Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JariV:n projekteja

Aloittaja JariV, 22.09.07 - klo: 13.03

JariV

Just joo.

BeAsT

Käykös sun "ylimääräinen" sulinteri mulle?  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

JariV

Käy. Mut en oo ajatellu sen myymistä. Mikä vika omassas?
Just joo.

BeAsT

Ei kai siinä vielä mitään vikaa oo mutta jos tulee  :grin: mulla on tapana hampstrata :kiss:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

JariV

Et oo ainoo hamstraaja  :grin:
Just joo.

matti1983

Lainaus käyttäjältä: JariV - 02.10.12 - klo: 11.12
OHO !! Sä oot ensimmäinen joka kehottaa pistää hyllyyn  :grin:

Kyllä tässä vähän ristiriitanen fiilis on aiheesta. Kyllä mä haluun ajaa sillä mutta lumella vaan. Ja pitää se pyörillään, ei kääntää katolleen. Eli mä siis neiteilen ton vehkeen suhteen.

Ensimmäisen kerran kun kippaat sen johonkin kivikkoon niin sen jälkeen ei oo enää mitään väliä :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

JariV

Niimpä. Tosin tän pystyy korjaamaan/kunnostamaan/modaamaan materiaalien puolesta helposti. Joo-o, odottavan aika on pitkä. Pikkupaketti tulossa jossa iskareihin jäykemmät jouset. Ne kun saa vaihdettuu nykysten tilalle ni se olis motin sisäänajon ja koeajon paikka.

Tää himmeli olis tarkotus tuoda näytille SRT4 Escortin kanssa 13. päivä laskettelukeskuksen avajaisiin. Sekä yks Losi myös.
Just joo.

JariV

Seuraavaks alottelen sovittelemaan Trevor Simpson GP460 -konetta toiseen Bajoistani. Saattaa taas joutuu säätämään ja patentoimaan urakalla mutta ompahan nysväämistä. Motti on siis Reed-läppävehjes ja 46-kuutioinen.

Super Sandrail odottelee lumen tuloa SRT4 Eskortin vieressä.
Just joo.

Ganja67

Minua kuten varmaan montaa muutakin jäi vaivaamaan mitä tapahtui wankel projektille? Onko täysin haudattu vai vieläkö joskus kuullaan wankelin pärinää(mahdollisesti vielä tuplana  :shocked: ) tältä suunnalta?  :huh:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

JariV

#909
Hö hö hö, ei TOSIAAN oo unohtunu  :grin:

Kuuluu sit joskus ku kuuluu. Mä sanoin aiemmin et toi TS GP460 menee toiseen mun Bajoista. Mitähän sille TOISELLE Bajalle tapahtus ehkä.... :D :D

Alkujaan kaavailin Wankelia tohon Super Sandrailiin mutta toi BZM vaan sopi niin prkleen hyvin santikkaan joten se oli luonnollinen valinta tohon kiuluun. Santikkaan olis ehkä saanu ton wankelin muutettuna 2-kammioseks mutta siit olis tullu niin painava että puolet alustasta olis pitäny tehä uusiks. Ja Bajaan ei kahta kammiota mahdu joten sen teen vaan ykskamioisena. Vähän aikaa ku oottelen ni turboahtimet alkaa olla tarpeeks pieniä....nyt olis jo yks ahdin jota vois käyttää tähän mottiin jos sen tekis 2-kammioisena.

Homma muuttus helpoks jos Losin maahantuoja päättäs mainosmielessä antaa mulle 5IVEn. Sit mahtus ja vois tehä jotain mikä pistäs vetelät pökään näille mun muille vehkeille. Mut mun täytys saada uus Losi ilmaseks, koska yhtäkään uutta autoo en osta. Mulla on niitä jo 4. Viides mahtus ja Losi on jotakuinkin ainoo auto missä on oikeenlainen konsepti näistä bensa-autoista.

