AiR - 02.11.08 - klo: 21.44
Saako Minissä olla kallistuksenvakaajat kisasäännöissä?

Tamiya Mini tekniset säännöt:

Jousitus
- vaimennus vapaa, mutta vaimentimien kiinnityspisteet rungossa ja tukivarsissa
oltava alkuperäiset
- jouset vapaat
- maavara mi n. 10 mm mitattuna rungon päistä

Takaripustus
- ainoastaan vakiomallin (M-03) muoviset takaohjauspalat tai 2 asteen muoviset
(53345 Toe-in Rear Upright) takaohjauspalat sallittu
- ainoastaan vakiomallin (M-03) valettu ylätukivarsi sallittu
- kuulalaakerit sallittu
- pyörän akselit (sis. hexit) vapaat
- osien keventäminen ja geometrioiden muokkaaminen kielletty
- muiden osien vaihtaminen tai lisääminen kielletty

Itse ainakin tulkitsen kallistuksen vakaajat osien lisäämiseksi.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Janne A

Jep, näin ajattelinkin. Kiitos vastauksesta.

Jousitukseen ette ottaneet mitään kantaa? Minkähän jäykkysiä noi vakiojouset on esim. verrattuna tähän settiin.

HVoltage

Minun mielestä nuo vakio jouset menevät tuon sarjan punaisten ja keltaisten välimaastoon...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Janne A

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 03.11.08 - klo: 09.41
Minun mielestä nuo vakio jouset menevät tuon sarjan punaisten ja keltaisten välimaastoon...

Justjust. Nuo jouset maksaa 10e/pää, niin seuraava kymysys kuuluukin, onko näissä iskareissa jäykemmät jouset stokkina?

bluebeetle

Nuo on hinta/laatusuhteeltaan parhaat, ei kannata muita katsella.... Tietty jotkin asentaa huippu-touring iskareitakin, mut ne menee jo hifistelyn puolelle....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

snakepoison

Huhuja liikkuu paljon että miniin hyväksyttäisiin harjattomat koneet, mikä on nyt fakta sitten ? Toivoisin että luokka pidettäisiin hyvissä rajoissa ja sellaisena jota mahdollisimman monen on varaa harrastaa

bluebeetle

Minicuppiin käsittääkseni suunnitteilla kaksi luokkaa, joista toisessa saisi käyttää tiettyä harjatonta comboa.

snakepoison

Kaksi luokkaa olisikin hyvä.Oikein sormia syyhyää kun katselee teidän minejä täällä.Pakko tämä on itselleen hommata pian. Oliko pitoaineet kielettyjä luokassa ?

Koheltaja

Hajuttomat pitoaineet sallittuja: http://users.tkk.fi/~ktlehto/Mini/KyPakMiniTekniset2008.pdf

Sen verran täälläkin sormet syyhyää että kolmas Mini ilmestyi pöydälle kasattavaksi, vielä koppaan kastikkeet niskaan ja paanalle :grin:
Kylätason RC-kuski.

Janne A

Kuulostaa kyllä pirun hyvältä tuo kaks luokkaa näin stokkiMinin juuri hankkineena.

snakepoison

KOheltaja, heitä mulle yksi mini  :grin:

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 03.11.08 - klo: 20.52
Huhuja liikkuu paljon että miniin hyväksyttäisiin harjattomat koneet, mikä on nyt fakta sitten ? Toivoisin että luokka pidettäisiin hyvissä rajoissa ja sellaisena jota mahdollisimman monen on varaa harrastaa

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 03.11.08 - klo: 20.54
Minicuppiin käsittääkseni suunnitteilla kaksi luokkaa, joista toisessa saisi käyttää tiettyä harjatonta comboa.

Junnu sitä kokeili eilen, ja on sanottava, että onhan tuolle saatava mahdollisuus kilpailla.
Ei vaan todellakaan käy yhdessä nykyisen sallitun kanssa, joten ei muuta kuin kaksi luokkaa vaan.... autoja taitaa riittää kyllä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

snakepoison

Junnu sitä kokeili eilen, ja on sanottava, että onhan tuolle saatava mahdollisuus kilpailla.
Ei vaan todellakaan käy yhdessä nykyisen sallitun kanssa, joten ei muuta kuin kaksi luokkaa vaan.... autoja taitaa riittää kyllä.
[/quote]Siis kokeili harjatonta konetta? Oliko erot vakioon huomattavat?

bluebeetle

Eron nähneenä voin vain sanoa että on. Kulkee noin puolet kovempaa kuin vakio.

snakepoison

On varmasti aika vinkeä ajettava silloin =)

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 02.11.08 - klo: 17.56
Näin tänään ensimmäistä kertaa radalla tuollaisen harjattoman paketin Minissä, mitä ilmeisesti on Mini Cuppiin kaavailtu. Menee ainakin pimeästi lujempaa mitä alkuperäinen kone. Kaasun kun rajoitti siitä n. 65 % oli suoranopeus vastaava kuin alkuperäisessä.

:)

Koheltaja

Kuulostaa hyvältä, pitää katella silimä kovana jospa Lippiksessä näkyisi harjattomalla kyyditettyä Miniä. Voi olla että kohta lompakko taas huutaa hoosiannaa, 3x harjaton combo kiitos... :cool:

Tänään pääsee ekaa kertaa kurvaamaan matolle Minillä, katotaan miten sorvatut turistifoamit pelittää Minin alla. Ainakin on aika synkän näköinen isoilla vanteilla/matalilla kumeksilla :p

Noita Mini kisojen sääntöjä kun luin niin koritolppien reistä ja korin asennuksen korkeudesta en löytänyt mitään mainintaa. Onko sallittua laskea kori niin alas kuin mahdollista eli porata koritolppiin uudet reiät vai kuuluuko tämä tulkintaan: - kaikki osien muokkaaminen kielletty
Kylätason RC-kuski.