Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyoshon baja beetle...

Aloittaja fiesta6, 28.03.03 - klo: 09.44

fiesta6

Onkos noista kellään mitää hyvää sanottavaa ? kertokaa kaikki viat, mitä alux tulee... ajattelin hommata uuden sähköstartilla...... onkos täällä ollu aikasemmin tästä aihetta ? :|
Taas kehissä.. ;)

l150040

Juuri tuosta autosta polttomoottorikäyttöisenä minulla ei ole kokemusta, mutta toisessa kysymyksessä osaan auttaa. Valitset sivun ylälaidasta linkin "Haku", syötät avainsanakenttään vaikka "Baja Beetle", valitset foorumi kohdasta "polttisautot" ja painat "haku". Nyt pitäisi olla jonkinlainen haju siitä, että onko aiheesta keskusteltu aikaisemmin.

Yleensä Kyoshon autojen hintalaatusuhde ei ole paras mahdollinen, varaosat on kalliita ja niiden saatavuus voi olla joskus ongelmallista. Toisaalta Kyoshon autot ovat yleisiä ja niiden hinnat ovat melko halpoja.

hellgren

RC car actionin sivuilla on jonkinlainen "arvostelu". Ei nyt ehkä ostopäätöksiä kannata tuon perusteella tehdä, mutta ainakin jotain tietoa autosta saa tuolta. Sitä, että "onko auto hyvä/huono", ei saa selville kuin monen käyttäjän tottumuksia vertailemalla.

Tässä linkki:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/kyosho_truck.asp
Lahti Rock City

testi

Kyseisen auton sähköstartti on syvältä , se ei kestä käyttöä .. hehku tulpan etuvastus on liian pieni , tulppia saa vaihdella ahkerasti .
Etu kardaanit ovat väärän mallisia , pallon päässä olevat tapit tuppaavat katkeamaan . Lisävarusteena saa parempia ristinivel akseleita , suosittelen ainakin eteen niitä .
Vakio kytkin mikä on koneessa kiinni , itselläni se takerteli ja tahmasi niin prkl että vaihdoin toisesta autosta kunnon kytkimen tilalle . Toinen mitä toivoisi olevan vakiona olisi 2 - nopeuksinen tomaatti . Välityksen tulevat liian nopeasti vastaan ( ei ehkäpä vakio kamoilla ) Ilman suodatin on aika tukkoinen niin kuin äänen vaimennin . Pienellä modifikaatiolla saa ihmeitä aikaiseksi . Mutta siitä kerron joku toinen kerta .

No itselläni ei ole mitään muuta moitittavaa beetlestä  

Jos ostat uutena niin ota lisäksi kuulalaakerit autoon !
Kun kasaat autoa niin ohjeissa on virhe , paine letkun pituus on ohjeissa liian lyhyt , sitten kun leikkelet niitä niin mitoita se pari senttiä pidemmäksi . Oli siellä pari muutakin virhettä , en nyt muista niitä kaikkia , mutta kyllä sen sitten huomaat kun osat eivät sovi yhteen  :roll:

Sitten kun auto on valmis ja käynnistät sitä ekaa kertaa niin ruuvaa pää seos ruuvia ainakin 2 täyttä kierrosta laihemmalle . Muuten parin käynnikstys yrityksen jälkeen huomaat kakku säiliön olevan tyhjä , ja ne on siirtynyt pakoputkesta ulos .
Näin on .

@rcman@

ihan hyvä auto mut sähkö starttiin täytyy totutella.

blenheim

Mulla on vanhempi versio autosta ja olen kokeillut myös omaan autooni uutta mottia, hyvin on toiminut.

Muutamia pikkuvikoja on ollut alussa mutta niistä on päästy yli.

Mulla oli ohjeissa ihan oikean mittaiset letkumitat, en kyllä tiedä mitä höpäjät, mutta ihan miten vaan. Aina sieltä löytyy pari susikappaletta niistäkin tuotannoista. Ei ole juuri mitään "normaalia" kulumista tapahtunut, takapää on kyllä melkein kokonaan uusittu, mälläyksen takia.

Kyllä niillä liukulaakereillakin muutaman litran posottaa jos voitelee hyvin, niillä jotka eivät tapaa voidella auton laakereita, ei ole toivoakaan myös kuulalaakereiden kestävyydestä... Ei nekään ilman rasvaa elä.

Tosta pääruuvin aukinaisuudesta voi olla montaa mieltä. Testi, kuinka monta kiekkaa oikeen ruuvasit sitä auki? Itselläni se on noin 2.5 kierrosta auki, suuntaan tai toiseen väännän sitä jokaisella ajokerralla.

Ihan hyvä auto on ollut kokonaisudessaan, kiitän vielä Tietonikkaria asiantuntevasta avusta autoa rempatessa.

