Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

niko9877

Morjesta! Hommasin ainakin alkuun ton tamiya tt-01D auton ni miten näissä saa lisää ohjausta ja kannattaako takadiffi liimata ? Ja saako tähän vehkeeseen eteen sitä one way diffi? Sori kysymästä varmasti löytyisi vastaus jos jaksaisi 170 sivua vaan lukea :D

Haxu.R

#5011
Kiva kun tulee lisää tt-driftereitä :)
Mul on omassa cs tt:ssä vaan ohjauspaloista otettu stopparit pois niin kääntyy sen mitä ohjausvarsilla on tilaa ( ottaa kartaanitunneliin kiinni ). En tiiä tilaisko ne RF:ään oneway:n, mä taisin ostaa viimeisen mikä oli hyllyssä. Mut ulkomailta ainakin. Laita pahvin pala tasauspyörästöön kannen alle niin voi kokeilla onko edessä vai takana lukko mieluisempi. Mulla ollu aina takana lukko.

Sivulla 163 on mun tt katollaan pyörät linkussa ja alempana cs speksit.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

niko9877

Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 19.12.14 - klo: 07.08
Kiva kun tulee lisää tt-driftereitä :)
Mul on omassa cs tt:ssä vaan ohjauspaloista otettu stopparit pois niin kääntyy sen mitä ohjausvarsilla on tilaa ( ottaa kartaanitunneliin kiinni ). En tiiä tilaisko ne RF:ään oneway:n, mä taisin ostaa viimeisen mikä oli hyllyssä. Mut ulkomailta ainakin. Laita pahvin pala tasauspyörästöön kannen alle niin voi kokeilla onko edessä vai takana lukko mieluisempi. Mulla ollu aina takana lukko.

Sivulla 163 on mun tt katollaan pyörät linkussa ja alempana cs speksit.

Juu mullaki oli sprintissä takana lukko ja oli sil kivempi luisutella ku meni jotenki nätimmi sladissa :D itellä tamiyassa diffit naksuu hulluna taitaa niittenki vaihto olla edessä . Ja pistäsikkö kuvaa mitkä ne palat on ku otetaan pois? Ja oneway systeemi? Mite kyseine toimii? Joku laittaa ilmeisesti molemmat diffit lukkoon. Edestä ja takkaa :D

Hexx80

Uusi luisuttelija kysylee tyhmiä. Lueskelin kyllä ketjua aika paljon mutta kysellään nyt silti. Meillä kotiutuu toivottavasti 2 tt-01:stä loppuviikosta. Ja mietinkin nyt niitä ekoja must modiksia. Ei vissiin paras auto vaihtoehto, mutta helpottaa kun isällä ja pojalla samanlaiset niin voi tilata kaikkia palikoita aina tuplat :)

Olisko ekat must modikset ohjaus, eteen oneway ja takapää lukkoon?
Miten oleellinen asia on säädettävät ylätukivarret?
Tohonhan taisi saada aika hyvin kääntyvyyttä lisää orkkis osia nakertamallakin.

Pähkäilin myös harjatonta tekniikka niin ajaakos porukka enemmän 2 vai 3S akuilla? Tietäis vähän millaset kv:t ois koneeseen hyvät.

rcpoju

Rupesi taas drifatus hommat kiinnostaan.
Ajattelin ostaa Xray t2 tai t3:sen.
Jos jollain roikkuisi hyllyllä sellanen ylimääränen niin voisin olla kiinnostunut.
Ja pitääkö takadiffi lukita?

Haxu.R

Hexx80 jos autot on uusia niin heti kuulalaakerit jos ei tullu paketin mukana. Takadiffi vaan jumiin, muoviöljyiskareista saa ihan toimivat kun kasaa vähä "huolimattomasti". Mä laitoin onewayn vasta ku muutin cs:ksi mutta sillä vois saada puskemista pois kun ollaan pois kaasulta ja sillä saa tietysti käsijarrun käyttöön. Ja kyllähän cambereita säätämällä saa autoa mieluisammaks ajaa.

Eihän se tt paras vaihtoehto ole mut uskoisin että järkevillä päivityksillä hyvä auto driftailuun.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 02.01.15 - klo: 02.08
Rupesi taas drifatus hommat kiinnostaan.
Ajattelin ostaa Xray t2 tai t3:sen.
Jos jollain roikkuisi hyllyllä sellanen ylimääränen niin voisin olla kiinnostunut.
Ja pitääkö takadiffi lukita?

Laita viestiä, löytyy...

Foorumilla nykyään todella harvoin, laita suoraan bluebeetle72(ät)gmail.com
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jdonce

tänään 4tuntia Tiksissä 3v. pikkumiehen kanssa ja kertaakaan en päässy kokeilemaan...

Sakura D3










RCCRVETTE

Maalasin tuossa vanhan e36 kopan mattasinisellä ja tässä ois tänpäivänen Driftailu.

https://www.youtube.com/watch?v=8uw40d0eov0
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

extremetuner

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2



ihanamakke

Osta moottori, siihen sopiva nopeudensäädin, ja sopiva akku. Ota vanhat osat pois ja laita uudet kiinni.

Haxu.R

Touring autohan muuttu drifteriksi renkaat vaihtamalla. Kisa suositus moottori on 10,5T mutta taitaa porukka ajaa 4,5-17,5T moottoreilla. Ja sitten vaan hakee mieleisiä säätöjä auton alustaan.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

beaglerc

Tuli tuossa seurattua kaverin driftaamista ja innostuin sitten itsekkin tilaamaan drifterin.

Tilasin Hong Kongista sitten Sakura D3 kitin ja ajattelin tätä foorumia läpi kahlanneena (huomasin että muillakin on) että mihin kannattaa varautua varaosien, ensimmäisten päivitysten, säätöjen yms  suhteen.

