Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

mikari

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 12.03.11 - klo: 20.53
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 12.03.11 - klo: 20.37
En ymmärrä. Paremmat tiivisteet ja rakenne tottakai tarkoittaa pidempää huoltoväliä, koska  iskari on ensinnäkin huomattavasti tiiviimpi.

Ok, eli sinun kokemuksen mukaan nuo vakio iskarit siis alkavat vuotamaan nopeasti esim juuri yhden kisan jälkeen. Nyt ymmärrän tämän tiiviys asian ja tottakai se siinä mielessä on parempi.
Minulla ei ole ollenkaan ajokokemusta radalla noilla GT-autoilla, niin en tiennyt tuosta vakioiskareiden tiiviys ongelmasta, siksi tässä ihmettelin tuota että miksi niissä vakioissa olisi eri huoltoväli kuin TRW105 iskareissa.
Kiitos asian selventämisestä.

Joo just näin. No prob bro
Kiitos 20 vuodesta!

jekku

#2311
eikö näihin geeteihin vois sit laittaa pikporeja ? niin olisivat uudenaikaisempia  :grin: ...sorry oli ihan pakko..  :azn:  ( ei tosiaan millään pahalla )  :smiley:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

jekku

#2312
Kannattaa kaikkien täällä muistaa että esim. alotitelevia harrastajia ei todellakaan innosteta sillä että heti pitäisi olla autoa päivittämässä MM-kisakuntoon kun paljon vähemmälläkin pärjää harrastusmielessä. Toki NE välttämättömät "heikot lenkit" on enemmän autojen kanssa puuhanneiden hyvä kertoa aloittelijoille ettei pääse käymään niitä: "loppu ajot lyhyeen kertoja"   :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

mikari

Sitähän mä olen sanonut iskareista koko ajan. Eli EI TARPEEN päivittää.

Big boret ovat turhan isot ja painavat onroaderiin. Iskarien liike on niin pieni. Krossissa sen sijaan olennaisesti eduksi. Ei niitä muuten käytettäiskään nykyään.
Kiitos 20 vuodesta!

jekku

Lainaus käyttäjältä: kappi - 11.03.11 - klo: 20.48
GT 2 sai muutaman uuden osan. Iskareista en vielä tiedä mitä tekisin? Jotenkin tuntuu vaan niin "napakalta" ihan noilla orginaaleillakin että liekö tarvetta tuhlata rahoja vaikka TRW yksnollavitosiin? Auto on uusi ja tuossa jäi pikkasen uutta (käyttämätöntä)  tavaraa yli............. mahtaisko noille olla käyttöä jollekulle :roll:



En ole kuullut vakioiskareiden pettäneen..  :wink:  mut toisilla ne vuotaa ahkerasta käytöstä joka kisan jälkeen..   :azn:  Joten omaa harkintakykyä kehiin! ja seuraat sit miten ne vakiot toimii!!  :smiley:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

jekku

Lainaus käyttäjältä: kappi - 11.03.11 - klo: 20.48
GT 2 sai muutaman uuden osan. Iskareista en vielä tiedä mitä tekisin? Jotenkin tuntuu vaan niin "napakalta" ihan noilla orginaaleillakin että liekö tarvetta tuhlata rahoja vaikka TRW yksnollavitosiin? Auto on uusi ja tuossa jäi pikkasen uutta (käyttämätöntä)  tavaraa yli............. mahtaisko noille olla käyttöä jollekulle :roll:



Todella hyvältä ja määrätietoisesti rakennetulta GT:si näyttää ,joten jatka vaan samaan malliin ja omia näkemyksiäsi silmäillen  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

kappi

Juu, kokeillaan noilla alkuperäisillä menoa. Tai, katsotaan nyt kun tuota aikaa vielä on ennenkun asfaltille pääsee koheltamaan  :azn:

Miljoonakertaa varmaan tuon GT ja GT 2 pituusero nähty kuvissa ja luonnossa mutta laitetaan vielä kerta kiellon päälle...........


jekku

Onhan se niinkin ja tän harrastuksen suola että voi tuunata ja päivittää autoa optio-osin  ihan vain ulkonäöllisin kriteerein ja hyvä niin! :cool: 
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

kappi

Ulkonäkösyistä tuli mieleen että mistähän saisi noita GRP:n renkaita ostettua ilman vanteita? Menee auto piloille jos siihen joutuu jotkut muutamalla raolla olevat sileät muovikeikot ruuvaamaan, kuten tuossa toisessa on. GT:n omat vanteet on komiat ja noita kunnollisia renkaita pitäisi niille saada liimailtua. Vanteita on tulossa selkärepullinen :grin:.  Täytyy koittaa keitellä irti noita GRP gummeja vanteilta, jollei niitä jostain saa irrallaan.

jekku

eikö Hobbylinnassa oo?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

-Juho-

GRP:ltä ei saa liimaamattomana ko. rengasta, eikä myöskään PMT:ltä...
Eipä niitä vanteita vauhdissa näe, ja kaikenlisäksi molemmissa on tosi laadukkaat ja kestävät vanteet. Kotona voi hyllyssä pitää alkuperäisiä kumeja, niin on kivempi katsella. :wink: Kyosholta taitaa saada jonkin sortin slicksiä (KC-Slick) liimaamattomana, ei tosin kokemusta miten toimii.
Liikaa Kyoshoja

mikari

K-slicks on hyvä rengas mutta kalliinpuoleinen luonnollisesti.
Kiitos 20 vuodesta!

kappi

Tuli nyt kuitenkin nuo optioiskarit aluksi  toiseen GT autoon tilattua, mielenkiinnosta. Samoin noita K- slickejä.

Grp kisalailliset renkaat ovat sitkeässä vanteella. Ei lähtenyt liima keittämällä pehmeämään, eikä vielä 150 asteessa uunissa, vasta n. 185 ja rupes irtoomaan. Ei oikeen onnistu vanteenvaihto kivuttomasti.  Näyttää vahvasti siltä että jos haluaa "virallisilla" kisarenkailla ajella niin on tyytyminen karseeseen ulkonäköön, harmi. Minä kun en mielellään hinaa edes "muulia" auton perässä jollei siinä ole erikoisvanteita :wink:

Riku.F

omat kokekemukset vakio iskareista on kyllä hyvät vaikkakin oon niillä ajanut vain muutaman kerran. vakio vanteet taas ovat aivan liian heikot rata käyttöön. siis kokemusta on noin. kerran kolahti tattiksel varikko valliin ja halkes monesta kohtaa. liian kovaa muovia.  niin ja viel noista iskareista. itse oon laittanu vasempaan taka iskariin krossi tyylisen kumisukan ja on toiminut hyvin.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

JuhaS14

Moikka,

Nyt on itselle hommattu myös GT2 ensi kesän karkeloihin, nyt onkin aika repiä se palasiksi ja hommata seuraavat:

-Vaihteisto
-Alumiini-iskarit
-Hiilikuitua

Kertoisitteko osanumeroita yo. ja mitkä on parhaat vaihtoehdot?

Sitten jousia - mitkä kaikki jouset tarvitsen?

Ja mitä muuta kannattaa ko. autosta vaihtaa? Mitä menee useiten rikki, eli mitä kannattaa varata pakkiin?
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

-Juho-

Lainaus käyttäjältä: JuhaS14 - 18.03.11 - klo: 15.48
Moikka,

Nyt on itselle hommattu myös GT2 ensi kesän karkeloihin, nyt onkin aika repiä se palasiksi ja hommata seuraavat:

-Vaihteisto
-Alumiini-iskarit
-Hiilikuitua

Kertoisitteko osanumeroita yo. ja mitkä on parhaat vaihtoehdot?

Sitten jousia - mitkä kaikki jouset tarvitsen?

Ja mitä muuta kannattaa ko. autosta vaihtaa? Mitä menee useiten rikki, eli mitä kannattaa varata pakkiin?
IGW008 vaihteisto
TRW105 iskarit
IGW004-8022 ja -9022 jousiksi, jos haluaa vaihtoehtoja, vakiotkin on ihan passelit.
Hiilikuitua et tarvitse, vaihda mieluummin pohjalevy parempaan/kevennettyyn. Menee alipainoiseksi auto jos kovasti keventää.

ps. ennen lumien sulamista ehdit lukea tämän topicin varmaan läpi  :wink:
Liikaa Kyoshoja

JuhaS14

Mites jarru & kytkin puolelle? Kaipaako upgreidiä?

Aurauspaloja tarvis?
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

Ile__

Kytkimen voit vaihtaa halutessasi johonkin oikeaan 3-pala kytkimeen.
Jarruiksi kans kunnolliset joko Kyoshon ACRE palat paremmalla levyllä tai sitten lasikuitujarrulevy ja orkkispalat ilman kitkapintoja.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

-Juho-

Jarruiksi voi laittaa Acret (IFW330), mutta mun mielestä ne on vähän tunnottoman hätäset.. Kytkimeen vois laittaa 3-palasen (Racers edge RCEK8011) tai (IFW110), komposiittipalat (IFW52 tai esim. Racers edge 10401) 0,9mm jousilla (IFW53S) on melko smoothit..  Vakio aurauksella toimii parhaiten, ei maksa kyllä paljon se setti jossa on kaikki kolme (IF124b). Vakio-osillakin pääsee alkuun, vaihtaa jos tuntuu.

Tuli vähä samat jutut ku Ilelläkin.. Jarruja ei rata-ajossa hirveesti tarvita, ajoin ite vakiolla, kun en tykänny acresta..
Liikaa Kyoshoja

HVoltage

#2329
Älkää vaan ihmeessä laittako lasi/hiilikuitujarruja, ne kestää pari kolme jarrutusta, sitten tulee paha haju.

ACRE palat ja ne alkuperäiset levyt päällekkäin, niin on ihan hyvä, kaasuservoksi joku +10kg vääntävä.

Hiilikuituun varatut rahat kannattaa kyllä käyttää johonkin muuhun, esim: juurikin parempaan pohjalevyyn. Toki se alkuperäinen on ihan kelvollinen, kunnes kunnolla mällää sen kieroksi.

Orkkisiskareilla ja jousillakin pärjää hienosti.

Ykkösenä laittaisin listalle juurikin tuon vaihteiston, vakaajasarjat eteen ja taakse sekä kolmipalakytkimen. Alkuperäinen kytkin ottaa hieman alhaalta (korjattavissa helposti), sikäli siis ihan ok. Itselläni tosin molemmat alkuperäisen vauhtipyörän pinneistä meni pokki, aika lyhyen käyttöjakson jälkeen.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

JuhaS14

#2330
Mikäs noiden vakaajasarjojen osakoodi on?

MItäs pohjalevyjä on tarjolla? AMainista en ainakaan löytänyt mitään "parempaa" kuin alkuperäinen.

Lisää tyhmiä kysymyksiä: Paljonko ohjausservon pitäisi vääntää?
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

HVoltage

#2331
Samanlaisella ~10kg servolla pärjää ohjauksessakin. Aja se orkkis levy ensin loppuun.

Vakaajat, IFW104 eteen ja IF117 (ja IFW103) taakse.


Hoksasin muuten vielä samaan hengenvetoon, että eteen kandee kyllä laitta ristinivelvetoakselit, muutoin voi aloittaa rälläämisen vakio-osilla. Etuvetarien vaihdon yhteydessä kannattaa hioa pois c-palasta "patti" jotta saa maksimaalisen kääntyvyyden ohjauspalalle.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

-Juho-

Vakaajat eteen:IFW104 taakse:IF117.
Ainoa "virallinen" pohjalevy on tämä:Infernos only

Mulla oli tuuria ja löysin ST-R:n pohjalevyn (korvattu pidemmällä ST-RR:n alustalla ilmeisesti), joka on sama kuin tuo, mutta kevennetty ja kovapinnoitettu.
Taitaa samassa puljussa niitä vielä olla :GSHobby
Tämähän tosissaan tarvii ohjausosat, kuten on tuossa optiolevyssä mukana, niitä saa ebaysta kun purkavat st-rr:ää myyntiin osina..

Tuolta hiilaria:http://maxvelocityracing.com/Kyosho.aspx
Ebay:sta sai halpaa pohjalevyä (dragon racing), nyt ei näkynyt. Sekin on kertakäyttöinen, kun kunnolla mällää; vakiolla pärjää.
Ohjaukseen joku 10+kg servo passeli.

Jaa Jeppe ehtikin ensin :azn:
Eikös GT2:ssa ole nivelvetarit jo vakiona??
Liikaa Kyoshoja

Ile__

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 20.03.11 - klo: 08.09
Eikös GT2:ssa ole nivelvetarit jo vakiona??

Ei oo, mutta kyllähän ne kannattaa laittaa ja niinku Jeppe jo mainitsi, niin C-paloista vähä pattia pienemmäksi, niin kääntyy enemmän. Tämä onnistuu vaikka laadukkaalla monitoimiveitsellä vuolaisemalla renkaiden ollessa paikallaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

-Juho-

Vetoakselipläjäys:

GT1 vakiovaihteisto - eteen IFW12Z (78mm*) / taakse IFW45 (89mm)
GT1 IGW008-vaihteisto - eteen IFW12Z / taakse IFW45
GT1 keskidiffillä - eteen IFW13 / taakse IFW45

GT2 vakiovaihteisto - eteen IFW45 / taakse IFW160 (113mm)
GT2 IGW008-vaihteisto - eteen IFW45 / taakse IFW160
GT2 keskidiffillä - eteen IFW161 (103mm) tai IS104 (103mm) kevennetty / taakse IFW160
GT2 taaksepäin siirretyllä omavalmiste Evolva-vaihteistolla - eteen ja taakse IS104

Kevennetty IFW335 (91mm) mainitaan sopivan korvaamaan IFW45

Pyörille käy joka nurkkaan sekä normaali krossarin takavetari IF125 (89,5mm)(lopetettu),että kevennetty IFW334.

Edessä mahtunee käyttämään myös hieman pidempää IFW142:a (90,7mm) tai kevennettyä IFW333:a
Mitä ilmeisimmin myös MP9:n IF456 voi käyttää joka nurkassa.

*Mitat ovat ristitapeista keskeltä keskelle, eli kupit/ulostulot jätetty pois, kuten Kyosho ne ilmoittaa.
Liikaa Kyoshoja

RoddeR

Vihdoinkin HALPA! kori gt2:een. Tosin toimitus aika 14pvä tällä hetkellä ainakin nettisivujen mukaan.


http://www.jl-import.com/product/62/mclaren-gtr-1-gt-2-kori 

Täältä ensi kommentit korista

http://www.lehtojarvi.net/?p=637 
Kyosho, elämäni auto.

kappi

Varmaan jo vanha keksintö tämäkin mutta laitetaan nyt kuva kuitenkin. Tein tuollaisen n. viiden asteen casterkiilan tuonne diffikotelon alle. Samaan tietysti olisi päässyt pohjalevyn oikaisullakin, mutta omasta mielestä tämä on parempi siinä mielessä että nyt tukivarret jää lehemmäs sitä asentoa kun ne on suunniteltu (nämähän GT ja GT 2 Kyoshot ovat täysin samoja tukivarsiltaan yms. alustan osilta kun tavallinen 7.5 vehjekin, on vaan laskettu alemmas). Vähän piti muitakin juttuja tehdä että sai osat sopimaan. Teoriassa tämmöisessä asfalttiautossa tämän pitäisi olla parempi kun pyörät pysyvät enemmin pystyssä niitä kääntäessä. Hienosti ainakin tuntui kääntyvän eilen, eikä autossa mitään muutakaan sanomista ollut.

Hauska homma tuli vastaan kun siivosin autoa eilisen ajon jäljiltä ja vaakalle heittäessä lukema oli paljon pienempi kun muistin sen olevan. No, mitään kun ei ollut viime puntaroinnin jälkeen muutettu ja tankki liki tyhjä kuten viime puntaroinnissakin niin ei jäänyt vaihtoehdoksi kun renkaat. Yli 50g oli kulunut renkaat eilisessä ajossa, eikä olleet edes ihan surkeessa kunnossa, ehkä parhaimmillaan. Tuossahan on mahdollista että kisoja kiertavät lähtevät puhtaalla omallatunnolla kisoihin omasta mielestä nappipainoisella autolla ja finaalin jälkeen puntarille heittäessä auto on muuttunutkin reippaasti alipainoiseksi. Olettaisin että 70-80, jopa 100g saattaisi rengassarja keventyä kisan aikana ainakin joissain kuluttavissa olosuhteissa.

mikari

Hieno homma Kappi, näyttää mainiolta. Nollaa lähestyvä caster on tosiaan eduksi.
Kiitos 20 vuodesta!

JuhaS14

Mikä sen "avomuoviholkin" tarkoitus on joka tulee vaihteiston akselin toiselle puolelle? Mä meinaan hajotin sen ja mietin tässä onko kovinkin oleellinen.....
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

mikari

no on se sillä tavalla oleellinen että se pitää rattaat paikoillaan. vaihdetta nimittäin säädetään ottamalla se klipsi pois ja siirtämällä rattaita eteenpäin vaihtajan tieltä.

akselissa on myös reikä johon voit laittaa korisokan, se ajaa saman asian.
Kiitos 20 vuodesta!