P.S. Kuulalaakerit on vain takapäässä, ja ihan hyvin on kestäneet edessä. Auto on noin kolmisen vuotta vanha.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

fiesta6

selvä, eiköhän tossa rupee olee tietoa  :D kuulalaakerit ajattelinkin joka paikkaan laittaa heti alus. onx se qrc-laatikko vakiona kuulalaakeroitu ? sitten asiaankuulumaton kyssäri, millä tinaatte johot kii akkukennoihin ? ite yritän kovasti, mut ei se tartu...  :twisted: 100w kolvilla......
Taas kehissä.. ;)

Otsomaani

Akkukennojen päitä pitää vähän naarmuttaa (varovasti) niin silloin tina tarttuu, jos siinä tinassa on sitä flux mömmöä (valitettavasti en tiedä suomen kielistä nimeä).

nici

Mulla on toiminut ilman mitään suurempia ongelmia. Kun sähköstartterista menee rattaat kannattaa ostaa narukäynnistin suosiolla. Ja sitten sellainen asia että mulla ei halunnut pysyä vaihde päällä millään, rutisi vaan kun anto  enemmän kaasua. ne qrcn isot rattaat tai tarkemmin ne ne pienet tapit jotka niissä on painui liikaa sisään ja kului, samoin siinä samanlaisissa koloissa joissa ei ole näitä tappeja niin muovi kului joka aiheutti rutinaa. mattoveitsi ja fillarin pinnasta uudet tapit niin toimi ainakin pikaisen kokeilun perusteella mutta motti ei halunnut pysyä käynnissä koska oli sairaalakäynnin takia seissyt puoli vuotta autotallissa. pitäs varmaan muutaman kuukauden tauon jälkeen taas kokeilla...

Ja en kyllä suosittele 100W kolvia akkujen juottamiseen, ainakaan jos kolvi on täysin lämmennyt. Liika kuumuus haittaa kennoa. Mutta varmasti ok jos on varovainen :)

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "nici"Ja en kyllä suosittele 100W kolvia akkujen juottamiseen, ainakaan jos kolvi on täysin lämmennyt. Liika kuumuus haittaa kennoa. Mutta varmasti ok jos on varovainen :)

Totta!
Kennojen sisällä olevat aineet varmaan jo kiehuvat kun tommosella kolvilla juottaa. :lol:

testi

Ei liukulaakereissa ole mitään vikaan mutta kun auton kasaa niin on helpompi asentaa kuulalaakerit. Vakiona Pääruuvi oli täysin auki ja kone "hukkui" liialliseen kakkuun parin käynnistyksen jälkeen kaikki kakku oli mennyt koneesta läpi  . Joten sitä on hyvä ruuvata edes 2 kiekkaa pienemmälle ja silloinkin se on liian rikkaalla .
Näin on .

blenheim

Mulla oli vakiona täysin kiinni... Kokeilin eka ennenkuin avasin sitä, ihmettelin miksei se käynnisty (nyin melkeen puol tuntia), sitten katoin ohjeläpyskää ja katoin ne käynnistys häikkien korjaukset, ruuvi tuntui olevan aika kiinni joten eikun auki noin 3 kiekkaa ja lähti heti ekalla!!! Sitten vaan sisäänajo.

Lainaaonx se qrc-laatikko vakiona kuulalaakeroitu ?

V: Ei ole, se on jo valmiiksi koottu ja ei ne vaihteiston laakerit niin hirveesti ole kuluneet, eivät oikeastaan yhtään, niin turhaa niitä on alkaa vaihtaa. Mutta jos sitä rahaa löytyy niin siitä vaan, laakerit tuppaa maksamaan maltaita.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

testi

blenheim :
Auton mukana tuli kahdet kasaus ohjeet toisessa niissä oli enemmän virheitä kuin toisessa . Alun perin pääruuvi oli täysin auki ,
Nyt pääruuvi on noin 1.5 kiekkaa auki .
Näin on .

testi

Onko kukaan muuten kokeillut vaihtaa kyseisen koneen männän ajoitusta ? Eri ajoitus asentoja on 5 mahdollisuutta ja vakiona se on keskimmäisenä , elikkä voi sirtää 2 pykälää eteen tai taakse päin .
Näin on .

blenheim

Muuten, miten se sitten tapahtuu? Siis se männän ajoituksen vaihtaminen. En ole koskaan kokeillut, mutta antaako se lisää tehoa tai jotain?

Lainaus käyttäjältä: "testi"Alun perin pääruuvi oli täysin auki ,
Nyt pääruuvi on noin 1.5 kiekkaa auki .

Mulla se oli täysin kiinni, mutta itselläni on 2,5 kiekkaa auki, se huutaa ihan sikana jos pidän sitä 2-1,5 kiekkaa auki, pelkäsin että ei saa tarpeeksi voitelua, niin siksi pistin hieman enemmän kiinni.

