Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)

Aloittaja geswas, 19.10.07 - klo: 15.00

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: IMN - 10.01.10 - klo: 12.22
Oho, ei paha ollenkaan. Joistakin firmoista ei viitsi tilata sen vuoksi, kun tuntuu että firmat tekevät tiliä pelkästään niillä toimituskuluilla. Nuohan ovat hyvin siedettävät, jopa erittäin kohtuulliset.

Yksi jenkkifirma meinasi nimittäin aikoinaan pyytää 10 cm mitättömästä johdonpätkästä 3$, mutta postikulut olisivat olleet muistaakseni 25$. USPS:n sivuilta katsoin, että kirje Suomeen olisi maksanut maksimissaan bauttiarallaa 2$...

Joo Knupferilla on tosiaan aina ollut kohtuuliset postikulut :grin:. Olen tilannut reilut kymmenen kertaa tavaraa, ja postikulut on olleet välillä 4,90-12 Euroa. Kallein maksu tuli kun paketissa oli ruuvien lisäksi useampi A4 kokoinen messinkilevy, eli painoa oli enemmän.

juupeli72

 Mulla oli tuossa paketissa niitä Knupferin valikoimissa olevia jousipakkoja 3 paria. Tuntuvat olevan tehty juna käyttöön, ovat sen verran jämäköitä. Pelkästään norra on mielestäni jäykempi kuin Tamiyan vakio pakka. Joten oli lähetyksellä painoa vähän enempi kuin noista jenga tavaroista olis tullut.

Kokeilin kasata jousipakkaa eri määrillä ja eri pituisilla jousilateilla. Tuntuisi että taitaa 3 lehteä per pakka riittää. Norran päiden silmukat ovat levossa etäämmällä toisistaan kuin vakio pakan, mutta kun vakio jousi painuu niin aika nopeasti ollaan samassa mitassa tuon uuden kanssa. Ajattelin noista uusista rakentaa sora-autoon taakse uudet jouset ja edessä säilyttää vakio jouset.

Kasailen tässä tuota pyöräkonetta jotta pääsen sitten Scanian kimppuun. Ei onnistu huonostikaan noiden johtojen siistiminen. Tilaa ei vaan ole tuolla rungon sisässä jotta niitä saisi kunnolla niputettua. Täytyy tyytyä siihen että saa tuon vielä jollakinlailla takaisin kasaan ja toimimaan.

Pitääköhän tässä tosiaan alkaa suunnittelemaan skaalan isontamista.

:embarrassed:

kemi

Saksalaisilla on kohtuulliset postikulut, kaveri tilas tietokone tarvikkeita liki 40 kilon paketin ja postit oli VAIN 9,6 euroo ja paketti tuli suoraan kotiin kannettuna!! Ei pysty Itella samaan, eikä muuten useimmat jenkkiläisetkään!

Hemi1966

Olen päässyt kuormaajan kanssa maalausvaiheeseen :grin:, tässä on isommat osat maalattuna:

Riddler

:shocked:

Pointsit Hemille työnjäljestä.

Toivottavasti saapi oman edes puoleen tuosta niin voi olla tyytyväinen...

juupeli72


juupeli72

 Teit sitten vielä nuo taka lokasuojien levityksetkin. Ne taisi jo jossakin aiemmassa kuvassa jo hieman vilahtaakin.

Komia on.

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 12.01.10 - klo: 20.39
Teit sitten vielä nuo taka lokasuojien levityksetkin. Ne taisi jo jossakin aiemmassa kuvassa jo hieman vilahtaakin.

Komia on.
Joo oli pakko tehdä kun noi renkaat on vähän turhan leveät :wink:, ja on noita levityksiä näkynyt joissain kuvissa täyskokoisissakin 574:ssa.

Colt


apidapi

Moi,
mitkä noi kumit ja vanteet on? Mikä niiden koko on suurinpiirtein

-ari

juupeli72

 Tein pyöräkoneeseen suodatin patentin.

Kävin autotarvike liikkeessä ja kysyin pienintä letkuun laitettavaa polttoaine suodatinta. Myyjä kävi hakemassa hyllystä Mann Filter WK21 (10) suodattimen. Kooltaan on sopivan pienikokoinen. Lisäksi ostin kirkasta muoviletkua (pissapojan) joka sisä mitaltaan on 4mm.

