Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)

Aloittaja geswas, 19.10.07 - klo: 15.00

juupeli72

 Komia on Hemin Liipperi.

Nakkaan omani romukoppaan. Mutta hetkinen. Ainiin tuo Hemin kone onkin pienempi skaalainen malli. Enpäs vielä nakkaakkaan.............

:wink:

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 01.02.10 - klo: 09.12
Komia on Hemin Liipperi.

Nakkaan omani romukoppaan. Mutta hetkinen. Ainiin tuo Hemin kone onkin pienempi skaalainen malli. Enpäs vielä nakkaakkaan.............

:wink:

Joo elä nakkaa roskiin, toi mun Liipperi on tosiaan häiritsevän pieni :angry:. Joskus rakennan vielä isomman minäkin...


pete.s


juupeli72

:shocked:

No jovain kokoa näkyy olevan. Siis jos 2 x bruder niin kai se on sitten 1:8 skaalassa. Vai kuinka?

2003 vuodelta alkoi tuo juttu, mutta ei tullut koskaan valmiiksi, vai? En lähellekään kaikkea ymmärrä tuosta Saksan kielestä, niin jäi tuo loppu tulos hieman hämäräksi.

apidapi

#1835
Noista akseleista vielä Bruder Valtraan. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi Robben akselit. Onko kenelläkään näitä käytössä ja voisi kertoa, että mikä on raideväli sekä mitta olkatapista olkatappiin 1:16 akselissa ja 1:10 aksellissa. Molempia kun Robelta löytyy. Näyttäisi, että toi 1:16 voisi olla sopiva.


Eli jos omistat em Robben akseleita niin apua kaivataan

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 02.02.10 - klo: 10.45
Noista akseleista vielä Bruder Valtraan. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi Robben akselit. Onko kenelläkään näitä käytössä ja voisi kertoa, että mikä on raideväli sekä mitta olkatapista olkatappiin 1:16 akselissa ja 1:14 aksellissa. Molempia kun Robelta löytyy. Näyttäisi, että toi 1:16 voisi olla sopiva.


Eli jos omistat em Robben akseleita niin apua kaivataan


Mulla on tossa pyöräalustaisessa Catin kaivurissa Robben akselit, mittaan kun pääsen illalla kotiin.

apidapi

#1837
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 02.02.10 - klo: 11.00
Lainaus käyttäjältä: apidapi - 02.02.10 - klo: 10.45
Noista akseleista vielä Bruder Valtraan. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi Robben akselit. Onko kenelläkään näitä käytössä ja voisi kertoa, että mikä on raideväli sekä mitta olkatapista olkatappiin 1:16 akselissa ja 1:14 aksellissa. Molempia kun Robelta löytyy. Näyttäisi, että toi 1:16 voisi olla sopiva.


Eli jos omistat em Robben akseleita niin apua kaivataan



Mulla on tossa pyöräalustaisessa Catin kaivurissa Robben akselit, mittaan kun pääsen illalla kotiin.

Hieno homma. Jos sulla on tallessa vielä mallinumero niin laita mitan mukaan.

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 02.02.10 - klo: 11.14
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 02.02.10 - klo: 11.00
Lainaus käyttäjältä: apidapi - 02.02.10 - klo: 10.45
Noista akseleista vielä Bruder Valtraan. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi Robben akselit. Onko kenelläkään näitä käytössä ja voisi kertoa, että mikä on raideväli sekä mitta olkatapista olkatappiin 1:16 akselissa ja 1:14 aksellissa. Molempia kun Robelta löytyy. Näyttäisi, että toi 1:16 voisi olla sopiva.


Eli jos omistat em Robben akseleita niin apua kaivataan



Mulla on tossa pyöräalustaisessa Catin kaivurissa Robben akselit, mittaan kun pääsen illalla kotiin.

Hieno homma. Jos sulla on tallessa vielä mallinumero niin laita mitan mukaan.


Nyt tilanne on sellainen että en pysty kertomaan sulle kun olkatappien välin joka on 120 mm.
Kaivurin taka-akselia olen joutunut levittämään, ja en tähän hätään viitsi ruveta sitä purkamaan.
Mallinumeroita en muista, mutta nämä ovat 1:16 akseleita.

apidapi

kiitos Hemi, noita juuri ajattelin ja sellaiset lähtee hankintaan. Minkä kokoinen koiranluu tuohon akseliin menee? Yritän katsoa paikkaa mistä saisin kaiken kerralla nimittäin.

Ajatuksena tosiaan siis ottaa tuollaiset Robbet etu ja taka-akseliksi. Väliin teen jakolaatikon mod 1 pinjoneista (kolahti postista tänään). Näillä saa suoraan sopivan välityksen etuakselille. Moottoriksi conradilta vaihdemoottori. Olikos näin, että sinulla Hemi ja Juupelilla oli 1:200 moottorit vetomoottoreina. Millainen vauhti on näillä? Ajattelin vaan, että millainen olisi sopiva moottori Bruderiin näillä akseleilla kun niiden välitys on 2.9:1.

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 02.02.10 - klo: 18.24
kiitos Hemi, noita juuri ajattelin ja sellaiset lähtee hankintaan. Minkä kokoinen koiranluu tuohon akseliin menee? Yritän katsoa paikkaa mistä saisin kaiken kerralla nimittäin.

Ajatuksena tosiaan siis ottaa tuollaiset Robbet etu ja taka-akseliksi. Väliin teen jakolaatikon mod 1 pinjoneista (kolahti postista tänään). Näillä saa suoraan sopivan välityksen etuakselille. Moottoriksi conradilta vaihdemoottori. Olikos näin, että sinulla Hemi ja Juupelilla oli 1:200 moottorit vetomoottoreina. Millainen vauhti on näillä? Ajattelin vaan, että millainen olisi sopiva moottori Bruderiin näillä akseleilla kun niiden välitys on 2.9:1.

Jos tarkoitat moottoreita jotka on tossa kuormaajassa, niin mulla ne on 1:125, Juupelilla saattaa olla 1:200 tosin renkaan halkaisia taitaa olla myös suurempi.
Vauhti ei päätä huimaa, kuten tosta videosta huomaat.
Muistaakseni kardaaniksi käytin Tamiyan koiranluuta, vähän joutuu kasvattamaan reikää Robben vastakappaleesta.

saulij

Eiköhän tuolta löydy kaikki tarpeellinen voimansiirtoon. Robben raideväli näyttää olevan 128 mm.

http://www.fechtner-modellbau.de/shop/index.html

IMN

Apidapilta varmaan löytynee tuo Valtra jo? Lähinnä sitä tässä vaan, kun sen orkkisakselin olkatappien väli on bauttirallaa rullamitalla 95 mm ja raideväli 134 mm.

Pystyykö tuota esim. Hemin käyttämää akselia lyhentämään vastaaavan määrän? CNC-vermeellä saa tietysti paukutettua noita "tukivarsia".
Jo sivulta 10 lähtien

apidapi

Valtra löytyy ja mittailtu on (on kyllä pojan kone joten joutuu ostaa oman). Taka-akselille ei tarvi tehdä mitään. Etuaksellissa tietoinen valinta, että toi olkatappien väli on isompi, Bruder vallussa se on vähän ahdas ja tossa saa lisää tilaa. Joutunee pelaamaan vanteen offsetillä vähän ja pikkasern voi leventää raideväliä lopputuloksen kärsimättä.

Tilaamani Robben akselin raideväli on 152 mm eli eroa ei per puoli ole hirveästi. katsotaan miten käy  :azn:

Toi mitä sauli ehdotti on vähän sitten taas kapea ja erityisesti etuakseli tuottaisi ongelmia.


Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: kemi - 31.01.10 - klo: 22.00
Noi pitää saada vaikka Model Expoon!!

Todellakin. Hemin tuotokset ovat ehdottomasti -Best of show- potentiaalia.

IMN

Uijuijui, nyt löyty veikeä sivusto!

