Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)

Aloittaja No Pain, 26.12.07 - klo: 17.08

Sähkömies

Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 15.09.09 - klo: 20.30
Itse päivittelin autoni aikoinaan suoraan paketista paremmilla osilla kasaten. Suurin osa nyyteistä tuli tilattua stellasta(http://www.stellamodels.net/catalog/default.php?cPath=75_175&sort=2a&page=1), koska sieltä saa partsit huomattavasti edukkaammin kun suomesta, esim kevyempi ja jäykempi pohjakaukalo n. puolet halvempi kun vastaava suomessa..
Pari kuvaa kyseisetä autosta..



Taitaapi kyseinen auto olla nykyään meidän taloudessa...vieläkö joku näillä ajaa? Tuli pirssi ostettua pojalle ekaksi 4wd krossariksi Hämeenlinnan suunnalta,tekniikka vielä puuttuu mutta tarkoitus olisi saada kasaan viikon sisään ja testiajoon Tikkurilaan viikon päästä lauantaina.

*HOKE*

Ajan edelleen.

Viimeksi tuli voitto Oulun WJ osakilpailusta.

Sähkömies

#662
Eli hyvä hankinta siis,aina ei tartte uusinta mallia..pelimiehen käsissä tie auki palkintopallille asti...oletko Hoke viikonpäästä la tiksissä? Vois udella tietoa pirssin tuunaamisesta.

*HOKE*

suurella todennäköisyydellä olen paikalla.

Sähkömies

Hyvä! eli suurella todennäköisyydellä tullaan jutuille :grin:!

Sähkömies

No niin!Ensimmäiset ajot DorgallaTikkurilassa takana(HIENO RATA) ja haluaisi rengasvinkkejä sisäajoon! Eli allaolevat kumit eivät omista minkäänmaailman sivuttaispitoa, mitä kannattaa rengaskaupasta ostaa?? Ja kiitos :wink:!

hpi racing

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

*HOKE*

Lauantaina tuli jälleen huomattua kilpailuissa auton olevan edelleenkin yhtä kilpailukyinen kuin ennenkin.
Saldona kauden toinen Winter Jumps osakilpailun voitto.

Ja mikä huvittavinta... Setuppi on edelleen sama minkä olen siihen ruuvannut toissa talvena kun kyseisellä autolla rupesin kisaamaan.
Ei tarvitse kuluttaa kisa aamuna minuuttiakaan aikaa setupin hakemiseen. Auto radalle ja rataan tutustumisen jälkeen voikin keskittyä oleelliseen, eli ajamiseen.

Miinuksena että joskus joutuu tarkistamaan että mahdollisen kolarin jälkeen kaikki on ehjää ja osat kutakuinkin paikoillaan.
Ehkä kerran vuoteen vilkaisee että maavara on edes alueella.  :cool:

tonij

tuntuu mahottomalta penkoa ongelmaa tästä topocista ku on niiiin paljo juttua mutta onko kenelläkään tietoa minkä auton spurri kävias tähän autoon tai pienellä muokkauksella...ongelma on että spurreja löytyy kaupasta mutta pijoneja ei :huh: auto on durgan db01
tietoa ois kiva saada että saa taas auton radalle.
kiitos
TRKMANS racing

RoddeR

Eikös tohon mene ihan normi 48dp pinionit?
Kyosho, elämäni auto.


tonij

..joku fiksu kertoi että laita tamiyan oma..en tiedä...idea oli myöskin se että sais isompi hampaisemmat rattaat.
TRKMANS racing

*HOKE*

Durgaan menee tamiyan oma tottakai.
91 Hammasta on oikea koko, mutta eipä niitä olekaan kuin vain kaksi vaihtoehtoa.

Ja sehän on hammasjaoltaan 48, eli niitähän löytyy.

tonij

eli ideani oli tuolla isompi hampaisilla rattailla se että kun autolla ajetaan ulkoradoilla mitkä ei ole savituttu niin tuo pinjoni ja spurri tuntuu olevan joka ajon jälkeen vaihtokunnossa koska tuo pienihampainen ratas ei kestä pienintäkään kiven jyvää...vai olenko tehnyt jonkun mokan miks sinne jyviä menee?
mikään kuori ei ole rikki ja hampaitten välys on sopiva.
onko jollain jotain vinkkejä pitääkö tuohon autoon tehä jotain lisä modauksia että kestää tuon ulkoajelun vai onko tämä auton ominaisuus.
osathan ei ole kalliita mutta aika v*ttumaisia vaihtaa.
TRKMANS racing

pOINTER

Lainaus käyttäjältä: tonij - 19.08.12 - klo: 14.59vai olenko tehnyt jonkun mokan miks sinne jyviä menee?
Onko akkukotelon kyljessä oleva moottorinruuvin kiristysreikä tukittu? Manuaalissa taitaa siihen olla ohjeistettu laitettavan joku vaahtomuovinpalanen akkua tukemaan. Tämä taitaa olla ainut teikä mistä hiekkaa pääsee voimansiirtoon menevän, jollei sitten kotelon saumat "vuoda".
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

tonij

Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 19.08.12 - klo: 15.36
Lainaus käyttäjältä: tonij - 19.08.12 - klo: 14.59vai olenko tehnyt jonkun mokan miks sinne jyviä menee?
Onko akkukotelon kyljessä oleva moottorinruuvin kiristysreikä tukittu? Manuaalissa taitaa siihen olla ohjeistettu laitettavan joku vaahtomuovinpalanen akkua tukemaan. Tämä taitaa olla ainut teikä mistä hiekkaa pääsee voimansiirtoon menevän, jollei sitten kotelon saumat "vuoda".

en ole tukkinut sitä...täytyy tukkua se ni jos sitten alkais osat kestämään.
onkohan vielä jotain muita ?
kiitoksia vinkistä.
TRKMANS racing

*HOKE*

Kyseinen reikä on ainoa mistä sinne koteloon pääsee kiviä.
Ohjeissa neuvotaan laittamaan teipinpala siihen reikään.

Perinteinen jeesusteippi tekee tuossakin kohdassa nimensä mukaisesti ihmeitä.



Ace

Tässä varaosapakettia tarjolla ken tuon ylläolevan clipin innoittamana lähtee sudittelemaan...

http://rc10.fi/index.php?topic=79385.msg700237#msg700237


jushi69


Cosmo80


uku

rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Cosmo80

Tuli ajettua radalla ja kauhean etupainoinen tuntui olevan, en tiedä johtuuko jousituksesta. Pitää kokeilla säätää pehmeämmäksi takajousitusta jos auttais vähän tohon "ponnistukseen".