Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

arion

#1410
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.08.08 - klo: 21.49
GT2 rattaat tuli, pääsee kokeilemaan näitä uusia välityksiä. Katotaan mihin suuntaan kello näyttää kun kerkiää.
Toi uusi kakkosen spurri on rajusti edellistä pienempi, voi aikalailla "lähtee" kakkosella. Ei tarvii varmaankaan rataa lyhentää nyt viimeistään enää.

Kello siis 15/21 ja spurri 46/40

Tuli omalla IGT:llä kokeiltua tänään. Ykkönen siis samaa maata kuin ennen, mutta... Tuon koneen vääntö tulee paremmin hyödynnetyksi. Tuntuu kuin kakkosen kytkeytyessä auto liki lentäisi vanhaan nähden. Järki sotii tätä vastaan, mutta siltä vaan tuntuu. Huippuja tuli kyllä tossa parkkiksella ihan reilusti :). Hjuva homma. Simmasin samalla vaihteen, ai että toimii :).

Multa tämä päivitys saa myönteistä nyökyttelyä.

EDIT:
Osat siis:
-IG110 (40/46 spurrit)
-IG112-15 tai GTW26-15 (ykkösen pinioni)
-IG112-21 (kakkosen pinioni)

Ja noi rattaathan vaativat GTW26 kellon ja laakerit kelloon.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: jesse112 - 07.09.08 - klo: 20.49
Juu ja nyt selvis toi tp10 vuotokin kaasarin tiiviste vuosi ja pakoputket tiiviste palanut kiinni....Pikku vikoja:)gt:seen ei päivän aikana mitään vikoja sitten tullutkaan onneksi...Ja nyt oli vaihtaminenkin  kunnossa 5min vielä sääsin niin vaihto tosi hyvässä kohtaa:)
hienoa! :smiley:

Mika R

hienoa  Arion!
Ehkä ens viikonloppuna kisoissa jos testais

Mika R

Muutama kuva eiliseltä Raision baanasta






Ile__

#1414
Onkohan tuossa GT2:n vaihteiston etu-ulostulokuppi pidempi kuin GT:ssä vai onko siinä ohuemmat jarrulevyt. Mä kokeilin edellisessä IGT:ssä Kahta normi jarrulevyä ja se ulompi jäi niin "huulelle" että irtos parin tankillisen jälkeen. Ratkaisin silloin ongelman tekemällä millin rosterista uudet levyt(vakiot on 2milliset).
Miten muut on parannellu IGT:n jarruja.

Onko kukaan kokeillu laittaa 20 tai 22 asteen casterblockeja tähän? Jos on, niin millä osanumerolla löytyy oikeat ylätukivarret(c-hubin yläpää tulee taemmas kuin vakiossa)?

edit: http://www.kyosho.de/shop_image/product/ce444261ce1467bbaf9d0f6597d6248d.jpg
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mikko L

#1415
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 11.09.08 - klo: 10.42
Onkohan tuossa GT2:n vaihteiston etu-ulostulokuppi pidempi kuin GT:ssä vai onko siinä ohuemmat jarrulevyt. Mä kokeilin edellisessä IGT:ssä Kahta normi jarrulevyä ja se ulompi jäi niin "huulelle" että irtos parin tankillisen jälkeen. Ratkaisin silloin ongelman tekemällä millin rosterista uudet levyt(vakiot on 2milliset).
Miten muut on parannellu IGT:n jarruja.
Mulla on käytössä alkuperäiset metalliset palat, ilman niitä kitkapintoja ja hiilikuituinen levy. Toimii oikein hyvin, eikä häviä teho lämmetessä.
Lainaus käyttäjältä: Ile__
Onko kukaan kokeillu laittaa 20 tai 22 asteen casterblockeja tähän? Jos on, niin millä osanumerolla löytyy oikeat ylätukivarret(c-hubin yläpää tulee taemmas kuin vakiossa)?

edit: http://www.kyosho.de/shop_image/product/ce444261ce1467bbaf9d0f6597d6248d.jpg
Erittäin suurella todennäköisyydellä ei kannata! Renkaan kallistuminen ohjattaessa ei ole kovinkaan toivottu ominaisuus rata-autoissa, joissa sen sijaan olisi renkaan suotavaa pysyä kohtisuorassa ajoalustaan nähden kaikissa tilanteissa***. Alkuperäiset kasterpalat taitaa olla 17 astetta ja sekin on "liikaa". Etupään geometrian kannalata olisi parempi jos kasterpalat saisi 1-3 asteisina ja lisäksi pohjalevy olisi suora. Sitä on sitten vaikea sanoa miten tuollaiset muutokset vaikuttaisi koko IGT:n alustan balanssiin. Nykyisellään auto on kuitenkin erittän tasapainoinen ajettava, omasta mielestä ainakin.

Itellä on kuitenkin justiinsa menossa autoon kiinni oikaistu pohjalevy, katotaan kuinka se käytännössä vaikuttaa...

Edit:***Niin no onhan se renkaan kohtisuorassa pysymien suotavaa myös krossareissa, mutta rata-auton alusta on huomattavasti jäykempi ja kaikki alustan liikkeet ovat murto-osia vrt. krossarit. Kun auton ei pitäisi juuri kallistella ei myöskään renkaan pitäisi väkisin kallistuakkaan kääntyessään. 1:1 autoissa casterilla sen sijaan saadaan myös ohjausvastetta ratille, mutta silläkään ei näissä autoissa teen tuon taivaallista...
Old fart

Mika R

#1416
Lainaus käyttäjältä: arion - 07.09.08 - klo: 22.23
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.08.08 - klo: 21.49
GT2 rattaat tuli, pääsee kokeilemaan näitä uusia välityksiä. Katotaan mihin suuntaan kello näyttää kun kerkiää.
Toi uusi kakkosen spurri on rajusti edellistä pienempi, voi aikalailla "lähtee" kakkosella. Ei tarvii varmaankaan rataa lyhentää nyt viimeistään enää.

Kello siis 15/21 ja spurri 46/40

Tuli omalla IGT:llä kokeiltua tänään. Ykkönen siis samaa maata kuin ennen, mutta... Tuon koneen vääntö tulee paremmin hyödynnetyksi. Tuntuu kuin kakkosen kytkeytyessä auto liki lentäisi vanhaan nähden. Järki sotii tätä vastaan, mutta siltä vaan tuntuu. Huippuja tuli kyllä tossa parkkiksella ihan reilusti :). Hjuva homma. Simmasin samalla vaihteen, ai että toimii :).

Multa tämä päivitys saa myönteistä nyökyttelyä.

EDIT:
Osat siis:
-IG110 (40/46 spurrit)
-IG112-15 tai GTW26-15 (ykkösen pinioni)
-IG112-21 (kakkosen pinioni)

Ja noi rattaathan vaativat GTW26 kellon ja laakerit kelloon.


Todellakin, hyvät huiput tänään tuolla kombolla. Kun olis ehtinyt vähän enemmän säätää pannua ja vaihdetta optimiin, niin vielä kovempaa tulosta kuin tämän päivän skaboissa luulen. Enivei, erittäin suositeltava autoon ihan vakiomoottorilla eikä edes rikkoutuneita rattaita. Kunhan kestää vauhdin hehe  :laugh:

Uuden koneen kanssa (GT2) mennään varmasti kovaa ensi vuonna.

e:typo fixed

-Juho-

Olisiko kiinnostusta gxr28:n keraamiselle hybriditakalaakerille? hintaa tulisi n.20euroa
Meinasin jos tuon oman laíttaisi kuntoon..
Liikaa Kyoshoja

Mika R

#1418
Eikö tuo JP-nitron laku kelpaa ? Vai onko sieltä loppu?

Btw, olen iloinen päätöksestäsi ajaa vakiopadalla.

-Juho-

Ajattelin kokeilla miten tommoset keraamiset pelaa..
Liikaa Kyoshoja

jrkk

Mikäs on osottautunut halvimmaksi netti putiikiksi osien suhteen ?
Tuli tempastua igt ihan huolella betoni porsaaseen ja tuho on aika lailla totaalinen.
Tuolta infernos only sivuilta löytyy melko edullisesti, mutta jos euroopan mantereelta löytyis niin taas säästäis tullit.

Miksei suomen kyosholla ole nettisivuja, ala tässä nyt tietotekniikan aikakaudella soittelemaan ja osanumeroita tavaamaan.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 15.09.08 - klo: 16.13
Olisiko kiinnostusta gxr28:n keraamiselle hybriditakalaakerille? hintaa tulisi n.20euroa
Meinasin jos tuon oman laíttaisi kuntoon..
Kiinnostaa kyllä, mutta tarvetta ei justiinsa ole. Mistä olet ko. laakereita löytänyt?
Old fart

Mika R

itse tilaan amainilta (usa) jos kyosho pro shopissa ei ole tai ei saa, tosin harvoin näin on. Manuaalissa on osanumerot, eiköhän sieltä pitäs löytyä ja sit vaan postia tai soittoa pro shoppiin tai amainin verkkokauppaan. Euroopasta en oikein tiedä, jotku kai tilaa saksastakin.

pieto

Saksan sivuilla ilmoittavat että GT2:nen tulee myyntiin viikolla 40. Tuleekohan se samaan aikaan täällä päin kanssa myyntiin? Ehkä sellaisen kerkeisi vielä korkkaamaan tänä syksynä  :lol:
Kyosho GT Racing Art

-Juho-

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 15.09.08 - klo: 20.43
Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 15.09.08 - klo: 16.13
Olisiko kiinnostusta gxr28:n keraamiselle hybriditakalaakerille? hintaa tulisi n.20euroa
Meinasin jos tuon oman laíttaisi kuntoon..
Kiinnostaa kyllä, mutta tarvetta ei justiinsa ole. Mistä olet ko. laakereita löytänyt?
Ruotsinmaalta, Kiinalaisia luonnolisesti ovat. Tilasin muutaman kokeeksi, katotaan kun tulevat,että mitä maksaa kuluineen ja onko kelvollisia.
Liikaa Kyoshoja

Mika R

Kisoissa kävi jotku kuikuilee auton setuppia - ei ole hienoa kuponkia täytettynä mutta tässä omani lyhyesti:

Etu
diffi 60K
camber 0
haritusta 0

Taka
diffi 3K
camber -2
aurausta 3

Iskarit Losi 70wt joka kulmassa
Maavara noin ~15mm edessä ja takana + vähän droopia (jonkun verran mutta ei paljon)

Alumiini iskarit, ACRE jarrupalat ja SP jarrulevy, nopeat servot, vakaimet ja jäykkärit edessä ja takana, välitys 15/46 21/40

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 11.09.08 - klo: 10.42
Onkohan tuossa GT2:n vaihteiston etu-ulostulokuppi pidempi kuin GT:ssä vai onko siinä ohuemmat jarrulevyt.

Itse itselleni vastaten.Ilmeisesti on...

Edit: se oliki Ofnan vaihteisto :embarrassed:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

Ne jotka ovat miettineet - ja kyselleet - ensi vuoden GT kuvioita Kyosholta tulee alustavat säännöt vuoden 2009 IGT luokkaa varten ensi viikon aikana

Sarjaa tullaan ajamaan IGT ja IGT2 autoilla ja mitä todennäköisimmin KWC -tyyppisellä formaatilla eli Kyosho optio osat ovat sallittuja, renkaat vapaat ja muuta pientä lisää

Sarja ajetaan paitsi radoilla niin myös "street racing" -tyyppisesti liikuteltavilla radoilla esim. messujen yhteydessä, voi olla että tehdään esim. kisaretki ajamaan ruotsalaisia/pohjoismaisia IGT kuskeja vastaan

Jo tämän kauden palkinnoista päätelleen nekin tulevat olemaan vähintäänkin kohtuullisia; pääpaino yhdessä olossa ja rennossa meiningissä, jossa yksistään voittaminen ei ole pääasia

Yksi idea on kuljettaja "kortti" joka kertoo sarjassa mukana olon ja sillä saa pientä ekstraa

Pysykää kuulolla, asiasta tulee lisää Pro Shopin keskustelualueella

pieto

Päivä pelastettu. Odotan innolla asiaa ja toivon että saadaan mahd. paljon kuskeja mukaan.
Kyosho GT Racing Art

Pööki

On tulossa siis kaksi eri GT luokkaa? No, ainakin riittää kisoja joita kiertää...

