Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI E-Firestorm 10T RTR

Aloittaja -rcmh-, 30.10.07 - klo: 11.07

-rcmh-




HPI:lta tullut sähköversio Firestormista. Hyvännäköinen auto, teräsrattaat laatikossa esim.

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=fi&partNo=10551
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Janezki

Näyttää hyvälle - voisi olla ainesta ensi kesän räppäilypeliksi.  :grin:

-rcmh-

Harjattomalla ja kunnon akulla vois olla hauska laite. Laatikko ja voimansiirto näyttäis olevan aika hyvä tässä.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

historia

Ihan hyvän näkönen ei näytä ihan pelkkää muovia olevan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Badawan

E-Firestormista tulossa myös harjaton RTR versio E-Firestorm Flux: http://www.rckingdom.co.uk/smf/index.php?page=179

Nopari näyttäisi olevan uudelleen nimetty Castle Creationsin Sidewinder, mutta ilmeisesti moottori ei ole Castle Creationsin tuotantoa, vaikka niin motin kv:sta voisi päätellä( 5700kv). Joka tapauksessa mielestäni hyvä lisä harjattomiin RTR autoihin.

Toni.T

Olisivat tehneet samalla E-Savageenkin paremman voimansiirron. :cry:

nnikkem

Olisiko HPI E-Firestorm millä lailla parempi kuin Stampede VXL? Kun tätä kehutaan niin paljon? :roll:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: thorak - 01.03.08 - klo: 12.53
Olisiko HPI E-Firestorm millä lailla parempi kuin Stampede VXL? Kun tätä kehutaan niin paljon? :roll:

No ajettavuus on parempi varmasti kun on Stadium Truck, matalampi painopiste, kevyempi, leveämpi.
Mutta kyllä VXL Stampede varmasti on parempi bashaukseen, ja osia saa vaikka mitä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Näyttää hyvältä, vois harkita ens kesällä ostoo ku saa massii kokoo Savagen rinnalle :tongue:. Tosiaan nuo voimansiirrot näyttää kestävältä, myydäänköhän ilman vastaria ja ohjainta kun ois noi savagen vakio-ohjaimet tuola laatikon pohjalla? Pitää kysyä hobbylinnasta.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

nnikkem

#9
Pitäs itekkin katella. Pakko myöntää, että on komia ton sinisen korin kans. Ja siihen hän saa muidenkin valmistajien koreja :laugh:. Mietin, että sopisiko se Phorshen kori jota myydään Hobbylinnassa siellä polttomoottorit. korit. :roll: Sitten, jos siihen laittas kans http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HL011 ja tämän akun (koska ei tule mukana)http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSGO7BN94. Oisko hyvä akku? Ensin ostaisin akun pitäis olla paljon ajoikaa, kun on perus motti. Laturian en tarvisi, koska olisi jo tollaselle laturi. Moottorit ym. voisi ostaa myöhemmin. Sori Akun linkkiä ei näy mutta se on siellä Hobbylinnan sivuilla Akut,Laturit ja sieltä Akut ja juottosillat ja siitä 4200Mah akku.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

nnikkem

No, kyllä :tongue:. Itekkin nääs oon ihmetellyt.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

ballu

hups tuota fluxia ei vissiin saa vielä mistään

Janezki

Olen vissiin kääntynyt pimeälle puolelle ja seitsemän Traxxasin auton jälkeen ostanut HPI:n E-Firestorm 10T:n.  :evil:
Jato sai lainata noparin ja moottorin tähän kunnes tilaamani Sidewinder & 4600 setti saapuu kotiin.
Auto tuntuu muuten oikein mainiolta, mutta nuo iskarit näyttävät hieman rimpuloilta. Taakse saatan pistää pakista löytyvät Traxxasin 1/10 vakioiskarit, etuset on vielä harkinnan alla. Katsotaan nyt tuo käyttäytyminen kunhan pääsen kokeilemaan autoa kunnolla maastossa.

Munkki

Kuinkas kovaa tuolla pääsee?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Janezki

Mitähän tuo vakio hiilikamoilla kulkee - ei havaintoa. Jato kulkee päälle 90km/h samalla tekniikalla, mutta vauhtia varmaan löytyy tarpeeksi tuolla tulevalla Sidewinder-setilläkin. Hommasin tämän itselleni lähinnä montulla huvittelua varten, joten käyttäytyminen huonolla alustalla on tärkempää.

nnikkem

Hobbylinnassa sanottiin, että kulkee noin 40km/h Riippu akusta.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Janezki

#17
Akkuhan se pitkälti nopeuden määrää.

Nyt on ensimmäiset kunnon "maastotestit" otettu.  Ihan kelpo laitteelta tuntuisi, sai ainakin kunnolla iskua paikkojen hajoamatta.  :grin:
Takaiskareihin tuli pikkusen liian kovat jouset, näkyy videolta selvästi kun ampuu pompusta takapään ilmaan.

Klippejä pääse katselemaan YouTubesta kuvia klikkaamalla,

VIDEO 1:


VIDEO 2:


HQ XviD versiot voi käydä imaisemassa omalle koneelle täältä.

Tuli samalla todettua että ei tuo Lehneri mikään offroad-moottori ole. Johtoaukosta meni hiekkaa kannun sisäpuolelle, joten motti irti ja osiksi pöydälle. Huolellinen puhdistus ja taas pelittää kuin uusi. Pitänee viritellä jonkunmoinen suojatulppa/mömmöt tuohon kannun päähän.

-rcmh-

Hyvin se liikkuu ja näyttäis kestävän myös iskuja. Olis pitänyt vain tämä ostaa Rustlerin sijaan. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Munkki

Eihän tuo auto ole harjaton vakiona?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Bulvaani

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 13.05.08 - klo: 01.35

Nyt on ensimmäiset kunnon "maastotestit" otettu.  Ihan kelpo laitteelta tuntuisi, sai ainakin kunnolla iskua paikkojen hajoamatta.  :grin:
Takaiskareihin tuli pikkusen liian kovat jouset, näkyy videolta selvästi kun ampuu pompusta takapään ilmaan.

Tuli samalla todettua että ei tuo Lehneri mikään offroad-moottori ole. Johtoaukosta meni hiekkaa kannun sisäpuolelle, joten motti irti ja osiksi pöydälle. Huolellinen puhdistus ja taas pelittää kuin uusi. Pitänee viritellä jonkunmoinen suojatulppa/mömmöt tuohon kannun päähän.

Kovasti näytti aina sama kivi vetävän autoa puoleensa.. :grin:
Näyttäisi olevan sama ominaisuus kuin melkein kaikissa 1/10-autoissa, eli jousituksen lyhyehkö liikevara ja renkaiden pieni "ilmatilavuus" yhdistettynä suurehkoon nopeuteen tekevät menosta pomppivaa näennäisesti aika tasaisellakin alustalla. Tahtoo auto mennä vähän väliä selälleen tai kyljelleen, kun sekä jousitus että renkaat pohjaavat ja viskovat autoa kuin rukkasta.
Tiim Lahti

Janezki

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 13.05.08 - klo: 15.21
Eihän tuo auto ole harjaton vakiona?
Ei ole harjaton vakiona. Lähiaikoina pitäisi kyllä olla tulossa ihan tehtaan versio harjattomalla motilla.

Lainaus käyttäjältä: Bulvaani - 13.05.08 - klo: 15.45
Kovasti näytti aina sama kivi vetävän autoa puoleensa.. :grin:
Näyttäisi olevan sama ominaisuus kuin melkein kaikissa 1/10-autoissa, eli jousituksen lyhyehkö liikevara ja renkaiden pieni "ilmatilavuus" yhdistettynä suurehkoon nopeuteen tekevät menosta pomppivaa näennäisesti aika tasaisellakin alustalla. Tahtoo auto mennä vähän väliä selälleen tai kyljelleen, kun sekä jousitus että renkaat pohjaavat ja viskovat autoa kuin rukkasta.
Joku magneetti siinä kivessä oli kyllä. Oli pakko käydä nakkaamassa se mäkeen... :D
Kunnolla säädetty alusta pelastaa vähän, mutta totta kyllä että vauhdin kasvaessa tarpeeksi meno muuttuu aika levottomaksi. Rustleri on/oli paljon samanoloinen kuin tämä eikä ihme, sillä onhan tuo runkorakenne, tukivarret ja jousitus näissä hyvin pitkälle samalla lailla toteutettu.

Duster1

Minkäslainen verrattuna Jatoon vai oletko Jatoa vielä montulla testaillut.
Axial SCX 10 TR

Janezki

Enpä ole Jatoa vielä kestopäällysteeltä uskaltanut pois ajaa.  :lipsrsealed:
Vähän arveluttaa tuo avonainen spurri/pinioni väli, lähteneekö 48P hampaat taivaalle kun kiveä sopivasti väliin kiilaa?

Munkki

Ootko siis vähän muokannu firestormias?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Janezki

Juu. Tai no motti ja nopari ainoastaan on vaihdettu. Otin Jatosta Mamban noparin ja Lehnerin Basic 5300:n lainaan kunnes tähän autoon tilaamani Castlen Sidewinder 4600 combo saapuu.
Voimansiirtohan Firestormissa on jo alunperin suunniteltu kestämään harjatonta tehoa (= teräshilut laatikossa ja teräksiset vetoakselit).

Munkki

No jo ihmettelinkin kun vaihtu oli melko hurja. :shocked:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Janezki

Tuntuu Firestormi kulkevan ihan kepeästi tuolla Sidewinder 4600 combolla ja 3S lipolla. Vakio modaus moottorille tosin piti tehdä heti kättelyssä, eli silikonilla johtoaukko tukkoon tästäkin. Nakkasin yhden joutavan tuulettimen vielä tuohon noparin päälle - saas nähdä miten pitkään toimii kunhan päästään hiekalle kunnolla kurvailemaan... :P
Motti ei ainakaan ensimmäisen 20 min. asfaltti/hiekka räppäilyn jälkeen ollut kovinkaan kuuma, 55 astetta sain mitattua kannun takaosasta. Välityksinä 18-hampainen pinioni ja vakiospurri (tais olla 87-hampainen).
Tuo vähemmän kiertava Mamba taisi ollakkin ihan viisas ratkaisu.

Pinion/spurri suojakoppa on tässä ainakin paremmin toteutettu kuin Rustler/Stampeden vastaava. Ilman turhia aukkoja reunassa koteloon ei ole vielä päässyt hiekan jyvästäkään. Alumiininen moottorin kiinnityslevy vaikuttanee myös hieman lämpöjä alentavasti.

Spin

Kuinkas suuri maavara tässä laitoksessa on? Onko samaa luokkaa kuin esim. spedessä ja rustlerissa?
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Janezki

Aikalailla samaa luokkaa Rustlerin kanssahan tuo on. 38mm äkkiä mitattuna ilman akkua.