Löytyy Bruderin tulevia malleja oikeen kuvien kera ja arvioidulla saapumispäivällä:

http://www.boehm-modellbau.de/modell_cms/index.php?page=shop.browse&category_id=1106&option=com_virtuemart&Itemid=61

Scaniaa (!!!) näyttäis olevan tulossa. Äkkiseltään katsottuna koppi ei ole ihan kauhean näköinen (paremmalta tuo näyttää kuin Wedicon kieroon katsovat...) Toivottavasti on edelleen kestävyydeltään luokkaa "NATO-ohjus".

Tämä seuraava kiinnostaa kyllä itseä eniten:

http://www.boehm-modellbau.de/modell_cms/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6628&category_id=1200&option=com_virtuemart&Itemid=61


Jo sivulta 10 lähtien

apidapi

Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 02.02.10 - klo: 18.58

Jos tarkoitat moottoreita jotka on tossa kuormaajassa, niin mulla ne on 1:125, Juupelilla saattaa olla 1:200 tosin renkaan halkaisia taitaa olla myös suurempi.
Vauhti ei päätä huimaa, kuten tosta videosta huomaat.
Muistaakseni kardaaniksi käytin Tamiyan koiranluuta, vähän joutuu kasvattamaan reikää Robben vastakappaleesta.

Millainen nopari teillä on noissa kuormaajissa. Ei näyttäisi olevan pakkiviivettä. Mietin vaan, että minkä laittaisin Valtraan.

ÄIJÄ93

mä käytin omassa bruder viritelmässä porakoneen mottia ja robbe rookie 25 säädintä koska oli halpa
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

apidapi

#1848
Ohessa kuva JCB projektista. Koppa muodossaan, tasoitus ja siistiminen seuraavaksi. Sitten alkaa muun sälän lisääminen värkin ympärille.

^redbull^

Onko kellään ylimääräistä tamiyan akselia rekkaan? vetävää akselia, että saan omastani scaniasta etupyörätkin vetämään.
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 04.02.10 - klo: 08.08
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 02.02.10 - klo: 18.58

Jos tarkoitat moottoreita jotka on tossa kuormaajassa, niin mulla ne on 1:125, Juupelilla saattaa olla 1:200 tosin renkaan halkaisia taitaa olla myös suurempi.
Vauhti ei päätä huimaa, kuten tosta videosta huomaat.
Muistaakseni kardaaniksi käytin Tamiyan koiranluuta, vähän joutuu kasvattamaan reikää Robben vastakappaleesta.

Millainen nopari teillä on noissa kuormaajissa. Ei näyttäisi olevan pakkiviivettä. Mietin vaan, että minkä laittaisin Valtraan.

Mulla tosiaan 1:200 välityksellä RB35:t tuossa pyöräkoneessa. Nopeus ei tosiaan ole pääasia tuossa vaan voima jolla maata siirretään.

Noparina mulla on S20 Servonaut. Kun siinä on ne jarru- & pakkivalot.

:wink:

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 04.02.10 - klo: 15.21
Ohessa kuva JCB projektista. Koppa muodossaan, tasoitus ja siistiminen seuraavaksi. Sitten alkaa muun sälän lisääminen värkin ympärille.

Mittakaava 1:10? Vai mikä?

Komia siitä tulee.

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 04.02.10 - klo: 18.36
Lainaus käyttäjältä: apidapi - 04.02.10 - klo: 08.08

Millainen nopari teillä on noissa kuormaajissa. Ei näyttäisi olevan pakkiviivettä. Mietin vaan, että minkä laittaisin Valtraan.

Mulla tosiaan 1:200 välityksellä RB35:t tuossa pyöräkoneessa. Nopeus ei tosiaan ole pääasia tuossa vaan voima jolla maata siirretään.

Noparina mulla on S20 Servonaut. Kun siinä on ne jarru- & pakkivalot.

:wink:
Sama nopari on mullakin Liipperissä

apidapi

JCB:n mittakaava on karkeasti toi 1:10 (ehkä piirun alle). Ohjaava tekijä oli renkaan koko kun noi oli tyrkyllä hankkeen alussa.

Ohjaamohan ei ole "aito" koska on umpinainen. teen lasit tod näkö mustasta muovista. Mutta kopan alla on hyvin tilaa kun kovertaa sen tyhjäksi.

ÄIJÄ93

#1854
tässä on nyt niitä kauan lupailemiani kuvia, lisää tulee kun projekti etenee.  :lol:
apidapi: kyllä siitä tulee kunnon laite kun on kokoakin 1:10.
Hemi1966: on taas komeaa jälkeä tuo sinun liipperi.
tuon linkin takana on kuvat:
http://img59.imageshack.us/g/p2040145.jpg/
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: apidapi - 04.02.10 - klo: 19.02
JCB:n mittakaava on karkeasti toi 1:10 (ehkä piirun alle). Ohjaava tekijä oli renkaan koko kun noi oli tyrkyllä hankkeen alussa.

Ohjaamohan ei ole "aito" koska on umpinainen. teen lasit tod näkö mustasta muovista. Mutta kopan alla on hyvin tilaa kun kovertaa sen tyhjäksi.

Mitäs ainesta tuo ohjaamo ja konekoppa sitten on?

Nuo rengas hommat on monesti niitä ratkaisevia juttuja. Idea voi olla hyvä, mutta mistä renkaat ja minkä kokoiset. Itellä on muutama "projekti" jäänyt idean tasolle, juuri noiden takia.

Hemi: Hyvin Olet laittanut kuvia näytille. Kattelin tässä pikaisesti noita nosturin teko kuvia, ja mieleeni tuli kysymys. Oletko ollut tai oletko yhä kiihdytysauto jutuissa mukana. "Verstaan" seinällä näkyy olevan sen suuntaisia kuvia...

Hemi1966

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 05.02.10 - klo: 17.05

Hemi: Hyvin Olet laittanut kuvia näytille. Kattelin tässä pikaisesti noita nosturin teko kuvia, ja mieleeni tuli kysymys. Oletko ollut tai oletko yhä kiihdytysauto jutuissa mukana. "Verstaan" seinällä näkyy olevan sen suuntaisia kuvia...

Olin tosiaan tossa vuoden 2000 tienoilla pari kautta mekaanikkona eräässä SuperComp teamissa. Kalustona oli Chevy Camaro remmiahdetulla 454:lla.

apidapi

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 05.02.10 - klo: 17.05
Lainaus käyttäjältä: apidapi - 04.02.10 - klo: 19.02
JCB:n mittakaava on karkeasti toi 1:10 (ehkä piirun alle). Ohjaava tekijä oli renkaan koko kun noi oli tyrkyllä hankkeen alussa.

Ohjaamohan ei ole "aito" koska on umpinainen. teen lasit tod näkö mustasta muovista. Mutta kopan alla on hyvin tilaa kun kovertaa sen tyhjäksi.

Mitäs ainesta tuo ohjaamo ja konekoppa sitten on?

Nuo rengas hommat on monesti niitä ratkaisevia juttuja. Idea voi olla hyvä, mutta mistä renkaat ja minkä kokoiset. Itellä on muutama "projekti" jäänyt idean tasolle, juuri noiden takia.

Hemi: Hyvin Olet laittanut kuvia näytille. Kattelin tässä pikaisesti noita nosturin teko kuvia, ja mieleeni tuli kysymys. Oletko ollut tai oletko yhä kiihdytysauto jutuissa mukana. "Verstaan" seinällä näkyy olevan sen suuntaisia kuvia...

Koppa on ihan normi routaeristettä, tehty leikkaa liimaa periaatteella

juupeli72

 Ok.

Painoa tietysti saisi jos tekisi jostakin painavammasta nuo päälli rakenteet. Painosta ei varmaan olisi haittaa, kun kuitenkin "vetokone"/traktori on kyseessä.

apidapi

Joo, toi ei ole kovin hyvä ja hytin umpinaisuus harmittaa. Saattaa olla, että menee siltä osin uusiksi. Mutta katsotaan miten käy. Painoa on kuitenkin ihan hyvin, tossa sen verta 3 mm alumiinia rungossa.