Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mamba Monster

Aloittaja Badawan, 31.01.08 - klo: 12.48

Hount

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 22.03.12 - klo: 10.23
Ei sitä ruokita konkilla, konkkiin kerätään jarrutuksessa tuleva sähkö ettei pääse nousemaan jännite liian korkeaksi kun akku ei saa sitä niin nopeasti imaistua. Myös ns. Ripple currenttia vähennetään konkilla. Eli saadaan pysymään savut paremmin noparin sisällä.

Joo, Lassi ylempänä on oikeassa, jarruttaessa ei konkkiin mahdu lähellekään kaikki sähköenergia ja niihin ei säilötä kuin marginaalisen pikkiriikkinen osuus auton hidastumisen nopariin tulevasta energiasta. Akkuun ja lämpönä ilmaan menee suurin osa.

Tuota tässäkin ketjussa mainittua rippleä tulee siitä, kun nopeudensäätimellä on kuitenkin jokin fettien ohjaustaajuus. Hetkittäin nopari voi vaatia enemmän kuin akut pystyvät antamaan. Noparin omat kondensaattorit yleensä hoitavat tuon tasaamisen. Ainakin akuilta lähtevä virta ei ole niin jyrkkää ja konkat vähän tasaa sitä nätiksi siniaalloksi tms.
Jos nopeudensäätimen omat kondensaattorit ovat ottaneet vähän hittiä, käyneet kuumina tai käyttötunnit tulleet täyteen, niin silloin skoopilla mitattuna tuo säätimelle tuleva sähkö ei olisi enää kovin siistiä viivaa tai edes nättiä siniä.

Edit: aah, ehditkin Jukis kirjoittamaan viestin tällä aikaa missä tuli jo sama sisältö kun minun viestissä.
Edit2: hmph.. jännää, kuinka hiton vanha välilehti mulla oli auki, kun en nähnyt näitä loppupään viestejä kuin vasta äsken.

- Hount

Jukis

Eihän ne konkat varastona tietenkään toimikkaan vaan koska sieltä tulee bursteittain sitä virtaa akulle päin niin se tasaa sitä.
Ja tietenkin ottaa pienellä vastuksella sen ensimmäisen piikin joka siten tulee isolla virralla eikä isolla jännitteellä. Iso jännitehän se särkee ne fetit varsinkin jos on iso sisäinen vastus akussa tai johtimissa/liittimissä turhan paljon vastusta.

Tiiä sit miten paljon iloo noista konkista oikeastaan on mut nimenomaan pieniä konkkia rinnakkain suositteleevat käyttään.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

nukkumasa

Onko kellään kokemusta plasti dipistä?
Olisiko se hyvä vaihtoehto suojata MMM vedeltä?
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Jukis

On hyvä suojaamaan mutta pilaat myös mahdollisuudet saada sitä noparia takuusee tai ehkäpä jopa korjattua siihen 70$ hintaan. Laita ennemmin ihan elektroniikkalakkaa tai geelijatkosmassaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

nukkumasa

Osaisko joku antaa linkkiä tuosta AT-elektro suojalakasta, tai muusta vastaavasta.
En kuollaksenikaan löytäny mitää paikkaa mistä vois ostaa  :lipsrsealed:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

koivistonkylä

Pistä googlen hakuun : elektroniikka suojalakka
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Raisu

#936

Jukis

TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Raisu

Juuri tuota, en ymmärrä miksi se vaihtaa linkkiä tuohon valvontakameraan :shocked:
En mä vaan osaa...

Kolme kerrosta laitoin ja uskon että se jotain suojaakin, ei sillä mitään sukellusveneen noparia tee mutta roiskeilta suojaamaan.

tuplaesa1

Oiskos kellään myydä tota castlen fan shroudia? Castlen vakiocooleria moottorille?

Ja kait se on normaalia että kun cut-off on 3,1v jää kennot kuitenkin 3,55v tietämille?
Muistan lukeneeni siitä jossain?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Jukis

Se akun jännite kyykkää rasituksessa eli kun se käy rasituksessa alle 3.1V niin se voi rasittamatta ollakki sen 3.6V vielä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

ax scuba

Päivää taloon.

Kellään mitään haisua että mitä on tapahtunut. Tilasin Amainhobbiesilta uuden monsterin ja lähdin ajelemaan. 5 minuuttia ja vekotin pysähty. Noparista sammu kaikki valot eikä kone toiminut, mutta ohjaus toimi miten pitääkin ja koneen flektit pyöri. Kurkkasin kuorien sisälle, enkä havainnut mitään oikosulkua eikä palanut sähkö haissut. Akkuna oli 5s Zippy 30c 5800mAh.

Kellään mitään haisua mitä voin tehdä, vai meneekö vaan castlelle korjaukseen.

Prkleen Perjantai 13 päivä...  :grin:

varg

Luultavasti softa on hajonnut.
Onko sinulla Castle Link? Sillä voit päivittä.
Tai lähetä noppari takuuseen.
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

topcat

Koitappa vielä mitä käy kun kalibroit noparin uudelleen.

ax scuba

Jees koitin tota calibrointia ohjaimen kanssa mut ei mitään älyä. Nyt tuikkasin usbilla castle linkkii mut ei löydä noparia. USB connection status on vihree mut device näyttää punasta ja väittää että ei ole noparia kytkettynä.

Vissiin se on sit vaan kirjoteltava takuuilmotus ja laittaa taas castlelle menemään. 3 kerta..

varg

Voi ei!  :sad:
Näköjään softa ei käynnisty lainkaan, joku vika sinne on tullut.
Oliko noppari korjattu viimeksi?
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

ax scuba

Ihan brand new vekotin... Vähän ketuttaa maksaa 130e viidestä minuutista. Korjauksessa menee kuitenkin se 2kk varmaa. Noh pitää vissiinkin laittaa toine samanlaine mööpeli samaan pakettiin kun syttyi palamaan viimekesänä. 2 kärpästä yhellä iskulla..

tapsa92

Niin, tuossa on yksi syy miksi en koske mamba monsteriin - se ei vaan kestä. Itse en todellakaan hankkisi tuota noparia mistään hinnasta.. Noparin pitää kestää pitkään, jos ei kestä käyttäjän huolellisuudesta riippumatta niin vika on tuotteessa.
- Tapsa

Gerri

Omalle kohdalle on sattunut kestävä yksilö. Yli kaksi vuotta sitten ostin monsterin käytettynä ja pelkästään 6s ajossa ollut. Nopari oli lakattu entisen omistajan toimesta ja itse olen ajanut myös talvet ulkona. Ei ole ollut mitään vikaa.
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

-rcmh-

Nojoo, tällä hetkellä kaksi monsteria käytössä, toinen sava fluxissa ja toinen honkkarin truggyssä, ei mitään vikaa.
Yhden yli kaksi vuotta palvelleen mamba monsterin käraytin kun en suojannut kunnolla lumelta, se olis muuten varmaan vieläkin käytössä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

koivistonkylä

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 16.04.12 - klo: 04.04
Niin, tuossa on yksi syy miksi en koske mamba monsteriin - se ei vaan kestä. Itse en todellakaan hankkisi tuota noparia mistään hinnasta.. Noparin pitää kestää pitkään, jos ei kestä käyttäjän huolellisuudesta riippumatta niin vika on tuotteessa.

:tongue:

Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

OV

Tuohan oli selvä maanantai kappale. Niitä nyt tulee valmistajalta kuin valmistajalta... Uskaltaisin väitätä, että MMM:ää myydään vähintään (taitaa olla enemmänkin) 100x enemmän kuin MGM:ää. Joten mahdollisia viallisiakin voi helposti olla saman verran enemmän.

Mites tämän foorumin ottot mathais olla? Varmaan menee johonkin 50MMM/1MGM suhteella. Itelläkin on ollut 5 erillistä MMM:ää (eli ei niin, että ehjä ja minkä savustanut ja uusi tilalle). Jenkkien MGM myynti on varmaan olematonta koska eurooppalainen pulju niin.

Lassi

Juuh eiköhän se MMM ole edellen kovimpia nopareita tähän hommaan, hintansa/korjaus systeemien puolestansa ja melko kovaa rääkkiäkin tuntuvat kestävän. MGM tilanne on juuri tuo mistä OV ylempänä puhui, se on vaan myynnin suhde mistä äkkiä vääristellään tuota tuotteen laatua.

Ja kuten kirjottelin aiemmin toisessa topicissa, niin on niitä MGM vehkeitäkin hajonnut eli ei ne ole mitään ihme tuotteita mitkä ei myös hajoilis ihan normaalissa käytössäkin.

tuplaesa1

Hahahaa, savustin just yhen monsterin tuossa taas omaa tyhmyyttä.
Se oli nyt toinen sitten tälle kevättä, ajon jälkeen unohdin ottaa johdot irti kun siinä oli hässäkkää.
Jenkkien reissulle lähtee nyt sitten kaksi kappaletta monstereita, onpahan kesäksi sitten varanopari..
Tämmöstä tämä on kun on huono muisti. :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

savo

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 19.04.12 - klo: 13.21
Hahahaa, savustin just yhen monsterin tuossa taas omaa tyhmyyttä.
Se oli nyt toinen sitten tälle kevättä, ajon jälkeen unohdin ottaa johdot irti kun siinä oli hässäkkää.
Jenkkien reissulle lähtee nyt sitten kaksi kappaletta monstereita, onpahan kesäksi sitten varanopari..
Tämmöstä tämä on kun on huono muisti. :)
No ei kai tuo johtojen irtiottamisen unohtaminen nyt noparia savusta!? :shocked:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

triheadwolf

Lainaus käyttäjältä: savo - 19.04.12 - klo: 13.40
No ei kai tuo johtojen irtiottamisen unohtaminen nyt noparia savusta!? :shocked:

Kyllä savustaa. Samalla menee akutkin jos sikseen...  :huh:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Jukis

Eiköhän se savusta jos on suojaamaton nopari ja kuralätäköissä ajanut..
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

Niin no jos kastunut on. :roll:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

triheadwolf

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 19.04.12 - klo: 13.49
Eiköhän se savusta jos on suojaamaton nopari ja kuralätäköissä ajanut..

Ei ole kosteus ollut syynä savuamiseen. Tarkkaa syytä en tiedä, mutta on kokemuksia asiasta muillakin kuin minulla ja tällä viimeksi kertoneella. Savuaako ensin akut ja sitten nopari vai toisin päin, sekin on vähän??? mutta piuhat kun jättää paikalleen muutamaksi tunniksi niin kohta palaa valokaari jossakin päin laitosta.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

tapsa92

Niin, tätä mä just tarkoitin. Tuntuu siltä että lähestulkoon jokainen MMM on maanantaikappale, en tiedä montaa kyseistä noparia mikä olisi kestänyt sen pari vuotta. Mielummin yksi MGM kuin pari kolme MMM mitkä savuaa vähän väliä, eikä tarvii turhaan kuluttaa aikaan mihinkään lakan kanssa pelleilyyn niin kuin MMM kohdalla on usein tapana tehdä. Niin ja takuulle voi samantien sanoo morjens jos vetää lakat MMM osille  :smiley:
- Tapsa