Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: glade - 09.04.12 - klo: 17.37
finaali video american car shown drifti kisasta

https://www.youtube.com/watch?v=Kxu9GmkAL1o&feature=youtube_gdata_player

Kyseinen video on hyvä esimerkki siitä, mitä käy kun autojen pitoero on suuri. En tiedä mitkä renkaat kyseisissä autoissa oli, mutta rengassäännöllä tätä eroa yritetään pienentää. Toki alustan säädöt vaikuttavat myös auton pitoon. Itse kannatan kyllä jonkinsortin rengassääntöä, että ajamisesta saataisiin tasaisempaa. Toki aloittelijoita on myös ajateltava, kun sääntöjä aletaan rakentamaan.

CallidaC

Itse tuon "tuomarimurhan" uhrina vähän harmittaa, mutta toisaalta kun ottaa huomioon, että osa tuomareista oli 1:1 driftingin puolelta, jossa tuo olisi ollut selvästi oikea päätös.
Kuitenkin pienoisautoiluun ei voida ihan pilkuntarkasti käyttää 1:1 drifting sääntöjä, koska pienoisautopuolella reagointiajat ovat aivan eri luokkaa lähellä ajettaessa ja mahdollisissa kolaritilanteissa jne.

Tuomari perusteli häviöni usealla auton oikenemisella toisen kilpailijan perässä ajaessani, mikä on periaatteessa ihan oikein. Käytännössä tämä johtui kuitenkin autojemme käsittämättömästä pito- ja vauhtierosta, joka teki lähellä ajamisen suoristamatta tai törmäämättä lähes mahdottomaksi. Ajoin kuitenkin todella lähellä, mutta jouduin tämän takia oikaisemaan autoni monta kertaa.
Henk. koht mielipiteeni on, että tilanteessa olisi pitänyt käyttää one more time päätöstä.

Itselläni oli AIDOT sileät T-drift renkaat+10.5t moottori.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

jerzirccar1

jos sä joonas hävisit tokan ajon niin kuka voitti ekan
jos sinä sen voitit niin miksi ei tullut uusintaa.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Tässä on se lupaamani kuva kavereista joka teki hienon työn messujen loputtua.
Kuvasta puuttuu Joonas.

http://www.jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ACS+DRIFT+2012/_MG_1307.JPG

Minutkin haluttiin kuvaan mutta kieltäydyin jyrkästi.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Jabe

Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

extremetuner

#3845
Juu ois hienoo jos sais model expoon kilpailun/miitin niin tulis suurellle yleisölle lajia esille. Vois aloittaa jonkun ns "sarjan" olis vaikka turussa, tikkurilassa ja korialla tai 1/1 drifting kilpailuissa tai vastaavassa kilpailuja.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: extremetuner - 10.04.12 - klo: 20.07
Juu ois hienoo jos sais model expoon kilpailun/miitin niin tulis suurellle yleisölle lajia esille. Vois aloittaa jonkun ns "sarjan" olis vaikka turussa, tikkurilassa ja korialla tai 1/1 drifting kilpailuissa tai vastaavassa kilpailuja.
Mulla iski villi idea. Itse en tykkää ajaa ulkona asfaltilla yhtään driftingiä. Jos jostain saataisiin vaikka vähän huonokuntoiset matot ulos ratapäivien yhteyteen. Toki mahdollinen vesisade pitää ottaa huomioon jne. Tosiaan tälläinen VILLI ajatus jonka käytännön toteuttamisesta ei ole mitään käytännön kokemusta. Tosin fiksun etäisyyden päässä suurinta osaa drift porukasta ei oikein ole ratapäiviä, kuin ahvenistolla ja turun artukaisen katuratapäivät.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 09.04.12 - klo: 20.46
Itselläni oli AIDOT sileät T-drift renkaat+10.5t moottori.
Selkeesti liikaa tehoa, tai vastaavasti toisessa reilusti liian vähä (joku vakio kiinteä runkonen tai stanu?),
jolloin mopolla joutuu taittaa mutkiin enemmän, kun tehokkaampi menee nätisti ihan kaasustakin, mutta
vastaavasti vauhti nousee rajummin.

Veljellä nyt 17.5t ja mulla joku laiskempi hiilellinen ja mielestäni niillä kerkee ihan riittävästi...
Toki ollaan driftingissä ihan alottelijoita vielä... :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

extremetuner

Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 11.04.12 - klo: 15.57
Lainaus käyttäjältä: extremetuner - 10.04.12 - klo: 20.07
Juu ois hienoo jos sais model expoon kilpailun/miitin niin tulis suurellle yleisölle lajia esille. Vois aloittaa jonkun ns "sarjan" olis vaikka turussa, tikkurilassa ja korialla tai 1/1 drifting kilpailuissa tai vastaavassa kilpailuja.
Mulla iski villi idea. Itse en tykkää ajaa ulkona asfaltilla yhtään driftingiä. Jos jostain saataisiin vaikka vähän huonokuntoiset matot ulos ratapäivien yhteyteen. Toki mahdollinen vesisade pitää ottaa huomioon jne. Tosiaan tälläinen VILLI ajatus jonka käytännön toteuttamisesta ei ole mitään käytännön kokemusta. Tosin fiksun etäisyyden päässä suurinta osaa drift porukasta ei oikein ole ratapäiviä, kuin ahvenistolla ja turun artukaisen katuratapäivät.

Tuo vois ehkä jopa onnistuakkin.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: rs tuning - 11.04.12 - klo: 18.12
Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 09.04.12 - klo: 20.46
Itselläni oli AIDOT sileät T-drift renkaat+10.5t moottori.
Selkeesti liikaa tehoa, tai vastaavasti toisessa reilusti liian vähä (joku vakio kiinteä runkonen tai stanu?),
jolloin mopolla joutuu taittaa mutkiin enemmän, kun tehokkaampi menee nätisti ihan kaasustakin, mutta
vastaavasti vauhti nousee rajummin.

Veljellä nyt 17.5t ja mulla joku laiskempi hiilellinen ja mielestäni niillä kerkee ihan riittävästi...
Toki ollaan driftingissä ihan alottelijoita vielä... :roll:
Käsittääkseni toisessa autossa oli pitävämmät R2hobbies renkaat ja muistaakseni vielä paljon tehokkaampi kone.
Sitä pitoa ja kääntyvyyttä saa ihan älyttömästi, kunhan vaan osaa säätää alustan kohdilleen. ;)
10.5t on kansainvälisten D1RC sääntöjen mukainen kone, joten laiskempaa ei viitsi laittaa, kun pitoaineradallakin joudun ajelemaan. Messujen kisoissa oli 75%(EPA) tehosta käytössä.
Itse en ole ehkä ihan aloittelija, ainekaan jos kilpailumenestystä katsoo. Sijoitukset 1. 1. 2. 2.  :laugh:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 12.04.12 - klo: 07.36
Käsittääkseni toisessa autossa oli pitävämmät R2hobbies renkaat ja muistaakseni vielä paljon tehokkaampi kone.
Sitä pitoa ja kääntyvyyttä saa ihan älyttömästi, kunhan vaan osaa säätää alustan kohdilleen. ;)
10.5t on kansainvälisten D1RC sääntöjen mukainen kone, joten laiskempaa ei viitsi laittaa, kun pitoaineradallakin joudun ajelemaan. Messujen kisoissa oli 75%(EPA) tehosta käytössä.
Itse en ole ehkä ihan aloittelija, ainekaan jos kilpailumenestystä katsoo. Sijoitukset 1. 1. 2. 2.  :laugh:
Ei sano noi renkaatkaan mulle mitään, ostin vaan jokku yliliukkaat "kovamuoviset" sliksit racingfactoryltä, joilla ei varmasti oo missään mitään pitoa, vaikka miten säätäis :grin:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: rs tuning - 12.04.12 - klo: 09.39
Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 12.04.12 - klo: 07.36
Käsittääkseni toisessa autossa oli pitävämmät R2hobbies renkaat ja muistaakseni vielä paljon tehokkaampi kone.
Sitä pitoa ja kääntyvyyttä saa ihan älyttömästi, kunhan vaan osaa säätää alustan kohdilleen. ;)
10.5t on kansainvälisten D1RC sääntöjen mukainen kone, joten laiskempaa ei viitsi laittaa, kun pitoaineradallakin joudun ajelemaan. Messujen kisoissa oli 75%(EPA) tehosta käytössä.
Itse en ole ehkä ihan aloittelija, ainekaan jos kilpailumenestystä katsoo. Sijoitukset 1. 1. 2. 2.  :laugh:
Ei sano noi renkaatkaan mulle mitään, ostin vaan jokku yliliukkaat "kovamuoviset" sliksit racingfactoryltä, joilla ei varmasti oo missään mitään pitoa, vaikka miten säätäis :grin:
Sileitä kovamuovisia renkaita on nuo HPI T-Driftit ja niistä tehdyt R2hobbies kopiorenkaatkin.
Säätämällä autoon saa tehtyä ihan älyttömän isoja muutoksia! Riittää, että tietää edes vähän mitä tekee ja mihin se vaikuttaa. Toki hyvälaatuinen alusta vaikuttaa tosi paljon.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Jabe

