Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

mikari

ok

tuuppi on gyron kans tosi jees ja mun mielestä helpompi ja tarkempi ku 4WD autot mitä mulla on

kaverikin sanoi että 4WD menee minne sattuu toisin kuin RWD
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

lameli

Millaista Tamiyan alustaa kannattaisi katella noin 300-400€ budjetilla + mitä laadukkaita sähköjä max 300€ tämmöiseen. Muutkin hyväksi koetut merkit käy. Mistä nättejä koreja ja vannesettejä saa parhaiten  :cool:

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

hamietti

Lainaus käyttäjältä: lameli - 16.09.16 - klo: 20.16
Millaista Tamiyan alustaa kannattaisi katella noin 300-400€ budjetilla + mitä laadukkaita sähköjä max 300€ tämmöiseen. Muutkin hyväksi koetut merkit käy. Mistä nättejä koreja ja vannesettejä saa parhaiten  :cool:

itellä on tamiya tt-01

lisätty tämä kitti

http://www.rcmart.com/conversion-upgrade-version-tamiya-tt01-tt01e-cktt0-p-37019.html?cPath=595_744_708

paitsi oranssi
edessä onway
takana lukko
sähköt speed passion
sarvöks servo

vetarit piti vaihtaa ohuvempiin koppana toyota mark 2 koppa. mahollisesti tulossa toyota 86

ylimääräiseksi hyllyyn jäi 120a harjaton setti ja 60a esc ja motti
sekä hpin sprintti on tossa mustangin korilla senkun drifti renkaat alle ja luistelemaan
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

lameli

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 16.09.16 - klo: 20.45
Lainaus käyttäjältä: lameli - 16.09.16 - klo: 20.16
Millaista Tamiyan alustaa kannattaisi katella noin 300-400€ budjetilla + mitä laadukkaita sähköjä max 300€ tämmöiseen. Muutkin hyväksi koetut merkit käy. Mistä nättejä koreja ja vannesettejä saa parhaiten  :cool:

itellä on tamiya tt-01

lisätty tämä kitti

http://www.rcmart.com/conversion-upgrade-version-tamiya-tt01-tt01e-cktt0-p-37019.html?cPath=595_744_708

paitsi oranssi
edessä onway
takana lukko
sähköt speed passion
sarvöks servo

vetarit piti vaihtaa ohuvempiin koppana toyota mark 2 koppa. mahollisesti tulossa toyota 86

ylimääräiseksi hyllyyn jäi 120a harjaton setti ja 60a esc ja motti
sekä hpin sprintti on tossa mustangin korilla senkun drifti renkaat alle ja luistelemaan

Kiitos ehdotuksista, mutta onko kumminkaa jo enempi valmista alustasettiä olemassa laadukkailla osilla (esim.hiilikuitua yms.) ettei tartte heti optio osilla alkaa parsimaan. Miten xray t4 tai yokomo bd7, vai ovatko enempi rata-autoja nopeaan menoon? 

mikari

drifterissä rengaskulmat on tärkeä, ei niinkään hiilikuitu
Kiitos 20 vuodesta!

lameli

Lainaus käyttäjältä: mikari - 16.09.16 - klo: 22.09
drifterissä rengaskulmat on tärkeä, ei niinkään hiilikuitu

Joo kyllä tiedän sen, mutta haluaisin katsella ja ajaa autoa jossa silmä lepää ja on teknisesti jollain tavoin highendiä :wink:

mikari

joo mut korin allahan ne. valot ja sellaset siistit lisäykset.

Nelikko on vauhdikas mutta rwd tarkempi ja rauhallisempi, hihnavetoisena hiljainen, ite tykkään tosi paljon.
Kiitos 20 vuodesta!

lameli

Lainaus käyttäjältä: mikari - 16.09.16 - klo: 23.31
joo mut korin allahan ne. valot ja sellaset siistit lisäykset.