Mika R

ehkä tämä on hyvää treeniä sitten kansalliseen luokkaan jos sitäkin ajaa. Joten näillä näkymin kyllä. Enemmän asiasta ensi viikolla.

Mikko L

Niin ei kai tämä varsinaisesti ole eri luokka, vain Pro-Shopin järkkäämä IGT sarja, missä ajetaan aikalailla samoilla autoilla kuin tulevassa kansallisessa GT-luokassakin.

Toisin sanoen, IGT kuskeilla on reilusti enemmän kisoja tiedossa, mikä ei varmaankaan ole huono asia  :grin:.
Old fart

Pööki

Juu ei todellakaan! Meikäläisen kohdalla tuo kesä menee saletisti taas niin etten jokaiseen GT kisaan pääse mukaan. Mikä siis sen parempi jos kisoja on tarjolla tuplasti! On mistä valita.

Nyt kun sitä IGT2:sta vielä odotellaan niin onko olemassa mitään spekulaatioita miten uusi malli eroaa ominaisuuksiltaan vanhasta? Lähinnä pidempi alusta ja sen vaikutus kiinnostaa. Mikahan jo tuon uuden välityksen nopeuden viime kisassa todisti.

Kyselen lähinnä siksi että onko tässä pakko hankkia uusi auto vai voiko vanhan "päivittää" niin että silläkin vielä kyydissä pärjää.

Mika R

Aivan näin.

Jos Kössi -luokkaa ajatellaan niin varmasti ykkösversiolla pärjää, mutta GT2 rattaista ei toki ole haittaa varmastikaan - missään, oli parkkis taikka rata. Moottorin vääntö tulee hyvin esille niillä. Myös jos ei halua vaihtaa koko pannua, niin onhan yksi vaihtoehto laittaa vain tuo uusi jäähdytyskansi vanhaan, silläkin saavuttanee jotain (viileämpi kone). GT2:ssa on lisäksi vantit, jäykkärit ja vakaimet suoraan boksista mutta jos ne on jo, niin sekin puoli on sitten tasoissa. Lähinnä jäljelle jää tuo pidempi alusta ja skaalanmukaisuus, jonka edut tullevat esille vasta sitten sitten kun päästään testaamaan rinta rinnan. Summa summarum: En huolisi etteikö vanhallakaan pärjää, mutta onhan tuossa uudessa monta uutta kivaa juttua :)


Mika R

#1434
Tattis näytti tänään tältä, joten piti vähän polttaa ajohaluja siinä viereisellä parkkiksella, oli muuten todella nastaa driftata, kulkee ihan pirusti ihan vakiokoneella noilla GT2 rattailla.. Äkkiähän siinä olis vedetty pientä kisaakin, jos autoja olis ollu enemmän ku yksi, no ens kerralla....



Soittelin Magulle, ja kaverit tuli paikalle tsekkailee, otettiin siinä joku hätäinen videokin kännykällä.. Olkaa hyvät..  :tongue: (vaihde vois ehkä vaihtaa pikkasen myöhempäänkin tossa parkkiksella)



e: Niin siis ajoittain dritasi makeemmin, mitä pääsi videolle asti, mutta ehkä tosta saa jonku idean..ehkä.

Mika R

Tossa vielä jatkoa ala Magu "turvakengät"  :grin:



Muista "watch in HQ"

Mika R

parkkiskruisailua varten joku näppärä vois bygata rampin, kelailin että oli hauskaa ottaa gt autollakin vähän ilmaa josku muinoin supertenillä... ja näähän on krossareita :evil:

pieto

Kävin myös tarkistamassa Raision radan ja mukavalta näytti. Paljon syheröä ja pitkä suora. Luulisin GT2:sen välitykset sopivan sinne kuin nenä päähän. Toivottavasti saatais ensi kesänä ajaa siellä kanssa kilpaa.
Kyosho GT Racing Art

pieto

Tuossa http://rc10.fi/index.php?topic=30330.msg279161;topicseen#new tuollainen. Varaosiksi tai ajoautoksi kunhan moottorin hankkii erikseen.
Kyosho GT Racing Art

pieto

Kyosho GT Racing Art