Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

tulpat

Aloittaja tontsa96, 13.10.07 - klo: 21.40

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: Timitri87 - 04.09.08 - klo: 17.13
moi. sori että tunkeilen mutta mitä eroo on A3 o.s ja R3 o.s tulpilla?  ku mulla on mac star 28 koneessa A3 o.s tulppa
http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Timitri87

eiks toi a3 oo pienii koneisiin  mikä tulppa sopis paremmin mun mac star 28 koneeseen

Timitri87

eiks toho mun koneeseen käy R5 tulppa??

YLI-G

Lainaus käyttäjältä: Timitri87 - 04.09.08 - klo: 17.19
eiks toi a3 oo pienii koneisiin  mikä tulppa sopis paremmin mun mac star 28 koneeseen

itse olen kokeillu montaa eri tulppaa,ja parhaiten kesäkelissä pelaa vega:n kuutosella.
nii ja löpönä on sidewinder 20pros.
lämmöt huitelee tosin siellä 130-140astetta kun on kunnolla säädöissään.
hobao hyper 8

Casull

Tulppa-asiaa noin yleisesti:

Jos vaihtaa tulpan kylmempään, koneen lämmöthän pitäisi tippua?
Näin ainakin olen kuvitellu...

Tänään sain kuitenkin hiukan toisenlaisia kokemuksia.

Auto on vanha DX-Inferno, SH:n 28 moottorilla joka on jo hiukan ehtoopuolella elinkaartaan, tulppa oli OS:n R5 ja polttoaine Sidewinder 25%.

Kovin kuumana kävi kone, lähellä 140 astetta ja veti huonosti paitsi kaasu pohjassa.
Keksin vaihtaa pykälän kuumemman tulpan ja 10min pääneulaa auki.
Ja kas: lämmöt tippui 115 asteeseen ja käynti parani paljon.

Miksi se noin tekee?

Kone edelleen röpöttää keskialueella vieläkin jonkin verran, pistäisinkö vieläkin lämpimämmän tulpan?
Olisin toki jo kokeillu mutta pakissa oli 8-tulppien lokero tyhjänä...

Jos koneen lämmöt on kaasu pohjassa ok ja se käy tyhjäkäyntiä aika hyvin mutta keskialue röpöttää ja pitemmästi kun ajaa vajaalla kaasulla niin ei tahdo enää lähteä kunnolla vetämään.
Onko silloinkin kyseessä liian kylmä tulppa?

Kumma kun näiden kanssa on hirveän huonolla menestyksellä talostellut jo kymmenen vuotta niin nyt vasta alkaa olla jonkinlaista haaleaa käsitystä säätöhommeleista.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM