Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Mini Cooper | Tamiya M-Chassis

Aloittaja Divi, 22.06.07 - klo: 11.16

sakke_

Lainaus käyttäjältä: J-P.Huhtala - 16.11.09 - klo: 22.22
Heps kaikille!
Mitäs servosaveria käytätte, tuntuu toi vakio olevan melko kehno. Ei mee suoraan.
Alumiininenkin löytyy, mut otan riskin ja laitan ilman saveria, joten mistäs löytyy oikean mittaisia/tyylisiä servonvarsia?
Jupe
Sen vakio saverin voi osittain liimata ja jos on laadukkaampi servo autossa kiinni niin se kevyehkö liimaus pamahtaa irti ennen ku servon hampaat. Tämä modi auttaa siinä ettei se servosaveri jousta joissain tilanteissa. Itse käytin kyseistä modia ja toimi hyvin.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Isosuo

Vakio saveri tosiaankin keskittää miten tykkää - välillä menee suoraan, välillä vasempaan, välillä oikeaan...

Suosittelen Kimbroughin servo savereita, itselläni Large käytössä, mutta medium koko mahtuu paremmin miniin.

KESKITTÄÄ JA TOIMII!

minulla käytössä siis tämä:

http://www.rcplanet.com/Kimbrough_Servo_Saver_p/kim121.htm

J-P.Huhtala

Lainaus käyttäjältä: sakke_ - 16.11.09 - klo: 22.37
Lainaus käyttäjältä: J-P.Huhtala - 16.11.09 - klo: 22.22
Heps kaikille!
Mitäs servosaveria käytätte, tuntuu toi vakio olevan melko kehno. Ei mee suoraan.
Alumiininenkin löytyy, mut otan riskin ja laitan ilman saveria, joten mistäs löytyy oikean mittaisia/tyylisiä servonvarsia?
Jupe
Sen vakio saverin voi osittain liimata ja jos on laadukkaampi servo autossa kiinni niin se kevyehkö liimaus pamahtaa irti ennen ku servon hampaat. Tämä modi auttaa siinä ettei se servosaveri jousta joissain tilanteissa. Itse käytin kyseistä modia ja toimi hyvin.
[/quote
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 16.11.09 - klo: 22.43
Vakio saveri tosiaankin keskittää miten tykkää - välillä menee suoraan, välillä vasempaan, välillä oikeaan...

Suosittelen Kimbroughin servo savereita, itselläni Large käytössä, mutta medium koko mahtuu paremmin miniin.

KESKITTÄÄ JA TOIMII!

minulla käytössä siis tämä:

http://www.rcplanet.com/Kimbrough_Servo_Saver_p/kim121.htm



kiitos

-Jupe-

elmeriracing

kertokaapas miten sais pitoja taakse ilman pitoaineita vakio tamiyan radiaalilla.....
:roll:
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 21.11.09 - klo: 23.55
kertokaapas miten sais pitoja taakse ilman pitoaineita vakio tamiyan radiaalilla.....
:roll:

Minkälaiset iskarit sulla on?
Minkälaiset öljyt sulla on?
Onko sulla perässä lisäpainoja?



Eli itselläni hyvä peräpito haettu ihan iskareiden säätämisellä sekä painoilla.

Tällä hetkellä 3Racingin v2 iskarit käytössä, takana kultaiset jouset (toiseksi pehmein) kolmireikämännillä sekä 30 öljyillä.

Perässä on myöskin rungon sisään laitettu ylimääräistä painoa useampi kymmenen gramma.

Iskunvaimennus pitäs olla mun mielestä kunnossa silloin, kun nostaa perän ilmaan ja tiputtaa alas - iskarit estävät pomppimaan jäämisen.  Jos sulla on vakiojouset (jousenkannattimet kitkakumiputkilla) niin kannattaa vaihtaa tilalle öljyiskarit.

bluebeetle

Ja melkeinpä varmasti joudut silti pidottamaan takarenkaat..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

elmeriracing

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 22.11.09 - klo: 01.27
Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 21.11.09 - klo: 23.55
kertokaapas miten sais pitoja taakse ilman pitoaineita vakio tamiyan radiaalilla.....
:roll:

Minkälaiset iskarit sulla on?
Minkälaiset öljyt sulla on?
Onko sulla perässä lisäpainoja?



Eli itselläni hyvä peräpito haettu ihan iskareiden säätämisellä sekä painoilla.

Tällä hetkellä 3Racingin v2 iskarit käytössä, takana kultaiset jouset (toiseksi pehmein) kolmireikämännillä sekä 30 öljyillä.

Perässä on myöskin rungon sisään laitettu ylimääräistä painoa useampi kymmenen gramma.

Iskunvaimennus pitäs olla mun mielestä kunnossa silloin, kun nostaa perän ilmaan ja tiputtaa alas - iskarit estävät pomppimaan jäämisen.  Jos sulla on vakiojouset (jousenkannattimet kitkakumiputkilla) niin kannattaa vaihtaa tilalle öljyiskarit.

jep iskarit on v2 sellasenaan ku  otin paketista.. 20g painoa

radialit edessä ja 3 racingrengas takana pito aivan tautinen..
mut täytyy testata toisilla jousilla ja öljyillä, mitkähän öljyt nois on vakiona

xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

elmeriracing

#907
Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 22.11.09 - klo: 08.36
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 22.11.09 - klo: 01.27
Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 21.11.09 - klo: 23.55
kertokaapas miten sais pitoja taakse ilman pitoaineita vakio tamiyan radiaalilla.....
:roll:

Minkälaiset iskarit sulla on?
Minkälaiset öljyt sulla on?
Onko sulla perässä lisäpainoja?



Eli itselläni hyvä peräpito haettu ihan iskareiden säätämisellä sekä painoilla.

Tällä hetkellä 3Racingin v2 iskarit käytössä, takana kultaiset jouset (toiseksi pehmein) kolmireikämännillä sekä 30 öljyillä.

Perässä on myöskin rungon sisään laitettu ylimääräistä painoa useampi kymmenen gramma.

Iskunvaimennus pitäs olla mun mielestä kunnossa silloin, kun nostaa perän ilmaan ja tiputtaa alas - iskarit estävät pomppimaan jäämisen.  Jos sulla on vakiojouset (jousenkannattimet kitkakumiputkilla) niin kannattaa vaihtaa tilalle öljyiskarit.

jep iskarit on v2 sellasenaan ku  otin paketista.. 20g painoa

radialit edessä ja 3 racingrengas takana pito aivan tautinen..
mut täytyy testata toisilla jousilla ja öljyillä, mitkähän öljyt nois on vakiona


xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 22.11.09 - klo: 08.28
Ja melkeinpä varmasti joudut silti pidottamaan takarenkaat..

Riippuu mennäänkö matolla vai asvaltilla... Mutta matolla takarenkaiden pidottaminenhan on itsestäänselvyys.

Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 22.11.09 - klo: 08.36
jep iskarit on v2 sellasenaan ku  otin paketista.. 20g painoa

radialit edessä ja 3 racingrengas takana pito aivan tautinen..
mut täytyy testata toisilla jousilla ja öljyillä, mitkähän öljyt nois on vakiona

Mulla siel oli uutenaan jotkut jäykät öljyt ja kaksireikämännät.  Öljyäkään ei ollut kuin nimeksi, olivat ehkä puolillaan.  Ei ne vaan toiminu paketista suoraan.


Avaa iskarit kaikki iskarit ja vaihda öljyt. Vaihda samalla vaikka taakse kolmireikämännät ja käytä 30..45 öljyjä.


