Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Jakee

Genkidoridorista tuli pari sarjaa tilailtua aikoinaan, tarkoitus olisi Ladan kori saada valmiiksi ja toiset tuommoiset vanteet sen alle.
Xray T3 2010 Lada + Tamiya TT-01 BMW E30 M3

glade

Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

Marco

Lainaus käyttäjältä: glade - 31.12.12 - klo: 11.16
Tikkurilan uusi rataprofiili https://www.youtube.com/watch?v=I0FiA92jusc&feature=youtube_gdata_player

Toivottavasti porukka tykkää. Lauantaina "Atsun", "extremetunerin" ym. kanssa kietastiin rata kasaan, kun edeltävä profiili vaikutti jokseenkin epämääräseltä spagetilta. Omasta mielestä aikas hauska ajaa nyt. :tongue:

MiksuKinGi

Hyvin tossa ajetaan ja rata on hieno mutta, auto näyttää hiukan tehottomalta, mikä kone ?

glade

Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

Atsu

Joo, oli kyl kiva ajaa. Jopa niin kiva et rymysin tuolta oikeelta pääsuoralle tulevasta mutkasta pari kertaa sellasta vauhtia koroketta päin, että truenosta on nyt jo etupuskurin lisäksi toinen helma puoliks irti  :tongue:

RCCRVETTE

3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

zippola

Nonnii, vähän edistystä kiireiltä, sovittelin eri vannevaihtoehtoja alle:







Niin ja vähän ehkä offtopic, mutta tällainen reteli siis työn alla:

Capricorn Reedy Futaba

extremetuner

Nyt lauantaina meetingit uudelleen. Tälläkertaa hieman enemmän kuskeja,kiitos!
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Marco

Viime lauantain meiningit löytyy tuolta:
http://youtu.be/HYG7w6LpESI

zippolan kiesi kyl aika päheen näkönen noilla kromireunasilla valsseilla.

Jakee

Meinasin nämä kysymykset laittaa ensin tonne noobikysymysten puolelle, mutta laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy.

Elikkä olen koittanut etsiä tietoa mitä eroja esimerkiksi on spoolilla, onewaylla tai ratasdiffillä?

Itsellä alustana Xray T3 ja en edes tiedä mitkä osat siinä on kiinni. Mistä saisi tietoon mitkä siinä ovat?
Ostin alustan siis käytettynä aikoinaan ja muistaakseni ilmoituksessa ei mitään erillismainintaa ollut noista.

Ja sitten vielä semmoinen kysymys että mitkä kannattaisi olla drifterissä? Spooli edessä ja takana luki jossain että olisi hyvä?

Ja tosiaan itse en ole ikinä edes radalla käynyt ajamassa, mutta jos tästä pikkuhiljaa innostuisi kun sai tuon Xrayn ajokuntoonkin jo.  :wink:
Xray T3 2010 Lada + Tamiya TT-01 BMW E30 M3

Heuli

Hyvin suurella todennäköisyydellä siinä on edessä spooli ja takana ratasdiffi, mutta laita kuva tänne niin osaa sanoa varmasti.

RCCRVETTE

Tuokin on vähän sellainen kysymys että mihin ei osaa oikein vastaa mikä on kellekkin se paras, jokainen tykkää ajaa eri setupeilla. Ite ajan Spool/spool. Onewaytä en oo ees päässy kokeilee kun on aina loppu racing factorystä...
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Jakee

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 04.01.13 - klo: 20.22
Hyvin suurella todennäköisyydellä siinä on edessä spooli ja takana ratasdiffi, mutta laita kuva tänne niin osaa sanoa varmasti.

Noniin, tässä olisi kuvat:

edestä



ja takaa



Se juuri lähinnä kiinnostaisi miten esim tuo spooli vaikuttaa ajamiseen verrattuna onewayhin jne? Eli tavallaan että saisi selitykset kaikelle miten nuo toimii ja millaisia vaikutuksia on ajoon.
Ne tuplanivel etuvetarit kai kannattaisi ainakin hommata?
Xray T3 2010 Lada + Tamiya TT-01 BMW E30 M3

Heuli

Tuohon driftaussetuppiin en osaa vastata mutta edessä on spooli ja takana kuuladiffi. Jos laitat taaksekin spoolin niin tuosta löytyy: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/305188-COMPOSITE-SOLID-AXLE-38T-SET-108300

Diese-listi

Omaan T3:seen joku päivittänyt ratasdiffin taakse ja spooli jo tehtaan jäliltä edessä. Hyvin luisuu noillakin mutta jos hieman perään säädettävyyttä haluat niin pidä tuo kuuladiffi niin voi radalla helpommin muuttaa.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

RCCRVETTE

3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 05.01.13 - klo: 22.55
Kyllä perän on oltava aina täysin lukossa.

Höpöhöpö, driftata voi aivan hyvin kuuladiffilläkin.

Pitävämmällä alustalla spooli takana auttaa luisuun lähdössä, ja luisua on helpompi jatkaa kaasulla mutta menee se takadiffilläkin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Diese-listi

Tuolla perän säädettävyydellä ollaan kyllä huomattu isojakin eroja pidon vaihdellessa vaikka samalla matolla ajetaan. Ei taida meidän porukasta löytyä yhtään autoa jossa ois spooli takana. Liian tiukka kuuladiffi jopa hankaloittaa auton ajamista...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

extremetuner

VDF:ssä on diffi edessä ja lukko takana.
Diffi edessä tuo autoon vähän aliohjautumista,kun taas takana yliohjautumista. Tosin VDF:ssä painojakauma vaikuttaa jonkin verran.

Xrayn drifterissä oli spooli edessä ja kuuladiffi takana,joten niin suosittelisin takamoottorisiin.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

No mut tää on just tätä niinku sanoin että kukin Driftailee millä tykkää, jokaisella oma setuppinsa. Eise oikein auta muutakuin kokeilla mikä on itelle se mieleisin.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Hyrsleri

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 05.01.13 - klo: 22.55
Kyllä perän on oltava aina täysin lukossa.

Kukin ajaa millä tykkää mutta tuo lause antaa ymmärtää, että lukko takana on ainoa oikea vaihtoehto.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Mikazimo

Meikäläisen R34 Skylle.

Vetäsin normi paukku pullolla värin niskaan, hyvin rapisee irti :D Noh, ens kerralla sit..
Ekan kuvan vanteista yks halkes ku tulin vähän vauhdilla mutkaan..
Tokassa kuvassa brembot paistaa.. :)




RCCRVETTE

Hu huhhu  :laugh: Miten oikein ajatte kun saatte auton vanteetki p*skaks? Ikinä ei oo itellä Drifteri kolahtanu mihinkää kovaa. Mitä nyt välillä puskurit hipoo reunoja ku pistää menemään mutta ei sentää törmää  :laugh:
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Heuli

Selasin kolme viimeistä sivua aiheesta kuvineen läpi ja heräsi kysymys miksi pilataan muuten hieno ja realistinen kori ylipitkillä koritolpilla? Sentään yhdessä drifterissä ja crawlerissa ne oltiin tehty siististi mutta muissa autoissa selvä NIKKO-look  :tongue:

mascot

Ja pikkusen taakkepäin eräässä WRC Escortissa on melkein korinväriset lyhyet tolpat ;)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

pitsinki

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 07.01.13 - klo: 16.45
Selasin kolme viimeistä sivua aiheesta kuvineen läpi ja heräsi kysymys miksi pilataan muuten hieno ja realistinen kori ylipitkillä koritolpilla? Sentään yhdessä drifterissä ja crawlerissa ne oltiin tehty siististi mutta muissa autoissa selvä NIKKO-look  :tongue:

Veikkaisin että yhdet koritolpat monta eri koppaa. Eihän koritolpat kalliita ole, mutta jostain on säästettävä :azn: Sillä itsellänikin yli pitkät tolpat joihinkin koppiin :roll:
Mini M-03x4+muutama muu

Atsu

#4287
Siisti Skylle, tykkään varsinkin ekan kuvan vanteista. Jotkut vanteet taitaa tosiaan olla jo ihan rakenteeltaan sellasia, että ei kestä kovempia tällejä.

Maalit kun rapisee niin niitä jämiä on sit kiva metsästää, jos meinaa uudestaan maalailla. Kaippa sen sais jossain nesteissä liuotettua tai sitten jos vaan jaksais hinkata tarpeeks. Itsehän en jaksanut.

Tosiaan tommonen romu löytyy treeniautona täältä, entiset maalinjämät havaittavissa:

Mikazimo

Kyllä kai noita kori tolppia vois vähän lyhentää. Ei viitti vaan ihan hirveesti kun ajattelin seuraavaks jonkun subarun korin hankkia ni sit pitäis ostaa uudet tolpat.

Noh "ammattikuski" saa vanteetki halkeemaan :D

RCCRVETTE

Mulla on jokaiselle korille omat koritolpat  :grin: Paitsi BMW e30 ja Subaru pystyy käyttää samoja tolppia, jää yhtä lyhyiks.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2