Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Isosuo

Drifterikin saa kohta uutta koppaa päälle, tiedossa siis Nissan Silvia S15.

Pääväri Candy Blue Lagoon, konepelti sekä takaluukku tällä hetkellä mustaksi maalattuna, saanee myöhemmin hiilikuitutarrat päälle, sekä mattamustaa kunnon lintulautaa, joku tommys billet look  :mrgreen:

Äsken sain kopan maalattua, vielä osa teipeistä sekä pintakalvo irroittamatta.

Myöskin strobot sekä alustavalot tulossa, kuvia niistä myöhemmin  :afro:


Tässä tämänhetkinen kopan tilanne:

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/silvia1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/silvia2.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/silvia3.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/silvia4.jpg

Isosuo

Dodiin tässä siis neonalustavalot:

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/neonblue.jpg


Eli Helikraftilta tilattu tuota neonlankaa ja sille Alignin valmistama yksikkö mikä noita pyörittää.

www.helikraft.com ja hakusanaksi "cold light"

bluebeetle

Bimmeri sai väriä, kannatti eilen polttaa mopon takarengas teräksille....  :mrgreen:

Projektikuvaa:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo

Siisti bimmeri, mistä löysit noin hianon vihreän?  :roll:

Tuli äskö räpsittyä pihalla muutama kuva, nyt kelmukin poistettu, reunat vielä viimeistelemättä.  Osui aikas lähelle väri meidän vanhempaa 850 volvoa:



http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/ulkona1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/ulkona2.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/ulkona3.jpg

bluebeetle

Hahaa, sieltähän se Isosuon makuuhuoneesta löytyi.... :)

Asiaan, edistyy pikkuhiljaa... :

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo

Ahhh.... Jaappanin toimitus saapui tänään ja auto saa perään kunnon tommys billetin, eli hianon lintulaudan!

Lähetyksen mukana tuli myöskin kelpo hiilikuitulook tarraa, saa konepellille ja takaluukulle hiilarilookin  :afro:

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/hiilari1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/hiilari2.jpg

nnikkem

Muuten isosuo. Mitä tarvitaan, että saa nuo neonit pelittään? Ei varmaan pelkillä neoneilla pärjää, jos ei ole virtaa. :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Isosuo

Juu eli tarvitsee sen "keskusyksikön" joka pitää tilata erikseen, on Align -merkkinen.  Esimerkiksi omani on "Driver For Cold Light String BG71011"

eli: http://www.helikraft.com/ALIGN+RC/All+Items/ALIGN+RC/BG71011A/Driver+For+Cold+Light+String+BG71011.html

Siinä on liittimet että saa suoraan vastariin kiinni, ottaa siitä käyttövirran.

Omaani asensin microdeanssit ja laittelin lipoihin kans, ku ei vastarissa ole tilaa enää moiselle  :mrgreen:


Ymmärtääkseni nää neonlangat pelaa vaihtovirralla, ja tämä pieni keskusykiköksi sanomani laite on siis ilmeisesti pieni invertteri.

Noh, suomennetaan:



-cold light -kaapeli toimii vaihtovirralla ja vaatii oman invertterin
-Valon kirkkaus riippuu invertterityypistä, eri mittaiset vaativat erilaisen invertterin.
-Pieni virrankulutus.. 6-7.2V tasavirralla, kuluttaa 0.068-0.088Ampeeria per metri, 0.088-0.108 A / 2M,   0.121-0.154A / 5M.


Nooh, itelläni LiPossa 8,4V ja hyvin pelaa, lämpenee hiukan tuo yksikkö vaan... tiedä sitte



Helberthos

Virittelin Minin koriin kanssa tietokoneeseen tarkoitetun sinisen neonkaapelin. Tietokoneen jännitehän on 12v, mutta kyllä se ihan hyvin loistaa 7,2v akkupötköllä. Tosin en ole niin hämärässä vielä ajanut sillä, että siitä olis ollu iloa.  :laugh:
Tamiya Mini Cooper, TT01
-Miksi miehet kuolevat ennen vaimojaan? -Koska he haluavat niin.

nnikkem

Mutta olisiko mahdollista laittaa tuo invertteri johonkin patterikoteloon, erikseen, ettei kuluttais akkua?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: thorak - 19.06.08 - klo: 11.44
Mutta olisiko mahdollista laittaa tuo invertteri johonkin patterikoteloon, erikseen, ettei kuluttais akkua?
Lisätä painoa? Ei kiitos. Laittaa lipon niin eipä noiden kulutusta edes huomaa...
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: thorak - 19.06.08 - klo: 11.44
Mutta olisiko mahdollista laittaa tuo invertteri johonkin patterikoteloon, erikseen, ettei kuluttais akkua?


Toki se mahdollista on, jos vain muun virtalähteen tahdot autoosi kuin sen oman akun.  Miksi toisaalta laittaa toista virtalähdettä kun akustakin saa...

historia

Varsinkin kun se ei kuluta paljon p*skaakaan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

LittleDemon

Kyllä sen kulutuksen kai huomaa jos pitää niitä 24/7 päällä ja autoa hyllykoristeena  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

nnikkem

Ei, tarkoitin vaan, että kestäis auton akku paremmin, jos laittaa patterit. Jos ajaa NiMh akulla niin siitäkään ei varmaan näy valojen kulutusta?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Isosuo

No jos nyt mietitään kulutuksia vielä...

Ledin virrankulutus on 0,02A luokkaa (20mA), jolloin yksi ledi palaisi laskennallisesti 3600mAh akulla 180 tuntia, eli 7,5 vuorokautta.  Kaksi lediä 90h ja neljä 45h jne...

Jos ledit välkkyvät, niin virrankulutus vieläkin pienempi.


Itse käytän 6000mAh LiPoja, minulla on 1,5m valonauha (aikaisemmin keskusteltu cold light -string) joka kuluttaa 0,15A.  Näin ollen 6000mAh/150mA = 40h.

Ja akku ajamalla tyhjenee tunnissa...  tunnin aikana tuo siis kerkeisi käyttämään akusta huikeat 2,5% !!!  (150mAh / 6000mAh * 100% = 2,5%)


Noh, niin ja näin..

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 19.06.08 - klo: 17.56
No jos nyt mietitään kulutuksia vielä...

Ledin virrankulutus on 0,02A luokkaa (20mA), jolloin yksi ledi palaisi laskennallisesti 3600mAh akulla 180 tuntia, eli 7,5 vuorokautta.  Kaksi lediä 90h ja neljä 45h jne...

Jos ledit välkkyvät, niin virrankulutus vieläkin pienempi.


Itse käytän 6000mAh LiPoja, minulla on 1,5m valonauha (aikaisemmin keskusteltu cold light -string) joka kuluttaa 0,15A.  Näin ollen 6000mAh/150mA = 40h.

Ja akku ajamalla tyhjenee tunnissa...  tunnin aikana tuo siis kerkeisi käyttämään akusta huikeat 2,5% !!!  (150mAh / 6000mAh * 100% = 2,5%)


Noh, niin ja näin..
Eli jos laskupää toimii tähän kellonaikaan oikein niin tuo tarkottaisi huimaa 1.5min ajoajan menetystä  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Isosuo

3600s * 0,025 = 90s eli puolitoista minuuttia. kyllä kyllä  :smiley:

Sinällään mitään merkitystä virrankulutuksilla, kyl toi on ihan rakentelemisen ja tuunaamisen ilosta tehtyä :P Hyllyllä pitää päällä sit  :p

rcdiffi

Mistä päin nuo helikraft tilaukset tulee?

Isosuo

Oisko ollu Jaappanista? Jostain kauempaa lentäen kuitenkin...

nnikkem

Mistä saa noita valoja ja takavaloja autoon, kun näyttää niin oikeilta?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Isosuo

#171
Joidenkin korien mukana tulee ledeille omat valoumpionsa (Light bucket).

En tiedä minkä verran Tamiyan koreihin saa ostaa erikseen umpioita, taitaa ainakin imprezaan saada..  Yokomoonkin saa tilattua, suomesta Power Racing, ulkomailta saa varmasti ainakin Genkidoridorilta.


Omat umpiot Tamiyan coppermix Silviassa (tulee mukana)


Isosuo

Tiedä nyt sitte kuuluuko tämä alustaan, kait?

Oli aikaisemmin puhetta että vaihdoin Mamba Maxiin.  Olin driftaamassa ensimmäistä kertaa ko. noparilla ja lämmön kanssa oli suuria onglemia, poltin näppini noparissa.  Mamba Max -threadissa kyselin ja ihmettelin, päädyin kokeilemaan tehdasasetuksilla uudestaan.  En kuitenkaan tahtonut ottaa riskiä että autoni syttyisi palamaan, joten drifterini sai hieman jäähdytystä, sekä moottori että nopari.  Mottia jäähdyttää pari tuuletinta siilissä, ja Mamba Max sai High RPM -puhaltimen, jestas mikä fööni!!

Naurakaa vain:  :lol:


Juhaz

Miten te saatte mambat kiehumaan :roll: Itell ollut koht pari kk mamba eikä oo nopari lämmennyt paljoo mitää.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Isosuo

Vastaan, en tiedä!!!  :mrgreen:

Ihan polttavan kuumaksi kuumeni, liekö sitte mulla käyny joku virhe ohjelmoinnissa tms... en ole vielä kokeillut radalla viime kerran jälkeen, mutta pitää katsoa ensikerralla  :tongue:

elmeriracing

#175
hpi e10 vakio kilkkeillä
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

LittleDemon

Enpä oo minäkään ikinä saanut mamban säädintä turistissa enkä drifterissä yli 60C, vaikka ei oo mitkään ihan lyhyet välityksetkään. :shocked:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

*HOKE*

Akuilla suuri vaikutus.

Mikäli on nimhit niin ei varmaan kuumenekkaan, mutta 11 volttinen lipo ja kuumeneminen on satavarmaa.

Isosuo

Kuumeneminen jäi hieman mysteeriksi, liekö sitten ollut ajoitukset tapissaan, vaikken kylläkään muista niitä munklanneeni... kaksikennoin lipo tossa on ja 20 pinioni sekä 61 spurri.  Tuskin kuumenee enää...

LittleDemon

Itellä oli 2S lipo ja 58/22 välitykset. Ja kumipyörät alla driftaamista oli  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5