Niin, ajtko matolla ja pidotathan takarenkaat kokonaan ennen ajoa?  Eturenkaita ei välttämättä tarvitse pidottaa ollenkaan.

elmeriracing

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 22.11.09 - klo: 09.23
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 22.11.09 - klo: 08.28
Ja melkeinpä varmasti joudut silti pidottamaan takarenkaat..

Riippuu mennäänkö matolla vai asvaltilla... Mutta matolla takarenkaiden pidottaminenhan on itsestäänselvyys.

Lainaus käyttäjältä: elmeriracing - 22.11.09 - klo: 08.36
jep iskarit on v2 sellasenaan ku  otin paketista.. 20g painoa

radialit edessä ja 3 racingrengas takana pito aivan tautinen..
mut täytyy testata toisilla jousilla ja öljyillä, mitkähän öljyt nois on vakiona

Mulla siel oli uutenaan jotkut jäykät öljyt ja kaksireikämännät.  Öljyäkään ei ollut kuin nimeksi, olivat ehkä puolillaan.  Ei ne vaan toiminu paketista suoraan.


Avaa iskarit kaikki iskarit ja vaihda öljyt. Vaihda samalla vaikka taakse kolmireikämännät ja käytä 30..45 öljyjä.


Niin, ajtko matolla ja pidotathan takarenkaat kokonaan ennen ajoa?  Eturenkaita ei välttämättä tarvitse pidottaa ollenkaan.
joo ajan matolla ja tarkoitus kokeilla ilman pitoaineita.tulevia kehokisoja varten
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Isosuo

jos tulevissa kerhokisoissanne pidottaminen on sallittua, niin saavat pidottavat henkilöt ehdottomasti etulyöntiaseman.

En ole koskaan saanut minin perästä omaan makuun riittävän pitävää ilman pitoaineita - matolla.

sakke_

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 22.11.09 - klo: 14.45
jos tulevissa kerhokisoissanne pidottaminen on sallittua, niin saavat pidottavat henkilöt ehdottomasti etulyöntiaseman.
En ole koskaan saanut minin perästä omaan makuun riittävän pitävää ilman pitoaineita - matolla.
Joo sama täällä miniin kunnon pidot taakse koko renkaaseen ja eteen 1/4 tai 1/2 renkaasta riippuen auton setupista. Noilla ministä tulee jo ajettava peli ja renkaiden kyljet kannattaa liimata niin että kun auto pääsee kallistumaan liimattu reuna osuu rataan jolloin auto tpiahtaa takas pyörilleen eikä kaadu niin helposti.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: sakke_ - 22.11.09 - klo: 15.20
renkaiden kyljet kannattaa liimata niin että kun auto pääsee kallistumaan liimattu reuna osuu rataan jolloin auto tpiahtaa takas pyörilleen eikä kaadu niin helposti.

Eli pikaliimalla hyvin pieni kaistale renkaiden ulkopintaan?

Itselläni ei ole ainakaan koskaan ole ollut tuollaiselle tarvetta minissä - kun tekee autosta sellaisen ettei tosiaan kippaa muutakuin ajovirheestä, kuten mollan päältä ajamisesta.

Myös minä olen käyttänyt eturenkaiden sisäreunoissa noin 1/3 - 1/2 renkaanleveyttä pitoainetta.

sakke_

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 22.11.09 - klo: 18.37
Lainaus käyttäjältä: sakke_ - 22.11.09 - klo: 15.20
renkaiden kyljet kannattaa liimata niin että kun auto pääsee kallistumaan liimattu reuna osuu rataan jolloin auto tpiahtaa takas pyörilleen eikä kaadu niin helposti.
Eli pikaliimalla hyvin pieni kaistale renkaiden ulkopintaan?
Joo siihen ulkosyrjään. Kun auto kallistuu vähän niin liimattu kohta osuu rataan jolloin ei käy sitä että auto kippaa pidosta. Tämä auttaa nopeilla radoilla ajaessa jos meinaa olla kippaus ongelmaa, auto tietenkin vähän kallistuessaan luistaa mutta eipähän kaadu.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

elmeriracing

mitkäs öljyt eteen ja jouset ku nyt olis taakse löytynyt
ja meillä taitaa olla pitoaineiden käyttö kiellettyä?

toi radial on vaan niin p*ska rengas ainakin mun mielestä
ajoin viikonloppuna radialit edessä ja 3racing takana ja 3 racing v2 iskarit sellasenaan ku paketista otin niin oli pito ku kiskoilla olis ajanut niin ja käytin pitoainetta

tuntuu et radialin  pinta olis hivenen liian kova.

kiitos kun jelpitte...
-Mika-

xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

tero

Nyt on ministeri hommattu kasattu ja maalattu!
sitten kysymys:
käytättekö painoja matolla ajaessa jos on lipo kiinni? ja paljonko?

bluebeetle

Painoja sen verran että painoraja 1350 g. tulee täyteen.

Itselläni tarkoittaa n. 60 grammaa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

historia

Mitenkäs se diffi kannatti täs kiristääkkään?

Ajattelin pistää eteen ja taakse 55 litkut, toimisko? (Vakio jouset) Iskarit on ne Tamiyan optio iskarit.

Mistä muuten sais nuita painoja tähän et vois kätevästi laittaa.

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Isosuo

kuullostaa jäykiltä litkuilta...

itselläni taitaa olla takana 30 ja edessä 45.  Jouset on jotain muuta kuin ne vakiot mitkä mukana tulee...

timomk

en 31sivua jaksanut lukea josta varmaan löytyis vastaus mutta kestääkö mini jos pistää esim:12 lankasen harjattoman? ajattelin ostaa kesäksi koiran kiusaksi ja samantien laittaa oikeesti kulkeen niin kai se kestää tommosella motilla ja varmaan järkevämpi ostaa toi uus m05 malli vai?
Ny muuten hajos joku :D

pjp

Kestää se. Muutama kesä sitten silloisiin sähköihin kyllästyneenä laitoin touringista 8,5 lankasen kiinni. Pari akullista kokeilin ja ne se ainakin kesti. Tosin mitään järkee siinä ei oo kun se vaan sutii
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

timomk

Lainaus käyttäjältä: pjp - 03.01.10 - klo: 20.43
Kestää se. Muutama kesä sitten silloisiin sähköihin kyllästyneenä laitoin touringista 8,5 lankasen kiinni. Pari akullista kokeilin ja ne se ainakin kesti. Tosin mitään järkee siinä ei oo kun se vaan sutii
jos pistää pitävämmät renkaa kiinni. tuskin se sit asvaltilla sutii
Ny muuten hajos joku :D

AssoRacing

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

timomk

sit drifting renkaat alle ja driftaamaan :grin: jos se silti sutii niin taitaa jäädä ostamatta
Ny muuten hajos joku :D

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: timomk - 03.01.10 - klo: 20.57
sit drifting renkaat alle ja driftaamaan :grin: jos se silti sutii niin taitaa jäädä ostamatta


Etuvetoisella driftaamaan, sen mä haluan sitte nähdä!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

umas

Lainaus käyttäjältä: timomk - 03.01.10 - klo: 20.57
sit drifting renkaat alle ja driftaamaan :grin: jos se silti sutii niin taitaa jäädä ostamatta
voipi olla hiukan hankalaa tuo etuveto autolla driftaaminen
.
. . . .

timomk

Ny muuten hajos joku :D

Isosuo

Ainakin vielä 17,5 -lankaisella harjattomalla sutii asvaltilla... Ja meno on jo vähintäänkin riittävää!

pOINTER

4,5T harjattoman tehotkin kesti moitteetta kymmenisen lipollista ennenkuin sai uuden järkevämmän koneen hankittua tilalle..
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

timomk

bu-hahaahahah :grin: :grin: miten paljon kulki?
Ny muuten hajos joku :D