Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: tturku - 26.03.09 - klo: 23.10
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 26.03.09 - klo: 23.04
One-way ei missään vaiheessa toimi tasauspyörästönä, vaan nimensä mukaisesti toimii yhteen suuntaan. Kaasuttaessa vetää, jarruttaessa ei.
Spooli taas on sataprossanen "kemppi"lukko.

Öö mulla on vielä pussissa tc3/tc4sen 1-way ja siinä kyllä on periaatteessa tasauspyörästön ominaisuus silloin kun on veto pois päältä, eli ne ulostulot voi pyöriä eri tahtiin kuitenkin...

yhä enemmän pihalla :huh:
JA MISTÄ OLET NUITA HOMMANNUT???? Lähetä vaikka YV jos viitsisit
EDIT: Ja nyt meneé niin epäselväksi, Eli kertokaas nyt mihin se lukko kannattaa laittaa, eteen vai taakse ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Isosuo

ETEEN LUKKO/SPOOL

TAAKSE DIFFI = tasauspyörästö

Näin on hyvä.




Ja edelleenkin... minun one-way toimii tasauspyörästönä kun veto on pois päältä.... kerpele!  Tai ei se tuolla pakinperukoilla nyt pelaa...

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: Paarma78 - 26.03.09 - klo: 23.06
Mutta onko hyvä vetää takaa


Takaa on muuten ihan hyvä vetää.... hmm.  :roll:

TheArska

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 26.03.09 - klo: 23.36
Ja edelleenkin... minun one-way toimii tasauspyörästönä kun veto on pois päältä.... kerpele!  Tai ei se tuolla pakinperukoilla nyt pelaa...
Juu, rullaa vapaasti kun ei ole vetoa, veto päällä toimii kuin lukko.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

bluebeetle

#814
Kannattaa tutstua käsitteeseen tasauspyörästö, ei meinaan tarkoita vapaasti pyöriviä pyöriä...

Vai onko Isosuon wolkkarissakin sitten tasauspyörästö edessä???

/end of pilknus
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Koheltaja

Viisaammat sanoo että liukkaalla radalla spooli tai vanvei eteen ja nopeammalla/pitävämmällä radalla toisinpäin eli spooli taakse ja diffi eteen.

Ja, kyllä se vanvei toimii tasauspyörästön lailla kun ei ole täysi veto päällä. Idea on sama kuin Polaris mönkijöiden nelivedon kytkennässä/etuperässä.

Kylätason RC-kuski.

bluebeetle

No mä olen tässä pyöritellyt yokomon onewayta käsissäni, enkä saa mitenkään diffimäistä toimintaa tästä kaivettua....

Pyöritti sitten mistä tahansa niin aina pyörii koko murkula, ja molemmat ulostulot samaa vauhtia...

Ja tarkoitatko Koheltaja kenties ADC-etuperää? Mulla on semmonen purettuna töissä, täytyypähän tutkia tarkemmin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tturku

silloin kun onewayssä ei ole vetoa, niin niitä voi pyörittää eri nopeutta vapaasti, eikös toi ole diffimäistä toimitaa?
Vai onko sun oneway semmonen että se on jäykkäakseli, mutta vetää vain toiseen suuntaan pyöritettäessä?

Mä kun aina tosta spool sanasta oon mieltänyt, että se nimenomaan olis jäykkä akseli, jossa veto vain toiseen suuntaan. Spool sanasta kun tulee rullaus mieleen...
Mutta tämä kaiketi väärin kuitenkin jos spool on kemppilukko
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Jonni


bluebeetle

Eli kun ei ole vetoa, niin voi pyörittää vapaasti, juu.

Mut ei pyöriä voi pyörittää kuin toiseen suuntaan, toiseen pyörii aina myös toinen pyörä (ja koko muukin voimansiirto) mukana... Edelleenkään en näe minkäänlaista tasauspyörästöön viittaavaa toimintaa....

:mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Chosen4

Ei one-wayssa ole muita sanoja ominaisuuksia diffin kanssa paitsi se sallii diffin tapaan renkaiden pyöriä erinopeutta. Ja One-wayn eri nopeuksia renkailla niiden rullatessa ei voi rinnastaa diffin toimintaan.
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Jabe

Kannattaa koittaa lukkoa molempiin päihin.
Älkää sekottako onewayta ja oneway spoolia!
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

snakepoison

No nyt on spooli hommattu TC4:een ja kori sekä maalit myös. Muskeli auto on tulossa, vielä vain oikeanlaiset vanteet ja kumit. Noparikin pitäisi vielä katsoa. Mitäs mieltä, onko 6.5 koneesta liikuttamaan drifteriä ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Sysi

Sanoisin että voi olla liikaa tehoa 2s lipolla. Mutta voisi kyllä olla ihan sopivakin.
Jere M

tturku

Hah, tehoa ei koskaan ole liikaa :mrgreen:
Jos on niin sitähän voi rajoittaa...

PS. Teholla korjataan ajovirheet :evil:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

bluebeetle

Oikeasti drifterissä on hyvä olla hieman "reserviä" tehon suhteen, saa pienet lipsaukset joskus kotjattua ku antaa kunnolla mailaa...

6,5 varmasti ok, itsellä on kokeiltu sekä 6,5 velocitia ja ss5800 eli 8,5 lankaista. 8,5 riittää sisällä mainiosti, 6,5 parempi asvaltilla ulkona.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.03.09 - klo: 16.14
Oikeasti drifterissä on hyvä olla hieman "reserviä" tehon suhteen, saa pienet lipsaukset joskus kotjattua ku antaa kunnolla mailaa...

6,5 varmasti ok, itsellä on kokeiltu sekä 6,5 velocitia ja ss5800 eli 8,5 lankaista. 8,5 riittää sisällä mainiosti, 6,5 parempi asvaltilla ulkona.
Juurikin on tuo velociti itselläni. Ensiviikon alussa alkaa projekti =) Koriksi tulee Cuda =). Ja väri... jaa enpä sano mitään, kuvat tulevat varmasti tänne. Kertokaas vielä kerran miten lasien tummenukset kannattaa tehdä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

bluebeetle

Esim LRP:n Smoke Gray:lla, ihan siis siihen tehdyllä spraylla.

Ohuen ohut suihkutus kerran, yleensä riittää.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

RCCRVETTE

Siinä on TC5 Drifteri, edessä ja takana Spoolit :wink: näin autosta tuli unelma Driftata
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

bluebeetle

Tiedän ettei saa edes kysyä, mut kysyn kuitenkin...

Miksi tuo - muuten niin hieno replica - on maalattu tommosella täysin väärällä värillä?

Eikä värissäkään mitään, mut ei vaan kuulu tohon koriin....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

RCCRVETTE

#830
Jos mun Yukesia tarkotit niin .. koska tarkoitus ei ole tehdä replicaa vaan sellainen mikä omaa silmää mielyttää  :wink:
oranssi väri ei omaa silmää miellytä, ja haluan luoda mielummin omanlaisen kuin sellanen mikä on jo monella ihmisellä. Mukavampi ajella jos oma kori on sellainen mistä itse pitää eikä miellytä vain sillä muita ihmisiä.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Paarma78

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.03.09 - klo: 16.14
Oikeasti drifterissä on hyvä olla hieman "reserviä" tehon suhteen, saa pienet lipsaukset joskus kotjattua ku antaa kunnolla mailaa...

6,5 varmasti ok, itsellä on kokeiltu sekä 6,5 velocitia ja ss5800 eli 8,5 lankaista. 8,5 riittää sisällä mainiosti, 6,5 parempi asvaltilla ulkona.

5.5 kone mulla oli, ja siinä oli tehoa kyllä ihan liikaa. Ajettavuuskin oli vähän niin ja näin. Nyt on 7.5 kone, toivottavasti riittää powerit vielä ulkosallakin.