Kaikki muut nelivedot on mun mielestä vaan kopiomukaelmia FG:n konseptista joka ei ollut hirveän onnistunut. Arvostan FGtä merkkinä. Eskortin perustana on mm. Carson joka on noilta ajoilta oleva kopio FGstä kuten myös esim. MCD. Carson oli pakko muuttaa paremmaksi ja senhän mä teinkin. Losi oli ajatellut samoin oman mallinsa teknisestä layoutista. Mä julkistin SRT4 Eskortin jotakuinkin samaan aikaan kuin Losi julkaisi oman mallinsa.

Takavedoista HPI Baja on edelleenkin paras ja nelivetoja ei mulle muita oo kun oma muuteltu himmelini ja Losi. Muut merkit on vain huonoja toistensa kopioiden kopioita. Kivahan niitä on kattella mutta eivät herätä sitten minkäänlaisia ostohaluja mussa. Ehkä joku Elcon just menis mutta olkoon sekin rauhassa. Tää on vaan mun mielipide, ei muuta. Turha alkaa tästä sotimaan mua vastaan mitenkään. Ei sellanen kannata. Jokasella on omat mieltymyksensä. That's it.
Just joo.

Ganja67

Tätä ensimmäistäkin Bajaa tulee innolla odotettua mutta entäs sit se TOINEN...  :shocked: Lumen tultua varmaankin jotain liikkuvaa kuvaakin saadaan tästä SS:stä...?
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

JariV

Kuten sanoin; en lupaa mitään aikataulua saatikka edes arviota. Mulla on oikean kokoinen auto projekti joka on tänä talvena tarkotus saada valmiiksi. Kuten myös uusi mikroautoni 1000cc V2 ruiskukoneella. Mulla on nyt 2 ajovalmista isoo bensa-rc autoa ja viimesin valmistu just joten nyt ei oo tarvista tehlä niitä lisää ku korkeintaan toi mun hiilikuitu-Baja tolla GP460:llä. Wankel tulee aikasintaan työn alle vuoden päästä jos vielä sittenkään.
Just joo.

Garrett

Lainaus käyttäjältä: JariV - 03.10.12 - klo: 20.40
Kuten myös uusi mikroautoni 1000cc V2 ruiskukoneella.

Tätä mä haluan kokeilla  :wink: :grin:

JariV

Edellisen tein 650cc 2-pyttysellä rivikoneella. Se oli myös ruisku ja tein siihen rattivaihteet myös. Sillä pysty pitämään F250-luokan hallitsevaa suomenmestaria pilkkanaan. Ton motin sovitin vanhaan F250:seen. Kaveri osti sen multa pois.
Just joo.

Garrett

Joskus kokeilin yhtä mikroauto mihin oli laitettu, olikohan nyt kikserin, 600cc kone.
Pelotti, nauratti, jännitti ja mitä kaikkee nyt tekikää ennen ensiajoa.. Mut olihan se h****tin hauska laite kunhan ensin hieman tottui siihen.
Eikä puuttunut voimaa  :grin:

JariV

#915
Noin mäkin ajattelin silloin et olis tarpeeks voimaa. Kaikkeen tottuu. Ja sit sille tottumiselle pitää tehä jotain et on taas hiukset pystyssä. Siks mulle ei ikinä riitä mikään vakio tai helppo juttu.

Väliprojektina kokeilin mikroautossa Kawan KX500-moottoria ja virittelin sitä prkleesti. Oli kevyt ja tehoo ihan helvetisti ja kierti 11.500 - 12.000rpm. Se oli hauskaa kans mut se motti montaakaan ehjää ratapäivää nähny. Se vaan rikkoi kaiken ympäriltään ja parikin kertaa kesässä piti vaihtaa konen sisuskaluja. Myin motin pois, jatkuva korjaaminen alko käydä työstä. Siihen suunnittelin ja valmistin myös putken joka oli jo aika huima  :grin:
Just joo.

BeAsT

Kx 500 koneestahan lähtee about 80hp tai ennen ainakin niin kyllä on nekin varmasti mukavat kyydit ollu  :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

-rcmh-

#917
Ei nyt sentään, vakio KX 500:ssa tehoa takapyörältä noin 55hp. :smiley:

edit: DirtBike lehdessä ne testasi ja dynotti vakiot -1999 luvun CR 500 ja KX 500. Hondasta lähti takapyörältä 56hp ja Kawasta 55,9hp.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

BeAsT

#918
Mun 500 mönkkäristä irtos subarun koneella 53hp ja se oli 4tahti niin kyllä 90 luvun kx500 oli lähemmäs 80 tais olla jotain 75hp  :smiley: 87- 500 anto 65hp  :wink:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

zeibii

Nyt pojat karkaa taas :grin: Pidetäänkö tää ketju kaikella kunnioituksella edelleen Jarin projekteihin keskittyvänä keskusteluna  :police:
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

BeAsT

EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

JariV

#921
Niin no ite taisin poiketa ensiksi aiheesta. Ei sillä nyt kauheesti oo väliä jos poiketaan aiheesta mutta tää on kuitenkin rc-foorumi joten siinä mielessä on parempi että pysytellään vähintään lähellä aihetta. Kiitos zeibii.
Just joo.

alaa

1994 mallin hondan CR500:ssa oli 56hp takapyörällä ja omassa CRF450:ssä 66,5hp takapyörällä (samassa penkissä) ;)

JariV, missä alueella liikkuu ilmajäähdytteisten mikroautojen lämmöt tulpan alta mitattuna? Kun ei ole ilmajäähdytteisten kanssa tullut räplättyä sitten 90-luvun.

Sori OT.

JariV

Emmä muista tota enää. Siit on niin kauan aikaa.
Just joo.

alaa

Just tuollasia nuo mikroautomiehet on.  :laugh: Ettei vaan naapurin poika pääsis kovempaa.

Mutta vakavasti, jos jollain on tietoa lämmöistä niin olen kiinnostunut. Lentokoneen Rotaxeissa tais olla max. 260 C. Kilpavehkeissä varmaan enemmänkin?

JariV

Mä en koskaan ollu suuresti kiinnostunu sylinterihatun lämmöistä. Mua kiinnosti pakolämmöt. Maksimissaan 8cm päässä pakoaukosta lämmöt oli 610 C. Silloin vehkeet laulo niinku pitää. Samaa ei voi tehä näillä moteilla paitsi BZMllä. Siinä on kilpamotin toleranssit, muissa ei oo. Ne mäjähtää kiinni. Niille sanosin maksimiks jotain 540-550C.
Just joo.

alaa

Omassa motissa 5hp tehoilla oli n. 520 astetta. Vakiossa ei nouse juuri yli 400. Ja kun lämpöjä saa vähän kohdilleen niin siinä ei sitten silikoniletkuliitokset kestä. Niitähän näkee monissa valmiissa putkissa.

Lähinnä tuo kannen lämpö kiinostaa sen takia kun vakiofööni puhaltaa ihan turhan paljon ja että paljon sitä uskaltaa pienentää.

JariV

Mä teen ton GP460:sen vapaailmajäähyks. Siinä on ihan hitosti jäähyripoja. Noi tavalliset motit voi tehä venesytkällä myös vapaajäähyiks. Se fööni on tarpellinen vaan silloin kun auto on koriltaan hyvin suljettu, esim. Baja 5b varustettuna ikkunoilla. Ripoja voi sorvata kolmasosaan orkkiksesta jos pitää föönin.
Just joo.

JariV

#928
Ekat metrit ajettu Sandraililla. Vetonaru sano toissailtana sopimuksen irti. Tänään sovitin tilalle muovipäällysteisen normaalikokoisen auton kaasuvaijerin. Napurit oli taatusti ihastuksissaan näistä sulosoinnuista joten päristelin niitten kunniaks ekan tankilisen 7% seoksella pitkin pihaa ja katua. Ei tää himmeli äänissä kyllä Eskortille pärjää tosin...
Just joo.

JariV

Pientä alustavaa pärinää, motin sisäänajoa tosin vaan:

Sandrail BZM break in
Just joo.