Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

Juha-Matti

Onko kyoshon tekemät nuo alumiiniset takahubit?

Juha-Matti

Onkohan tuollasessa kyoshon gt2:sen pohjalevyssä nuo diffinpaikat samanlaiset kuin ne on st-rr autossa?
Siis että diffin bevel gear mahtuu tuossa runkolevyssä pyörimään?
http://www.ebay.com/itm/Electric-GT2-VE-MAIN-CHASSIS-Hardened-Aluminum-Kyosho-Inferno-KYO30936B-/371278458618
Tilasin tuollasen tuohon omaan projektiin, meinaan katkaista tuon rungon ja pidentää sitä sellasen 150-200mm.
Pitkä taka-kardaanikin on tiedossa.
Mietityttää vaan, että oliko vikatikki tuo gt:n runkolevy. :embarrassed:
Mistään ei löytynyt truggyn pohjalevyä, ainakaan tuohon hintaan.

Mikatapani

#2672
Kyllä sää diffit kiinni saat :smiley: Keskidiffi vaan ei osu kohdillensa kun ton GT2 rs pohjan tohon päälle laittaa sillai että etupää olis tasan.Etu ja taka diffit saa kyllä paikallensa.Joo st-rr pohja maksaa sen 70€ ilman tulleja :undecided:
http://aijaa.com/PRGEwd

Juha-Matti

Kiitän Mika :azn:
Ajattelin tosiaan tuon rungon kylmän viileesti katkaista ja jatkaa tuosta keskidiffin takaa runkoa.
Joko rakentelen sellaisen putkikehikon autoon, tai ostan tälläisen fg jeepin korin siihen.
Eilen vinyylistä taivuttelin kiehuvan veden avulla muutamia osia, 10mm paksua tuo vinyyli, liian paksua.

Nuo on hatusta vedettyjä nuo mitat..
Jos ei tule lasta eikä pa--n noista, niin kesällä kriketti maaleiksi menee sitten :laugh:

Juha-Matti

Ajatuksena olisi leikata kahtia tuo runko ja jatkaa sitä samalla tavalla kuin kuvan autoa on ruukattu.


matti1983

Mistäs nykyään saa koreja iferno GT1:een?? guuglettelin ja notenkin vaikutti siltä että GT2:een on hiton paljon paremmin saatavilla koreja.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

Serpent ofna ja jotku muutkin vielä lyhyillä koreilla
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

hyvä downforce mutta ei erityisen nopea jos oikein muistan, on tuo kyllä ihan pätevä
Kiitos 20 vuodesta!

matti1983

Diffi remonttia tässä hiukan aloitellut niin tuli sellainen kysymys mieleen että onko kukaan kokeillut lukita etudiffiä? toimiiko? vai pitääkö vaan pistää hiukan notkeemmat litkut diffeihin? saa ehdottaa kuinka jäykkiä litkuja kannattaa laittaa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

En laittais lukkoa, vetarit voi hajoo ja silleen.
50-100k eteen ja 5-10k taakse. About.
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

matti1983

Joo deltaplastikilta tuo nykyinen ferrari koppakin on tilattu ja vaikuttaa ainoalta paikalta jossa on hyvä valikoima koreja tuolle lyhyelle akselivälille.

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 24.03.15 - klo: 21.06
rallygame koreja: http://www.deltaplastik.it/?p=prodotti&l=ita&cat1=6&cat2=11&cat3=15
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

#2683
Sorry ei oo gt1 kori mutta muuten aika maukas


toi XO-1 on hieno kans!
Kiitos 20 vuodesta!

Juha-Matti

Oisko joku gt mies kiinnostunut uudesta runkolevystä?
http://www.infernosonly.com/Kyosho_Inferno_ST_GT2_Hard_Anodized_Main_Chassis_p/kyois111.htm
30€ posteineen lähtisi ja tuo on uusi pohjalevy..

RoddeR

Täällähän pulinaa piisaa igt topicissa, hyvä hyvä. Itsellä olisi tarkoitus pääsiäisenä parsia oma kyösti iskuun ensi kesää varten ja tarkoitus olisi käydä läpi koko auto:diffit, kone, iskarit ja ylensä auton siistiminen. Onko muilla gt kuskeilla samanlaisia aatoksia niin voi vaikka Tiksiin mennä ruuvailemaan laitteita ja samalla höpötellä mukavia?
Kyosho, elämäni auto.

matti1983

Tuli tänään kokeiltua kyöstiä pitkän tauon jälkeen ja nyt siis oli etudiffissä 500k ja takadiffissä 200k litkut niin olosuhteisiin nähden tuntui aika kivalta, rata oli kostea ja kylmä joten pidon kanssa oli vähän niin ja näin. Sen huomasi kyllä hyvin että kun auto lähtee luisuun niin sitä pystyy "viemään" aika hyvin ja luisun korjaus on helpompaa. Vetareita saattaa ruveta kulumaan mutta sen näkee sitten kun rata on kuiva, lämmin ja siinä on pitoaineet. Tämän päivän ajeluista jäi kyllä todella hyvä fiilis, kiitos hoffalle mekkailusta.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jesse112

Mistäs olette renkaita hankkineet gt autoihin?

Kokemuksia renkaista?

Itsellä grp soft olen suht tyytyväinen, mutta mistä saisi lisää renkaita?
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: jesse112 - 10.05.15 - klo: 17.51
Mistäs olette renkaita hankkineet gt autoihin?

Kokemuksia renkaista?

Itsellä grp soft olen suht tyytyväinen, mutta mistä saisi lisää renkaita?

Euro-rc:n kimppatilaus grp:lle meni umpeen viime maanantaina, joten sitä kautta ei varmaan enää onnistu, toki kannattaa kysyä sieltä tarkemmin. Itse olen joko suoraan grp:ltä tilannut tai sitten näistä kimppatilauksista. Grp on mielestäni paras rengas gt-8 autoon. Itse otin s1 kovuuden lisäksi s3 ja s5 kovuuksia. S1 on supersoft, s3 soft ja s5 medium. Kannattaa tsekata suomen vauhtikaupat läpi, koska grp:ltä ei kannata tilata mitään pientä settiä renkaita, koska postikulut on sen verran isot (muistaakseni 30€ luokkaa). Hyvää grp:ltä tilatessa on, että renkaat tulee todella nopeasti eli parissa päivässä parhaimmillaan.
Kyosho, elämäni auto.

jesse112

Okei no voi sentään myöhästyin, pitää katella jostain.

Kiitos vastauksesta
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Joukahainen

Tämä nyt ei ole ihan oikea topicci mutta laitetaas kysely tänne kun kuitenkin autona on tuo Inferno GT.

Nyt on taas into herännyt pitkästä aikaa päästä kruisailemaan autolla mutta tekisi mieli vaihtaa sähköt kyseiseen autoon. Onko edelleen ainoa tapa jolla ne helpoiten saa on ostaa tuo Kyoshon IFW451 konvertointi sarja?

Onko useamman vuoden jälkeen tullut mitään muuta vastaavaa sarjaa jolla sais sähköt kiinni? Tuntuu olevan vaan niin suolaisen hintainen uutena tuo konversio kitti  :cry:

PS. ostetaan vaikka käytettynä jos jollakin lojuu sellainen kaapin pohjalla  :wink:

p-man

On niitä halvempiakin mutta niissä on aika onnettomat moottoripukit. Se Kössin oma on ehdottomasti paras.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Joukahainen

Lainaus käyttäjältä: p-man - 16.07.15 - klo: 05.49
On niitä halvempiakin mutta niissä on aika onnettomat moottoripukit. Se Kössin oma on ehdottomasti paras.
Kiitoksia tästä tiedosta  :azn: Luultavasti täytyy jossain vaiheessa hampaat irvessä laittaa tilaukseen se aito ja alkuperäinen. Jollei tuuri lykästä ja kauppa puolelta irtois sellanen.

ylikar-h

Heräsi kysymys , onkos tämä GT2 malli poistumassa markkinoilta, kun ei ainakaan Suomen Kyosho sivuilta enää löydy kyseistä mallia ?

mikari

Sellanen kutina vois olla että inferno mp75 pohjaiset ovat tiensä päänsä
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Voiskohan MP9 pohjainen GT auto tulla?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

nitropaimen

Miksette tilaa Jerryltä  Hiilikuitupohjaa ja siten että mottia varten on laminoitu reijitetty mottilevy hiilikuituun sisään? johtais lämpöä eikä rispaantuisi hiilarilevy pulttien kohdalta. Jerryhän pakahtuisi onnesta jos sellaista pääsis dremelöimään... Muutama pitkittäis suuntainen korotus jäykisteenä , niin ei niin kauheen paksuakaan tarttis olla se hiilarilevy. teollisesti tuotettuna se olis aika vaativa mutta muutaman kappaleen vakuumi-imulla ihan iisi juttu.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

#2697
Mp9ssä on paljon kevyemmät ja pienemmät osat kuin mp75:ssä
Näistä olisi hyötyä. Itsekin ajoin inferno gt:tä mp9 vetareilla ja sitä vauhtia ihmeteltiin silloin vaikka oli ihan vakio pullstart kone.
En ole tutkinut asiaa mutta "Ongelmakohdista" caster kulma on niistä toinen ja vaihde on toinen.
Ysin diffit ovat pienet joten saako askia sopimaan.
Caster on ratkaistavissa mutta jos markkinoilla on jo serpentiä ja muuta lähes 0 casterilla niin miksi edes nähdä vaiva.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

En usko että ysipohjaista gt autoa tulee mutta voin hyvin olla väärässäkin
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Bisneksen kannalta.. Varmaan nytkin suurin osa GT autoista meni pihasuttaukseen. Kilpapuolella Kyosho tuntuis panostavan crossiin enemmän.. M8 kuiteski tän lajin kuninkuusluokka.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa