Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

Ender

Tässä vielä kuvat hajonneesta GXR28SG -moottorista. Hyvinkään kisassa tuli sitten ajettua Werks B5 -moottorilla. Samalla kiitokset kilpakumppanille, joka auttoi säätöjen kanssa!

IGT2 rupee nyt näköjään pysymään kasassa. Hyvinkäällä ei ilmeisesti hajonnut mitään (tänään olisi tarkoitus aloitella putsaus/huolto Kouvolaa varten)






mikari

#2461
Noinhan noille kaikille GXR28 moottoreille radalla lopulta käy, ei mitään uutta. Bashing moottoreita. Etenkin jos ei vaihda kiertaria 5L paikkeilla. Mutta oikeastaan miksi edes vaivautua  :wink:

Werks B5 on hyvää Sirio laatua ja hyvä peli. Sointi vielä paranee ratapillillä. Vaikka ei se mitään verrattuna ole varsinaisiin rally/GT moottoreihin mutta siis ihan ok.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kyosho Suutarilassa on muuten DTM Audi (GT2) ja Aston Martin vihreä (GT1) koreja hyllyssä, jos on tarvetta.

Tätäkin vois vähän rupee laittelee setuppiin nyt kun BMT on aika lailla valmiin tuntuinen.

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

11mm hexit toimivat hienosti takana (2 asteen aurauspalalla), IGT kuskiten kannattanee harkita niiden kokeilua (huom vain taakse)

Olen myös ajatellut huvikseni kokeilla välejä 14-17-20 kellossa ja 46/43/40 päärattaassa Subary Rallissa.
Tuollahan pääsee hienosti lähes samaan loppuvälitykseen kuin GT2 21/40

Ei sillä etteikö auto kulkisi riittävästi tuolla IGW008 vaihteistolla 15/19 ja 46/43 ja kunnon koneella, mutta tolla 3-portaisella rallyn sais varmaan pelittämään aika makeesti hissukalla koneella joka sopii hyvin pihapiiriin/lähiöön jonne mitään Sirio RR/2013 viritystä ei todellakaan viitsi työntää
Se on aina hienoa kun autossa on vaihteet  :grin:

Katsotaan saanko mitään aikaiseksi  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

11 milliset hexit???

Mistä on kyse?

McJones

Taitaa olla 11mm levittävät...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Yep, ST-R(R) hexit, niitä saa eri mittaisina

Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Levittävät... okei...
Mä jo ihmettelin että nyt on jostain villistä touhusta kyse kun 11 millisiä hexejä käytetään  :grin:

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Mitäs ne alkuperäiset gt/gt2 hexit on leveät eli kuinka paljon kaposemmat on nää 11mm hexit?
Kyosho, elämäni auto.

*HOKE*

Näähän on monta milliä leveemmät kun vakiot.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.09.11 - klo: 10.55
Näähän on monta milliä leveemmät kun vakiot.

Ok. Mä sain sellaisen käsityksen että olis ollu kaventavaa mallia. En vaan oikeen hiffannu että mistä toi 11mm mittataan.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Leventävät tasan 11mm per puoli. Eli 22mm yhteensä eiks vaan  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Yhdistämällä akselin IGT vakiovaihteesta (GTW20) ja rattaat sekä vaihtaja GT2 IGW008 optiovaihteesta saa varsin helpolla toimivan vaihteen IGT1 malliin niin että vakiokardaanit sopivat autoon. Sellaisenaanhan IGW008 laatikko on liian "pitkä", tarkemmin sanottuna etukardaani ei mene paikoilleen koska hahlossa ei ole riittävästi syvyyttä koiranluulle. Toimii.

Sinänsä jännä ettei tätä ole koskaan tullut vastaan, on vain mieititty ja etsitty sopivia kardaaneja hieman heikolla menestyksellä IGT1:een.
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

Joo mulla on sama viritys nyt toista kesää. Halusin nimittäin jo ostetun nivel etu vetarin sopimaan. :wink: Taisin siitä joskus jotin kirjoitellakkin kun joku etsi sopivaa kardaania. tais mennä yv.nä vahingossa. Tai sit ajattelin et kaikki vetää gt2 autol kuitenki. Ainakin gt8 sarjas paitsi mä. nivel vetari menee kun vähän ottaa siit pallosta ja kupin pohjasta. Työstön määrä vähän pienenee jos pohjalevy on suoristettu. Toi mun uus dragon racingin pohja oli jo valmiiksi aika suora joten en viitsiny sitä vääntää. Toinen etu sen vanhan akselin käytöstä saadaan kun vähän suurennetaan radiolevyn koloa srpurrille eteen päin. Ja käyttämällä sokkaa siinä akselin pikku poikittais reijässä. Näin pystyy minulla ainakin väkisin löystyvän kakkosvaihteen limpun lukitus ruuvin kiristämään ilman vaihteiston irroitusta.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

jees, mulla on sokka siinä nyt, toimii.
mitään työstämistä ei kyllä tarvinnut - muuta kuin IGW008 vaihtajan lukitusruuville piti tehdä hahlo GTW20 akseliin. kardaanit yms. sellaisenaan. siis IGT1 etukardaani, vastaava nivellettyhän on IFW12
(http://www.the-border.com/product.php?productid=19837&cat=133&page=1)
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

kyllä toi vähän tiukkaa tekee saada mahtumaan. on nimittäin tehty yksivaihteiselle laatikolle. siis nivelkardaani (7.5,777..)
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

joo mul oli 7.5 puolikkaan kardaani. mut oli sen verran hinnakas et dremeli surahti käyntiin :tongue: mut joo suosittelen sitä pientä lisä koloa siihen radio levyyn. helpottaa mekkausta esim kisoissa joissa on rajallinen aika räjäytellä autoa.  :tongue:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

matti1983

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 24.09.11 - klo: 20.07
Amerikkalaiset  :wink:



Tuohan on ihan hemmetin hieno!! melkeen täytyy tilata yks "ylimääränen" SC8 koppa :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

Niin, olishan se hauskaa saada tollaset jenkkityyliset avolava trukki kisat aikaan, alustaksi sopii myös AE SC8 ja ST-RR lyhyemmillä buggy tukivarsilla varsinaisten GT autojen ohella kuten jo kuvaa katsomalla voi helposti päätellä...

Kuulemma tuon aerodynamiikkakin radalla on kaiken lisäksi hyvä (tai ainakin ihan ok)
Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

Käsitykseni mukaan tuollainen kori ei ole kielletty GT-8 luokassa, esikuvia löytyy USA:n Nascar sarjasta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

aivan..   näky että radalla on pelkästään noita vois olla hauska ilmestys  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

matti1983

Olisi tarkoitus tilailla GTeehen uutta koppaa ja bysmin ja ipaneman kopat kiinnostaisivat eniten mutta kuulin että bysmin kopat eivät ole laillisia GT-8 luokassa?? mikä niistä tekee laittomia? mitä koppia olette käyttäneet?? 
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 05.10.11 - klo: 07.01
Olisi tarkoitus tilailla GTeehen uutta koppaa ja bysmin ja ipaneman kopat kiinnostaisivat eniten mutta kuulin että bysmin kopat eivät ole laillisia GT-8 luokassa?? mikä niistä tekee laittomia? mitä koppia olette käyttäneet??

Tutkiskelin tossa noita gt8 korisääntöjä ja varsinaisesti mitkään korit ei ole kielletty (niinkuin eilen sanoin bysmistä) jos vaan ovat mittojen sisään sopivat. En tiedä oliko bysm:ssä jotain ominaisuutta miksi sillä ei voisi ajaa gt8 sarjassa?
Kyosho, elämäni auto.

matti1983

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 05.10.11 - klo: 08.52
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 05.10.11 - klo: 07.01
Olisi tarkoitus tilailla GTeehen uutta koppaa ja bysmin ja ipaneman kopat kiinnostaisivat eniten mutta kuulin että bysmin kopat eivät ole laillisia GT-8 luokassa?? mikä niistä tekee laittomia? mitä koppia olette käyttäneet??

Tutkiskelin tossa noita gt8 korisääntöjä ja varsinaisesti mitkään korit ei ole kielletty (niinkuin eilen sanoin bysmistä) jos vaan ovat mittojen sisään sopivat. En tiedä oliko bysm:ssä jotain ominaisuutta miksi sillä ei voisi ajaa gt8 sarjassa?

Näyttäis aika monessa bysmin korissa olevan tuo "siipi" korkeammalla kun korin katto, liekö tuo sitten kiellettyä?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 05.10.11 - klo: 08.56
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 05.10.11 - klo: 08.52
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 05.10.11 - klo: 07.01
Olisi tarkoitus tilailla GTeehen uutta koppaa ja bysmin ja ipaneman kopat kiinnostaisivat eniten mutta kuulin että bysmin kopat eivät ole laillisia GT-8 luokassa?? mikä niistä tekee laittomia? mitä koppia olette käyttäneet??

Tutkiskelin tossa noita gt8 korisääntöjä ja varsinaisesti mitkään korit ei ole kielletty (niinkuin eilen sanoin bysmistä) jos vaan ovat mittojen sisään sopivat. En tiedä oliko bysm:ssä jotain ominaisuutta miksi sillä ei voisi ajaa gt8 sarjassa?

Näyttäis aika monessa bysmin korissa olevan tuo "siipi" korkeammalla kun korin katto, liekö tuo sitten kiellettyä?

Jeps tämä nyt on ainakin 1 syy miksi bysmin kori ei ole gt-8 laillinen.
Kyosho, elämäni auto.

peitsamo

Tarkkaan ottaen korisääntö menee näin:

LainaaAuton siipi ei saa ylittää miltään osin auton korin leveyttä, eikä korin korkeinta kohtaa, ellei
korivalmistaja ole erityisesti ohjeistanut toisin
(esikuvamaisista syistä), tällöin tarvittaessa
esitettävä valmistajan ohje katsastuksessa

Eli, minä ymmärrän tämän asian niin, että siipi voi olla kattolinjaa korkeammallakin, jos näin on alunperin tarkoitettu. Mitään omia purkkaviritelmiä siiven muuttamiseksi ei sen sijaan sallita.
Flying Calacucco