Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)

Aloittaja geswas, 19.10.07 - klo: 15.00

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 27.01.10 - klo: 13.22
Juupeli ja Hemi voi korjata mutta minusta tuntuu, että näissä paine on luokkaa 10-15 baria.

Hammaspumppua ei kannata tehdä ite. Niitä saa pieniä niin halvalla, että ei maksa vaivaa. Yksi pumpputyyppi, mikä voisi toimia, olisi rullakennopumppu. Näitä on 12 volttisina tehdostajissa, polttoaineensiirrossa yms.





Paineet on Leimbachin pumpuissa on vakiona 10 baria, mutta sitä pystyy säätämään itse. Olen käyttänyt itse 12 baria, 14 barin jälkeen alkaa sylinterit vuotamaan varren välistä ulos :cry:

pete.s

Hemi: siitähän tuli hieno kone. sit seuraavaksi tiekarhu niin alkaa olemaan tuota kalustoa ainakin =)

Nokka-akseli

Noniin vihdoin sain järjestettyä aikaa omalle scanialle ja nyt olis runkoaisat yhdessä akselit kiinni ja laatikkoakin hieman kasailtu. Hieman surffailtua tuli ostoskori täyteen ja varmaankin ensiviikolla laitan tilausta saksan maalle, vaihtolava laitteen, työvalojen, majakoiden, valorautojen suhteen, renkaat ja vanteet pitäisi vielä metsästää. Hieman mietityttää vielä ääni ja valomodulien suhteen tamiyan oma taitaa olla viimeisin vaihtoehto, ehdotuksia otetaan vastaan=) Väri maailma on selvä runko tulee mustaksi ja hytti oranssiksi (värikoodi ral 2004) ja kromiteipeillä firman logot ( niinkuin 1/1 autossakin.  myös moottori mietityttää, kuulin eräältä scania kuskilta et hopea kannu olis puhditon tuossa, joten ajattelin tuollaisen 55lankasen lrp:n laittaa ja nopeuden säädin on vielä harkinnassa, myös niitä saa ehdotella=)
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

tga-480

nonii nyt alkaa olemaan tamya kasassa muutamaa keula palaa lukuunottamatta... nyt sit odotellaan nopeudensäädintä postiin nii pääsee ajeleen...seuraavaks olis sora kärryn teko perään ajankohtainen... oon suunnitellu hydrauli kippiä mutta sylinteri mietityttää kun tarvis olla teleskooppinen ja on kalliita... onko foorumilla joku niin taitava että osais/ jaksais sellasen mulle halvalla tehdä?:) si tietty se servo versio ois halvempi...
 
  mitä mieltä ootte kun mulla on yks ratti radio ja yks tikku radio niin onko tyhmä tehdä niille teline ja laittaa "samaan pakettiin" niin sais kipin ja perälaudan toiseen ja ajon toiseen ja säästäis samalla ohjaimen oston...?

pete.s

Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 27.01.10 - klo: 17.02
Noniin vihdoin sain järjestettyä aikaa omalle scanialle ja nyt olis runkoaisat yhdessä akselit kiinni ja laatikkoakin hieman kasailtu. Hieman surffailtua tuli ostoskori täyteen ja varmaankin ensiviikolla laitan tilausta saksan maalle, vaihtolava laitteen, työvalojen, majakoiden, valorautojen suhteen, renkaat ja vanteet pitäisi vielä metsästää. Hieman mietityttää vielä ääni ja valomodulien suhteen tamiyan oma taitaa olla viimeisin vaihtoehto, ehdotuksia otetaan vastaan=) Väri maailma on selvä runko tulee mustaksi ja hytti oranssiksi (värikoodi ral 2004) ja kromiteipeillä firman logot ( niinkuin 1/1 autossakin.  myös moottori mietityttää, kuulin eräältä scania kuskilta et hopea kannu olis puhditon tuossa, joten ajattelin tuollaisen 55lankasen lrp:n laittaa ja nopeuden säädin on vielä harkinnassa, myös niitä saa ehdotella=)
mistä hommaat vaihtolava laitteet?

horna

Tuohon kippisysteemiin voisi käyttää myös tuota sylinteriä, mutta yksitoimisena. Ja siten että voimaservo työntää toista sylinteriä jossakin piilossa ja työntää öljyä kippisylinteriin. ei vaadi pumppua eikä venttiiliä, silti toimii ulkoisesti aidosti.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Nokka-akseli

 mistä hommaat vaihtolava laitteet?
[/quote]

http://www.leimbach-modellbau.de/ heidän valmistama ja www.ttm-shop.de/  heidän kautta ajattelin tilailla laitteet ja muut krääsät...ehkä=)
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

apidapi

Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 27.01.10 - klo: 14.46


Paineet on Leimbachin pumpuissa on vakiona 10 baria, mutta sitä pystyy säätämään itse. Olen käyttänyt itse 12 baria, 14 barin jälkeen alkaa sylinterit vuotamaan varren välistä ulos :cry:

Miten noissa Leimbachin järjestelmissä pumpun vapaakierto on järjestetty? vai onko nämä aina paineet päällä olevia systeemejä?


pajatso

moro,

toimisikohan pieni paineilmasylkky öljyn kanssa? En muista onko tästä ollut jo puhetta... Varmaan kestäisi hienosti nämä paineet. Tuntuu aika työläältä värkätä itse sylintereitä. Sylinterin ulkonäköähän voisi vähän virittää...

   -p-

saulij

Lainaus käyttäjältä: pajatso - 29.01.10 - klo: 13.21
moro,

toimisikohan pieni paineilmasylkky öljyn kanssa? En muista onko tästä ollut jo puhetta... Varmaan kestäisi hienosti nämä paineet. Tuntuu aika työläältä värkätä itse sylintereitä. Sylinterin ulkonäköähän voisi vähän virittää...

   -p-

Käsittääkseni toimii. Näiden haittapuolena on suuri rakennepituus iskuun nähden. Jenkeissä ainakin käyttävät mm dumpperien kippisylintereinä.

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: pajatso - 29.01.10 - klo: 13.21
moro,

toimisikohan pieni paineilmasylkky öljyn kanssa? En muista onko tästä ollut jo puhetta... Varmaan kestäisi hienosti nämä paineet. Tuntuu aika työläältä värkätä itse sylintereitä. Sylinterin ulkonäköähän voisi vähän virittää...

   -p-

Toimii paineilma sylinterit.

Ovat kuulemma jossakin teollisuuden pieni paineisissa (15-25bar) sovelluksissa käyttäneet. Kemissä alan liikkeessä kuultua. Hinnaltaan ovat kuulemma edullisia verrattuna pieniin hydrauliikka sylinterehin.

Eli jos skaala, jossa konetta rakentaa, on isohko niin varmaan aivan pätevä vaihtoehto.

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: tga-480 - 27.01.10 - klo: 17.41
oon suunnitellu hydrauli kippiä mutta sylinteri mietityttää kun tarvis olla teleskooppinen ja on kalliita... onko foorumilla joku niin taitava että osais/ jaksais sellasen mulle halvalla tehdä?:) si tietty se servo versio ois halvempi...
 
  mitä mieltä ootte kun mulla on yks ratti radio ja yks tikku radio niin onko tyhmä tehdä niille teline ja laittaa "samaan pakettiin" niin sais kipin ja perälaudan toiseen ja ajon toiseen ja säästäis samalla ohjaimen oston...?

Hemillä hieno ja voimakas mekaaninen kippi.

Kyllä tuo hydrauliikka on kivaa, mutta vuotojen mahdollisuus täytyy ottaa huomioon. Eli tarkoitan että jos tarkoitus on ajaa pääosin sisätiloissa, niin varmaan ei hameväki katso hyvällä öljy tippoja olohuoneen lattialla tai matolla.

Luulisin tuon mekaanisen kipin olevan siistimpi ja varmasti voimaa siihen saa tarpeeksi. Carson valmistaa mekaanista "kierre" kippiä josta käsittääkseni Hemi on ideoita lainannut. Vai olikos se sittenkin toisinpäin.

:wink: :grin:

horna

Lainaus käyttäjältä: pajatso - 29.01.10 - klo: 13.21
moro,

toimisikohan pieni paineilmasylkky öljyn kanssa? En muista onko tästä ollut jo puhetta... Varmaan kestäisi hienosti nämä paineet. Tuntuu aika työläältä värkätä itse sylintereitä. Sylinterin ulkonäköähän voisi vähän virittää...

   -p-
Joo kyllä ne paineenpuolesta kestää, eriasia on kestääkö niiden tiivisteet hydrauliikkaöljyä. Siis lähinnä o-renkaat jos niistä tulee purukumia niin nitriliset tilalle.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Hemi1966

Sain Liipperin nyt "lopullisesti" läjään :grin:. Teki tiukkaa saada kaikki tavara sopimaan sisään, yhtään lisää kamaa ei sopisi.
Täytyis koittaa mennä jossain vaiheessa ulos lumitöihin Liipperillä, ja kuvata vähän videota, kunhan vaan pakkanen hellittäisi.

Nokka-akseli

No johan tuli liipperistä aidon näköinen, Hemi hei noissa sun laitteissa ei ole mitään järkeä kun on niin hienoja=) Mitä akkuja muuten käytät liipperissä? eiks tuokin ole 12V entäs scaniassa kun käsittääkseni sekin on 12V?? Hienoja on ei voi muuta sanoa, liipperin videota odotellessa;) scania videot on niin kulutettu et laatu huononee=)))
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

kemi

 :shocked: ei muuta voi!

Kyllä on niin mahtava "liipperi", makee ku karamelli!  :cool:

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 30.01.10 - klo: 17.59
Mitä akkuja muuten käytät liipperissä? eiks tuokin ole 12V entäs scaniassa kun käsittääkseni sekin on 12V??

Itse asiassa Liipperissä ja Scaniassa on samanlaiset akut eli 2 kappaletta 10-kennoisia 2700 mAh NiMH paketteja.

apidapi

Hemi tai Juupeli, mittaatteko mikä on Tamiyan taka-akselin raideväli. Mitä mieltäka olette soveltuisiko se bruderin taka-akseliksi. Mitä vetävää etuakselia noissa Tamiyan kuorma-autoissa käytetään. Ajatuksena olisi rakentaa neliveto bruder. tai oikeastaa samaan henkeen kuin hemi eli käyttämällä pelkästään konepeittoa ja ohjaamoa sekä mahdollisesti renkaita (jos keksin millä täytän ne umpinaisiksi)


Pitäisi jossain välissä laittaa JCB kuvia. "koppa" eli konepeitto ja ohjaamo leikattu kovasta styroksista. Seuraavaksi viimeistely leikkaukseen, reunojen vahivstaminen muovilla ja oikominen jollain sopivalla tasotteella. Maali päälle ja koppa koneen selkään. Vehje muistuttaa JCB:tä jo

ÄIJÄ93

siis mitäs bruderin laitetta meinasit muokata kuorma autoa vai?
Bruderin kuorma-autoon sopii hyvin esim: robben akselit. minä muokkasin bruderin man tga:sta
rc auton eli mettalli alusta ja brutterin koppa päälle.
mutta pääsee halvemmalla jos ostaa suoraan jonkun tamiyan rc rekan.
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 30.01.10 - klo: 19.06
Hemi tai Juupeli, mittaatteko mikä on Tamiyan taka-akselin raideväli. Mitä mieltäka olette soveltuisiko se bruderin taka-akseliksi. Mitä vetävää etuakselia noissa Tamiyan kuorma-autoissa käytetään. Ajatuksena olisi rakentaa neliveto bruder. tai oikeastaa samaan henkeen kuin hemi eli käyttämällä pelkästään konepeittoa ja ohjaamoa sekä mahdollisesti renkaita (jos keksin millä täytän ne umpinaisiksi)


Tamiyan taka-akselin raideväli on 180 mm. Voi olla että johtuen Bruderin pienemmästä mittakaavasta, akseli voi olla vähän liian leveä. Vetävät etuakselit on muokattu Tamiyan taka-akseleista, kaventamalla , vaihtamalla vetarit nivelöityihin jne.
Tässä kuva etuakselista ja alapuolella taka-akselin kuoret:

Hemi1966

On näköjään ilmestynyt uutta tietoa tosta Carsonin tulevasta Liebherr telakuormaajasta  :mrgreen:
Prototyyppi näytti vielä aika lelulta, mutta nyt toi valmis alkaa näyttää aika hyvältä :shocked:...
http://www.ttm-shop.de/ibase/download.php?filename=%2Fhome%2Fwww%2Fttm%2Fibase%2Fmodule%2Fmedienarchiv%2Fdateien%2FPDF%2FLiebherrLR634Infoblatt-V1-2.pdf

Hemi1966

No niin, käytiin Liipperin kanssa lumitöissä :wink:, ja video aiheesta on latautumassa YouTubeen.

pete.s

Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 31.01.10 - klo: 16.13
No niin, käytiin Liipperin kanssa lumitöissä :wink:, ja video aiheesta on latautumassa YouTubeen.
siitähän tuli hyvän näköinen laite  :grin: itseäniki alkoi himottaa auton pidentäminen jos hyödyntäisi kärryn akselistoa sit täytyy hommata vain pikku gardaanei ja akselit joista ne saa kytkettyä hmmmm

RcJuho



yritäjä

No nyt on komiaa katteeks käy.Ittelläni oli scania r620 v8 punanen ja hiekka kärry niin tuli kaverinkaa lastattua lunta siihen koneilla niin kippasin autoo ojan vieressä ja lumet oli kyydissä niin se koko auto horjahti ojaan no ei siinä vielä kaikki kun lähdin ajamaan niin auto sekos ja ja meni just auto tiella ja valtra ajo yli :cry: :embarrassed:.Oli kova pettymys.Mutta hyvä hemi ja juupeli kun ootte jaksanut rakennella noita  :wink:

hpi racing

Lainaus käyttäjältä: yritäjä - 31.01.10 - klo: 20.41
No nyt on komiaa katteeks käy.Ittelläni oli scania r620 v8 punanen ja hiekka kärry niin tuli kaverinkaa lastattua lunta siihen koneilla niin kippasin autoo ojan vieressä ja lumet oli kyydissä niin se koko auto horjahti ojaan no ei siinä vielä kaikki kun lähdin ajamaan niin auto sekos ja ja meni just auto tiella ja valtra ajo yli :cry: :embarrassed:.Oli kova pettymys.Mutta hyvä hemi ja juupeli kun ootte jaksanut rakennella noita  :wink:
No mitäs sitten teit ku se valtra ajo yli.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

kemi

 :shocked: :shocked: Jos ois ollut kuski vielä jakkaralla oisin voinut vannoa ton olevan 1;1 masiina, MAHTAVA!

Noi pitää saada vaikka Model Expoon!!

Habaku

Joo, nyt kun näki tuon Hemi1966 kuormaajan, niin pakko huudella täälläkin ekaa kertaa.
Sairaan hieno laite kertakaikkiaan!! :shocked:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

apidapi

Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 30.01.10 - klo: 20.10

Tamiyan taka-akselin raideväli on 180 mm. Voi olla että johtuen Bruderin pienemmästä mittakaavasta, akseli voi olla vähän liian leveä. Vetävät etuakselit on muokattu Tamiyan taka-akseleista, kaventamalla , vaihtamalla vetarit nivelöityihin jne.
Tässä kuva etuakselista ja alapuolella taka-akselin kuoret:

Ok, tätä pelkäsinkin. Seuraava potentiaalinen on Losi mini crawlerin akselit. Näitä vaan ei tunnu olevan missään. Tuleeko mieleen ajopeliä missä olisi noin 150mm leveä akseli?