6.5R Velociticin mulla just oli, mutta enpä ehtiny testaamaan kun meni jo Isosuolle. :shock:

RCCRVETTE: Mites toi sun 3.0T X11 soveltuu driftaamiseen? Sillä koneella vissiin ajelet...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

RCCRVETTE

#832
Kyllä ajelen, Omasta mielestä aivan loistava ajaa kun on vielä molemmissa päissä spoolit. Kovasti odotellen että lumet sulaa ja pääsis ulkoradalle vetämään  :cool:
nimittäin kaasun käytöllähän sitä driftataan, ei siinä mitään hankaluuksia ole vaikka vääntöä on riittämin. Lisäks sillehän mukava on antaa kenkää ku sitä kumminki löytyy mistä antaa.

Laitetaas tähän vielä Nissan Silvia S15 Top Secret

No laitetaas nyt sit vielä youtube linkitki ku vauhtiin päästiin  :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=yg1lqSsaTrw&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=WPJGkMMfrlU&feature=channel_page
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Nair

eikös nois autois oo alla ne kovamuovipintaset renkaat?
oisko hiukan enemmän munaa jos ois sen verran potkua et oikee kumi sulais alla?
mahtaako noita olla sellasia et ois esim ees jarru mitä voi ohjata yhellä lisäkanavalla?
ois vähä enemmän oikeen driftauksen meininkiä
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

bluebeetle

Oneway keskusteluun vielä...

Laita kierroksia päälle ja koeta jarruttaa toista pyörää, ei onnistu ilman että koko voimansiirto hidastuu....

Vrt tasauspyörästöön, jossa toinen pyörä vaan kiihdyttää vaihtiaan.

Joko nyt?

-bb-
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tturku

totta. Eli onkin vain puoliksi tasauspyörästö  :smiley: No joo, kyllä tässä tasauspyörästön toiminta on ollut kokoajan hallussa, mutta se on siitä kiinni miltä kannalta ajattelee tasauspyörästöä ja mihin sen ominaisuuteen 1-waytä vertaa. Esim pyörien nopeuseron mahdollistaminen tai tämä että toisen hidastuessa toinen kiihdyttää...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

JJ57

Raja railona aukeaa. Edessä Aasia, Itä. Takana Länttä ja Eurooppaa; varjelen, vartija, sitä. -Uuno Kailas- 1931

RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: Nair - 27.03.09 - klo: 21.53
eikös nois autois oo alla ne kovamuovipintaset renkaat?
oisko hiukan enemmän munaa jos ois sen verran potkua et oikee kumi sulais alla?
mahtaako noita olla sellasia et ois esim ees jarru mitä voi ohjata yhellä lisäkanavalla?
ois vähä enemmän oikeen driftauksen meininkiä

Onhan näissä kovaseoksisia renkaita, ja jotku käyttää PVC putkea. RC driftauksen ei tarvi mennä niinkuin oikeen auton, mutta kehitäppäs siitä oma patentti lisäämällä toinen servo mikä jarruttaa eturenkaita ja että toimii vielä kätevästi ohjaimesta peukaloa käyttäen.. voit sitte tehä burnoutteja :lol:
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Jabe

Lainaus käyttäjältä: Nair - 27.03.09 - klo: 21.53
eikös nois autois oo alla ne kovamuovipintaset renkaat?
oisko hiukan enemmän munaa jos ois sen verran potkua et oikee kumi sulais alla?
mahtaako noita olla sellasia et ois esim ees jarru mitä voi ohjata yhellä lisäkanavalla?
ois vähä enemmän oikeen driftauksen meininkiä
Eipä taida tuo kumin sulattaminen onnistua näillä autoilla, vaikka miten olisi tehoja, ampuu vaan liikkeelle kovemmin...
Tuo jarrun käyttö onnistuis jos olisi keskidiffi autossa, mutta kun näissä ei ole, keppivetosen kanssa se voisi jotenkin onnistua.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Sysi

Näissä on teho-paino suhde senverran hyvä, että uskon ettei ole mahdollista oikeasti polttaa kumia,
auto vaan lähtee kuin tykin suusta tai vauhti nousee järjettömäksi.
Tehoa kyllä varmaan on joillakin ihan liikaa, ja kaasulla ja ohjausliikkeillähän oikeissa driftereissäkin tehdään ja pidetään kulma.

Voi olla vähän hassu viesti, testaan uutta näppäimistöasettelua.
Jere M