Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mistä Autoja?

Aloittaja Rstuning, 07.09.07 - klo: 23.53

Rstuning

 Kyosho.fi Ruoholahdenkatu 20 ,Fredrikinkatu 61. -Hki-
Sit Espoossa Espoonkeskus 2 ,oli jokin liike.

Oon itse ajatellut aloittaa Drifting harrastuksen,kertokaapas te ammattilaiset ,mihinkä mun pitää rahani sijoittaa että saan hyvän "kilpurin" Korimallia Nissan SX ,Toyota Supra ,Bmw m3 -e30.

pylvis


tomppa82

Kyoshot kannattaa unohtaa heti kättelyssä. Sen sijaan tuo edellä mainittu HPI on ihan OK. valinta...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 08.09.07 - klo: 11.05
Kyoshot kannattaa unohtaa heti kättelyssä. Sen sijaan tuo edellä mainittu HPI on ihan OK. valinta...

Kyoshoilla on muuten voitettu aika monta MM mestaruuksia joten se on sitten BUSTED tuo sinun väite.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Catiska

#4
Onhan niillä voitettu mestaruuksia, totta. Mutta, mikä Kyoshon malli sitten olisi sinusta hyvä kysyjän käyttöön? Miksi se olisi parempi kuin esim. tuo HPI:n malli, otathan huomioon myös käyttökulut, eli varaosahinnat.

Edit: on muuten aiheen aloittajan nimimerkki vähän turhankin lähellä Vaasan hurjan nimimerkkiä. Ensi ajattelin, että mitä ihmeen drifteriä se nyt on hommammassa. Puhun siis rs tuning nimimerkillä kirjoittavasta, ja tämä uusi on rstuning...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

bmwe21

Joo, minäkään en ihan ton Jerryn linjalle lähde.. Varmaan infernolla (777, Kanai jne.) on voitettu useita MM titteleitä ja jollain ratapelillä kanssa, mutta jos verrataan noita rtr paketteja, nii kyöstillä ei ole mitään jakoa!!! Kokemusta on (valitettavasti) molemmista!

Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Rstuning

Kiitokset :=) Ihmettelen vaan että 4x4 on tuokin auto. Eli ei 2wd? takavetoisia?
Oikeassa elämässähän driftataan vaan 2wd autoilla. Helpottas kummasti,jos joku kertoisi linkin viel "suomenpuolelta"
Noista korivaihtoehdoista. Ku Haluasin sellasen just Bmw e30 korilla. Vaikka oikeassa elämässä naureskelen bemmu miehille.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: bmwe21 - 08.09.07 - klo: 21.08
Joo, minäkään en ihan ton Jerryn linjalle lähde.. Varmaan infernolla (777, Kanai jne.) on voitettu useita MM titteleitä ja jollain ratapelillä kanssa, mutta jos verrataan noita rtr paketteja, nii kyöstillä ei ole mitään jakoa!!! Kokemusta on (valitettavasti) molemmista!




Pakko hämmentää vähän... Kerrohan millä merkillä ajetaan RTR-vehkeillä MM-tasolla niin saat karkkia....

Kyosho on oikeasti kova luu, muualla kun täällä pohjolassa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

bmwe21

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 08.09.07 - klo: 23.43
Lainaus käyttäjältä: bmwe21 - 08.09.07 - klo: 21.08
Joo, minäkään en ihan ton Jerryn linjalle lähde.. Varmaan infernolla (777, Kanai jne.) on voitettu useita MM titteleitä ja jollain ratapelillä kanssa, mutta jos verrataan noita rtr paketteja, nii kyöstillä ei ole mitään jakoa!!! Kokemusta on (valitettavasti) molemmista!




Pakko hämmentää vähän... Kerrohan millä merkillä ajetaan RTR-vehkeillä MM-tasolla niin saat karkkia....

Kyosho on oikeasti kova luu, muualla kun täällä pohjolassa.

Taisit käsittää väärin, tai sitten minä kirjoitin epäselvästi :huh:
Vertasin tuossa noita rtr- paketteja keskenään. En tarkoittanut, että niillä ajettaisi kisaa, vaan niiden laatua/ ominaisuuksia! Ja tässä nyt on vielä drifteristä kyse, ei mistään rataraketista tms. varsinaisesta kilpurista..
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Futaba

Eli miksei kyosho toimisi kun vaatimukset eivät ole driftauskykyä suuremmat :) Itse en vieläkään käsitä tuota kyoshodissausta, itselläni oli ne kaksi ehkä eniten haukuttua autoa, PTA3 ja Mad Force, kummatkin kestivät siinä missä muiden valmistajien autot. Itseasiassa nyt on taas PTA3, tosin polttiksesta modattu sähköversio.

Monet sanovat että puresta menisi diffit solmuun hetkessä, mutta minulla ne ainakin on kestänyt hyvin. Täysin kokonaan en siis kyoshoakaan sulkisi pois, itse pidin siitä paljon enemmän kuin tuosta Sprint 2.
| Academy | Axial |

bmwe21

Lainaus käyttäjältä: Rstuning - 08.09.07 - klo: 21.20
Kiitokset :=) Ihmettelen vaan että 4x4 on tuokin auto. Eli ei 2wd? takavetoisia?
Oikeassa elämässähän driftataan vaan 2wd autoilla. Helpottas kummasti,jos joku kertoisi linkin viel "suomenpuolelta"
Noista korivaihtoehdoista. Ku Haluasin sellasen just Bmw e30 korilla. Vaikka oikeassa elämässä naureskelen bemmu miehille.

Takaveto ei oikein toimi rc- driftauksessa, lähtee turhan helposti lapasesta, kun ei ole "perstuntumaa" tossa ohjaimessa..
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Catiska

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 09.09.07 - klo: 10.38
Eli miksei kyosho toimisi kun vaatimukset eivät ole driftauskykyä suuremmat :) Itse en vieläkään käsitä tuota kyoshodissausta, itselläni oli ne kaksi ehkä eniten haukuttua autoa, PTA3 ja Mad Force, kummatkin kestivät siinä missä muiden valmistajien autot. Itseasiassa nyt on taas PTA3, tosin polttiksesta modattu sähköversio.

Ihan  kokemuksesta dissaan. Hyvällä kaverillani on Mad eikä sitä todellakaan voi verrata miltää ominaisuuksiltaan omaan monsteriini. Kaikkein vähiten kestävyyden suhteen. Mutta, varaosien hinta on mikä eniten ärsyttää noissa Kyosteissä. Lisäksi itselläni on muutama noita pienempiä, halvempia Kyöstejä, niiden suhteen sama vika. Ne ei ehkä ole ajettavuuden suhteen niin paljon jälkeen jääneitä kuin Mad, mutta kestävyys on heikkoa tasoa ja taas ne karseat varaosahinnat...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Futaba

#12
Kokemuksesta voin sanoa niiden kestävän :) Useita kyoshoja on ollut ja mädikin kesti mainiosti vastaavat hypyt mitä savage, oli jopa paljon pirteämpi. Hypyissä tosin se ongelma, että runko kolisee akseleihin alastuloissa, mutta eipähän ole savage ollut kyoshon suunnittelupöydällä lähtökohtana kun mädiä rakennettiin, joten tuskin niitä kannattaa verrata.

Varaosahinnat ovat tosiaan kyllä suolaisia, mutta kumma kyllä mulla ei niihin uponnut samaa määrää rahaa mitä nyt on uponnut assoihin ja HPI:n autoihin. Suurin osa tuosta kyoshovalituksesta on kyllä silkkaa propagandaa.

Ja noiden valmistajan omien varaosien tarve jää hyvin pitkälle pelkästään tukivarsiin/ohjauslinkkeihin. Kyoshoihin sopivia pinjoneita ja muita rattaita saa todella edullisesti esim liquidrc:stä. Jotta nyt ei pelkkään kyoshoon kohdistuisi, niin on se HPI:kin kallis. Sprint 2 takahihna 11e, pinjoni 10e jne. Asson Rc18T yksi muovinen vetari 7e, pelkät vetareiden pidikejouset (2kpl) 4e jne.. Kaikki nuokin saa netistä tilattua murto-osalla tuosta hinnasta.

Ja tosiaan, PTA taitaa olla ainoa turisti joka on suoraan paketista valmis myös "ralliautoksi". Mukanahan tulee suojamuovi koko rungolle niin ei hiekka mene voimansiirtoon, ja maavaraakin on sen verran ettei pohja raavi maata. Saahan esim. assoonkin rallykittiä, mutta on silläkin sitten kova hinta.

Rstuning: Tamiya myy BMW M3 e30 korilla rakennussarjaa, on vaan melko kallis laatuun nähden, kun ei löydy edes öljyiskareita saatika kuulalaakereita. Tuosta siis puuttuu vielä radiolaitteet, akku ja laturi. Nopari ja moottori on.  http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGXB3&P=7 Suomessa tuon hinta on noin 180e.
| Academy | Axial |

Rcede

Suurin osa tuosta kyoshovalituksesta on kyllä silkkaa propagandaa.
<<
Totta, ja jos et ole suurimalla mahdollisella budjetilla likkeellä voi osia katsella vaikkapa ulkomailta vaikka se ei juuri suomalaista rc toimintaa tuekaan, esim ebay löytyy osia lähes autoon kuin autoon ja kokemukset tavaroiden saapumisesta ovat varsin hyvät koska postimaksu pyörii varaosien painosta/koosta rippuen noin viidestä kymmeneen euroon. Ja ainakin enemmän tavaraa myyneisiin voi luottaakin  :police:
- Kyosho mp777 e.v.o - sts - proline - werks - sanwa 2.4ghz -

Catiska

Onhan se toki myös propagandaa, mutta myös aiheelllista kritiikkiä. Kuten on tullut moneen otteeseen todettua, minulla on kuitenkin kokemusta monestakin Kyöstistä, kolmesta autosta, kahdesta veneestä ja yhdestä lentokoneesta. Autot on kaikki Kyoshon ns. tavis-sarjaa, eli ei niitä kilpureita vaan mitä nämä junnut yleensä on ostamassa. Jokainen auto on ollut pettymys suunnittelun, toteutuksen ja varaosahintojen suhteen. Mutta, aina silloin tällöin on pitänyt kuitenkin kokeilla. Lentokone oli ihan samaa sarjaa, samoin toinen vene. Tuo purjevene on noista ollut paras, ei hyvä mutta ei huonokaan.

Mutta, oman kuuden Kyoshon kokemuksen perusteella en oikein uskalla suositella näitä muille kun samalla rahalla on saatavilla parempaakin. Kilpurit ja kilpakäyttö on asia erikseen, siinä ei raha ole välttämättä niin suuressa osassa, ja silloinhan ei muutenkaan ko. merkillä ole ongelmia laadun tai huonon suunnittelun suhteen. Mutta, harvoinpa täällä kukaan kyseleekään, onko MP777 hyvä tms.

Mutta, pointtini on, miksi suositella kenellekään jotain autoa, jos tietää että jollain muulla hän saisi rahoilleen paremmin vastinetta? Vain puolustaakseen omaa merkkiään? Mielestäni Kyoshon maahantuojan edustajien pitäisi ottaa härkää sarvista, hoitaa varaosahinnoittelua parempaan kuntoon, painostaa valmistajaa parantamaan suunnitteluaan jne. Meilläkin kuunnellaan jälleenmyyjien antamaa palautetta ja viedään sitä suunnittelu/valmistusportaan tietoon. Jos kaikki vain hyssyttelee, niin mitään ei tapahdu.

Eikä tämä tarkoita, että muutkaan merkit olisivat täydellisiä. Monelta merkiltä löytyy vastaavia suunnittelumokia, laatuongelmia jne, toisilta enemmän, toisilta vähemmän. Eikä Kyosho ole todellakaan huonoin tässä suhteen, mainonta ja mainokset vain ovat näkyviä ja kiinnittävät huomion. Kyosholla on upeita mallejakin, itsekin haluaisin ainakin yhden mallin joskus itselleni, ehkä joskus, mutta se ei ole tätä Kyoshon ns. halpis-sarjaa kuten Mad, PTA3, Ultima, Zaboon jne. mitä vuosien varrella sieltä on ulos tullutkaan... Mutta, jos joku tulee kysymään, onko Kyoshon nimellä valmistettu hyvää 1/8-ralliauto malleja, kannattaako ostaa jos sopii budjettiin, niin vastaus on kyllä, sieltä löytyy erinomaisia versioita!
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

ajomies

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 09.09.07 - klo: 17.07
Rstuning: Tamiya myy BMW M3 e30 korilla rakennussarjaa, on vaan melko kallis laatuun nähden, kun ei löydy edes öljyiskareita saatika kuulalaakereita. Tuosta siis puuttuu vielä radiolaitteet, akku ja laturi. Nopari ja moottori on.  http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGXB3&P=7 Suomessa tuon hinta on noin 180e.

Itelllä oli tossa joku aika sitten mietinnässä ja ihan kysäisemään Racing Factorystä niin auton hinnaksi ilmoitettiin 109€ ja kuulalaakeroituna 119€ mutta kannattaa kysyä ja varmistaa päivän hinta.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Hylky

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 08.09.07 - klo: 11.05
Kyoshot kannattaa unohtaa heti kättelyssä. Sen sijaan tuo edellä mainittu HPI on ihan OK. valinta...

no onpa siinä pojalla kommentti! mikäs niissä kösseissä vikana on?
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Mika R


Duster1

Axial SCX 10 TR

Hylky

Kyosho Infero 7.5 US Sports II

jerzirccar1

Voisko kaikki tänne kirjoittajat laittaa ikänsä niin nähdään onko tämä sitä mitä minä kuvittelen.
Vuodesta -83 harrastanut ja 38v vanha ja useista kyoshoista on kokemusta, sanoisin noin ainakin 70 eri mallista, joten sanoisin että minulla on vähän kokemusta kyosho merkkisistä autoista.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

"Catiska" on about saman ikäinen meidän kanssa Jerzi