Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

dille-dongg

kun minulle on tulossa filmivanerista sellanen 240cmpitkäja 160cm levee rata mutta pitää katsoa noita varaosan saantii.Josa joku tietää hpi e10 varaosan saannista niin kertokaa pois. :smiley:
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

peitsamo

Ei taida tuosta vielä rataa saada aikaiseksi.. HPI:n varaosia saa maahantuojalta Hobbylinnasta.
Flying Calacucco

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: dille-dongg - 29.10.09 - klo: 20.19
mitä mun pitäs tolle hpi:lle tehä että saisin siitä kunnon drifterin.jos tekis ite sen pohjan metallista ja jotain muuta osaa ostas alumiinisena??

Ei kannata lähtä tekemään alustaa itse...

Ja alumiini ei tee kenestäkään driftikuningasta...

HARJOITTELU TEKEE MESTARIN, oli alusta sitten mikä / mitä materiaalia tahansa...

Kyllä jokaisen auton saa kulkemaan nätisti sladissa, tai ainakin kohtalaisen nätisti.

Koheltaja

Harjoittelun lisäksi auton säätäminen on arvossaan, turha viedä lekaa varsi edellä mutkaan vaikka olisi kuinka taitava kuski. Autoksi käytetty tai uusi turisti, hieman säätämistä ja paljon harjoittelua :wink:
Kylätason RC-kuski.

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

peitsamo

Kokeilin driftata VTR-säädöissä olevalla autolla muutama päivä sitten, eli vaihdoin vaan renkaat. Meni tosi helposti ja eleettömästi. Johtopäätös: jos auto on hyvin perussäädöissä, kyse on aika puhtaasti ajotaidoista.
Flying Calacucco

bluebeetle

... ja siks Jerzin driftistä ei tuu mittää ...


:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 30.10.09 - klo: 22.54
... ja siks Jerzin driftistä ei tuu mittää ...


:)

Tää oli paha, todella rankkaa :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

hamietti

minkälainen alusta on paras driftaukseen itellä ois vanha sikala josta puran karsinat pois joten alustaksi jää karhea ja rosoinen betoni.joten se tule olemaan hyvä siihen tarkotukseen uskoisin minkälainen matto esim ois hyvä.?
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Koheltaja

Käy kysymässä "messumattoa" jostain firmasta mikä rakentaa yrityksille messuständejä, niiltä varmaan löytyy mattoa uloskantohintaan. Jos jää paljon rosoisuutta niin lattiakoneella/kivilaikalla suurimmat rosoisuudet pois ettei ne haittaa ajoa, mitä sileempi pohja sitä parempi.
Kylätason RC-kuski.

hamietti

täytyy käydä kysyä kun saan purettua. karsinat ja kaukalot. ja pitäähän se autokin hommata. :p
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

TfeK

Uusi koppa tuli maalailtua reinolle... Ensimmäistä kertaa koitin usealla värillä ja jo nyt alkoi teippien vuotaminen ottamaan jo sen verta kaaliin et nesteellä pitänee seuraavaksi.
Jotain pinstripen poikastakin vedin takaloosteriin. Positiivista noissa virheissä on ettei taaskaan tarvitse säästellä koria :laugh:


Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

hamietti

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

fivel

nyt tuli todettua että one-way keulalla ei toimi drifterissä! oli yhtä spinnauksen juhlaa... kysymykseni kuulukin että kannattaako hommata diffi vai saman tien spooli?

kenne

Spooli.

Kuten aikaisemmin mainittua spooli yleisin.
Ainoastaan oikein syheröllä radalla voi one-way olla eduksi.
Gambler Racing Rocken Roooooll

vato

Ainakin mun käteen se oli spoolilla edessä+takana "rauhallisempi" ja loogisempi ajaa.Sai kaasulla näpäyttää irti,sitten vaan kaasulla viedä se kaarteesta läpi.
Ohjaaminen oli pienellä treenillä todella minimaalista verrattuna siihen kun se oli open diffit etu+taka tai spooli takana ja greasediff edessä.
Mutta se on melkein kokeilun arvoinen juttu,koska jotkut ei tykänny yhtään kun kokeili mun autoa tai sitten tykättiin niin kerpeleesti ajotuntumasta.
Mutta se kokeilu mulla maksoi parikymppiä per pääty kun osti spoolit.

Helpompi on jos on mahdollista niin mene kokeilemaan jonkun autoa jolla spoolit yms kombinaatiota.Tiedät paremmin mikä sulle sopii.
Tai sitten tilaat 2x spoolit ja kokeile...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

dille-dongg

nytten on tulossa sellainen 7-9metriä pitkä ja 5-9metriä leveä rata kyllä kelpaa ajella jouluna sitten sisällä lämpimässä hpi e10
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

fivel

kiitos vastuksista! nyt on spooli hommattu eteen, takana diffi jonka lukitsen tarpeen vaatiessa. ----> baanalle!