Liimasin hydrauliletkun pään, tuon muoviletkun sisään noin 15mm matkalta. Puhdistin ensin letkut jarrukliinerillä, jotta öljyä ei varmasti ole liiman tarttumisen esteenä. Sitten tein toisen samanmoisen letkusovituksen josta öljy palaa säiliöön.

Siis tämä filtteri on paluu puolella jossa ei painetta ole juuri nimeksikään joten tällainenkin viritys voi pitää öljyt sisällään.

Liikuttelin koneen hydrauliikan liikkeet moneen kertaan läpi jotta näin että toimiiko tuo suodatin, sekä todetakseni liitosten pitävyyden. Öljyt näyttäisivät pysyvän letkuissa sisällä ja suodatin näyttäisi toimivan. Seuraavan kerran kun käyn kylillä niin ostan useamman noita filttereitä jemmaan ja vaihdan kun tarvetta on. Luulisi että pumpun elinikä jatkuisi kun ei sitä alupölyä kulje enää niin paljoa öljyn mukana.

Toivotaan parasta vai pelätään pahinta.

:wink:

ÄIJÄ93

Jee jee bruder projekti on taas kasassa ja kulkee hyvin. on muuten älyttömän hauskaa puuhaa ajaa koulun kentän jäällä ja kaverin 1:16 panssarivaunulla hinataan jos menee jotain rikki.
Porakoneen planeetta vaihde oli kyllä hyvä idea piilottaa moottorin ja vetoakselin väliin.
Kiipeää painavallakin lastilla kun apina puuhun. :roll:
Tällä hetkellä menossa on valojen laitto.
Kuviakin pitäis käydä napsaisemassa. :mrgreen:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 13.01.10 - klo: 12.13
Moi,
mitkä noi kumit ja vanteet on? Mikä niiden koko on suurinpiirtein

-ari

Renkaat ja vanteet on hommattu Conradilta saksasta www.conrad.de , renkaan tuotenumero on 21 96 65-62, ja vanteen 21 96 57-62. Renkaan ulkohalkaisia on 100 mm, ja leveys 47 mm.

pete.s

vetää ihan sanattomaksi aina toi hemi yllättää  :grin:

Hemi1966

Liipperi on menossa kasaan maalauksen jälkeen :grin:

Onko kukaan maalannut näitä Bruderin vehkeitä, ja lähinnä noita ohjaamoita. Ne kun on jotain ihme ämpärimuovia, ei maali tahdo pysyä millään, jos joutuu teippaamaan niin maali lähtee teipin mukana :angry:. Kaikki muut muoviosat onnistuu ihan ok, mutta ei ohjaamot. Olen hionut pintaa vähän karheaksi, ja käyttänyt muoville tarkoitettua pohjamaalia, mutta ei vaan pysy :cry:. Ihan sama ongelma oli Bruderin kaivurin kanssa.

pete.s

Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 15.01.10 - klo: 19.49
Liipperi on menossa kasaan maalauksen jälkeen :grin:

Onko kukaan maalannut näitä Bruderin vehkeitä, ja lähinnä noita ohjaamoita. Ne kun on jotain ihme ämpärimuovia, ei maali tahdo pysyä millään, jos joutuu teippaamaan niin maali lähtee teipin mukana :angry:. Kaikki muut muoviosat onnistuu ihan ok, mutta ei ohjaamot. Olen hionut pintaa vähän karheaksi, ja käyttänyt muoville tarkoitettua pohjamaalia, mutta ei vaan pysy :cry:. Ihan sama ongelma oli Bruderin kaivurin kanssa.
alkaa käymään neuvot vähiin jos olet kerran jo hiennut ja laittanut pohjatki itse en nyt keksi.. muovi on aina hankala kohde maalata.. mistä muuten hommasit tuon ahion?

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: pete.s - 15.01.10 - klo: 21.33
mistä muuten hommasit tuon ahion?

Siis ton Bruderin aihion hommasin ihan paikallisesta lelukaupasta, ja tässä selvyyden vuoksi kuvat käytetyista Bruderin osista, sekä tuosta itse rakennetusta osasta.
Ekassa kuvassa Bruderin osat.


Wile E. Coyote

Todella hienoja pelejä teillä :cool:

Tuohon maalaukseen tuli sellainen kikkakolmonen mieleen jota voi vielä viimeisenä keinona kokeilla. Sivele asetonilla maalattava pinta. Se tekee aika saman kuin karhennus tai pohjamaali, eli parantaa tartuntapintaa mutta helpompi ja nopeampi kuin karhennus varsinkin monimutkaisissa osissa. Jälkikin yleensä siistimpi. Ja jos kokeilee niin ensin jonnekin piiloon jäävälle alueelle, se on selvää! Reaktio kun voi joskus olla turhankin voimakas. Toinen on liekittäminen pienellä nestekaasu vehkeellä, mutta sekin on aika riskaapeliä. Aika outoa kyllä että käytetty sellaista muovia missä ei maali pysy. Alkaa olla reklamaation paikka?
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Saku07

Tilasinpa sitten itsekin Tamiyan 3-akselisen scanian, pakettia odotellaan "Models in motion"ilta tammikuun lopulla kun olivat varastosta päässeet loppumaan :cry: Mielessä hydraulit ja koukkulaite.
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

IMN

LainaaTodella hienoja pelejä teillä cool

Tuohon maalaukseen tuli sellainen kikkakolmonen mieleen jota voi vielä viimeisenä keinona kokeilla. Sivele asetonilla maalattava pinta. Se tekee aika saman kuin karhennus tai pohjamaali, eli parantaa tartuntapintaa mutta helpompi ja nopeampi kuin karhennus varsinkin monimutkaisissa osissa. Jälkikin yleensä siistimpi. Ja jos kokeilee niin ensin jonnekin piiloon jäävälle alueelle, se on selvää! Reaktio kun voi joskus olla turhankin voimakas. Toinen on liekittäminen pienellä nestekaasu vehkeellä, mutta sekin on aika riskaapeliä. Aika outoa kyllä että käytetty sellaista muovia missä ei maali pysy. Alkaa olla reklamaation paikka?

No, ehkä se "outous" onkin juuri siinä, että niitä ei ole maalattu. Tulee muotista suoraan valmista tavaraa eikä tarvitse miettiä, että sisältääkö ne maalit lyijyä tms. kaikkea muuta myrkkyä (ottaen huomioon Bruderin ensisijaisen käytttötarkoituksen). Noissa käytettävä muovi on ominaisuuksiltaan muuten aika loistavaa (jäykkää ja samalla vielä sitkeää).

Toi muovi on hyvin suurella todennäköisyydellä ABS-muovia. Se mun mielestä antaa jo pientä osviittaa siitä tarttuvuudesta, että heti roudarinteipin jälkeen seuraavana tuleva maailman ihme, SIKAFLEX, ei muoviin tartu. Syanoakrylaattikin ottaa kiinni melko heikosti, nekin liimat saa rapsuttamalla muovista pois.

Hemi on varmaan nämä jo löytänytkin:

http://www.pfonline.com/articles/clinics/0203cl_paint4.html
http://www.ntalekt.com/?q=node/17
http://www.monokote.com/lustrekote/painting-tips/topr7200tip3.html

Tuo tiskiaine oli ihan uutta, sitä kyllä mainostettiin monesti muuallakin (sinänsä ihan loogista, nehän poistaa rasvaa).

Asetoni tuskin auttaa, sillä sehän liuottaa ABS:ää. Jossain lukikin, että muovin reagointi aineen kanssa heikentää tartuntaa, joka taas olisi loogista myös siinä suhteessa, että miksi normaali spray-maali ei tartu.
Jo sivulta 10 lähtien

Nokka-akseli

Tervehdys raskassarjalaiset. Mukaan joukkoon ilmoittautuu yksi uuden tamiyan 3-akselisen scanian omistaja joka on "Sakun"-kanssa samoilla linjoilla hydraulia koukkulaitetta ja joskus tulevaisuudessa täyspitkänä versiona... Kuvia ja varsinkin kysymyksiä tulee kunhan saa vähän projektia nytkähtämään eteenpäin....   
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 20.01.10 - klo: 09.02
Tervehdys raskassarjalaiset. Mukaan joukkoon ilmoittautuu yksi uuden tamiyan 3-akselisen scanian omistaja joka on "Sakun"-kanssa samoilla linjoilla hydraulia koukkulaitetta ja joskus tulevaisuudessa täyspitkänä versiona... Kuvia ja varsinkin kysymyksiä tulee kunhan saa vähän projektia nytkähtämään eteenpäin....   

Tervetuloa Nokka-akseli ja Saku tällekkin osastolle , ja hienoa saada tänne ekat koukkulaitteet :grin:, odotan mielenkiinnolla.

RcJuho

Pystyisiköhän joku auttamaan kun en saa sitä vastaanotinta tottelemaan. Painan blind-nappulaa ja kytken virrat päälle muttei se mittään tee, joten voisiko joku joka sattuisi tietämään auttaa?

TLCfani

Mikä radio, merkki, malli? Ja sitte kysymään tuolla asianomaisessa osastossa...

kemi

Lainaus käyttäjältä: RcJuho - 20.01.10 - klo: 19.07
Pystyisiköhän joku auttamaan kun en saa sitä vastaanotinta tottelemaan. Painan blind-nappulaa ja kytken virrat päälle muttei se mittään tee, joten voisiko joku joka sattuisi tietämään auttaa?

Enempää tietämättä yritän neuvoa. Onko moilemmat BIND tilasaas siis vastari ja lähetin? Pelkkä vastarin bindaus nappulan painelu ei auta.

Lisää saa tuolta radio-osastosta.

geswas

Tulipas tänään ajeltua multaa autotallissa joten nyt on volvon testit tehty. Nyt toimii moitteettomasti ja tuo SMX on kyllä täysin lyömätön moduuli tällä hetkellä! On ne äänet vaan niin komeat! Tervetuloa uudet scania kuskit, itsellänikin on tuo actros 6x6 koukkulaite vaiheessa muttei ole tullut nyt edistystä vähään aikaan.

Oli se vaan tuo maansiirto niin mukavaa taas pitkästä aikaa että heräsi taas kerran ajatus siitä mitä se mahdollisesti olis porukalla!! Jotenka arvon harrastelijat, olisko millään mahdollista kokoontua tuossa kevään korvalla ainakin jonkinlaisella porukalla ajelemaan ja ihmettelemään? Olis kiva kuulla missäpäin kukakin vaikuttaa ja millasta kalustoa löytyy? Voitas sitten porukalla suunnitella että missäpäin suuri maansiirtourakka voitaisiin suorittaa. Tää kai vähän OT asia mutten muualle jaksanu käydä laittaa...
-Pate-

RcJuho


juupeli72

 Tervetuloa Nokka-akseli ja Saku minunkin puolesta.

Mielenkiinnolla odottelen myös mie projekti kuvia.

Ite pulttaillut kasaan vanteita & napoja. Kun tuossa alkuviikosta tuli se "joululahja" paketti vihdoin. Eli muoviset navat ja vanteet, sekä myös renkaat noihin. Eturenkaat on näköjään täys kumi rinkulat eli painoa luulisi niiden kestävän. Ja ite ne ovat aika painavat jos alkuperäisiin renkaisiin vertaa.

Nuo vanteet on tarkoitettu pultattavaksi napoihin kiinni M1.6 pulteilla. Mutta mie pyöritin nuo pultit napoihin takapuolelta pinnapulteiksi. Takapäässä vaan ei nuo vakio pulttien pituudet riittäneet noin asennettaessa, joten pistin niihin pitemmät pultit. Nyt nuo vanteet kiinnittyvät prikkojen ja muttereiden avulla, vähän niinkuin 1:1 kalustossa.

:wink:

tga-480

osaako joku sanoa moniko lankanen tamiyan 6x4 scanian moottori on? hommasin sellasen ja rakentelu on nyt siinä vaiheessa että tarttis noparin

geswas

Lainaus käyttäjältä: tga-480 - 21.01.10 - klo: 13.17
osaako joku sanoa moniko lankanen tamiyan 6x4 scanian moottori on? hommasin sellasen ja rakentelu on nyt siinä vaiheessa että tarttis noparin

Eiköhän se ole ihan perus hopeekannu mabuchi? Eli olikos se jotain 27 lankaa, joka tapauksessa melkein mikä tahansa nopari käy sen puolesta.
-Pate-