Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

mikari

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 22.08.15 - klo: 22.14
Miksette tilaa Jerryltä  Hiilikuitupohjaa ja siten että mottia varten on laminoitu reijitetty mottilevy hiilikuituun sisään? johtais lämpöä eikä rispaantuisi hiilarilevy pulttien kohdalta. Jerryhän pakahtuisi onnesta jos sellaista pääsis dremelöimään... Muutama pitkittäis suuntainen korotus jäykisteenä , niin ei niin kauheen paksuakaan tarttis olla se hiilarilevy. teollisesti tuotettuna se olis aika vaativa mutta muutaman kappaleen vakuumi-imulla ihan iisi juttu.
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.08.15 - klo: 22.31
Mp9ssä on paljon kevyemmät ja pienemmät osat kuin mp75:ssä
Näistä olisi hyötyä. Itsekin ajoin inferno gt:tä mp9 vetareilla ja sitä vauhtia ihmeteltiin silloin vaikka oli ihan vakio pullstart kone.
En ole tutkinut asiaa mutta "Ongelmakohdista" caster kulma on niistä toinen ja vaihde on toinen.
Ysin diffit ovat pienet joten saako askia sopimaan.
Caster on ratkaistavissa mutta jos markkinoilla on jo serpentiä ja muuta lähes 0 casterilla niin miksi edes nähdä vaiva.
Lainaus käyttäjältä: p-man - 22.08.15 - klo: 22.45
Bisneksen kannalta.. Varmaan nytkin suurin osa GT autoista meni pihasuttaukseen. Kilpapuolella Kyosho tuntuis panostavan crossiin enemmän.. M8 kuiteski tän lajin kuninkuusluokka.


Niin ja siinä kössi on the car to choose.

Toisaalta tulihan tämäkin joten ei näistä tiedä..
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=110421
Kiitos 20 vuodesta!

ylikar-h

Kyllä jotain tulee tapahtumaan, GT2 autot tuntuisi olevan nyt vähän "poistomyynnissä" ja ainakin polttispuolella Kyoshon tehtaan omilla sivuilla on kaikkien GT 2 mallien kohdalla " ei saatavissa.."

mikari

Näin se on. Jatkosta vaikee sanoo. En kyl tiedä miks kössi haluis dumpata noin menestyneen mallin.
Koritkin ovat parhaita mitä on tarjolla.
Saa nähdä ..
Kiitos 20 vuodesta!

TheArska

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.08.15 - klo: 22.56
En kyl tiedä miks kössi haluis dumpata noin menestyneen mallin.

No kössi dumppas kuitenkin myös esim. Evolvan(eli 1/8 ratapirssi), joilla tahkottiin kakstuhatluvun ekan vuosikymmenen melkein kaikki maailmanmestaruudet(L.Collari) ja paljon siihen päälle....melkein sama koskee v-one sarjaa(tp-10), silläkin otettiin mestaruuksia monia mutta kyosho luopui noista enivei... Ehkäpä kyösti tekee paluun jokupäivä...siis noihinkin luokkiin...

ps. sori ot
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

mikari

Ei toi oo ot ja ihan validia.
Mutta miks tf7 ? No ehkä sähkö on in..
Toisaalta kyosho kuten traxxas rtr mallit on myös in ja siinä mp9 gtllä vois olla sijaa.
Inferno gthän ei koskaan tullu ulos kittinä ainakaan suomessa.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#2705
Bensakonversio mutta 26cc ei pikkulohko bensa

! No longer available

! No longer available
Kiitos 20 vuodesta!

jon.lindgren

No jo on koneella kokoa autoon verrattuna!
Tota ei kannata päästää katolleen... Tulppa poikki ekasta.
Mitenköhän rungon jäykistys lisääntyneen painon kanssa on hoidettu, vai onkohan tehty mitään.

mikari

Niin onhan tuo vähä turhan järeä, kiinnostavampi olisi krossikokoisella bensamoottorilla. Laitoin kuitenkin jakoon kun sattui tulee vastaan.
Kiitos 20 vuodesta!

jon.lindgren

Joo mielenkiintoinen tapaus. Laita lisää vaan jos tulee vastaan.

Lokitek

Moikka! En tiiä onko oikea alue mut auto ainakin inferno gt .. Ostin sen syksyllä käytettynä, ensimmäinen rc autoni..
Pienen puuhastelun jälkeen sain käyntiin mut tyhjäkäyntiä en kunnol pysyy vaik säädin.
Nyt ei lähe enää käyntiin tai kovan työn jälkeen saan käyntiin mut kierrokset tapissa ja sit sammuu..?
Vetonaru ei enää palauta kuin hitaasti, varsinkin loppu osan..
Tulpan jo uusinkin, putsasin kaasarin ja kaiken laisia säätöjäkin olen kokeillu..
Saisko täält jelppiä? Tai jos Tampereen lähialueilla Ois vaik kaveria joka opastas ja laittaa kuntoon/ säätöihin.. Tottakai korvausta vastaan..
Kiitos.

mikari

Avaa pääneulaa. Talvella pitää ajaa paljon rikkaammalla ku kylmässä ilmassa enemmän happea ja moottorin pitää saada enemmän fuilia. Avaa pääneulasta 1/2 - 1 kierrosta. Näin itse tekisin.
Kiitos 20 vuodesta!

