Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mamba Monster

Aloittaja Badawan, 31.01.08 - klo: 12.48

Jabe

Ulkoisella becillä varmaan pelittäisi, mutta kannattaa laittaa menemään castlelle, jos ei ole pakko ajaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

4wdkanootti

Jos maximijännitteillä becci joutuu ylitöihin, esim epat pieleen, tai hirmuledejä sillä ruokkii, ni voipi poxua noin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

matti.l

^Eipä ollut mittään tuollaista omassa kotterossa. Mutta CC:lle lähtee ensi viikolla.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Samoth

Lainaus käyttäjältä: jesi - 29.03.09 - klo: 16.59
Ilman akkua mennään, muistaakseni virtanamiskan asennolla ei ole merkitystä.
Itse laitan noparit Y-haaralla vastariin kiinni, niin töspeli jää roikkumaan jonnekkin niin aina koodausta varte ei tarvi repiä vastaripoksia auki.


Ja yleismaailmallisesti:




Noita on hieman huonosti atm saatavilla, ebayssä on parhaimmillaan noita myyty 20-40usd, 3usd kampetta, joten odottelen tovin =)

Millaisia patentteja olette tehneet tuohon noparin kiinnitykseen? Tänään sain testattuta comboa, että näyttäisi toimivan, mutta tuota kiinnitystä mietin miten olisi paras toteuttaa.

Tuollainen oikea nopari kiinnitys pitää kyllä pistää tilaukseen, mutta väliaika patettia siis haetaan :p
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Duster1

No ei siihen mitään patentteja tarvitse. Jytätkkää 2 puoleista teippiä ja pysyy kiinni takuulla.
Axial SCX 10 TR

Jabe

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 11.04.09 - klo: 23.55
No ei siihen mitään patentteja tarvitse. Jytätkkää 2 puoleista teippiä ja pysyy kiinni takuulla.
Ja vielä nippuside ympäri, kun on noita muutaman kerran kuulunut ja itsellekkin käynyt, että teippi pitää pohjalevyn paikallaan, mutta pohjalevy lähtee MMM:stä irti.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Duster1

Juuri näin.

Tämä Dupron teippi on todella vahvaa. Pitää mattoveitsellä irti vuolla tai jää kuoret käteen.
Vahvinta 2 puoleista teippiä, mihin tähän asti törmännyt.
Ja kun laittaa tuota paksuinta niin tärinää vähän vaimentaa :wink:

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9_159&products_id=7405
Axial SCX 10 TR

4wdkanootti

Vielä lisää pehmennystä sain laittamalla pari kerrosta tyynyteippiä, ja nippusiteen tilalle kumpparin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Jabe

Täällä ruvetaan oikeen hifistelemään :mrgreen:
Mutta on tosiaan todettu, että pelkkä teippi taikka nippuside tai vastaava ei toimi, pitää olla molemmat.
Mitäs olette kytkimelle tehnyt, ite laitoin sen tohon MMM:n päälle, ei sitä tule koskaan oikeen käytettyä, vois tietenkin ihan poistaakkin, kun on hyvä vika kohde. Oletteko poistaneet kykimen, vaihtanut parempaan, suojannut jotenkin vai jättänyt ihan tolleen.
Kumma juttu, että laite on muuten ihan hyvää tasoa, mutta tuo kytkin on aivan ******, sama juttu CC:n muissa laitteissa ainakin MM ja Sidewinder.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

4wdkanootti

#399
Tein sen väärimmän vaihtoehdon kytkimen suhteen:
Annoin olla teippityynyssä MMM vierellä, kunnes joku töyssy pukkas sen keskidiffin hampaisiin.
Sitten pimeessä se pikakuorinta/solmu + kylmässä huonosti tarttuvaa teippiä.
No se löysi lopulta kiinan-ihme-koneen virtaliittimiin kytkeskelemään vissiin, koska nyt tilaan korjausta MMM-tuotteelleni...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Catiska

No, nyt sitten oli minun mamban vuoro vaieta. Otettiin auto talviteloilta, jonkun aikaa ajot sujui mainiosti. Sitten E-Maxxin luitokytkin kärvähti. Siitä kun selvittiin, olikin Mamban vuoro, meni likimain mykäksi koko härveli. Kun kytkee virrat, puhaltimen siipi vain nykii hieman, ledit hehkuu tai välillä vilkkuu epämääräisesti, siinä kaikki. Laitoin viestiä sylttytehtaalle, sinne kait se pyytävät. Onneksi on takuuta vielä jäljellä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

4wdkanootti

Kuulostaa päävirran saantivaikeudelta! Sen voi varmistaa antamalla sille sähköä ilman vastaripiuhaa_kytkettynä, jolloin puhaltimen pitää pyöriä vaikka ikuisesti....
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Catiska

Miten tuo testi tätä asiaa mitenkään voi varmistaa?? Kun flekti/nopari ei herää henkiin, niin miten tiedät onko virransaantiongelma vai nopari pimeänä? Voihan tuo olla virransaantiongelma, mutta ongelma on noparin sisällä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

HuoH

Terve, Onkos kukaan huomannut että rc-monsterissa Monsteri 118 eurolla? tosin hintaanhan tulee vielä kaikki tullit yms.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Janezki

Niinpä näkyy, tuohon postikulut niin tulee about 183 dollaria jonka mukaan sitten verot lasketaan.
Itse tilasin impaktrc:ltä, josta kustanti kuluineen noin 174 dollaria. Valtion kirstuun kopistelin tuosta sitten vielä 29,48 euroa veroja.

HuoH

No ei sitten hirveen paha hinta,ittelle tuli tuo 2200kv combo kustantamaan 279 dollaria.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Catiska

Kuinka nopeasti (hitaasti) ovat Castlelta teille vastailleet sähköposteihin? Lähetin sinne viestiä, mitä tehdään tuon sekaisin menneen noparin kanssa, mitään vastausta ei ole vielä kuulunut. Ei kait niilä viikkotolkullä vastaamiseen mene?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Duster1

Nopeestihan nuo vastasivat takuu kyselyyn.
Axial SCX 10 TR

Qazu

Pelkkää noparia sais Liquidrc:stä toisinaan. Pitäs hinta olla sielläkin kohdallaan ja ei välttämättä mee niin helposti tulliin (paha sanoa).
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Samoth

Melkeistä jo 4s lipot pistin tilaukseen, mutta sitten aloin vielä epäröidä.

Miten paljon eroa on 4s vs 6s lipoilla.
Eli kannattaako hankkia suoraan nuo 6s akut autoon. Onko omakohtaisia kokemuksia paljonko on eroa? Auto johon pultataan nämä kiinni on E-Maxx/MMM combo.

Netistä mitä katsellut videoita niin näyttäisi tuolla 4s pakalla näyttäisi repivän hyvin, mutta tuolla 6s pakalla sitten ihan älyttömästi.

Nopeutta siis ei tarvita lisää, jota kuitenkin tulee tuossa vaihdossa mukana, mutta kunhan ei vain "hyydy" missään kohdassa ja ajettavuus pitää tuntua siltä että karkaa käsistä  :wink:
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

pullapoika

molemmilla olen ajanut kaverin emaxx. pitenetty. foffia olen ajanut ja 6s on jot omasta mielestä vähän liikaa. moottori lämpenee ja muuta. yksi kiinan motti ollaanjo poltettu 6s:sällä.

Samoth

Lainaus käyttäjältä: pullapoika - 22.04.09 - klo: 20.59
molemmilla olen ajanut kaverin emaxx. pitenetty. foffia olen ajanut ja 6s on jot omasta mielestä vähän liikaa. moottori lämpenee ja muuta. yksi kiinan motti ollaanjo poltettu 6s:sällä.

Mites tuo Castlen 2200kv kestää 6s?
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Samoth - 22.04.09 - klo: 21.07
Mites tuo Castlen 2200kv kestää 6s?
6S 2200Kv:llä on jo tosi paljon. 4S:lläkin autossa on ainakin truggy/monster-autoon aivan riittävästi tehoa. 6S:lle pitäisi olla pienempi kierroksinen moottori (1200-1500 kv) mutta toisaalta 6S:llä ajoaika olisi pidempi.

Kannattaa kattoa videoita vaikka youtubesta ja sitten miettiä tarviiko sellasia tehoja.
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=mamba+monster+6s&aq=f
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

ax scuba

Juu meikäläisellä on MMM ja feigaon 9XL Foffarissa, ja 6s tuntuu kyl vähän turhan tehokkaalta, joten otin kompromissin ja tilasin 5s akut. Niillä ei ole tosin vielä ajettu, kun jälleen kerran Monsteri otti lopputilin. Lähetetty jo Castlelle ja uusi saapunee lähiaikoina. Nyt kyllä riittää tää MMM hajoilu ja tilasin tossa just Tekinin RX8  :afro: Kattoo sitten että miten äijän käy...

jesi

Lainaus käyttäjältä: Catiska - 22.04.09 - klo: 18.15
Kuinka nopeasti (hitaasti) ovat Castlelta teille vastailleet sähköposteihin? Lähetin sinne viestiä, mitä tehdään tuon sekaisin menneen noparin kanssa, mitään vastausta ei ole vielä kuulunut. Ei kait niilä viikkotolkullä vastaamiseen mene?