-eemeli-

snakepoison

Dodiiii, nyt se on drifteriaihio minullakin. Auto on HPI RS4 Pro2 ( Kiitokset Don:ille ). Oiva peli kyseiseen tarkoitukseen. Aikeissa oli alusta alkaen, että kamalasti ei rahaa laiteta kyseiseen alustaa, vaan yritetään runko saada halvalla. Kauan oli mielessä TT01 mutta HPI vei voiton. Korina on tällä hetkellä Plymouth Cuda, mutta Honda S-2000 on jo tilattu ja se tullaan autoon kiinni laittamaan. Vanhahan tuo runko on mutta saa luvan nyt kelvata.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Voyager

Mä alotin driftailut E10:pillä, varma peruspeli ja toimii.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

bluebeetle

Jaa, mä katkaisen taas tän löpinän laittamalla kuvankin - anteeksi..

Alusta siis SchuMi3.5race, kori vanha Tamiya TT-01:sen Skyline, hieman yokomon osilla pimpattuna.

Uusi kori tulossa, katsotaan mitä siitä saa aikaiseksi..  ja riisikupeissa pysytään :mrgreen:



Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 30.10.09 - klo: 22.52
Kokeilin driftata VTR-säädöissä olevalla autolla muutama päivä sitten, eli vaihdoin vaan renkaat. Meni tosi helposti ja eleettömästi. Johtopäätös: jos auto on hyvin perussäädöissä, kyse on aika puhtaasti ajotaidoista.

Näytähän malliksi RC Centerissä miten sitä pitää viedä. Minusta se ei ole niin kauhean helppoa kummallakaan. Tosin en ole autoja säätänytkään (TF5 ja TT01D).

peitsamo

Kunhan saadan pikkuradan laajennus tehtyä, niin voidaan järjestää vaikka leikkimieliset kisat.
Flying Calacucco

Mika R

No sehän olis kyllä mainio idea&juttu

Don

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 05.11.09 - klo: 00.35
Dodiiii, nyt se on drifteriaihio minullakin. Auto on HPI RS4 Pro2 ( Kiitokset Don:ille ). Oiva peli kyseiseen tarkoitukseen. Aikeissa oli alusta alkaen, että kamalasti ei rahaa laiteta kyseiseen alustaa, vaan yritetään runko saada halvalla. Kauan oli mielessä TT01 mutta HPI vei voiton. Korina on tällä hetkellä Plymouth Cuda, mutta Honda S-2000 on jo tilattu ja se tullaan autoon kiinni laittamaan. Vanhahan tuo runko on mutta saa luvan nyt kelvata.

Se on vanha kuin taivas, mutta driftaa nätisti  :laugh:

Tänään otin ekat hätäset kiekot mi3.5 :lla. Tykkäsin ja 1vee jannu tykkäs konttailla perässä.
Akun kiinnitin tarroilla, mutta tästä ei tullut oikein hyvä.

Täytyy varmaan tehdä kaukalo ja kiinnittää lipo siihen noilla tarroilla.
| Hobao Hyper 10SC |

bluebeetle

Ja flippaa noi remmit ennenkuin pinjoni syö etuhihnan..

Eikös mene schumikin hienosti?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Don

Juu nuo hihnat täytyy kääntää toisinpäin. En ole oikein jyvällä kuinka tuo oikeastaan tehdään. Riittääkö jos kääntää diffin ja spoolin?

Pikaisen testin perusteella sumi menee oikein hyvin. Plussaa vielä se, että auto on valmiiksi kasattu. Aloittelijakin pääsee nopeasti baanalle kun viskaa sähköt, kopan renkaat ja muutaman ruuvin autoon.
| Hobao Hyper 10SC |

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

hamietti

kysysin mitä eroja on hihna vetosella ja keppivetosella kumpi on parempi driftauksessa.
tietty kysymys menee siihen luokkaan laitetaanko leivällä juusto kinkunpäälle vai kinkku juuston päälle :cool:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Koheltaja

#1289
Eipä sillä suurempaa merkitystä ole jos pelkkää ajamista ajatellaan. Viime talvena oli keppivetoinen ja nykyään hihna, molempi parempi mutta pidän hihnavetoisesta enemmän sen huoltovapauden takia, ainakin sisäkäytössä.

Viime talvena ajettiin HPI Pro-D:llä ja se oli ihan kiva peli mutta kardaaneita sai huoltaa/rasvata säännöllisesti että sai pidettyä kulumisen kurissa. Vaikka drifterissä ei kova pito/tehot rassaa voimansiirtoa niin kovat/jatkuvat pyörimisnopeudet alkaa helposti kuluttaa kepivetoisen voimalinjaa.

Tästä saa olla montaa eri mieltä, nämä on niitä havaintoja mitä on omilla autoilla kertynyt :wink:

Remmipelissä on helpompi laittaa counter steering, eli takapyörät pyörii kovempaa kuin etupyörät, pelkästään hihnapyöriä vaihtamalla. Tosin kaikissa hihnavetoisissa tämä ei ole mahdollista mutta useammassa onnistuu. Kohta päästään vertaamaan eroja, pojan autossa vakiovälit ja omaan laitettiin erikokoiset hihnapyörät eteen/taakse. Katotaan kummonen se on ajaa matolla...
Kylätason RC-kuski.