Lokitek

Joo. Yritetty on.. Ei auta, tosi rikkaalla saa käyntiin välillä ison työn jälkeen mutta kierrokset sillon tapissa (kauko ohjaimest kaasun säätöruuvi yli puolen välin) silloin vaan huutaa täysii ja kun säädän heti pienemmälle niin sammuu..

JUkka-san

Onhan kaasuservo siten että kaasarin luisti pääsee kiinni? Säädä ohjaimesta kaasutrimmi keskelle, ja irrota kaasuservon varsi. Kytke autoon virta päälle. Kiinnitä servovarsi uudestaan paikalleen siten että se painaa luistia kevyesti kaasarin tyhjäkayntiruuvia vasten. Sitten säädä vielä tyhjäkäyntiruuvi siten että kaasarin kurkusta katsoen luisti on auki noin puoli milliä. Sitten voikin käydä odottelemaan kesää ja lämpimämpiä kelejä ;)

Lokitek

No nyt ! Eipä oo tullu mieleenkään tollanen.. Kiitos ! 👌  Ilmotan kun ehdin rassaa et kuin kävi :)

Morroo

Terve!

Vähän on vanha topicci, mutta ilmeisesti oikea paikka kysellä.
Inferno gt Subaru mökkirälläyksessä ja eilen suli lumessa liimat joskus rikkoutuneesta osasta jossa iskarit ja koritolpat kiinni, siis takaa. Nyt olen googlannut uutta osaa, mutta aika hankala löytää. Olisko kellään suosituksia nettikaupasta mistä saisin tämän vaikka alumiinisena. Koritolppia pitelevä osa myös kappaleina. Kiitos neuvoista ja jos jollain näitä ylimääräisenä niin YV. Myös vetokäynnistimen korvaaminen muulla ( porakone tms.) kiinnostaa.
Hauskaa viikonloppua!

mikari

kokemuksesta sanon ettei vakiomoottoriin saa helposti porakonekäynnistystä, ihme jos löydät sopivan vaikka jotain virityksiä olenkin joskus nähnyt.

jostain kiinan kaupasta voit saada sopivaa, googlaamalla tai ebaysta sopii etsiä... kyosholla ei ole
Kiitos 20 vuodesta!

Morroo

Ok, ehkä starttiboxia pitää harkita. Tosi huonosti toimii naru kyoshossa, monta kertaa Joutunu avaa kun jää jumiin tms. Pärjää sillä nyt just. Mites kellään tietoa mistä noita osia? Mitä ne käyttää niissä lentokoneissa starttaamiseen? Jos vaikka teettäisi jotain vastaavaa vetonarun tilalle...

mikari

ei kai ole muuta hyvä keinoa kuin starttiboxi tai ehkä koneen vaihto rotosrartilliseen. moottoripukeilla ja aluslevyillä onnistuu kyllä.
Kiitos 20 vuodesta!

Morroo

No eihän sitä iskaritornia ( jos on se nimeltään? ) mistään saa ellei maksa itseään kipeäksi, eikä löydy nyt sitten 4mm vahvaa hiilikuitulevyäkään mistään tahi alumiinia ( motonetit sun muut käyty läpi ). Jospa tuollaisen 100mmx100mm palan jostain löytäisin niin veistelisin itse sen niin ensiviikonloppuna pörräys jatkuisi.... vinkkejä?

rcjkl.fi

Lainaus käyttäjältä: Morroo - 04.02.19 - klo: 21.54
No eihän sitä iskaritornia ( jos on se nimeltään? ) mistään saa ellei maksa itseään kipeäksi, eikä löydy nyt sitten 4mm vahvaa hiilikuitulevyäkään mistään tahi alumiinia ( motonetit sun muut käyty läpi ). Jospa tuollaisen 100mmx100mm palan jostain löytäisin niin veistelisin itse sen niin ensiviikonloppuna pörräys jatkuisi.... vinkkejä?

https://www.rcjkl.fi/rc-varaosat/kyosho-varaosat/inferno-sarja/gt1-gt2/iskunvaimentimien-ylakiinnike-inferno-gt-gt2.html

:roll:

ihan hyllytavaraa.

/Teemu
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Morroo


Ender

Lainaus käyttäjältä: Ender - 17.03.15 - klo: 15.44
Pikkuhiljaa laitellaan Kyoshoa kuntoon... Tässähän voi jo kohta päästä ajelemaan.







Heh! Tuolloin vuonna 2015 tuli ajettua vain pari kierrosta Kuusankosken radalla.

Lauantaina tuli sitten ajettua Tattiksella vähän enemmän ja yllättävän hyvin auto toimi. Ennen ajoa laitoin vain servot ja muut sähköt kiinni. Käytössä oli jotain käytettyjä GRP renkaita varmaan vuodelta 2013.

Nyt voisi laittaa ainakin diffit ja iskarit ennen seuraavaa ajokertaa.

RoddeR laitahan oma setuppisi jakoon....

RoddeR

#2722
Voin laittaa kunhan saan vaan setupin jonnekin talteen, kun nyt on  säädetty sieltä sun täältä. Keulasta hajosi viime ajoreissulla jotain kun töräytin ls5 auton perään (sori siitä) ja pitää parsii auto taas kasaan ja samalla vaihtaa etu diffiboxin kuoret kun pohjan puolelta löytyy ikuiset kierteet.. se mitä muistan niin etu
Diffi 500000=sais olla tiukempikin, takadiffi muistaakseni 60000, ohjaus vantit muovista muoviin 23mm, camper eteen 0 ja taakse 3, iskareissa  jostain 2000-3000 edessä ja 1000-1500 takana, akseliväli lyhyt, edessä iskarit ylhäältä ulkona ja alhaalta ulkona, maavara edessä 8 ja takana 10mm, igw008 säätöruuvit 2.5 kierrosta pohjasta auki. Servosaver niin kiinni kun saa, tunge sinne jousen ja kiritysmutterin väliin 13mm sisä ja 16mm ulkohalkaisijaltaan olevia kuparitiivisteitä niin saat servosaverin pitämään, kannattaa huolehtia, että on kunnon servo ohjauksessa kun  saver on ihan kiinni, itsellä savox 1257. Tossa nyt jotain ainakin alkuun.

Suurin apu auton käyttäytymiseen on ollut harituksen lisäys, jolloin auto alkoi kääntymään huomattavasti tiukemmin.

Mielenkiintoista lisäpalikkaa GT sarjan kyösteihin https://www.amainhobbies.com/kyosho-aluminum-front-hub-carrier-set-gt3-kyoigw061/p763169 pitäis kuulemma sopii myös vanhempiin GT malleihin. Jenkki foorumin kommenttien mukaan.
Kyosho, elämäni auto.

Riku.F

Onko Hoffa sulla ne vakio jouset vai käytätkö niitä hopean värisiä vähän pehmeämpiä jousia.?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 18.08.19 - klo: 03.55
Onko Hoffa sulla ne vakio jouset vai käytätkö niitä hopean värisiä vähän pehmeämpiä jousia.?

Taitaa olla molemmissa päissä ne optio iskareiden mukana tulleet mustat jouset.
Kyosho, elämäni auto.

Riku.F

Jos haluat kokeilla etu diffiin Hudyn 2000000 niin mulla on. Saat kyllä, kun vaan osutaan radalle yhtäaikaisesti. Niin ei tarvitse omaa ostaa.
Laadukasta tavaraa, pitää hyvin jäykkyyden pidempäänkin ajettaessa.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

tammonen

Olen tässä pikkuhiljaa rakennellu GT2. Perus läpikäynti, uudet laakerit joka paikkaan, nivelvetarit ja kardaanit ja joka paikan shimmailut yms.

Vaihdoin alumiini hubit joka nurkkaan. Eteen nuo muutama postaus sitten mainitut GT3:een tarkoitetut paremmalla caster kulmalla olevat ja nuo istuu muuten muutakun pulttaa kiinni, mutta nilkan alapultin kantaa joutuu pikkusen hioa ohuemmaksi että mahtuu paikalleen. Näillähän myös pyörien kääntökulma kasvaa jonkin verran, kun ei ole samanlaisia stoppareita kun vakioissa.

Jos innostuisi ajamaan kilpaa, niin minkä verran autoa saa muutella? Onko esim nuo GT3:sen hubit sallittu?

Noita GT2:sia on mulla kaksi ja toisesta rakentelen ns kisasempaa. Toinen on vanhemmalla gsx28 sg koneella ja vanhemmalla vaihdelaatikolla, toinen ke25 ja uudemmalla laatikolla (kai IGW008).

Varmaan tuo uudempi laatikko kannattaa laittaa? Mutta kumpi moottori, jos noista pitää valita?
Serpent srx8-te | Asso sc6.2 | Asso b3.2e x2 | Arrma K8S | Arrma FT | TeamC GT8 brushless x3 | TeamC T8 | TeamC T8v3 | TeamC T8e | Traxxas Summit 1/10 x2 | Traxxas X-maxx | Traxxas TRX4 x2 | UDR x2

mikari

on sallittu!
hyvä tietää noista hubeista!
igw008 aski on hyvä ja moottorina ke25 taitaa olla käyntivarmempi.
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy

#2728
 Tarkoittaako tämä sitä että 25-28  motit on tulevassa GT8 sarjassa hyväksyttyjä ?? ileasi tuned 28 truggy motteja ainakin löytyy "laatubrändien" joukosta.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

Eikös tässä kysytty hubien laillisuutta?

Minusta rtr / pullstart moottoreilla pitää voida saada ajaa moottorin koosta huolimatta, ei ne mitään etua tuo, polttoainetta vaan kuluu enemmän  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!