Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mamba Maxin säätömahdollisuudet

Aloittaja -SS-, 21.08.07 - klo: 14.41

-SS-

Ei löytynyt haualla kattavaa topikkia, joten päätin luoda aiheesta uuden. Yksinkertaisena lähtökohtana se, mitä kaikkia säätöjä usb-kaapelin avulla + ohjelman avulla voikaan mamba maxilla tehdä. Mihin asioihin vaikuttavia säätöjä ym..? Itse oma mambani on edelleen tehdasasetuksissa, mutta ennen suurempia asetuksien muutoksia olisi hyvä tietää mitä muuttaa ja mikä vaikuttaa mihinkin.

Itse ajan täysin Rc-Formula OffRoadia, joten jos joku tietänee hyvät säätökikat rinteeseen, niin avautukoon nyt.

Duster1

Tässä manuaali. Nopari on kattavasti säädettävä. Omasta mielestä parhaita (jos ei paras) tuon virran kestävä harjaton/harjallinen nopari.

http://www.castlecreations.com/support/documents/Mamba%20Max%20User%20Guide.pdf

Rinteeseen ainakin luulis tarvitsevan nopeaa kaasun ottoa (jos akku vaan kestää) eli Punch/Traction control. Myös Start Power saa olla korkea (akun virrananto taas rajana).

Oikein jos haluaa hifistellä niin tekee omat kaasukäyrät  :azn:


Axial SCX 10 TR

-SS-

Jos viitsit vielä, niin voisitko listata pääpiirteittäin kaikki säätömahdollisuudet mitä tietokoneen kautta onkaan mahdollista tehdä. Olisi sitten muidenkin helppo napata tästä suoraan suomeksi kaikki mahdolliset säädöt mitä saa tehtyä.

Nopea kaasunottaminen voisi olla hyvä ja akkuina toimii 5000mAh - 7,4v lipo, jonka luulisi kyllä kestävän. Mitä tämä asetus sitten saa tarkalleen aikaiseksi, antaako hetkellistä poweria enemmän "ilokaasun" muodossa? Mikä asetus on vakiona muistuuko mieleen? Ja start powerin vaikutus.. auton lähtemiseen vai?

Duster1

Eli kun ottaa nopeasti kaasua niin se meinaa sitä, että esim. jarrulta kaasulle menevä aika on lyhyt eli nopari reakoi nopeasti mitä teet.
Axial SCX 10 TR

klrp

Lainaus käyttäjältä: -SS- - 21.08.07 - klo: 14.41
Itse ajan täysin Rc-Formula OffRoadia, joten jos joku tietänee hyvät säätökikat rinteeseen, niin avautukoon nyt.
Lennokkinopari sitten? Ei ole niin paljoa "kaasuviivettä" eikä tarvii ajaa hiljaa. :cheesy:

SlidSlide

Ite ajoin projektiautolla mamban syöttämänä kahden virallisen rc formula offroad kilpailun voittoon viime vkl, joten laitanpa varmat säädöt tänne kaikkien nähtäväksi.

Ohjain Graupnerin XS-6, jossa kaasun osalta säädöt TH 125%/125% ja muu onkin aika lailla kaasun osalta neutraalia.

Mamban säädöt:

Forward and Reverse w/ lockout
Punch Control: 30%
Start Power: Low
Brake Amount: 100% tai 0, en nyt muista ulkoa
Reverse Throttle: 100%
Motor Timing: Medium

Kaasu ja jarrukäyriin en ole foffissa koskenut. Crawlingissa niitä olen kokeillut eri asetuksilla hyvin tuloksin. Suosittelen kokeilemaan eri setupeita vaikka vastakkaisista päistä, esim eka Start Power low ja sitten high (lipojen kanssa pitäisin aina high). Päätä sitten itse mitkä säädöt jätät.

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

SlidSlide

Mainitsemassasi topicissahan ei puhuta suoranaisesti säätömahdollisuuksista.