Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mamba Max

Aloittaja historia, 30.07.07 - klo: 21.20

SSchevy

#510
Kiitos tosta tiedosta penguin, kun en itse löytänyt  sitä sieltä mistään. Ei toi edes ole hirveän kallis  50 + postit ei paha ollenkaan.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Penguin

No ei kun yleensä vastaus noparin hajoamiseen on osta uusi tai sitten korjauspalvelu on hinnoiteltu siten, että korjattu (eli vaihdettu) maksaa jonkun 90 % uuden hinnasta. Traxxasilla jopa yli 100 %, jos vertaa siihen mihin hintaan löytyy autoista purettuja uusia nopareita kaupan. Näihin vielä yleensä riistohintaiset postikulut päälle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

SSchevy

Niinhän se on , jos se hajoaa ei sitä lähetellä mihinkään korjattavaksi vaan sitten ostetaan uus tilalle .Kyllähän se kestää jos sitä ei kohtele kovin.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

cjakyto

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 26.09.10 - klo: 10.29
Lähteekö takuut jos katkaisen sen ktkimen johdon ja juottelen sen yhteen ja onko siinä jokin erityinen syy että toi johto pitää juottaa yhteen ?
Ei lähde. Kysynyt oon suoraan castlelta.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

SSchevy

Kuinkas kannattais suojata mamba max nopari vedeltä ? ja se castlen moottori kannattaa laittaa varmaan sinne johtojen väliin silikonia vai ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

4wdkanootti

Silikonia, sinitarraa, sikaflexiä. Kunhan tiivistyy kunnolla. Se yhteen suuntaan tiiviys kun ei tee hyvää jälkeä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Viltsu

Piirilevyn lakkasin Mamba Maxista suojalakalla ja ei pienintäkään ongelmaa ollut talvella, vaikka nopari käytännössä "ui" välillä.

Kyllä se Mamban säädin tuntuu porukoilla kestävän mitä vaan, itse kuulun siihen vähemmistöön, joka on kyseisen noparin onnistunut polttamaan...

Tai kyseessä oli 5-vuotias poikani, joka Crt.5:lla sen onnistui tekemään. Omaa syytä lienee sen verran, että Mamban päällä oli puhallin, joka toimi erillisellä pienella lipo-akulla. Tuuletin olikin sitten näemmä imaissut akun tyhjäksi, kun auton liikkumattomuutta ja Mamban korkkaamista ihmetellessä huomasin, ettei tuuletin enää pyörinyt ja sellainen ei toiminnassa oleva puhallinhan estää tottakai jäähdytysilman vapaan pääsyn noparin rivoille.

Setuppina autossa oli vakiospurri (mikälie), 13 piniuoni, moottori LMT 1920/6 ja akkuna 5000mah 2s Lipo. Renkaina Dirt Pawit. Ohjaimen kaasun epa oli rajoitettuna about 80%:n (täydet 120%, Futaba 3PKS). Koppana päällä oli Hyper MiniSt:n koppa, joka on ei todellakaan estä ilman saantia kyseisessä autossa. Ulkona oli lämmintä rapiat 20 astetta ja ajopaikkana hiekkamontun pohja.

Ajotyyli nyt tietysti tuon ikäiselle ominaista, p*skarinkiä ja "tiukkoja" lähtöjä että mahdollisimman hienosti hiekka pöllyää jne. Mitään extremeä renkkaamista kyseisessä noparin antautumisajankohdassa ei tapahtunut, itse en vaan ajoissa asiaan kiinnittänyt huomiota, kun ajoin toisella autolla ja keskityin siihen. Osa tapahtumasta tallentui avovaimon kuvaamana muistikortille, mutta siinäkään mitään erikoista tapahdu. 

Eli hieman jäi ihmetyttämään tuo noparin laukeaminen noinkin miedolla setupilla, vaikka tuuletin ei pyörinytkään. Piirilevyn lakkauksenkin aikaisemmin talvella suoritin rivat jne. huolellisesti suojaamalla, eli ei siitä luulisi johtuvan. Noparin ostin foorumilta käytettynä vuosi sitten ja muistaakseni alkuperäisessä paketissa luki vuodeksi 2007.

No onneksi 50:llä taalalla + postit saa sitten toimivan tilalle. Muuten ei noparista löydy pahaa sanottavaa, toimi kuin kello niin kauan kun toimi ja säädettävyys Castlelinkilla todella helppoa ja monipuolista. 

Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

OV

#517
Nut olis kymysys sidewinderistä. Tai no motiv vai mikä tuo lienee hpi:n kuorissa. En saa kalibroitua... Toimivana ostin, jotta onko tässä nyt jotain kämminkiä?

Ohjeiden mukaan on tehty. Virrat päälle kun kaasu täysillä. Sittenkun alkaa punaset jarru täysille. Keltanen idle. Odottelee hetken niin vilkuttelee kaikki valmis ja boottaa. Nyt kuitenkin kun noparille antaa kaasua niin vilkuttaa punasta ja vihreää. Jarruttaessa punasta pelkästään. Eikä moottori inahdakkaan. Vähän tuo on rusin näkönen ja piippaukset ei kuulu tai kuuluu juuri ja juuri jos korvan lykkää nopariin kiinni.

Castlelinkin kautta toimii normaalisti ja ottaa säädöt vastaan.

Onko susi vai teinkö jotain väärin?

Nappasinhan siitä nopean pätkänkin jos on hyötyä. Kovin on harmillista jos tuo on nyt p*ska tekele :/. Piti luovuttaa auto sällin käyttöön ihan omaksi (eikä niin että myyn sen hetken päästä niinkuin nuo pirssit yleensä :)


Ile__

Onko kaasun REV oikeassa asennossa? Mulla on ainaki monesti ollu Castlen nopareiden kans kaasu ja jarru väärinpäin :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

OV

Ai se kuuluu olla rev. Varmistelin kovin, että on norm... Sepä selittäisi sitten tuon.

svart

ja peithän kaasua pohjassa koko ajan piippaukseen asti ja punasella jarrun pohjassa siihen piippaukseen asti, ja vapaalla luonnolisestikkin
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Ile__

Lainaus käyttäjältä: OV - 30.09.10 - klo: 08.14
Ai se kuuluu olla rev. Varmistelin kovin, että on norm... Sepä selittäisi sitten tuon.

Se riippuu radiosta. Futabassa ainakin pitää olla REV ja varmasti joissain muissakin. Sehän riippuu siitä minkä suunnan radion valmistaja on ajatellut olevan normaali suunta.
Castlen ohjeissa neuvotaan se että Futabasta ainakin pitää kääntää kaasun suunta REVille...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

OV

Lainaus käyttäjältä: svart - 30.09.10 - klo: 09.27
ja peithän kaasua pohjassa koko ajan piippaukseen asti ja punasella jarrun pohjassa siihen piippaukseen asti, ja vapaalla luonnolisestikkin

Tuossa ei nuo piippaukset oikein kuulu, mutta sen verran monta kertaa tein, että kyllä pitäis olla oikein tehty.

Radiona oli hk:n gt-2.

Eikös vääräsuunta vaan aiheuta väärinpäin pyörimisen, mutta eikös sen pitäisi kuitenkin liikahtaa? Pitää ny kokeilla sitä toisin päin jahka selviän kotio.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: OV - 30.09.10 - klo: 10.07
Eikös vääräsuunta vaan aiheuta väärinpäin pyörimisen, mutta eikös sen pitäisi kuitenkin liikahtaa? Pitää ny kokeilla sitä toisin päin jahka selviän kotio.

Sitä ei saa kalibroitua jos suunta on väärä. Paitsi jos kalibroidessa painaa ensin jarrun pohjaan jne. Silloin sen saa kalibroitua vaikkakin väärinpäin, mutta toimimaan kuitenkin(vaikkakin väärinpäin)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

sjos

Tuossa on yhdessä SW:ssä pientä vikaa.
Välillä hävittää kalibroinnit.
Joskus antaa ihan normisti kalbroida, joskus taas ei.
Eli pitäisi juurikin kalibroida pakille.

Mut sen saa korjattua juurikin, et linkillä kääntää toisin päin REV/NORM etc.
Olen kyllä joskus kalibroinut pakille, jonka jälk kääntänyt ohjaimesta vaan toisinpäin.
son loppu ny.

Viltsu

Ei varsinaisesti liity otsikon asiaan, mutta mä en oo saanu tolla HK GT-2 ohjaimella kalibroitua noita Turnigy/EZ-Run 35A ja 60A nopareitakaan oikein, niin että piippailis niin kuin pitää jne. Kuitenkin toimii ihan hyvin eikä nyi ja glitsaile yms. Jotain hämärää tossa kyseisessä halpisradiossa on, tai sitten mä en vaan osaa. On kokeiltu kaasu normipäin ja reversellä, throttle trimmi eri asennoissa yms.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

OV

Joo ei menny kalibroinnit sisään reverselläkään ilmeiesti tossa ei sitä reverseä kuulu edes käyttääkkään kun kalibrointi toimi juuri väärinpäin sen ollessa päällä. Mutta pitääkin kokeilla vielä eri merkkisellä gigasella.

sjos

Saattaa muutes ollakkin jotain vaikutusta tuolla radiolla.

Tuota kiukuttelevaa SW:tä käskytetään myös HK:n GT-2:sella.
son loppu ny.

cjakyto

Lainaus käyttäjältä: sjos - 01.10.10 - klo: 08.57
Saattaa muutes ollakkin jotain vaikutusta tuolla radiolla.

Tuota kiukuttelevaa SW:tä käskytetään myös HK:n GT-2:sella.

Kohta puolin tulossa itselle kanssa toi HK:n halppis gigaradio. Tarkoituksena juuri mamba maxin kaveriksi. Jos ei pelitä niin pitää laittaa sanwa takasin. Halpa kapula sit ton HK noparin kaveriksi. Luulisi niiden kuitenkin toimivan keskenään.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

OV

Vähän epäilyttää kyllä silti oisko vika tossa. Eilen oli niin saamarin kylmä, että ei pystynyt testaamaan. Pitää tänään koettaa keritä.

Eikös se ole vielä niin, että castle haistattaa pitkät hpi:n nopareille? Mutta entä jos ajaa sidewinderin firmiksen sisään :)? Sittenhän tuo ei eroa mitenkään... Tai jos se sattuu menemään senverran enempi rikki, että nopariin ei pääse käsiksi niin mistä sitä tietää, että se on flux versio...

SSchevy

onkos kenelläkään tietoa miten tuota castle creations data log ohjelmaa käytetään? ja miten saan siihen ne tiedot näkyville?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Penguin

Ei tämän noparin kanssa mitenkään. Data logger ominaisuus on vain Phoenix ICE -nopareissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

SSchevy

#532
Kun latasin sen ohjelman castle creationin sivuilta niin mikä siinä on se mukana tullut ohjelma  ? mitä sillä pystyn tekemään?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Penguin

#533
Vähän vaikeaa arvata mikä on "se ohjelma", jonka latasit ja mikä on "se mukana tullut ohjelma". Olettamuksella että latasit Castle Link -ohjelman ja mukana tuli Graph Viewer -ohjelma, niin jälkimmäisellä et tee yhtään mitään, kun Mamba Max ei sitä tue.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

SSchevy

No joo ei voi sitten mitään.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Penguin

Jos data loggeria kaipaat, niin Eagle Tree eLogger on hyvä vaihtoehto. Taisi nyt kuitenkin olla vain kyse siitä mitä kaikkea Maxilla ja Castle Linkillä voisi tehdä. Valitettavasti Castle ei ole autonopareihin laittanut data loggaus kyvykkyyttä tai ainakaan sen olemassaoloa ei ole paljastettu. Sellainenhan voisi hyvinkin olla olemassa, jolloin voitaisiin takuutapauksissa selvittää onko nopari kärvennetty liian suurella virralla ja/tai jännitteellä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

SSchevy

Mitäs sillä Eagle Tree eLogger pystyy mittaamaan ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

jesi

Vähennä jooko tota turhaa postailua ja käytä se aika ja energia vaikka googleen, tai edes tämän foorumin hakuun.

Jooko jooko joo?



(Kun ei viitsi mitään itse tehdä/ottaa selvää, kaikki pitäs olla pöytään valmiiksi katettuna. Oppiikin vähän paremmin kun perehtyy ihan ite.)

/ Jere Siirilä

Penguin

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 01.10.10 - klo: 21.16
Mitäs sillä Eagle Tree eLogger pystyy mittaamaan ?

Kaiken mitä keksit mitata ja vähän enemmän. Jesin ohjeen mukaisesti haku käyttöön, etsit loggerista kertovan aiheen täältä ja luet sieltä. Turha tänne toistaa noita samoja asioita. Jos vielä sen jälkeen kaipaat jotain lisää, niin valmistajan sivuilta löytyy.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

sjos

Onko maxissa lankarajoitusta karvalliselle??
Enoo ainakaan törmänny silmällä..
son loppu ny.