Nelikko on vauhdikas mutta rwd tarkempi ja rauhallisempi, hihnavetoisena hiljainen, ite tykkään tosi paljon.

No mitä sinä suositteliset. Eikö TT-01 ole kardaani vetoinen? Hihnavetoiset kiinnostaa. Tuuppi vai nelikko?

mikari

Esim tuuppi Sakura D4. Tai Yokomo tuuppi jossa on krossarin aski (nyt en muista mallia). Siitä on myös pro versio. Myös MST:n uusi tuuppi vaikuttaa hyvältä. Kts rcmart.com Sieltä on hommattu porukassa autoja. Suomessa tarjonta aika nihkeetä.
Kiitos 20 vuodesta!

lameli

Lainaus käyttäjältä: mikari - 17.09.16 - klo: 14.45
Esim tuuppi Sakura D4. Tai Yokomo tuuppi jossa on krossarin aski (nyt en muista mallia). Siitä on myös pro versio. Myös MST:n uusi tuuppi vaikuttaa hyvältä. Kts rcmart.com Sieltä on hommattu porukassa autoja. Suomessa tarjonta aika nihkeetä.

Ok! Kiitti tiedoista!

mikari

Myös uus nelikko yokomo kiinnostava. Sitäkin voisi hyvin harkita!
Kiitos 20 vuodesta!


hamietti

ongelma iski omalle kohalle autona tamiya tt-01e ihmeteltiin miksi takapäästä kuuluu mieletön rahina  no otettiin motti poisrahina loppu rullas nätisti motti takas  rutina jatku  kokeiltiin eri asennoissa mottia että rahina loppus ei mitään pinjonina on 19 onko muilla sama ongelma ja millä sen saa korjattua nähtävästi spurri ja pinjoni ei ole tarpeeksi lähellä toisijaan

kaipaa apuva

minkä kokoinen pinjoni pitäs olla ja mikä spurri ja onko olemassa jotain eri pukkia tai muuta joka ratkaisee ongelman
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

mikari

Pojalle hommattiin Sakura D4 AWD oman takavetoni rinnalle. Huomenna ratakeskukseen tyyppää.





Kiitos 20 vuodesta!

transewaves

milläs nimikkeellä noi magneetti "korisokat" menee enkuksi ?
vai tilasitko ihan suomesta ?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

mikari

Joo noi "body post" :it on RC martista siis jos noita "stealth" koritolppia tarkoitat :)
Mutta Suomestakin voi saada, eurorc tmv.
Koriin oon laittanu neodyymi magneetit Claes Ohlsonilta ja 3M teipillä kiinni.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

hyvä pössis RC ratakeskuksessa, meitä driftaajia oli puolisen tusinaa ainakin.

sakurasta (AWD) piti purkaa etudiffi ja hihna pois ja tehdä RWD. onneksi oli ohjauksen ackerman levyn jatkopalat pakissa niin saatiin auto kääntymään.

testasin omassa autossani huvikseni Orionin dDrivea (sensoriton 3000kv) ja hobbywingin Quickrunia (sensorillinen 3300kv) enkä huomannu eroa - tai jos eroa oli niin ei se vaikuttanut ajamiseen. Orionilla auto on tietty sisäpuolelta siistimpi vähemmän johdotuksen ja komponenttien takia ja vähän hiljaisempi.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Toissa sunnuntaina rc ratakeskuksessa pääsin testaa sakura D4 RWD oxygen konversiota uusilla sakuran omilla kiekoilla, kylläpä meni makeesti. Sai ajaa kovaa ja tarkasti vaikka rata ei ole hurjan iso, ihan sairaan siistiä. Ei välttämättä ortodoksista sivuluisua kuin kurveissa ja vähän muutenkin mutta vauhti ja tarkkuus tekivät hommasta tosi nastaa Silvia S15:lla.
Kiitos 20 vuodesta!

racer

Nyt tän keskustelun lukemisen jälkeen heräsi itsellänikin kiinnostus rc-driftingiin. Pystyisikö tälläistä kokeilla Turun suunnalla jossain?
-racer

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: racer - 24.11.16 - klo: 19.00
Nyt tän keskustelun lukemisen jälkeen heräsi itsellänikin kiinnostus rc-driftingiin. Pystyisikö tälläistä kokeilla Turun suunnalla jossain?
-racer

Aivan sairaan hauskaa touhua! Ajoin bunkkerissa viime talvena ekaa kertaa ja toista tuntia yhteen pukkaan. Paras laji mielestäni näistä "hitaan ajon" -lajeista. Harmittaa todella paljon, kun ei ole kunnon drifteriä tallissa ja aikaa mennä toiselle puolelle pk-seutua lajia harrastamaan. Toisaalta omistan ison olohuoneen, johon on tullut "rakenneltua" driftingrata tuolle latrax rallylle! :azn:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

mini-z 97

#5212
Omaan silmään tuo mst:n fxx-d s sopii hyvin etenkin etumoottorin ja kardaanin takia

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

racer

Tietääkö joku missa tälläistä voisi turun seudulla kokeilla?

Matti V

Turussa HPI Areenalla (Lukkosepänkatu) on sunnuntaisin driftikerho 17:30->. Myös torstain aloittelijakerhossa voi käydä kokeilemassa 17:30->
RevolRC Ultim8 #88

Volver

Lainaus käyttäjältä: mikari - 22.10.16 - klo: 18.27
Pojalle hommattiin Sakura D4 AWD oman takavetoni rinnalle. Huomenna ratakeskukseen tyyppää.

Tosiaan nämä mikarin vanhat autot siirtyi minun ja kaverin omistukseen. Oli tarkoitus vetää molemmilla RWD:nä, mutta ei oikein saatu autoa pysymään hanskassa niin päivitettiin toinenkin auto, jolloin nyt meillä on kaksi D4 AWD:tä. Yritystä oli kyllä mukana, todettiin että tuo lattian pinta lienee syynä miksei RWD luisuttelu meinannut onnistua. Kaveri osti HPI e10 drifterin myös, aika leluhan se on sakuroihin verrattuna mutta menee kyllä tosi hienosti luisussa siitä huolimatta. Voi olla että ostetaan porukalla matto tuohon lattialle niin hiljenee metelikin samalla.


Tässä nuo sakurat, identtisiähän ne on sähköjenkin osalta.


Säädöistä sen verran, tuli huomattua että akseleiden vetosuhde vaikuttaa aivan älyttömästi ajettavuuteen. Oma autoni on etu 16-33 + taka 16-39 rattailla ja käyttäytyy paljon rauhallisemmin kuin tuo toinen 20-33/16-39 rattailla. Jälkimmäisessä saa olla tarkkana ja vastaohjata enemmän, jolloin myös luisu on realistisemman näköistä. Pitää kokeilla 18-33/16-39 vielä, jos siinä olisi sopiva balanssi ohjattavuuden ja tyylin väliltä.

Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Matti V

Hyvän kokoinen ajopaikka teillä on. Hieman kateellinen tuollaisesta :evil:
RevolRC Ultim8 #88

Volver

#5218
Joo, täytyy kyllä olla tyytyväinen että on itsellä sopiva paikka ajella. Muuten olisi varmaan jäänyt drifterit ostamatta, mutta innostuttiin syksyllä messuilla näistä ja puitteet on ok niin mikä ettei.

Ajelin äsken hiukan yksinään, onhan tuo hakemista vielä mutta pikkuhiljaa! Ilman gyroa mennään toistaiseksi.
https://youtu.be/o4Ibop_qDyk


Edit: mistäs tuollaista halpaa, ajamiseen sopivaa mattoa kannattaisi kysellä?
Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Haxu.R

Messumattoa kun kyselee. Orimattilassa myy Stopteltat käytettyä mattoa 100neliön erissä. Mulla on autotallissa ja on palosuojattua niin voi hitsatakin vielä rauhassa 😁
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD