Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI E-Firestorm 10T RTR

Aloittaja -rcmh-, 30.10.07 - klo: 11.07

Qazu

Lainaus käyttäjältä: cjakyto - 02.09.08 - klo: 18.15
On muuten traxxasilla myös vastaava rengas näköjänsä.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJH62&P=SM
Tarkemmin ajatellen voi olla ihan fiksut renkaat. Pehmeämmällä pitoa löytyy sitten löytyy traktorikuvioista varmaan. Onkohan liian korkeat esim Slashiin?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Jape - 03.09.08 - klo: 09.48
Taitaa kaikki renkaat tulla samasta tuotantolinjasta.
Muuttavat vain renkaan merkkiä tarpeen mukaan  :mrgreen:

Siltähän tuo näyttää ja merkistä riippuen myös kate eli renkaan hinta vaihtelee.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Penguin

Lainaus käyttäjältä: qazu - 03.09.08 - klo: 10.22
Tarkemmin ajatellen voi olla ihan fiksut renkaat. Pehmeämmällä pitoa löytyy sitten löytyy traktorikuvioista varmaan. Onkohan liian korkeat esim Slashiin?

Ainakin noista bilteman myymistä löytyy pitoa myös asfaltilla. Slashin orkkisrenkaat on 111 mm korkeat ja nuo traktorikuvioiset ovat 121 - 124 mm, riippuen siitä minkä firman renkaina niitä myydään. Ilmoitetut kokoerot voisivat kyllä kieliä siitä, että kyseessä eivät ole samat renkaat.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

cjakyto

Kestääkö muten E-firen vanteet keittämistä? Pitäis ottaa orkkisrenkaat pois vanteilta. Ei tahtois pilata vanteita.  :huh:
Jotkut vanteet ei kuulemma kestä keittämistä.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

jspl

Ei mulla ainaka vanteet mitenkä itteensä ottanu ku niitä keittelin.
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

cjakyto

Hyvä tietää. ei muuta ku kattilaan ja eroon noista bilteman vanteista.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

cjakyto

Onko kellään havaintoa mahtuuko kyseinen akku heittämällä paikolleen? ja onko kokemuksia?

http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_1&products_id=451
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

AE-Mod

Järven rantaviivalla voi saada erittäin hienoja tilannekuvia....

...mutta myös näin saattaa käydä!




Pitäähän se sitten myös onkia sieltä....




THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

ekiz

eikö sähköt ottanut itteensä ollenkaa?  :shocked: hienoja kuvia kyllä :)
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

AE-Mod

Ei tietenkää... Sehän on HPI!
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

cjakyto

Ootko mitenkä tiivistäny autoa?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Viltsu

Aikalaillaa saa olla "tiivistetty" , jos sisuskalut kuivana säily!  :cool:
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

janitor


Harw

Jaa tätä voi käyttää myös sukellusveneenä. Hyvä tietää ensi kerran kun ajokelejä arpoopi.
| Ospa RC |

AE-Mod

Ei ollut minkäänlaista tiivistystä ja toimi pienen kuivauksen jälkeen kuin uusi.

Koneena Novakin harjaton ja vakio radiot.

Akku vaihdettiin ja meno jatkui samanlaisena...

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Harw

Omakin yksilö sai taas tänään kyllä aikamoista lenkkaria kiviä kierrellen ja puskien milloin mitenkin päin. En ole kyllä laakereita lukuunottamatta mitään joutunut vaihteleen. Kestävä pirssi. Vai liekköhän Janezki laminoinut tuon yksilön jollain ihmeliemellä? Btw. Orkkis kopalla vielä mennään, vaikkakin vähän lyhennettyä mallia. Täytyypä ottaa kuvia joku päivä.
| Ospa RC |

Janezki

Jaa sielläkös se minun vanhan leluni onkin - onko Traxxasin slipperi vielä toiminnassa?
Todellakin uskomattoman kestävä auto. Turhaan tuli silloin tilailtua niitä tukivarsia sun muuta, kun alkuun jänskätti aina käydä "vähän" hyppimässä...
Yhden pallolinkin taisi örtsi saada siitä rikki, minulla ei särkynyt mitään - niitä laatikon ulostuloja ja kosmeettisia haittojahan ei lasketa.  :grin:

Olen tosin omin silmin nähnyt kun samanlaisesta autosta katkeaa takatukivarsi suht kevyestä luisusta reunakiveen, joten huonolla tuurilla kaikki on mahdollista. Kysymyksessä oli kylläkin sinisellä kopalla varustettu yksilö...

Harw

Joo on Traxxasin slipperi paketti vielä paikallaan. Koitin sitä vähän putsaillakki tuossa samalla kun lootaan laakereita vaihtelin ja kupit kääntelin. Semmonen jännä ominaisuus siinä on että kylmänä tahtoo luistaa ensimmäiset pari minsaa, mutta vissiin lämmetessään sitten toimii normaalisti. Ja eihän tuohon normaalit spurrin suojat oikeen mahu päälle :D
| Ospa RC |

jesi

Tiedä sitten, mutta IMHO noi slipperit on akkojen kotkotuksia.
Mun mielestä voimansiirto on rikki jos se luistaa.
/ Jere Siirilä

Janezki

Harw: Ei sen kylmänäkään tarvitse luistaa, käännä joku 5 minuuttia (siis kellon "asteikolla") kireämmälle sitä ja katso auttaako.

Slipperin tarkoitushan on luistaa kun renkaista moottorille päin välittyvä voima on tarpeeksi suuri, säästäen näin voimansiirtoa. Jos sähkömoottorillisessa autossa ei ole mitään mikä antaa periksi kun esim. hypystä tullaan alas ns. veto päällä pitävälle alustalle, niin ennemmin tai myöhemmin joku paikka (eli se heikoin) siinä antaa väkinsinkin periksi. Esim. näissä 1/8 konversioissa yleisimmin lähtee diffistä hampaat, Firestormissa heikoin lenkki voimansiirrossa on muovinen spurri.
Mielenkiinnolla odotan RC-Monsterin kehitysvaiheessa olevaa slipperillä varustettua 1/8 keskidiffiä.

jesi

Offtopic:

Kumma kun mulla pysyny Varsinkin 1:8 patterivetoset moitteetta nipussa. (esim 6s ja xl 2100kv).
Ja jos joku paikka purkaantuu, päivitetään niin kauvan aikaa _järkevillä_ osilla että kestää, ja jos se on mahdottomuus niin sitten on väärät vehkeet.
/ Jere Siirilä

-rcmh-

No ei se Slipperi nyt mikään ihan turha kapistus ole. Kokeilin Rustlerissa kiristää sen tappiin, niin n 5 min kesti ajoa kunnes spurri sileäksi,
uusi paikalle, sitten antautu teräs-idleri. :tongue: Nyt on puoli-kierrosta auki ja on kestänyt paikat monta akullista.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

jesi

Rustlerissa vakiospurrilla 14.4v ja 5700kveella ajelin ongelmitta, täysin vakio pl idleri.
En varmaan sitten osaa.
/ Jere Siirilä

-rcmh-

Tai sitten mä en osaa. :laugh: Stampedella joskus ajelin Slipperi ihan tappiin kiristettynä asfaltilla,
että keula nousis paremmin Mamba Max 5700 ja 7.2v Nimh. Sen se kesti hyvin.
Mutta 3s lipolla ei ainakaan itsellä Rustlerissa kestä voimansiirto kun on slipperi kiinni, tai saattais kestää jos ajelis rauhallisemmin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

jesi

OT vieläkin, mutta olkoon mikä auto tahansa missä slipperi on ollut, niin niin isolla jakarilla kun uskaltaa ja niin tiukalle ku uskaltaa...
E-revossa mulla oli e-maxxin loota ja siinähän on slippery, em periaatteella sen kiristin, siltikin ne slipperyn levyt upposi sulaen spurriin, sen johdosta läpipulttasin spurrin ja slipperyn toisiinsa (lautasesta rattaan läpi lautaseen), niin siitäkin vaivasta pääsi.
/ Jere Siirilä

partajeesus

Lainaus käyttäjältä: jesi - 05.09.08 - klo: 11.52
Rustlerissa vakiospurrilla 14.4v ja 5700kveella ajelin ongelmitta, täysin vakio pl idleri.
En varmaan sitten osaa.

sun tekstit rcoffi foorumilla väittää pikkasen toista:

"No sitten koitin äsken 5700kv +14.4v, eli 82 080rpm.

Kaasua ei Todellakaan uskalla painaa pohjaan auton ollessa kädessä.

Noh, vehkeet nippuun ja ulos, säädöt oli samat mitä ennenkin, eli pääsääntöisesti LOW.
Minä kovana jätkänä painoin kaasun kerrasta pohjaan, auto eteni noin 5metriä. Tästä matkasta moottorin voimin 30cm ja loput rullaten  Cool
Loota auki, karies oli odotetusti iskenyt idler-rattaaseen, samanlainen vakio paikalleen ( aluidleri ei ollut saatavilla autoa ostaessa )."

siinä meni eka muovi idleri.

"Noin 10min ehdin nauttimaan ja miettimään että jos sitä viiveruuvia löysäis hieman, mutta onneksi lootasta hajosi taas joku, eikä osia ole yhtään Hymyilee leveästi"

siinä meni toinen.

"Laitoin aluidlerin lootaan, kun orginaalissa oli noin 6 hammasta (30 hammasta ehjänä"

sitten siirryitkin jo alu idleriin.

niin että miten ne vakio muovi osat kestikään siinä rustyssä sen 14.4V?
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

jesi

#206
Jos osaisit lukea niin ymmärtäisit, mutta suomennetaan:
pl= PoisLukien.

Suomennetaan lisää:
"Rustlerissa vakiospurrilla 14.4v ja 5700kveella ajelin ongelmitta, täysin vakio pl idleri."
=
"Rustlerissa vakiospurrilla 14.4v ja 5700kveella ajelin ongelmitta, täysin vakio, poislukien idleri."


Ja muistaakseni viimenen tenkkapoo minkä auto silloin teki oli löystynyt ruuvi diffistä ja sitäkautta lukko aukesi.
Enivei, vakio auto, poislukien idleri, joka noissa nyt yleensä ekana vaihdetaan koska se on fakta että purkaantuu.
(edit: prikkahan se olikin, eikä ruuvi)
/ Jere Siirilä

partajeesus

no sitten kannattaisi varmaan kirjoittaa "pois lukien"
tuon ymmärtää aika helposti että pl=plastic eli muovi idleri.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Janezki

Kyllähän ne paikat paremmin kestää jos tasamaalla ajelee. Sitten kun tulee vähän ilmaa alle, niin ongelmat lisääntyvät. Toki voimansiirtoa voi päivittää jos ei paikat kestä, se viimeinen paikka sitten kun antautuu niin on itse moottori ja yleensä laakerit siellä.  :azn:

Harw

Kylläpä sain tännekki väännön aikaan. Huh huh, jotenki jollaki pipo kireellä välillä tällä foorumilla.
Nooh ite en aijo sitä kiristää enempää kun tuollakin jo keulii ja on vain varttikierroksen auki, eli omasta mielestä aika kireällä jo. Tosin en kyllä aja lipolla vielä joten pitäs kestää paikat senki puoleen. Toki isommat koneet houkuttas jos ois massia värkkäillä.

OT: Ainakin näytti kaverin losin speed-t olevan aika tarkka slipperin toiminnasta tai idleri sano sopimuksen irti.
| Ospa RC |