Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Timitri87

moi mitä mieltä ootte mun drifteri setist  (näkyy tossa allekirjotuksessa)    kuvia laitan pian tulee omasta drifteristä

bluebeetle

Varmaan ihan ok. Ainakin itsellä toimii seuraava setti ihan hienosti: Yokomo BDM, GTB, ss5800 (8,5T) ja Hyperion 5350 mAh 7,4V LiPo.

On tuolla hyllyssä tuo 6,5T Velocitikin, mutta sisällä en ainakaan näe tarvetta sen tuomalle lisäpotkulle.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: Timitri87 - 22.11.08 - klo: 18.38
X-ray T1 Factory kit Drift Toyota subra -  Novak GTB ja Velociti 6.5R 6400 kv sintrattu roottorilla ja nosram Vtec 2s 5300mah 25c lipo akku 7,4v

Setit vaikuttaa ihan hyviltä, ainakin tuntuis löytyvän vauhtia tarvittaessa....  Kerropas meille muillekin että miten roottorilla sintrataan  :lol: HAHA....

Timitri87


Timitri87

moi laittakaa ehdotuksia minkä Yokomo drifterin ostan ja minkälainen on osien saatavuus ja eiks noi oo ns kit malleja? mutta näissä autoissa tulee ainekin kori,renkaat ja alusta mutta moottorin, noparin, radiot, akun ja laturimen joutuu ostaa.    ehdotuksia kehiin 

Supernalle

#455
Suosittelen tätä: [url http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=70.TT8217 /url]
Enemmän säätö mahdollisuuksia...
Yokomo.LRP.Kyosho

Juhaz

Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 23.11.08 - klo: 10.44
Suosittelen enemmin tuota: [url http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=70.TT8217 /url]
Enemmän säätö mahdollisuuksia...

Supernalle: Tuo yokomon drift auto on sama kun tuo ns: kisaversio mutta ainut ero on ettei tule aluiskareita ja vakaajia drift autossa.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Supernalle

Lainaus käyttäjältä: Juhaz - 23.11.08 - klo: 10.47
Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 23.11.08 - klo: 10.44
Suosittelen enemmin tuota: [url http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=70.TT8217 /url]
Enemmän säätö mahdollisuuksia...

Supernalle: Tuo yokomon drift auto on sama kun tuo ns: kisaversio mutta ainut ero on ettei tule aluiskareita ja vakaajia drift autossa.
Onko Kit-paketissa eri alusta kuin Ready 2 Drift-paketissa?Ready 2 Drift pakettiin verrattuna tossa keppi-veto turistissa on paljon paremmat säädöt...

Yokomo.LRP.Kyosho

Timitri87

mutta jos kellää ois myynnis vaikka nii voidaa ostaa pois kohtuulliseen hintaan tää eii mainos vaan kommentti vaan 

matti.l

Lainaus käyttäjältä: Timitri87 - 23.11.08 - klo: 11.23
mutta jos kellää ois myynnis vaikka nii voidaa ostaa pois kohtuulliseen hintaan tää eii mainos vaan kommentti vaan 

Miksi et driftaile tuolla allekirjoituksessa olevalla laitteella? Jotenkin huonoko? Luulisi silläkin pystyvän driftaukset tekemään. Varsinkin jos kuvauksen mukainen kone autossa on niin ei tehostakaan jää kiinni. Ei se niin autosta ole kiinni että voiko sillä dirftata. Enemmän se kuskista on kiinni.  :shock:
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...


Juhaz

Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 23.11.08 - klo: 10.54
Lainaus käyttäjältä: Juhaz - 23.11.08 - klo: 10.47
Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 23.11.08 - klo: 10.44
Suosittelen enemmin tuota: [url http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=70.TT8217 /url]
Enemmän säätö mahdollisuuksia...

Supernalle: Tuo yokomon drift auto on sama kun tuo ns: kisaversio mutta ainut ero on ettei tule aluiskareita ja vakaajia drift autossa.
Onko Kit-paketissa eri alusta kuin Ready 2 Drift-paketissa?Ready 2 Drift pakettiin verrattuna tossa keppi-veto turistissa on paljon paremmat säädöt...



Nuo ready to drift ja kit-paketti auto ovat kummatkin keppi-vetosia ja saa samat säädöt  :roll: :roll:
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

bluebeetle

Sori että katkaisen hetkeksi teidän p*skanjauhannan, mutta tässä olis oikein kuva....

Alkaa hahmottumaan, tosin nuo ikkunatarrat revin kohta pois ja tummennan sprayllä ikkunat...

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Timitri87

moi teistä on monikin varmasti tilannu racing factorylta tamiya tt01 osia niin onko ne aluumiiniset etu ja taka hubien hinnat parettain vai kpl mitä ne tuolla netiissä myypi.kiitos etu käteen vastauksista

Timitri87

#464
poistoon

Timitri87


Jabe

Eteen se on tarkotettu, mutta takana sitä drifterissä käytetään, edessäkin ihan hyvä, niin ei spinnaa niin helposti, mutta kääntösäde kasvaa tietty.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Timitri87

eli laitan sen taakse?? parempi?? ja eteen ostan kuula diffit?