HPI:n t-driftit on ainakin huomattavasti pehmeämmät kuin R2 kopiot, uskoisin että hpi:t pitää enemmän.
Ollaan turussa ajettu samoilla ja renkailla ja koneilla, mutta silti autojen nopeuserot huomaa, eli vaikka kuinka olisi säännöissä renkaista ja koneista, niin silti tulee niitä nopeuseroja, säädöt ja välitykset tosiaan vaikuttaa paljon ja sitä kautta ajolinjaan myös jossainmäärin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 12.04.12 - klo: 16.07
HPI:n t-driftit on ainakin huomattavasti pehmeämmät kuin R2 kopiot, uskoisin että hpi:t pitää enemmän.
Ollaan turussa ajettu samoilla ja renkailla ja koneilla, mutta silti autojen nopeuserot huomaa, eli vaikka kuinka olisi säännöissä renkaista ja koneista, niin silti tulee niitä nopeuseroja, säädöt ja välitykset tosiaan vaikuttaa paljon ja sitä kautta ajolinjaan myös jossainmäärin.
Korian Casinolla olemme huomanneet juuri päinvastaista pidossa. Toki matot ja niillä ajettu määrä vaikuttaa. Myös ilmanlämpötila ja kosteus vaikuttaa mattojen pitoon.

Autojen säädöt on kyllä tosiaan se ratkaiseva tekijä nopeuserojen kannalta. Pehmeällä ja oikein toimivalla alustalla saa sen parhaan veto- ja sivuttaispidon ja näin myös sen tehonkin siirrettyä rataan.
Tietysti kuskilla ja ajolinjoillakin on merkitystä, että miten sitä vauhtia saa kerättyä. :wink:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

extremetuner

Aika hiljaselta näyttää kiinnostus viedä lajia näytille Model Expoon? Jos kiinnostusta löytyy niin rcdf:ään viestiä kennelle http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=235&mforum=rcdriftingfinla
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

MiksuKinGi

En oo päässy kirjautumaan ton foorumin sisälle ni ei voi äänestää, mutta varmaan tulossa.

RC-mafia

Nyt laitettu TT:hen alutukivarret, ja alu ohjaus. Ohjauksen väljyys hävisi melkein kokonaan :shocked:. Pitäis mennä testaamaan miten oneway toimii, kun sekin tuli asennettua.
LRP S10 blast tc drifteri

axtu

kobra ja   r3116fm blue     ART-d  drift team     
slahs 2wd

Diese-listi

Tuli sitten tehtyä aloittelijan moka kun tilasin tamiyan 32mm vanteet ja hpi:n 32mm drift renkaat. Eihän nuo keskenään sovi kun hpin renkaisiin pitää olla omat vanteet (56mm halkaisija).

Onko muilla valmistajilla noihin tamiyan 52mm halkaisijalla oleviin vanteisiin 32mm leveää driftirengasta? Kawadan löysin muttei siitä löytynyt enempää tietoa sopiiko noihin ja ovat ilmeisesti kovaa kumia...

Toinen vaihtoehto ois sorvauttaa soviteholkit mutta voi tulla halvemmaksi jos löytää sopivat renkaat.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Jabe

HPI:n Vintage driftit menee noille vanteille, on speksattu 31mm leveille mutta itse käytin niitä noissa Tamiya 32mm koottavissa vanteissa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

extremetuner

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

Parin kk päästä toivottavasti pääsee kaivaa jo tänki paholais korin takas varaston uumenista  :evil:
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

HELIUM

Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

extremetuner

On kyllä hieno! Mistä ostit tuon ritari ässä valon?
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

#3864
Lainaus käyttäjältä: extremetuner - 09.05.12 - klo: 20.31
On kyllä hieno! Mistä ostit tuon ritari ässä valon?

Nappasin sen mun 1/18 skaalan Knight Rider pienoismallista  :smiley: Tosin siitä on nyt piuhoja vähän poikki piiristä ja pitäs kolvaa uuestaan paikalleen että toimis taas. Tossa kuva pienoismallista.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

glade

Parit uudet korit, kun niitä ei ois jo tarpeeksi...
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

glade

Ja vielä yksi mikä tuli tänään valmiiksi
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

nosi

taidat tykätä japsi tuning tyylistä on kyllä kommeita koppia poinsit sulle

CallidaC

Jos tyylistä tykkää, niin on kyllä hienoja koreja.  :wink:
Itse olen enemmän "kliinimmän" ja hillitymmän tyylin kannattajia.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

RCCRVETTE

#3869
Toi ylin RX7 kori on kyllä nätti, vieläkun toi ihme hentai tyttö kuva ois pois tosta ni bueno!  :grin: ite oon odottanu josko ne sais RC:lle tehtyä sen RX7 Veilside korin, mutta eipä oo missään tai kellään tullu vastaan.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2