esimerkkiä vastaus-ajoista löytyy tämän viestin lopusta:
http://rc10.fi/index.php?topic=30805.msg326182#msg326182
/ Jere Siirilä

Jabe

Castlen mukaan, 2200kv settiä saa käyttää 6S lipoilla kun taas 2650kv settiä saa käyttää enintään 4S lipoilla.
Eli pitää kestää, kierroksia tulee reilusti 48800rpm, joka rajoittaa sen käytettävyyttä jossain tapauksissa.
Itsellä on Medusa 2200kv kone MMMssä kiinni ja käytössä on 4S lipot, mutta 6S lipot on pöydällä odottamassa laturia vaihdosta, joten sitten tulee käyttökokemuksia täältä suunnalta. Ongelmanahan tuossa setissä on sen korkeat käyttökierrokset, eli pinjoniksi saa laittaa pienimmän mikä sopii ja silti huiput kasvaa reilusti, pelkona on että ottaa "liikaa" virtaa ja joku paikka sanoo sopimuksen irti (toivottavasti vain voimansiirto  :mrgreen:).
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Janezki

#416
Nuo Castlen suositukset on samalla linjalla "pikkukoneissakin" (vrt. esim. MM5700), eli toki 2200 motti kestää kuudella kennolla ajaa, mutta lämpeää varmasti mukavasti.
E-Maxxin diffit ja kardaanit/vetarit paukkuu jo neljällä kennollakin, joten ennen 6S setin hankkimista kannattaa laittaa joitain satasia voimansiirron parantamiseen.

edit:
Ihan noin yleisestikkin kannattaa pitää järki mukana näissä hommissa eikä mennä hommaamaan sitä tehokkainta mahdollista kombinaatiota. Tämän kokoluokan moottoreissa on aivan tarpeeksi vääntöä tekemään salaattia RTR-vempeleiden voimansiirrosta, puhumattakaan auton ajettavuuden katoamisesta älyttömän voiman takia.
Kannattaa miettiä onko se sitten kivaa kun auto on 95% ajoajoasta nutullaan ja/tai palasina pitkin kenttää, ellei ole valmis satsaamaan parin RTR-auton verran kustom-osiin, kun pitää vaan olla sitä tehoa niin mahdottomasti.  :smiley:

nimim. en minä ite, mutta joskus oon nähny kun joku on harjattomalla ajanu...

HMS77

Laitetaas ongelma tännekin kun kaikki ei tuota Flux-topicia lue.. Kyseessä on siis uusi MMM joka on Savage Fluxissa kiinni. Eli ongelmana oli aluksi kun aloin ensiohjelmointia tekemään, että MMM vilkuttaa vaan keltaista lediä koko ajan eikä reagoi mihinkään. Aikani tutkittua kokeilin kääntää vastaripiuhan toisin päin. Nyt alkoi ohjaus toimimaan, mutta muuten ei reagoi mihinkään ja noparissa vilkuttaa punainen valo TODELLA himmeänä. Nopari ei myöskään ota mitään säätöjä vastaan Castle Linkin kautta, ilmottaa vaan että "did not receive response from controller" ja kehottaa irrottamaan piuhan ja kiinnittämää uudestaan. Ei vaikutusta. Onko tässä nyt oikeasti maanantaikappale osunu kohdalle vai olenko missannu nyt jotain?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Qazu

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 23.04.09 - klo: 08.13
Nopari ei myöskään ota mitään säätöjä vastaan Castle Linkin kautta, ilmottaa vaan että "did not receive response from controller" ja kehottaa irrottamaan piuhan ja kiinnittämää uudestaan. Ei vaikutusta. Onko tässä nyt oikeasti maanantaikappale osunu kohdalle vai olenko missannu nyt jotain?
Oletko kalibroinut? Vaikka on RTR paketti ei voi tietää varmaksi että onko radiot kalibroitu noparin kanssa. En nyt tiedä onko asialla vaikutusta tähän, mutta ainakin mamba maxin kanssa asia menee näin about:

1. ohjain päälle + kaasu pohjaan
2. kytke virta autoon
3. kaasu pohjaan ja pidä pohjassa kunnes on kulunu noparin käynnistysääni ja radion tunnistusääni. laske kaasu.
4. punainen ledi. jarru pohjaan.
5. keltainen ledi. vapauta jarru.
6. nopari älisee kahesti ja kalibrointi on valmis.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

HMS77

Juuri tuota kalibrointia olisin alkanu tekemää mutta nopari tosiaa vilkuttaa vaan keltasta koko ajan ja kun vastaripiuhan laittaa toisinpäin niin renkaat kääntyilee mutta muuta ei tapahdu. Ja noparissa vilkuttaa punaista todella himmeänä.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4