Kokemusta varmaan foorumilaisilla on jo kyseisestä värkistä. RC Driftaus on itselle täysi back hole. Joten kommentteja kaivataan.
TiimC TS2, Tiim Asso SC10 4X4, Axial Wraith (WV Baja Wraith), Sakura D3 Sport

beaglerc

#5026
No vastaampa omaan kysymykseen koska sain vastauksia privaatisti. Porukka täällä ei kaikeen tunnu uskaltavan vastata niin vastaan ite.

1) ensimmäinen sakura d3:n päivitys on one way
2) keski hihnan kiristin

noilla siis pääsee alkuun....

Pistän tähän... itellä ei oo riittävää vakaamusta siksi voin pistää mitä vaan tällä foorumilla..., jos panni tulee so vat... kerron vaan siksi että muutamat vastanneet tuntuu pelkäävän .... ;)
TiimC TS2, Tiim Asso SC10 4X4, Axial Wraith (WV Baja Wraith), Sakura D3 Sport

EEELO



Moi!
Onko joku muukin ennakkotilaillut tuollaista sakura D4 drifteriä? Sitä on tulosssa sekä 4wd että rwd.
Näyttäisi olevan tuon hintaiseen kittiin aika hyvin alumiini osaa, ja ainakin Sakura D3 on ollut ihmisten mielestä hintansa arvoinen  :azn:
Tuo takavetoinen kiinnosti sen verran, että pakkohan se oli laittaa tilaukseen rcMart:ista  :grin:
Toimituksien pitäisi alkaa tämän kuun lopussa, eli nyt vaan odottelemaan  :tongue:

Linkki autosta:
http://www.rcmart.com/3racing-sakura-combo-cb0846-p-62240.html?cPath=1102_1106
-Eero

Matti V

Itsellänikin ennakkotilattuna tuo RWD malli. Ei voinut vastustaa kiusausta tuohon hintaan. Ainakin ennakkokuvien perusteella ohjauksen geometrin näyttää hyvältä.

Toivottavasti näitä saadaan lisääkin Suomen perukoille, niin päästään jakamaan säätökokemuksia.
RevolRC Ultim8 #88

EEELO

Jep, ei ole hinnalla pilattu.
Aika hyvän näköseen kulmaan kyllä kääntyy pyörät.

Mitä meinaat laittaa moottoriksi ja nopariksi?

Tilasin OMG 13.5T harjattoman alumiini motin ja 120A d-run noparin.
-Eero

mcly

Kiinnostanee porukkaa enemmän täällä http://rc10.fi/index.php?topic=23990.0

Siirrän tämän sinne tässä hetken päästä..

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

savis

#5031
Tiedustelu: Voiko tässä osiossa kysellä drifting asioista? Olen vähän hukassa RC10.fi sivustolla. Anteeksi yksinkertaisuuteni.
Jos voi, niin kysyn Himoto drifteristä onko aloittelijalle sopiva?

Haxu.R

Paikkahan olisi juuri oikea driftingkysymyksiin :) Ongelma on se et kaikki on nykyään facessa...
Itsellä vaikutti tuon auton hankintaan se että saa osia Suomesta, jotenkin vierastan ulkomailta tilaamista luultavasti turhaan :)
Pitää koittaa infota et jätkät kävis täälläkin tsekkaamassa viestit.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

RCCRVETTE

Tässä osiossahan nimenomaan kysytään drifting asioihin liittyvää. Mutta näyttää siltä että ei täällä hirveesti kukaan enää käy lukemassa, vaan on tuolla face ryhmän puolella, RC-Drifters in Finland: https://www.facebook.com/groups/rcdriftersfinland/?fref=nf  Jos ei täältä vastauksia saa ni tuolta ainaki pitäs drifting asiaan saada vastauksia.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Curtiswolfe

minkälaisia öljyjä/vaseliinia ootte käyttäny autojenne rattaissa ja perissä? ja kuinka pakusa?
If you can't be happy at least you can be drunk

Haxu.R

Lainaus käyttäjältä: Curtiswolfe - 09.07.15 - klo: 20.14
minkälaisia öljyjä/vaseliinia ootte käyttäny autojenne rattaissa ja perissä? ja kuinka pakusa?
Ite käyttäny ihan perusvaseliinia mitä on tallissa isojen autojen takia. Siis rattaisiin edessä cs auton oneway:n laakereissa wd40/perus crc spray.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

smily-man85

#5036
Itse kanssa pistin ennakkotilaukseen tuon Sakura D4 Rwd:een ja nyt on sitä sormet syyhyten odotettu.


Tuossa on pikkuinen riftailu pätkä jonka tein talvella Tikkurilasta.

https://youtu.be/BTlBwm6ulCQ
Lrp Shark monster FT, e-Hyper 7 (ikuisuus)projekti, Arx-540, Hpi Baja 5 sc ss, Axial scx10

EEELO

Joo mulla on sormet syyhynny tässä jo kuukauden ajan!
Vielä saa varmaan sen 3 viikkoa ainakin odotella...

Hieno video :)
Saa nähdä millasta omasta harjottelusta tulee...

ps. Hienon näköinen rata siellä tikkurilassa.
-Eero

AnteroArttu

Tulee kateeliseks kun katelee poiken vehkeitä. Siis autoja jos ymmärsitte. Itellä on yks maasto auto ja bensa auto mutta ei drifteriä. Pitää sekin hankkia niin on kaikki autot.

EEELO

Mullakin on maasto ja nitro autot ja nyt tulossa se puuttuva palanen eli drifteri :D
-Eero