Itellänikin tuli kahdet kasausohjeet auton mukana, luotin enemmän englannin/saksan/ranskan/japanin kieliseen ohjevihkoseen. Se oli selvempi ja muutenkin helpompi käyttää, kun kerran osaa kahta noista kielistä, saksa ja enkku!!! Ja oli muutenkin hienompi!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

feenovi

Tosta bajasta en verran että onko siinä varma moottori siis helppo säätää ja lähtee käyntiin hyvin? Ja mitä osaa noi ohjauspalat ja kaikki tukarit on?
täysii

blenheim

Siis mitä materiaalia vai? Varmaan jotain muovia jota on vahvistettu jollain, ei meinaa mennä millään poikki, ei ees ne valurangoissa kiinni ollessaan ne jutut mitkä pitää se kiinni. Ei oo pahemmin menny edes hajalle, muuten kuin ajamalla ihan täpöö semmosta aika isoo kivee päin takapäällä...

Kyllä se lähtee aika helposti käyntiin. Ja on helppo säätää, senkuin vain seuraat ohjekirjaa niin kyllä se siitä lähtee...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

@rcman@

tuosta autosta sanoisin vielä että
kannattaa ostaa heti hyvä ja paljon virtaa kestävä hehku tulppa.
ittelläni mennyt yli 5 tulppaa :x
no huomenna ostan kunnon tulpan :D

nici

Mitäs kytkimiä te ootte pistäny tuohon? See ei oikein toimi tuo vakio...

blenheim

Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"...ittelläni mennyt yli 5 tulppaa :x
no huomenna ostan kunnon tulpan :D
Mitä ihmeen tulppia oot käyttänyt, koska mun oma tulppani on kestänyt kesät ja talvet, ajoa sekä seisomista!! Miten ihmeessä oot ne saanu paukahtaan?

nici, mulla on ihan vakio rensselit siinä, ei mitään kalliimpia kytkimiä, samoin kaverillani.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

@rcman@

jotain robben tulppia oon ostanut.
sillä alkuperäsellä tulpalla en saanut startattua kertaakaan.
onkohan vika tulpissa vai antaako sähkö startti liikaa voltteja?

testi

Se on ihan sama mitä tulppia käyttää kun sähköstartti polttaa ne kuitenkin .
Näin on .

Erkhart

tehkää kytkinpalat ite alumiinista. Kaverini sorvas ja hyvä on eikä sula!
Hpi nitro rs4 3, Micro

testi

Jos haluat beetlen paremman kytkimen :
1 Ostat normaalit 2-palaiset kytkin palat ja siihen sopivat jouset .
2 Otat koneen irti autosta
3 Otat vanhan kytkimen irti ja heität sen takavasemmalle
4 Auton mukana tuli pitkä kaasutin vipu leikkaat siitä sopivan kokoiset
palat , otat vasaran käteen ja varovaisesti naputtelet ne tappien sisälle
5 poraat uusiin kytkin paloihin 1mm isommat reiät
6 otat dremelin tai vastaan työkalut käyttöön ja hiot kytkin palojen sisäpuolelta tavaraa pois noin 3 mm .
7 Aseta kytkipala kerrallaa ja laita jousi paikoilleen
8 Kokeile pyöriikö kytkinkello normaalisti eikä ota uusiin tappeihin kiinni
9 Jos ei niin lyhennä niitä vähän
10 Heitä kamat kasaan ja eikun ajamaan  :D
Näin on .

@rcman@

Lainaus käyttäjältä: "testi"Se on ihan sama mitä tulppia käyttää kun sähköstartti polttaa ne kuitenkin .

eli perinteinen hehku vaan kiinni.

nici

Juuei kiitos, kuvastosta kun kattoo niin monesta autosta löytyy tuo samainen GS15r. Eli esimerkiksi SuperTen FW-04 tai V-One S auton kytkinpalat pitäis sopia suoraan :) Vai onko tässä nyt jokin joka multa unohtu..?
Ootteko muuten mitannut miten lujaa teidän beetlet kulkee? Viime talvella jäisellä tiellä mun auto kulki 38.5km/h vakiovälityksellä ja 10% aineilla... Mitattu kaverin isän GPS beetlen katolla :D

fiesta6

Hyviä beetle videoita ? En muista oonko jo kysnytkin jo tämän.. mut nyt ainakin kysyn  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

blenheim

http://www.trilordy.com/QRCreview.html <-- Tuolta löytyy arvostelua ja videoita. Videot ovat Trilordyn vakiotyyppisiä kovia rällästys filmejä  :lol:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

fiesta6

Joo, nuo mä oon jo nähny.. Muita ? Hmm, oon just kasaamassa beetleä.. kivaa hommaa.. ainaki tuhat ja yx osaa  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

fiesta6

Mites löpön kaa, saako kuplan toimimaan vielä 16% tai jopa 30% nitromäärällä ? itellä on 10%  :lol:
Taas kehissä.. ;)