Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

cornelius

Kannattaisko siis kummatkin moottorin laakerit vaihtaa heti ns "uutena" parempilaatuisiin. Mahtaako tuo johtua laakerien laadusta? vai saamasta rasituksesta vaan.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

peitsamo

Kokemusten perusteella ainakin minä vaihdan laakerit, jahka uusi kone tulee. Käypiä laakereita (Boca Bearing) saa mm. JP-Nitroracingistä.

Flying Calacucco

Mika R

Cornelius & muut, tuota laakeriasiaa on käyty läpi tässä topikissa runsaasti.
Peitsamon kommentti on validi.

Bocan takalakun kun vaihtaa niin ei ongelmia.

GT2:ssa on sitten uusittu kone, saa nähdä miten se toimii.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: cornelius - 31.07.08 - klo: 12.16
Kannattaisko siis kummatkin moottorin laakerit vaihtaa heti ns "uutena" parempilaatuisiin. Mahtaako tuo johtua laakerien laadusta? vai saamasta rasituksesta vaan.
Kuten Mikakin jo mainitsi on tätä moottori asiaa jo aikalailla ruodittu tässä keskustelussa, mutta tässä nyt hiukan omia päätelmiä.

Itse tein uuden moottorini kanssa siten, että ensin ajoin moottorin sisään + 2-3 L ja vaihdoin etulaakerin uuteen keraamiseen. Tämän jälkeen ajoin noin 8 L ja vaihdoin molemmat. Tässä vaiheessa takalaakeri oli ehjä, mutta mielestäni hieman väljä. Nyt moottorilla on ajettu 7 L ja ajattelin vielä toisen mokoman ajaa, minkä jälkeen vaihdan ja tutkin laakereiden kunnon ihan mielenkiinnosta.

En usko, että ihan uuteen koneeseen välttämättä kannattaa laakereita vaihtaa, ehkä sitten sisäänajon jälkeen. Toisaalta ei vara venettä kaada  :p

Toistaiseksi kokemukset tämän Boca laakerin kanssa ovat olleet positiiviset ja näin voisi olettaa, että noi vauriot ovat huonolaatuisen takalaakerin aiheuttamia, juuri kuten Peitsamokin kirjoitti. Laakeri väljistyy kohtuuttoman nopeasti, mikä sitten aiheuttaa väljyyttä ja värinää ja hajoittaa joko laakerin lopullisesti tai juuri tuon kiertokangen alalenkin. Ylimääräiset välykset myös kuluttavat juuri kiertokangen heloja, sekä kampiakselin tappia.
Old fart

Team PSR

Alkuperäisissä takalaakereissa tuntuu ongelmaa tuottavan kruunun materiaali. Jos kruunu antaa kuulien etäisyyden suureta paineen alla, muuttuu iskun pituus ja kiertokangen kulkema matka niin suureksi, että vaurio on todennäköinen.

Mahdollinen etulaakerin värinä ei ainakaan helpota takalaakerin tehtävää. Itse pidän järkevänä joko pelkkää etulaakerin vaihtoa, tai sitten molempien. On tuhlausta vaihtaa pelkkä takalaakeri, jos vanhan etulaakerin värinät kuluttavat sen ennenaikaisesti loppuun.

Pitämällä etulaakerin kunnossa on hyvälaatuinen takalaakeri käytännössä "ikuinen".



www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 31.07.08 - klo: 10.42
Minä olisin mahdollisesti menossa ajamaan tänään torstaina. Olis mahtavaa jos joku muukin IGT kuski paikalle tulisi. Olis säätöavulle koneen kanssa hieman tarvetta...

sorry en ehtiny paikalle tänään. mitä onkelmaa sulla on ?

Duracel

Noniin tänään sain käytettyä uutta mottia paikallaan pari tankillista sammuili toki itekseen välillä mutta se vissiin kuuluu asiaan ?



Huomenna olis tarkotus hiipiä 3-4 tankillista ja hakea säätöjä kohilleen.

Vissiin ekan gallonan jälkeen kannattaa nuo laakerit vaihdella kestävämpiin ?

peitsamolta löytyi kampiakseli vanhaan mottiin niin pääsee senkin kasaileen kuntoon varamoottoriksi.
| Inferno GT BMW | Traxxas Revo 3.3 | www.pelit.surffi.net |

Mika R


Duracel

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 31.07.08 - klo: 23.00
kuuluu. hienoa, nähdään radalla.

Olen vasta niin alottelia tällä saralla että en kait ihan vielä lähde radalle.  :mrgreen:

Ajatuksessa kävi josko noitten poikien kanssa 8v ja 15v tultais katteleen tänäkesänä vielä kun päästelette radalla jos vaikka innostuis itekkin.
| Inferno GT BMW | Traxxas Revo 3.3 | www.pelit.surffi.net |

miksalo

Radalle vaan suoraan jos hallitset ohjaimen käytön.
Parkkipaikoilla ei opi ajamaan kun voi sudittaa ihan miten haluaa.
Ensimmäisen kerran kun käyt radalla ajamassa niin et enää muualla halua ajaa.
Näin kävi itselle ja myös monelle muulle.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Pööki


[/quote]

sorry en ehtiny paikalle tänään. mitä onkelmaa sulla on ?

[/quote]

Eipä mulla mitään isoa ongelmaa, lähinnä koneen lopullisten säätöjen kanssa toivoisin hiukan neuvoa, pelottaa että hajotan koneen ajamalla liian piikillä. Nyt kone on aivan liian rikkaalla, varmuuden vuoksi...

Mika R

onko mittaria? lämmöt ku pyörii jossain huntissa niin ei hätää. Avaa hyvät tuuletusreiät koriin. Jos se kiljuu rajusti niin sitten on vaaraa että hajoaa stanu lakulla. Eli pitää kulkea maltillisesti.

pieto

Kyosho GT Racing Art

Mika R


pieto

Jos joku on tekemässä uutta koria niin minulla on hyvä teräsetti millä saa reiät hehkulle tankkaukselle jne. Sitä saa siis lainata  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Pööki

Ilmeisesti tätä ongelmaa ei kaikkien korien kanssa ole mutta ainakin BMW:n korissa katto on niin korkealla ettei hehku yllä tulppaan asti. Onko tähän olemassa ratkaisu jota en ole vain tajunnut vai pitääkö kori aina ottaa pois jotta hehkun saa paikalleen?

pieto

Minun hehku on mallia kierettävä. Siis se lukitaan paikalle kiertämällä. Siinä ei ole edes pitkää vartta mutta kyllä se riitti subarussa. Reikä ei ollut paljon isompi kuin hehkun paksuin kohta
Kyosho GT Racing Art

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 01.08.08 - klo: 17.14
Ilmeisesti tätä ongelmaa ei kaikkien korien kanssa ole mutta ainakin BMW:n korissa katto on niin korkealla ettei hehku yllä tulppaan asti. Onko tähän olemassa ratkaisu jota en ole vain tajunnut vai pitääkö kori aina ottaa pois jotta hehkun saa paikalleen?
On, pitkävartinen hehku. Ite ostin Sabelta tämmöisen, mutta saa vastaavia muualtakin.
Old fart

jerzirccar1

Huomenna sitten kisat tattiksella. Katso aikataulu kisaosiossa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 01.08.08 - klo: 17.14
Ilmeisesti tätä ongelmaa ei kaikkien korien kanssa ole mutta ainakin BMW:n korissa katto on niin korkealla ettei hehku yllä tulppaan asti. Onko tähän olemassa ratkaisu jota en ole vain tajunnut vai pitääkö kori aina ottaa pois jotta hehkun saa paikalleen?

Menee se lyhyemmälläkin kun painaa vaan kattoa lyttyyn.
Flying Calacucco

pieto

Sade kun alkoi niin piti keksiä tekemistä. Tuli sitten tehtyä tuollainen. Eikö 7 ole vähäsen niinku T.  Siitä tulisi sitten PIE-T0  tai toinen olisi tehdä PIE-2 (pie-tuuu) Pitää varmaan maalata tuo kilvenalusta mustaksi  :huh:
Kyosho GT Racing Art

Mika R


pieto

Kyosho GT Racing Art

Mika R

 :grin: jos ei muutakaan tekemistä niin ei laita vastaan ...  :laugh:

pieto

Minä hoidan. Sitä vartenhan kaverit on   :mrgreen:
Kyosho GT Racing Art

pieto

Kyosho GT Racing Art

pieto

Auttakaa miestä hädässä. En osaa päättää laitanko PIE-70 vai PIE-2   :huh:
Kyosho GT Racing Art

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: pieto - 01.08.08 - klo: 23.06
Auttakaa miestä hädässä. En osaa päättää laitanko PIE-70 vai PIE-2   :huh:

PIE-2
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂


Mika R