Timitri87

#468
mä ostan one way spoolin taakse ja eteen säädettävät kuula diffin?? mitä mieltä ootte?



kiitos  teille kaikille .. ja pian pitäs laittaa lisää kuvaa tänne :D

Jabe

Käytä "Muokkaa" nappia...
Ei sitä spoolia tarvii ostaa, jos on kuuladiffit molemmissa päissä, saa sen normi diffinkin lukittua, ohjeita siihen löytyy kyllä kunhan viitsii etsiä.
Eikä välttämättä kannata mitään one'wayta laittaa taakse, silloin sieltä häviää jarrut.
Itse laittaisin, taakse lukkoperän (spooli, tai lukkoon) ja eteen normi diffin suht kireelle, muuttaa etupään kireyttä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä ajaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Isosuo

Itelläni on edessä oneway, takana epoksiliimalukko.  Oneway:llä varustettu akseli ei näinollen jarruttaessa lukkiudu.   Eli minulla on autossani vain käsijarru. Tämä mielestäni paras ratkaisu... Mut mut - toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä.

En ole päässyt kokeilemaan kardaaniin tulevaa onewayta, mutta eronahan siinä olisi se, että takarenkaiden lisäksi vain toinen eturengas vetäisi.  Nyt minulla on siis tasauspyörästö-oneway, jolloin kaasuttaessa molemmat etupyörät vetävät = aito nelikko.

Timitri87

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 24.11.08 - klo: 19.44
Itelläni on edessä oneway, takana epoksiliimalukko.  Oneway:llä varustettu akseli ei näinollen jarruttaessa lukkiudu.   Eli minulla on autossani vain käsijarru. Tämä mielestäni paras ratkaisu... Mut mut - toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä.

En ole päässyt kokeilemaan kardaaniin tulevaa onewayta, mutta eronahan siinä olisi se, että takarenkaiden lisäksi vain toinen eturengas vetäisi.  Nyt minulla on siis tasauspyörästö-oneway, jolloin kaasuttaessa molemmat etupyörät vetävät = aito nelikko.


eiks taakse kävis isosuo toi oneway "spooli" ja eteen säädettävä kuuladiffi??

Isosuo

Miksi taakse pitäisi laittaa oneway?  Silloihan et saa jarruttamalla "perää rinnalle"?  Noista kuuladiffeistä en tiedä mitään...

Timitri87

eli one way tulee eteen sitte siinä tapauksessa. ja miten liimaat sen taka diffin? voitko auttaa siinä asias?

Isosuo

Jaa oliko sulla tt-01?  Voidaan toki jatkaa yksityisestikin ->

bluebeetle

Toista drifteriä tässä pikkuhiljaa niputtaessa kokeilin tällaista lukitusta.



Helppo ja purettavissa oleva ratkaisu, käy suoraan TT-01.

Tuossa jonkun tamiyadiffin sisällä:


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Jabe

Jos nyt viitsii vähän etsiä, niin tosta diffin lukitsemisesta on paljonkin juttua, ihan tässäkin topiikissa.
Mutta lyhyesti, silikooniöljyt pois, liimaa täyteen. Kuumaliima on hyvä, ja kannattaa ne rattaat käsitellä silikoonilla ennen liimausta, että saa joskus purettuakin helposti. Siis se itse tasauspyörästö liimataan, ei koko akselia  :mrgreen:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Isosuo

Toi Bluebeetlen linkittämä vois olla aika kätevä.  Liima tietty varmasti edullisempi ja hyvinkin helppo vaihtoehto.  Super epoksia sisään, kuumaliimaa tai miten vain. Joku puhu sinitarrastakin....   

Mut tosiaan palatakseni aiheeseen.  Suosittelisin drifteriin kyllä taakse lukkoa, eteen joko lukko tai oneway.  Säädettävä diffikin lienee lukittavissa? Viisaammat puhukoon noista kuuladiffeistä, itelläni semmoista ei ole - eikä tule tuohon, koska en sitä tarvitse.


Jabe

Suosittelisin eteen ENSIN säädettävää diffiä, kiristää/löysää sitä välillä, hakee sen itselle sopivan tiukkuuden, mitä löysemmällä diffi on, sitä agressiivisempi auto on, eli lukittu diffi on hyvä ainakin parkkipaikoille.
Meinaan saahan sen säädettävän diffinkin lukkoon asti, kun tietää mitä tekee, mutta kyllä spooli aina spooli on...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

bluebeetle

Posti toi tarrat, jälleen ensiluokkaista työtä nimimerkiltä Kojjootti!

Dahlbäck Golf V alkaa jo hahmottumaan, intercooleria ja valoja etc odotellessa liimailin logot jo koriin:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu